La marraskuu 2016

Onnea mmmaria pienistä prinsessoista :)<3 toivottavasti molemmat pysyvät terveinä ja itse toivut nopeasti.
Ihana käydä täältä lukemassa kun niin moni jo päässyt synnyttämään tai saanut pienokaisen syliin! Meillä saavutettiin just täysiaikaisuuden etappi. Saa nähdä miten kauan pitää vielä odotella omaa nyyttiä saapuvaksi.

Synnärillä tänään käyty ja siellä vierähtikin kivasti jopa kaksi tuntia.
Otettiin käyrää ja tutkittiin ja ultrattiin.
Supistukset jatkunu edelleen ja kohdun kaula lyhentyny ja pehmentyny, eli kohti synnytystä tässä ollaan siis mahdollisesti menossa.
Huijhuijhuij...
Ja juu...jostain kumman syystä, meidän neiti ei sitten olekkaan innostunut enään kasvamaan. :sad001
Painoa on kyllä minulle viime viikkoina tullut useitakin kiloja, mistä neuvolan tätikin päätteli, että vauva se vaan siellä kasvaa ja hyvin, mutta neiti onkin ottanut niistä kiloista itselleen vain 170g...
Ja jos tämä ei nyt tästä edisty synnytykseen asti, niin kuin nyt toivotaan, niin viikon päästä otetaan käyrät ja kahden viikon päästä synnytys mahdollisesti käynnistetään ja neiti otetaan kohdun ulkopuolelle kasvamaan.
Voihan.
En nyt oikein tiedä mitä minun pitäisi ajatella.
Huolestuttaa...

-m-
Rv36+2

Onnea pikkuisista! :)

Raskausmyrkytyksen oireenahan voi olla sellainen kiristävä panta ylävatsalla, mutta jos muita oireita ei ole niin mistähän muusta kyseinen tuntemus voisi johtua?

Meidän prinsessat syntyi tänään siin inan ennen puol 9, minuutin erolla. A 2,4kg ja B 1,88kg kovin pieniä ovat. Voivat ihan hyvin. B:n takia olen vastasyntyneiden teholla hoidettavana niinkun A:kin, hänet kirjattiin jo aikasemmi ns.ulos täältä kunto sen verran hyvä. Rinnallakin jaksanut käydä paristi ja lujaa imee. B saa vähän lisähappea ja seurataan enemmän, en ole sylyyn vielä saanut häntä. Tänään vielä pitäs yrittää sängystä ylös, sektio sujui ihan hyvin, maha on kipeä mut ei yllätä. Haava vähän vuotaa, mut normaalia sekin.
Nyt vaan pitää toivoa ettei mitään takapakkia neitien kanssa tule ja et itsekin voin huomenna jo paremmin:Heartred:Heartred

mmmaria todella paljon onnea ja ihana kuulla että kuitenkin molemmat tytöt voi hyvin omiin olosuhteisiinsa nähden ja tietenkin sinun vointisi on ok myös. Pidetään peukkuja että molemmat lähtee vahvistumaan :dummy1::dummy1:

Onnea mmmaria <3

Ihanaa että tytöt on nyt siellä elävinä ja hyvässä hoidossa :)

Moona78, mikä vauvan paino sitte oli..oliko käyrillä kuitenkin?

Radista ja mittauksista. En minä ole ainakaan huomannut, että liikkuisi vauva vähemmän jos sokerit on lähellä 8. Mutta niinhän ne kaikki vauvat liikkuu eri tavalla. Mitä söit aamulla? Minulla leipä nostaa arvot lähelle 8, joten en syö sitä aamuisin. Yleensä syön itsetehdyn smoothien.

Mmmaria, hurjasti onnea kaksosista!

Näin radilaisena mun edelliset vauvat on ollu 4150g syntyessään ja kasvaneet hyvin muutenkin koko raskauden ajan.
Niin kuin minäkin.
Ja niin on tämäkin vauva kasvanut siihen asti kunnes käyrä lähti laskuun. Paino tällä hetkellä n.2,5kg ja nipin napin enää käyrällä. Seuraavaksi tippuu jo käyrältä, jos ei selvää kasvua tapahdu. Jo viimeksi oltiin vähän huolissaan.
Mutta miksi näin on? Ja sitä kun ei voi tietää, ja syitä kun voi olla moniakin, esim istukan toimintahäiriö jne, niin siksi sitten käynnistys. Taataan näin pikkusen turvallinen kasvu ja kehitys tässä kohtaan.
Ja alan jo pikkuhiljaa tottumaan itekin ajatukseen.
Enkä itekään halua riskeerata mitään.
"Ihana" google.
Mutta mutta...jospa tämä vaikka tästä ihan ittestään ja naturellisti vielä.
Houp sou...

37+0! Sen vuoksi piti ihan kaupasta ostaa vaippoja, tutit, tuttipullo, liivinsuojia. Korviketta ja sinkkivoidetta. Vaatteet järjestelin kaappiin nyt koon mukaan. Kotiintulovaatteet vielä pesemättä, viikonlopun projektina siis. sänky ja lakanat pitäisi myös laittaa valmiiksi.

Tuntui aluksi että onhan tässä aikaa, varsinkin kun vertaa esikoiseen joka tuli 10pv lasketun yli. Mutta ikinä kun ei voi tietää milloin se lähtö tulee, nyt kun viikotkin alkaa olla loppusuoralla ja vauva täysiaikainen :o

Kääk! <3

Onnea Nunutin!! Onnea Liinutiinu!!! :D
Moona78, joo on tympeä tilanne. Mutta erittäin hyvä, että seuraavat tilannetta ja kasvua kumminkin. Mullekin tulee mieleen se istukan toiminta ja lapsen kasvutahti. Ne on jotenkin linkittynyt, siksihän mullakin on sitä seurantaa 3 viikon välein polilla. Donor-IVF:llä voi tulla huono istukka, kun on pelkästään vierasta geenistöä alkiossa. Mutta että miksi sulla nyt tuli tämmöinen siro vauva, kuka tietää mikä meni eri tavalla. Toivotaan, että saadaan hyvävoimaiset kääröt syliin kumminkin!!!
Meillä oli kasvupyrähdys silloin vähän aiemmin, ja nyt on lähestytty keskiviivaa loivalla linjalla viimeisissä kahdessa mittauksessa.
Katjusha rv. 38+1

Kiitos Katjusha...
Eiköhän meilläkin mene kaikki vielä ihan hyvin.
Tai niin haluan ainakin uskoa. :happy:
Pelästyttää vaan aina kaikki uusi ja tuntematon...
Mutta oikein paljon ONNEA kaikille synnyttäneille äideille! :Heartpink:Heartpink
Ompa teitä jo paljon...eikä marraskuu ole vasta kuin alullaan.
Ja vielä...muksaa perjantaista Hertan päivää! :Heartbigred

Takaisin