La marraskuu 2016

No nyt on tutkimukset ohi ja selvisi että vauva painaa mun virtsateitä mikä on johtanut siihen että mun toinen munuainen on laajentunut ja aiheuttaa kipua, mutta ei siis oo vaarallinen. Mitään hoitoa tähän ei ole koska tää on raskaudesta johtuvaa ja en voi syödä vahvoja kipulääkkeitä. Jouduin nyt silti jäämään yön yli tarkkailuun, ja ottaa ihan hitosti päähän koska en saa täällä sen kummempia lääkkeitä kuin kotona ja en pysty nukkumaan tältä kivulta, varsinkaan tämmösessä paikassa. Jos kivut ei lakkaa ja en pysty niiden takia nukkumaan niin ilmeisesti ainoa vaihtoehto on käynnistää synnytys tulevalla viikolla :(

Voi maje :(. Kuulostaa kurjalta sun tilanne. Toivottavasti kipu helpottaa tai päättävät käynnistää. Melko pitkä aika sulla vielä muuten kärsiä... :(

Ärsyttää maata sängyssä ja kuunnella miehen kuorsausta, kun itse ei saa nukuttua :(. Nykyään joka yö heräilen, kyttäilen, käyn vessassa ja surffailen puhelimella kun uni vaan ei tule. Panadolin turvin olen mennyt nukkumaan nyt monta iltaa putkeen, kun joka paikkaan sattuu ja nukahdan kyllä suht helpolla, mutta heräilen aina kukkumaan keskellä yötä.

Siinä mielessä lohduttavaa, että aiemmillakin kerroilla viitannut lähestyvään synnytykseen, mutta ei mitään takeita että nyt heti pääsis lähtemään. Supistelutkin helpottavat joka ilta kun käyn pitkäkseni.

Kuka ikinä sanokaan, että odottavan aika on pitkä oli kyllä fiksu tyyppi :D
Ja nyt vielä kellonsiirto, eli tunti lisää valvottava :/

Heräsin puol viisi jo.. Supistukset eivät sitten pahentuneet yön aikana..:shifty: 8 meen synnärille. Sitten selviää että oliko tää tiputtelu lapsivettä vai ei.
Paha olo, ja välillä kylmä ja kuuma.. Ihme olo!:wideyed:Ja supistelee, mutta ihme kun tilanne ei etene.. Turhauttavaa..:dead:

rv 39+0

Me ollaan nyt kolme yötä nukuttu eri huoneissa ku mies on niin tukossa että kuorsaa kahta kauheemmin enkä haluis koko aikaa herätellä sitä ja ite ehdotti, että nukkuu olkkarissa. Hiukan yksinäistä ollu, mutta saanu kyllä paljon paremmin nukuttua+ nyt näinä öinä oon ekaa kertaa saanu hyvän tuen kokovartalotyynystä :)

Eilen oli miehen siskon tytön ristiäiset ja ainoostaan mä olin niin hyvässä kunnossa, että pääsin sinne ja mies jäi kotiin. Aluks mietin meenkö mäkään, koska mies ei tuu ja jotenki oon aina kokenu tollaset tilanteet oudoiks, mut sit ajattelin et p*skat miks en vois mennä, mun mahassa kasvaa sen serkku ja pitäishän meidän pystyy olee toistemme perheiden kaa! :)

Täällä tulee ajoittain supistuksia, välillä kivuliaitaki mut en usko et tää vielä pihalle kuitenkaa tulee :/ :)

Rv 36+6

Millon sulla on la?

Mulla on ollu sellanen tunne, että tää syntyy etuajassa, mut varmaan menee joulukuulle :/ Mulla la 28.11.

19.11 mutta oon niin malttamaton että haluan vauvan ulos NYT :D

Rv 37+1

Oletteko tehnyt liikelaskentaa säännöllisesti tai tarpeen mukaan, jos on ollut omasta mielestä hiljasta? En löytänyt ohjetta, että miten usein pitäis tehdä ja pitäiskö. Tähän asti olen ajatellut, että jos meijän normaalit riehumishetket puuttuu, niin hiljennyn seurailemaan. Neuvolassa ei oo puhuttu mitään, samoin polilla ne kysyy pelkästään, onko liikkeet tuntunut. Mulla on koko ajan tuntunut omasta mielestä älyttömän vähän johtuen osin siitä että vauva on parkkeerannu jo aikoja sitten pää alaspäin ja potkii istukan puolelle mahaa. Lapsivesikin taitaa vaimentaa paljon ja sitähän on täällä riittänyt.
Katjusha rv 37+3

Toinen yö vietetty synnärillä... Käytiin illalla taas näytillä ja sain supistuksia vähentävää lääkettä, alkoi rauhoittua jne ja saatiin lupa lähteä kotiin. No kotona sitten alkoi supistella 2-4min välein ja otti ihan he**etin kipeää ni lähettiin takasin. Sairaalaan päästyä ne tietysti lakkas niin tiheänä mutta kun olin niin kipeä niin jäin taas yötä tänne, mies meni kotiin nukkumaan. Vahvalla kipulääkkeellä ja toisella annoksella supistuksia vähentävää sain sitten taas nukuttua muutaman tunnin. Kohdunsuu edelleen kiinni, eli nää järkyt 4 päivää kestäneet supistukset ei edes tee mitään!!!! Alkaa olla voimat loppu ja pelkään tulevaa synnytystä jo ihan kuollakseni...

39+2

Mä teen (neuvolan ohjeiden mukaan) liikelaskentaa vain silloin, ku on mielestäni "epänormaalin rauhallista" masussa... eli ns. normaaleina päivinä en laske ollenkaan... ehkä kerran viikkoon tms. osuu pivä, ku huolestuttaa ja joudun alkaa ihan laskea...

Jeanney, miksi ne antaa supistuksia vähentää lääkettä sun viikoilla eikä provosoivaa? Kyllähän se synnytys saisi käynnistyäkin...

En ole sen kummemin ku et jos huomaan et en hetkiin ole tuntenut liikehdintää ni sit tökin mahaa ja otan jtn makeeta. Tähän mennessä vastaus tulli äkkiä. Täytyy vaa yrittää päätel et liikkuuko molemmat vai vaa toinen..

Sain ohjeet että tosiaan tunnin aikana pitää tulla se 10 liikettä. En oo kun kerran kokeillut laskea ja silloinkin ne 10 liikettä tuli 10 minuutin sisällä. Saattaa vielä olla niin että joinakin päivinä on erittäin hiljaista, mutta jos tunnen edes pienen liikkeen jossain vaiheessa/tökkimällä niin en laske mitään. Oletan vain että kaikki on hyvin jos pienikin liike tuntuu? En tiedä sitten pitäisikö oikeasti laskea jotain..

Jenskikselle tsempit, ei oo kiva pitkitetty piina!
Joo, mä kans sain äsken 10 liikettä 10 minuuttiin.. Mutta todellakin niihin saan keskittyä kuulostelemaan ja tunnustelemaan. Mä en varsinaisesti kunnolla tunne niitäkään liikkeitä, jotka näen mahan päälle. On varmaan tuntohermoissani jotain vikaa ... Tähän asti on ollut melko tasaista vuorokausirytmiä kuitenkin. Toisekseen istukan toimintaa seurataan eivätkä ole maininneet, että olisi sotkeutunut napanuoraansa, eli täytynee jatkossakin luottaa, että kaikki on hyvin, jos päivän mittaan liikkeitä havaitsee. Iltaisin on meillä aktiivisinta huiskamista klo 20-21, sitä on hauska seurata. Samoin jos kyykistyn pistämään kengät tms. tulee protesti, että anna tilaa!

Joo ei ollu lapsivettä ei! :D Kätilö sanoi että vauva oli painanu varmaankin niin kovaa päällä alhaalta että pissat lens pöksyyn :D on kuulemma tosi yleistä. Vauvan pää on niin alhaalla kuin voi vaan olla. Turhauttavaaaaaa.
Eli odottelua vieläkin että milloin h-hetki tulee :D aargh...

Mä teen (neuvolan ohjeiden mukaan) liikelaskentaa vain silloin, ku on mielestäni "epänormaalin rauhallista" masussa... eli ns. normaaleina päivinä en laske ollenkaan... ehkä kerran viikkoon tms. osuu pivä, ku huolestuttaa ja joudun alkaa ihan laskea...

Jeanney, miksi ne antaa supistuksia vähentää lääkettä sun viikoilla eikä provosoivaa? Kyllähän se synnytys saisi käynnistyäkin...

Sanoppa... Varmaan siks et kohdunkaula niin epäkypsä vielä... :(

Varpahat, mä oon miettiny samaa enkä tietty oo tajunnu sitäkään kysyä neuvolassa/lääkäriltä että kuinka monta kertaa vuorokaudessa niitä liikkeitä pitäisi laskea.

Voi kurjuus maje. Mitkäs viikot sulla onkaan?

Jeanney, onpa kumma että tolla rv:lla toppuutellaan supistuksia, luulis että vois jo avittaa niitä ja antaa syntyä!
Mulla oli kakkosen kohdalla 39+0 -> just tuommosta että tapahtuu, ei tapahdu, tapahtuu jne. Paikat oli vähän jo kypsät. Silti vasta 39+5 tai +6, kun jälleen itkun kanssa kipuineni ja supistuksineni menin, lääkäri armahti ja sain tipan ja nyt en muista puhkastiinko kalvotkin että vedet meni. Kai siellä pitäis itekin iskeä nyrkkiä pöytään... eihän ne mielellään käynnistele, vaan "luonto hoitaa" .... mä en pyytänyt sitä silloin mutta tein selväksi jaksamisen, kivut ja ton matkan sairaalaan. Ja sen et kotona on 6v lapsi ketä ei joka yö mun tilanteiden tullen voi hoitoon kiikuttaa.

Minä nukuin ku tukki muutaman tunnin, lienee kiitos allergialääkkeen jonka illalla otin kutinaan. Vaan kun heräsin, alkoi kihelmöinti ja kutinat. Kiva nähdä tiistaina paljonko on labrat... että piti tämmösenki vaivan vielä lopussa tulla.
Mahassa vain pari liikettä aamulla, varmaan toi lääke väsyttää masukkiakin? Mää en jaksa tätä panikointia ennää. Tottakai illalla luin kaikkia lapsivesi ja kutina juttuja. Heitin jäitä omaan hattuun, mut silti...

Tsemppiä Maje!

Meillä ei ole liikelaskennasta puhuttu neuvolassa mitään. Tosin en kyllä ole ainakaan toistaiseksi sellaista tarvinnut, kun tyyppi häärää ihan tosi paljon. En siis osaa ottaa kantaa.

Mä soittelin eilen synnärille, että tartteeko lähteä käymään. Neuvoivat ottamaan Panadolia, käymään lämpimässä suihkussa ja hieromaan lämpöpussilla selkää. Ne kyllä auttoivat ja sain nukuttua. Otin aamulla vielä uuden särkkärin ja varmaan koitan nyt vaan sitten rauhoittua. Selkeästi kyllä tyyppi tyyppinen on ruvennut ilmoittelemaan halustaan tulla maailmaan, mutta ei hänen vielä tarttis. Esikoisesta meni 10 päivää ylikin, niin nyt olen jotenkin hämmästynyt, kun on ennen laskettua näin paljon kivuiliaita tuntemuksia. Silloin ekasta ei meinannut tapahtua mitään ja synnytyksen päivänä tein vielä parin tunnin kalliokiipeilylenkinkin.

(Samalla seurailen tässä toisella silmällä hevostani, joka on myös tiineenä. Hänellä taitaa potkia varsa, kun nytkähtelee puoliunessa välillä hassusti, mitä en ole ennen nähnyt :D )

Toivottavasti Jeanney nyt sit alkaa tapahtumaan :)

Liikelaskennasta mulle sanottu, että riittää kun kerran päivässä saa sen 10 liikettä tunnissa. Ja siihen vauvan aktiiviseen aikaan.. mutta kyllä mäkin oon tehny sen laskennan just sillon ku huolestuttaa :)

39+2

Hei. Oliko se niin että raskausaikana sai ottaa Panacodia?! En oo vielä joutunu koko raskausaikana turvautumaa panadolia vahvempiin lääkkeisiin.. mut eile meni selkä nii jumiin et tänää kaikki liikkeet saa kyyneleet silmiin.. pitäs kokeilla kotikonsteja enneku lähtisin hakee apua päivystyksestä..

Sain eilen hyvän vinkin. Yliopistonapteekin nettisivuilla on chat, josta voi kysyä lääkkeestä! Toimii tänäänkin :)

Saa ottaa. Teratologisesta 2kk sitten varmistanut, ku lääkäri määrännyt migreeniin.

Takaisin