La marraskuu 2016

Iiiiiks... tähän mun vaivaan kun ei oo mitään muuta hoitoa kun synnytys niin enpäs päässytkään kotiin vaan jään tänne osastolle käynnistykseen. Ballonkia yritettiin laittaa mutta ei onnistunut joten nyt on eka cytotec laitettu alapäähän ja makoilen täällä käyrillä :cool: jännittää ihan hulluna mutta toisaalta oon niin onnellinen että pian saadaan nähdä meidän rakas tyttö <3

rv 39+3

Täältäkin tsemppiä Maje ja toivotaan Jeanney että alkaisi tapahtua kunnolla ettei tarvitsisi kärvistellä. :)

Mun migreeni jatkuu... Nyt mennään jo reilusti toisella vuorokaudella jäätävää kipua kaikkialla päässä ja niskassa. :(

Tsemppiä synnytykseen valmistautuville!

Kiitos kaikille onnitteluista! :) onnellisia ollaan neitokaisesta, oltais toivottu jo tänään kotiinlähtöä, kun on siirto nyt tästä yhden hengen huoneesta neljän hengen huoneeseen yhdeksi yöksi, mutta neidillä ei ollut vielä painonlasku kokonaan pysähtynyt ja keltaisuuttakin seuraillaan (kuulin että oma veriryhmäni aiheuttaa vauvalle normaalia herkemmin keltaisuutta, kiva). Olisin niin halunnut jo kotiin kun en saa täällä nukuttua ja miehestä olisi ollut vauvan kanssa iso apu. No ei auta kun ronskimmin herätellä neito aina syömään ja useammin, nyt kun tykkäisi nukkua paljon :/ huomenna kyllä haluan kotiin ja sen eteen tehdään töitäkin sitten.

Onnittelut meiltä myös muille synnyttäneille ja tsemppiä kovasti paraikaa tai pian synnyttäville sekä vielä jännäileville :) kirjottelen synnytyskertomuksen sitten kotosalla :) toivottavasti huomenna!!

Jenskins toivottavasti pian pääsette kotiin, mukavampi siellä hoidella itseään ja vauvaa:) esikosta jouduin viikon olemaan.. oli pitkä aika.

Onko kellään teistä painetta alapäässä? Mulla on ollut koko päivän ja vihlontaa.. soitin jo taysiin mutta enpä saanu oikein vastausta mitä se voi olla.. sano vaan että jos en pysty kotona olemaan niin sit sinne ja nyt en oikein tiedä mitä tekisin ....

On mulla vihlontaa mutta en oo soitellu mihinkään kun eiköhän se kuulu asiaan..

Kyllä voi elämä tosiaan olla pienestä kiinni. Pari senttiä ettei auto ajanut risteyksessä kylkeen (minun puolelle) vaikka oli väistämisvelvollinen. Ei ihme jos ei lapsivedet mene, sen verran säikäytti.

Rv 37+1

Mä voitan varmaan jo ennakkoon jonkun vuoden äiti-palkinnon: tiskatessa jotain toheloin ja tiputin kattilan kauhealla ryminällä tiskialteeseen ja voi herran jestas, miten mahassa säpsähdettiin. Tuli ihan huono omatunto, kun toista noin säilyttelen.. :oops:

On painetta, vihlontaa ja hetkittäin sellastakin kipua et meinaa jalat lähtee alta. Makuulta istumaan nousu vihlasee ja tuntuu et istun puukon päällä.

Mulla toi liikkeelle lähteminen sattuu hetkellisesti ja tuntuu kovaa painetta... mutta niinpä sen näillä viikoilla pitäisi kai tuntuakin jo jossain.

Migreeni alkaa ilmeisesti vähitellen hellittää. Pystyin jo syömään ja näköhäiriöt on pois. Ei mikään maailman mahtavin olo vieläkään kyllä.

Paljon tsemppiä ja myötätuulta kaikille joilla on tilanne päällä! :) Pian teillä on pikkuiset sylissä ja raskausajan vaivat on muisto vain :Heartpink ja tietysti myös oikein lämpimät onnittelut kaikille jo synnyttäneille!

Mä oon nyt muutaman päivän tuntenut menkkakipumaista jomotusta ja vatsa kivuttomasti kovettunut muutaman kerran päivässä. Eilen pikkareihin tuli hiukan rusehtavaa tuhrua ja viime yön aikana samoin. Liekö jotain edistystä tapahtumassa vai olikohan se limatulppaa?

Vieläkään en ole kypsä tähän olotilaan, käveleminen ja kaupungille raahautuminen on jo raskasta mutta kotona jaksaa vielä kivasti hääräillä. Odotan kovasti vauvelin tapaamista, mutta pakko ei vielä ole tulla, niin tämä mamma ehtii vielä lomailla ja valmistautua synnytykseen :grin

39+1

Mulla kans alapäässä paineen tunnetta,ollu jo pidempään.. nyt sen paineen lisäks on tullu vihlontaa. Liikkeelle lähtö on hankalaa,sohvalta ylös nouseminen on välil työn takana. Varsinki jos on pidempää ollu jaloilla ni sen jälkee kipuilut on aika pahojakin..

Paine alakerrassa normaalia näillä viikoilla, tarkoittaa että se pieni pää siellä asettuu lähtökuoppiin :) Mie ihmettelen että miks miulla ei tunnu painetta, vauva on kuitenkii jo ainakii kuukauden ollu tosi alhaalla raivotarjonnassa.. (nyt rv 37+3) Th kysyny neuvolassakii että eikö muka paina yhtään.

ErykahB ei oo ainoo joka on jääkaapin (ja muiden kaappien) oven väliin lapsensa jättäny raskausaikana :hilarious: Ja hyvä jos migreeni alkaa helpottaa siellä :)

Onko moni miettinyt tai aloittanut jo maitohommia, siis ennen synnytystä? Meidän sairaalalla ei ole äidinmaitorinkiä, eli jos lisämaidolle on tarvetta tai imettäminen on mahdotonta, tullaan korviketta saamaan. Mulla on tuo Avent tuossa, mutta en oo lähtenyt vielä käsin stimuloimaan saati pumppaamaan.

Takaisin