La marraskuu 2016

Onnea jenskis. Kyllä alkaa jo vähän jännittää,kun pian vauva syntyy ja elämä muuttuu taas ihan erilaiseksi,että selviääköhän tästä :o

Jenskis, mahtavaa ihanaa! Onnea <3 ja huippua et saatte olla rauhassa. Kyllä oli tehokasta meininkiä sit vesienmenon jälkeen :)

Mä täällä valvon, ku ollaan täällä leirillä ja yritettiin jo kasin jälkeen alkaa nukkumaan koko perhe, mut oli aika mekkalaa vielä siinä vaiheessa ja vasta puol kymppi alko olee hiljaista. Olin sillo kasilta ihan kuitti ja tytöllä tuli kakka vaippaan sit siinä ku yritettiin nukahtaa. Nyt sit oon jo nälkäinen uudelleen, ku iltapalasta on se 3h :/ ikävää sinänsä, ku ei oo huoneessa muutakuin suklaata.

Jotenkin haikea olo ja huomaa, et oma mieli hakeutuu koko ajan vauvaan ja synnytykseen. Ei jaksa niin jutella eikä sosialisoida, ku käpertyy vaa itseensä. Synnytys on niin lähellä ja kaukana yhtäaikaa. Se vois olla nyt tai sit vasta joulukuussa (!!!).

On kyl ollu ihanaa tää iltaki jo siinä mielessä, että ei tarvi ite miettiä, et mitä tehää ja ruuat on vaan valmiina.. ja vieläpä niin ihania! Tää on niin hoitavaa, ku saa levätä eri tavalla ku kotona vois.

Voimia muillekkin, jos ei uni tuu ja mieli vaan ajelehtii. Jotenki sitä jo alitajunnassa stressaa sitä, et ens la jatkuu arki ja sit jos vauva ei oo ennen sitä syntyny, ni se arki tosissaan jatkuu raskaana ollessa. Se ajatus kyl masentaa tosi paljon.. on niin raskasta väsymyksen kanssa olla ja yrittää jaksaa.

Rv 37+0

Onnea Jenskis! Kylläpä tosiaan nopeasti syntyi vesienmenon jälkeen. :)

Eea vietä kiva viikonloppu ja yritä olla ajattelematta ens lauantaita ja sen jälkeistä aikaa. Tiedän, että varmasti vaikeaa kyllä olla ajattelematta varsinkin näin illalla.

Mulla on nyt rauhallinen olo kun sain tänään laitettua vauvan sängyn ihan valmiiksi ja hoitopöydän laatikoista löytyy nyt hyvin vaatteita ja harsotkin löysin! :hello2 Ja kaikki meidän perheessä on tällä hetkellä terveitä, jei! Ja enkelisuklaat edessä! :hungry::grin

Rv 38+1

Käytiin illalla synnärillä näytillä, vaavilla hyvät sydänäänet 140-180 välillä riippuen antureita kohtaan annetuista protesteista ;D supistuksia silloin piirtyi 10min välein käyrälle, kotoa lähtiessä välit 5-10min. Sisätutkimuksessa kohdunkaula vielä ylhäällä eli sitä vielä jäljellä jonkin verran, ei yltänyt kokeilemaan että oliko auki tai mitään.. :/ sain sieltä mukaan unilääkkeen ja tultiin kotiin nyt vielä odottelemaan. Sen sisätutkimuksen jälkeen onki sit supistellu 3-9min välein nyt jo pari tuntia että ei taida tulla nukkumisesta mitään jos ei rauhoitu. Tosin sittenpähän päästäis synnyttämään :D

39+1

Yö vietetty synnärillä nukkuen, meni supistukset niin koviks ettei kotona olosta tullut mitään, oli niin harvoja kuitenkin että ei ollut synnytys käynnissä eikä kohdunsuulla mitään edistymistä. Sain supistuksia vähentävää lääkettä ja kipupiikin millä sain nyt pari tuntia kunnolla unta. Olo on ku uudestisyntynyt! :D hetki vielä käyrillä ja sit aamupalaa naamariin ja kotiin seurailemaan, muutama supistus tullut nyt aamulla, ei niin kipeitä. Kuulemma ensisynnyttäjillä tosi yleistä tällanen pitkä latenssivaihe, voi vielä loppua supistelu kokonaankin :O nyt siis 50 tuntia ekoista supistuksista.. :S

39+1

Jeanney, voimia sinne. Kyllä on työlästä varmasti :/ toivotaan, et pian tulis ratkaisu, et onko levon vai synnytyksen aika!

Mun alko eilisiltana juilimaan alapäätä ihan eri tavalla ku tähä asti. Vauva melskas ni ilmeisesti se jotenki minuu satutti,alavatsakin oli iha hellänä sen jälkee.. viime yönä näin sit ainenki viis eri unta jossa multa meni lapsivedet..

Tunnistaako sen hyvin ku vedet menee? Jos tyylii istuu jo vaik valmiiks pöntöllä? Kyl kai sen muussa tilanteessa tunnistaa.. eiks lapsivesi oo semmone et sitä ei pysty oikei pidättää samal taval ku pissaa?

Tajusin yöllä et ei hitto mä en oo vielä valmis synnyttämää... ja tänää pitäs mennä viel porukoille saunomaa.. yöks tullaa kyl kotii,lähemmäs sairaalaa!

Rv 37+2

Paljon onnea Jenskis! :Heartred:)

Tsemppiä Jeanney! Uuvuttavaa varmasti tollanen. Toivottavasti lähtisi pian kunnolla käyntiin.

nempsu87 Mulla lähti esikoisen synnytyksen aikoihin lapsivedet just kun olin nousemassa pöntöltä. Kyllä sen tunnistaa, sitä ei tosiaankaan voi pidätellä. Ja kun ne kunnolla menee niin sitä tulee niin paljon, ettei tarvitse enää arvailla. Tietty jos vaan vähän tiputtelee niin voi olla vaikeampi tunnistaa. Jos epävarmuutta niin talous/vessapaperia housuihin tarpeeksi paksulti, vaikka nelinkertasesti ja sit hetken päästä tsekkaa onko kastunut läpi.

Plääh, valvoin yökolmeen ja heräsin hiukan yli tunti sitten. Kohta vois taas mennä päikkäreille. :hungover:

Nempsu, kyllä sen lorahduksen juu tunnistaa ja mie kuulin naksahduksen ja sit lorahti vedet sänkyyn. Ei voi pidätellä.
Nyt vaan itse pähkäilen mitä ihmettä mulla lirahtelee pöksyyn samaan aikaan kipujen kera. Oireet osiossa lisää.

Onnea synnyttäneille!

Ns ylävesien menossa sitä lapsivettä tihkuttaa eikä kaikki holahda kerralla. Mulle neuvolan terkka taannoin kertoi tästä kun hän ei kätilönä tunnistanut asiaa itsensä kohdalla kun kolmannen lapsensa synnytys käynnistyi :grinHänellä sitä vettä tihkui vieläpä vain silloin kun nousi makuulta ylös. Ei se siis aina ole niin selkeää. Mulla itselläni ei ole koskaan synnytys käynnistynyt niin että lapsivedet olisi menneet, aina on synnytys alkanut kipeillä supistuksilla jotka kyllä tunnistaa harkkasuppareista.

Ellukkainen rv38+6

Heips! Vitsi,että voi harmittaa.Sisko menee tänään naimisiin.On siis hyvin pienessä piirissä pidettävät juhlat.Vihkiminen maistraatissa ja ravintolaillalllinen sen jälkeen. Mä eilen soitin siskolle,että en uskalla lähteä.Matkaa autossa istuen 2 h ja sit tarvis tulla yksin junalla takaisin,kun äiti ja hänen miehensä on varannut hotellin ja jäävät yöksi. Olisin niin kovasti halunnut mennä. Mutta en sitten uskaltanut ottaa riskiä,että junassa alkaa tapahtua :( tänään ei kyllä oo ollut mitään erikoisia oireita,että alkais.Siks ehkä vielä enemmän harmittaa! Mutta kyllä koko päivän reissu olisi aika rankka ja eihän tälle nyt enää voi mitään :(

Mä kärsin eilen illalla hommailujen jälkeen menkkamaisista jomotuksista ja sama jatkui aamulla. Nyt mä syön mun viimeistä ehtoollista (kerrosateriaa) koska oletan että mun synnytys tyyliin käynnistyy pian :D

Rv 37+0

Kiitoksia infosta Ellukainen. Täytyy kyllä nyt ottaa puheeksi tiistaina lääkärissä ettei mitään tulehdusta ole/tule. Menkkamaiset kivut helpotti vähäsen kun viimenää suostuin panadolin ottamaan.

No nyt jännäillään varpahatin puolesta, tai ylipäätänsä kuka on seuraava :D
Kaikista omista oireista huolimatta en jaksa uskoa että itellä mitään tapahtuis vielä hetkeen. Mut hei, tiistaina on jo marraskuu!

Takaisin