La marraskuu 2016

Piru vie, just kun pääsin sanomaan, että väsyttää koko ajan, niin nyt sit ei enää väsytäkkään.. isäntä kotiutui puol neljän aikaan baarista ja oon sit siitä saakka ollut hereillä. :bored:

Ja just huomenna tai siis tänään, pitäis herätä ajoissa ja lähteä ihmisten ilmoille.. neljän tunnin päästä olis tarkoitus nimittäin nousta. :eek:

Tai sit vaan kostoksi kaikille nukun koko saakelin päivän.

Jos väsyttää ja pystyt vaan nukkumaan niin suosittelen! :)
Mä oon niin väsynyt ja haluisin nukkua mut en löydä asentoa :(

Mymmelisti, ehkä noin 200-250g/viikko voi ajatella. Toki jokainen vauva on yksilö, mutta mielestäni tällaisen keskiverron olen matkan varrella kuullut.

Mä nukun sen Lidlin vartalotyynyn kanssa kyllä vielä tosi hyvin yöt. Toki herään vessaan 2-3 kertaa yössä, mutta uni tulee uudestaan hyvin ja sen tyynyn kanssa saa hyvän asennon.

Pikkuisen katkonaisempaa on uni nykyisin, ja yöllä pitää tosiaan käydä vessassa. Olen myös tykännyt Lidlin tyynystä, se helpottaa kylkiasennossa pysymistä. Ilman mahaa nukkuisin osin mahallani. Mikä on vähän hankalaa, niin olkapäiden ja käsien puutuminen. Mulla on leveät hartiat, ja vaikka kuinka säätelee tyynypinon korkeutta, ei ole helppoa löytää ihanteellista asentoa. Vauva heräilee viiden maissa riehumaan, ja mulla soi muutenkin kello klo 05:30, että ehdin kahdeksaksi töihin.

Täällä on tullut raskauden aikana myös ulkonevia luomia. Ne jossain vaiheessa on sit tippunut pois. Muutenkin tavallisia luomia tullut lisää.

Mies kasasi uuden pinnasängyn ja mä sain laitettua sen valmiiksi. Aluksi nukkuvat samassa sängyssä. Toinen pinnasänky ei ole vielä valmis. Mies on maalannut sitä ja siihen pitäisi vielä uusi pohja tehdä. Se on meidän lasten vanha pinnasänky joka on 11 vuotta pyörinyt varastossa. Nyt on sitten kaikki valmiina pikkusia varten, jotka toivon mukaan syntyvät reilun 2 viikon päästä :)

rv 35+5

Voi kyllä tän pallon kanssa nukkuminen on välil raskasta. Vauva onneks nukkuu ja viime aikoina on tarvinnu nousta vessaanki vaa kerran yössä. Kyljen käännötki on onnistunu sen verta kepeästi et en oo aina ees siihe heränny(aamulla vaa ihmetelly ku peitto on kierteellä,oon aina ottanu väärästä kulmasta kiinni)..
Mut sit on näitä öitä ku esim.viime yö... heti jos unohdat jollai tapaa tukea mahaa,tuntuu et se ratkee alavatsan kohalta justiisa.. kyljen kääntö on arvailua et tuleeko pallo mukana ja kärsinkö ees kääntää koko kylkee ku sattuu nii kamalasti..

Mä olin eilen poikkeuksellisesti pirteä kuin peipponen. Illalla tunsin hiukan flunssaoiretta kurkussa ja koko yö menikin palellessa. Nukahdin klo 0.30 ja heräsin neljän aikaan, jonka jälkeen pyörin sängyssä ja tajusin, etten ollut syönyt ollenkaan iltapalaa. Mulla on nälkä täysin kateissa - osittain varmaan edelleen jatkuvan flunssan takia. Tänään kun tyttö heräsi, niin hän kröhii nyt. Ärsyttää, kun tuolla meidän isossa päiväkodissa on lapset tautisinakin hoidossa. Maanantai-iltana, kun hain likkaa, niin joku poika yski vedet silmissä ja naama punaisena suoraan päin kasvoja. Ei ollut minusta ihan hoitokuntoinen, mutta tietty siellä takana voi olla vaikka minkälaiset työelämätilanteet... No, joka tapauksessa ollaan tytön kanssa nyt heti putkeen uudestaan flunssassa... Tänään olisi vielä jäähyväiset heitettävänä omille oppilaille, mutta taitaa jäädä ajatuksen asteelle, kun en tota muksua halua kröhäisenä tarhaan viedä, enkä itsekään ole skarpissa kunnossa.

Pitäis koittaa ottaakki toi lidlin tyyny uudelleen käyttöarvioon, ku nyt oon käyttäny vaan yhtä tyynyä jalkojen välissä. Alussa mua ahdisti ku se tyyny oli niin pitkä mut jos se nyt alkais tuntuu hyvälle? ^^

Täälläki mies on flunssassa ja ainakaan vielä onneks (*kopkop*) ei oo mulle tarttunu!

Mä meinasin kirjottaa kans sitä 200-250g/vko painon nousuu loppuviikoille mut rupes yhtäkkii kuulostaa tosi suurelle määrälle nii en uskaltanu :eek::hilarious:

Tänään on mun ensimmäinen äitiyslomapäivä! :hello2 Sen kunniaksi tuli ostamani äitiystalvitakki ekaa kertaa käyttöön kun ulkoilin tytön kanssa pyöräillen ja leikkipuistossa, ja ulkona 0°C. On jo kylmä! Ihan kiva, kun sai laittaa takin ihan kiinnikin kun tähän asti oon viilettänyt (normaali) takki auki. :joyful:

34+6

Mä niin rakastan noita kylmiä säitä <3 Jaksaa koiran kanssakin paljon paremmin mennä ja tehdä. Nytkin ollaan kävelty viiden kilsan lenkkejä metsässä ja nautittu olosta.

Täällä nukutaan ihan huoletta se 7-9h putkeen. Joskus saatan yöllä herätä, mutta sekin on niin satunnaista ja yleensä nukahdan heti uudestaan. Veikkaan, että aikaisempi unettomuus johtui osittain stressistä, joka on nyt lauennut aika hyvin, kun on päässyt kotiin rentoutumaan.

Kohta pitäs KYSsille lähteä käyrille ja ultraan. Vähän meinaa jänskättää, kun on kokonaan uusi paikka ja sairaala. Toivottavasti mun pääkoppa pysyy kasassa ^^''

Katjusha, okei kiitos vastauksesta! Eli nyt vois ajatella et meijänkin vauva on jo noin 2300g ja siihen vielä muutama viikko niin painoa olis toisella laskettuun mennessä ~3900g :)

Mulla poksuu selkä, lonkat ja polvet ja niska on jumissa kun kyljelleen yrittää nukkua vaikka otinkin kainaloon vartalotyynyn :( herään vähintään kerran pissalle yöllä, mut joka kerta kun vaihdan asentoa niin herään, koska se sattuu/tuntuu todella epämiellyttävältä ja on tosiaan työn takana.. no ei enään montaa viikkoa ja vauva on täällä<3

Mä niin rakastan noita kylmiä säitä <3 Jaksaa koiran kanssakin paljon paremmin mennä ja tehdä. Nytkin ollaan kävelty viiden kilsan lenkkejä metsässä ja nautittu olosta.

Täällä nukutaan ihan huoletta se 7-9h putkeen. Joskus saatan yöllä herätä, mutta sekin on niin satunnaista ja yleensä nukahdan heti uudestaan. Veikkaan, että aikaisempi unettomuus johtui osittain stressistä, joka on nyt lauennut aika hyvin, kun on päässyt kotiin rentoutumaan.

Kohta pitäs KYSsille lähteä käyrille ja ultraan. Vähän meinaa jänskättää, kun on kokonaan uusi paikka ja sairaala. Toivottavasti mun pääkoppa pysyy kasassa ^^''

Mä oon tosiaan käyny Kysillä vaan nt ja rakenneultrassa, ja molemmilla kerroilla oli sama täti. Muuta kokemusta ei ole ennen kuin synnyttämään pitää lähteä :D kerro sitten millaisen vaikutelman sait :) niin ja me muuten käytiin hakemassa ne vaunut Kuopion Partaselta, sieltä saa ne heti mukaan :D muistaakseni sanoitkin ettei teilläkään vielä niitä ole. Joten jos kiire tulee niin sieltä tosiaan saa ne samantien matkaan :D

Maanantaina oli iltaan mennessä tullut hieman vaaleanpunaista vuotoa housunsuojaan, onneksi enempi sellaista vaalean beigeä/kellertävää nyt vain tullut. Mutta normaalia enemmän tuntunut lorahtelevan pöksyihin ja menee jo ihan pikkuhousunsuojastakin läpi. Ja nyt pari, kolme päivää alavatsaa/kohdunsuuta vihlonut ikävän kivuliaasti, harjoitussupistuksia ollut nyt enempi. Tuskin mitään hälyttävän vakavaa, mutta...

Jotain hätäseen heittelin varmuudeksi mukaan sairaalakassiin (jota en ole tähän mennessä pakannut ollenkaan) ja lähen käymään synnärillä tarkistettavana. Sain neuvolasta lähetteen kun sinne soittelin. Sen verran kuitenkin tokan raskauden lapsiveden tihkumiset kummittelee päässä, että parempi lähteä näytille kuin arpoa kotona. Miehelle vaan laitoin viestin töihin, että lähen sairaalaan.

Palailen sitten kertomaan miten meni. :)

Tietty pieni paniikinpoikanen iski, että jos lähtö saattaa tulla hetkenä minä hyvänsä niin enhän ole saanut edes kämppää siistittyä, enkä ommeltua loppuja kestovaippoja ja osa vauvantarvikkeistakin on vielä hakematta ex-miehen siskolta ja ja ja.... :nailbiting:

Maatuska83 kerrohan sitten kuulumiset! Äläkä stressaa noista tekemättömistä jutuista, kyllä ne hoituu sitten ajallaan :)

Rasti seinään, meikä putsas just ikkunat. Siis ihan oikeasti minä, maailman pahin laiskamato. Varsinkin nyt raskaana ollessa en ees imuroi, koska "en voi".

Asiasta kukkaruukkuun, onko muilla tää sama ongelma? (hihittelen jo nyt tälle kysymykselle).. Oonko mä anatomisesti jotenkin viallinen kun mulla ei osu pikkuhousuissa ne vahvikeosat oikeelle kohalle? Jos tulee valkovuotoa, varsinkin vetistä niin ne menee just sen vahvikeosan yläpuolelle. Ja se ärsyttää. Oon miettiny tätä KAUAN mut hei, mikäs sen parempi paikka kysyä tätä kuin täällä, on täällä intiimimpiäkin asioita kyselty :D

Rv 33+4

Maatuska, oletko ajatellut neuvolasta kysyä tuosta värillisestä "lorahtelusta"? Mä kerroin sinne, niin pääsin varmuudeksi hiiva/bakteeri/pissatulehdustesteihin. Mulla tuli toissa viikolla beigeä valkkaria, mutta ei sille mitään selitystä löytynyt. Kohdunsuukin oli visusti kiinni ja pitkä kaula.

Varpahat, ainakin minä etenki nyt raskauden aikana olen joutunut hilaamaan sen suojan huomattavasti ylemmäs kuin normaalisti, eli et ole ainoa. Eikä ole yksi tai kaksi kertaa, kun en suoja on kuitenkin ollut liian alhaalla ja siis ihan hyödytön... :)

Maatuska83 kerrohan sitten kuulumiset! Äläkä stressaa noista tekemättömistä jutuista, kyllä ne hoituu sitten ajallaan :)

Rasti seinään, meikä putsas just ikkunat. Siis ihan oikeasti minä, maailman pahin laiskamato. Varsinkin nyt raskaana ollessa en ees imuroi, koska "en voi".

Asiasta kukkaruukkuun, onko muilla tää sama ongelma? (hihittelen jo nyt tälle kysymykselle).. Oonko mä anatomisesti jotenkin viallinen kun mulla ei osu pikkuhousuissa ne vahvikeosat oikeelle kohalle? Jos tulee valkovuotoa, varsinkin vetistä niin ne menee just sen vahvikeosan yläpuolelle. Ja se ärsyttää. Oon miettiny tätä KAUAN mut hei, mikäs sen parempi paikka kysyä tätä kuin täällä, on täällä intiimimpiäkin asioita kyselty :D

Rv 33+4

Mulla sama juttu noiden pikkuhousunsuojien kanssa! Niin rasittavaa!! :D

Takaisin