La marraskuu 2016

Voi, että browneyedgirl! Mutta eihän tuossa tilanteessa ole muuta vaihtoehtoa kuin tosiaan makoilla ja jos makuutus vaan jatkuu ja tuntuu, että pää kotona räjähtää niin auttaisiko jossain vaiheessa mennä sairaalaan makuutukseen? Kai ne myös tutkii ettei kivut johdu jostain muusta? Kaksi lasta synnyttäneenä mun supistuskivut ei todellakaan ole olleet mitään tuollaista vaikka itkemään ne kyllä on saaneet. Toivotaan, että totaalilepo auttaa! :)

Oooo en oo huomannu koko käyrää! Yläviivalla näemmä mennään :D
Oon aina muistaessa käyttäny bio oilia mutta on niitä arpia siitä huolimatta tullut, tosin nyt ei hetkeen lisää. Rinnat on ihan täynnä ja sit on jenkkakahvoissa. Et en tiiä auttaako mut tekeehän toi enivei hyvää iholle :)

Jeanney 26+0

Lakritsi, rv 11 asti enemmän ja vähemmän, nyt viimeiset kolme viikkoa runsaasti. Joinakin päivinä ei ole ollut yhtään mutta kolmen viikon aikana sellaisia päiviä on ollut vain neljä. Muutoin kun supistukset tulevat päälle, ne jäävät 6-8h ajaksikin. Kohdunkaula todettiin normaalia lyhyemmäksi ultralla, 2,8cm ja siksi lähti lähete Taysiin. Mulle tehty kohdunkaulalle Loop solumuutosten vuoksi, mikä heikentää kohdunkaulaa ja lisäksi itse olen keskonen, mikä lisää ennenaikaisen synnytyksen riskiä. Siksi kaikki tämä. Ja supistukset tosiaan kivuliaita, ei onneksi aiheuttaneet vielä kohdunsuulle muutoksia mutta lähtökohtaisesti siis kohdunkaula lyhyt. Kohdunsuu kuitenkin kiinni ja napakka vielä maanantaina. Kunpa nyt levolla pysyisikin. Maanantaina aloitettiin jo ultraajalääkärin toimesta Lugesteron emätinkapseleina kerran illassa aina rv 34 viikolle asti ennenaikaisen synnytyksen riskiin, sen pitäisi auttaa, että kohdunkaula ei lähtisi kypsenemään.

Supistukset siis päälle ja on kivuliaita ja tosi inhottavia, lisäksi ollut viitenä päivänä tässä muutaman viikon aikana selkään kohdistuvia supistuksia, viiltelyitä kohdunkaulalle, eilen kohdunkaulaa oikein inhottavasti viiltosärki klo 8-14.30, supistuskipu tuntui kyljissä voimakkaasti, supistustilan aikana pissaaminen sattuu kovasti, peräsuoleen tulee sellainen paineentuntu ja ilmavaivoja ja no mitähän vielä... Sellaisia vaivoja. :'(

Tsemppiä kaikille jotka joutuvat kamppailemaan vaivojensa kanssa.

Esikon aikaan en oikein nauttinut raskausajasta kun iskias ja selkäkrampit alkoivat jo joskus rv 14 ja siitä sitten lisääntyi kaikki muutkin vaivat. Viskasin roskiin sen neuvolasta saadun raskausvihkosen joka hehkutti ihanaa raskausaikaa. Sen verran otti kupoliin. :D
Tosikon aikaan tykkäsin raskausajasta.
Nyt on menty vähä vuoristorataa. Ensimmäiset noin 4kk oli kamalaa ku oli niin huono olo, väsytti ja mieli ihan maassa. Onneksi siitä suosta noustiin ja nyt olo on ollut ihan hyvä. Vaikka välillä vähä turhauttaa ja toivoisi että olisi jo kaikki ohi ja pieni sylissä.

Itseäni en pahemmin hemmottele rahallisesti ainakaan, kun ei ole niin varaakaan. Kynsiä toki lakkaan välillä, mutta hiusten värjäämisen olen lopettanut, en käy partureissa/kosmetologeilla/hierojilla/jne. Puolitoista vuotta sitten kävin parturilla leikkauttamassa lyhyeksi takaa ja eteen jäi pitempää, mutta annan hiusten kasvaa taas tylsästi vyötäröpituiseksi kunnes keksin jotain uutta. Meikkaaminenkin on nyt jäänyt kun näillä helteillä vain valuisi kaikki leualle muuttohien mukana. Pinsetit löysin vasta eilen tavaroiden joukosta ja viikonloppuna voisinkin nyppiä kulmat kun rehottaa kiitettävästi.
Vaikea kuvitella itselleni mitään rakennekynsiä tms. kun teen niin paljon käsilläni. :)

Mulla kans bio-oil pölyttyy kaapissa. Pyysin siskon neuvosta reseptiä perusrasvoihin (ohuempaa ja paksumpaa) ja tähän mennessä ei oo tullu niillä arpia. Mun iho on tosi kuiva ja raskauden myötä vielä kuivempi. Pituuskasvupyrähdyksessä sain aikanaan arvet alaselkään, mutta nyt tosiaan ainaki vielä maha on ihan arveton. Koklasin alkuun öljyllä, mutta mun mielestä se oli niin sotkevaa, että vaihdoin mielelläni siistiin ja kätsään pumppupulloon.

Minkä merkkisiä rasvoja te käytätte,kun rasvailette ihoanne? Mun on tosi hankala löytää mitään hyvää suht nopeesti imeytyvää ja miedon tuoksuista kosteusvoidetta. Joko liian äkäinen haju ollut nykyisissä ja/tai iho jäänyt sellaiseksi inhottavan tahmaiseksi,kun vaatteet pukee päälle..

Mulla on käytössä bebanthenin raskausarpien ehkäisyyn/ hoitamiseen tarkoitettu rasva. Minusta mukavan tuoksuinen ja kuivaakin suht nopeaa. Sillä rasvaan mahan ja rinnat ja muuten ihoa rasvailen Avonin ihanalla body butterilla, jossa mukana arganöljyä :) ainakaan toistaseksi ei oo arpia tullu, mutta toisaalta ei mulla oo ikinä aikasemminkaan niitä ollut että voi olla ihotyyppikin sellainen. Tuntuu että nyt parin päivän sisään vauva on pitänyt sellaista mekkalaa mahassa että oksat pois, eilenkin kirjaa luin siten että se nojasi mahaan, mutta ei meinannut lukemisesta tulla mitään kun koko kirja pomppi vauvan potkujen mukana :D myös mies näki mahan heilumiset ja siinä sitten ihmeteltiin!

Pikkumyy 26+0

Esikoista odottaessa käytin bio-oilia, ei tullut raskausarpia. Tiedä sitten oliko öljyllä mitään tekemistä asian kanssa. Nyt en ole käyttänyt mitään, koska vihaan itseni rasvausta. Ja kai sitä on niin laiskakin, että sieltä vaan ali mistä aita on matalin :grin

Rv 23+0!!!! :Heartred

Mie oon käyttäny rasvaukseen nyt Body shopin Body butteria, ihanan pehmeetä ja hyvä tuoksu :) Ei tosin sovi sellaselle joka ei tuoksusta tykkää.

Mulla on kunnon 400ml pumppupullo ceralan plussaa. Ja talveksi joku paksumpi, jonka nimeä en nyt muista. Imeytymiseen menee toki aina pieni hetki, jos innostun kunnolla rasvailemaan. Voisin siis ehkä elää vähän pienemmälläkin rasvamäärällä :D

Browneyedgirl
Vastasin sulle yksityisellä noihin supistus asioihin kun mua kiinnostaa ne ja huolettaa hieman kun itsellä myös supistelua .. tosin paljon vähemmän kun sulla.

Ei voi kun kun toivoa että hieman rauhoittuisivat ja saisit levätä ! Ja että mitään muutoksia kohdun kaulassa ei tapahtuisi.

Browneyedgirl, paljon tsemppiä ja jaksamista!

Aqualan plussaa tai kookosöljyä käytän sillon kun jaksaa, mitä lämpimämpi ilma sitä epätodennäköisemmin jaksan :grin

Täällä on viikko mennyt esikoisen sairastellessa, alkaa onneksi jo helpottaa. Paljoa ei ole raskaus ehtinyt olemaan mielessä kun tyttö tarvinnut niin paljon huomiota ja mietinkin miten siitä selviää kun on kaksi pientä lasta ja toinen tai molemmat sairastaa samaan aikaan :wideyed: toisaalta tämä oli vasta toinen kerta kun esikko kipeänä joten helpolla ollaan päästy.

Oon jo pitkään kiinnittänyt huomiota siihen, että masuvauva saattaa ensin liikkua pari päivää aivan älyttömästi ja sitten kolmantena päivänä olla rauhallisemmin. Ja sama toistuu useasti. Käyttääkö hän ensin kaikki energiansa ja sitten vasta lepää.. Onko muilla tälläistä?

Voikukka9,paranemisia sinne! Välillä on aika raskasta kun lapset sairastaa,viime jouluna oltiin sikainfluenssa,kokoperhe 4 lasta,minä ja mies. Mitään ei jaksanut syödä,kaikki lapset oli itkuisia ja nukkuivat sylissä ja ite kipeenä siihen päälle,mutta kyllä niistä selviää. Yleensä nopeasti menee ohi mutta 2-3 vuorokautta on kyllä niin kiinni lapsissa,kun kaipaavat hoivaa.

Voikukka9, on minulla ainakin just tuota että toisina päivinä on paljon aktiivisempi. Toisinaan jo huolestuu kun liikkeitä tuntuu niin vähän, mutta seuraavana päivänä liikutaan ihan senkin edestä :grin
Itse olen myös kauhulla ajatellut tuota lasten sairastamista. Esikoinen ollut sen kaksi kertaa kipeänä. Toisella kertaa olimme koko perhe vatsataudissa ja sehän se oli meininkiä :wideyed: Kun sitten vielä on tuo koirakin, mikä pitää hoitaa ja ulkoiluttaa. Jälkeenpäin ajatellen aika koomistakin, kun toinen vaihtaa vauvalle oksennuksisia vaatteita ja ripulivaippoja ja toinen oksentaa siinä vieressä...

Vimpa ja Muruliini83, kuulostaa molemmat tilanteet kyllä hurjalle! Ite en oo ollut vuosiin kipeänä niin siinäkin suhteessa kyllä päässyt helpolla. Varmaan sitten viimeistään ensi vuonna molemmat lapset sekä vielä itsekkin kipeänä samaan aikaan, miestä unohtamatta..

Minkä merkkisiä rasvoja te käytätte,kun rasvailette ihoanne? Mun on tosi hankala löytää mitään hyvää suht nopeesti imeytyvää ja miedon tuoksuista kosteusvoidetta. Joko liian äkäinen haju ollut nykyisissä ja/tai iho jäänyt sellaiseksi inhottavan tahmaiseksi,kun vaatteet pukee päälle..

Mä olen ihastunut Vaselinen suihkutettavaan kosteusvoiteeseen kuivalle iholle, josta mainitsinkin ed. kirjoituksessa. Suihkutetaan siis n. 10 cm päästä iholle ja sitten vielä hiukan levitellään, paljon helpompaa ja nopeampaa kuin tavallisen kosteusvoiteen levitys ja kuivuu myös nopeasti. Ihan pelastus tällaiselle, jolla kuiva iho, mut joka ei rasvailusta oikein perusta.

Browneyedgirlille ja kaikille joilla vaivoja tms. kovasti tsemppiä! Toivottavasti jokainen pääsisi edes jossain vaiheessa hiukan nauttimaankin tästä raskausajasta, lyhyt aika tää lopulta on ja koko ajan viikot vähenee. Hurjaa!

Kävin eilen neuvolassa (26+0) ja siellä sfmitta oli 27cm (eli yli käyrän). Ja aina kun olen pystyssä ylävatsa menee kovaksi.
Neuvolantäti meinasi, että olisi supistuksia, mutta itse en usko.

Laittoivat kuitenkin konsultaatiopyynnön Hyvinkäälle ja sieltä soittivat heti eilen!

Pääsen lääkärille reilu viikon päästä! Onneksi, sillä nyt ei ole kovin mukava fiilis :(

Takaisin