Laalaa82
Vauhtiin päässyt keskustelija
Rintapumpuista. Sähkökäyttöinen on helpompi säätää ns. hellemmäksi. Käsikäyttöinen sen sijaan on tehokkaampi sitten kun rinnat ovat pumppaamiseen tottuneet, mutta alkuun voi tuntua, että nännit irtoavat. 
Mulla oli tai on yhä Aventin käsipumppu sekä sähköpumppu. Sähköisissä kannattaa huomioida tosiaan ääneen! Aventilla pumppu taitaa olla hiljaisin. Kaverilla oli joku toinen ja sanoi ettei voinut ajatellakaan yöllä pumppaavansa sillä, koska koko talo olisi herännyt.
Minä parhaimmillaan imetin toisesta rinnasta ja toisesta pumppasin hissukseen sähköpumpulla. Lopulta opin ns. herutusliikkeet käsipumpullakin niin jäi sähköinen pois.
Kaverilta sain käytettynä molemmat.
Rintamaito säilyy huoneen lämmössä jopa kuusi tuntia ilman lämmitystä. Tämä helpotti mm. isän yösyöttöjä. (..niin siis että isi syöttää..eikä isiä syötetä..
) Maidon kun pumppasi illalla tuttipulloon oli maito koko yön juomakelpoista. Korvikkeethan eivtä säily avattuna 2h kauempaa..
Kantorepuista. Ihan aluksi käytin trikoista pitkää kantoliinaa. Siihen voi kääriä vastasyntyneenkin ikäänkuin paidan alle mukaan. Oli kuin pieni kääpä tuossa rintojen välissä/alla/päällä.
Lisäksi sen kanssa voi imettää. Toki moni kokee solmimiset vaikeaksi. Sen oppii kyllä ja youtube on opetusvideoita täynnä. Minä harjoittelin jo raskauden aikana nallella. 
Toinen ihan ehdoton on manduca-kantoreppu! Siinäkin voi kantaa ihan pientä, koska niskatuki on suunniteltu niin. Manduca on helppo pukea ja kasvaa lapsen mukana selkäpuolella kannettavaksi. Siin kannoin monet koiranulkoilutukset, tallityöt ja rappukäytävät poikaani ennen kuin oppi itse kävelemään. Painorajakin taitaa riittää 20kiloon asti. Isoja eroja näissä repuissa ergonomian, painorajan sekä niskatukien suhteen. Manduca taitaa olla yhä suosituin ja käytettynä saa 50€ hintaluokkaa.
Nyt kelaneuvolaan!!
23+1
muoks! TAAS olen viikoissa sekaisin..onkin vasta 22+1
Minä parhaimmillaan imetin toisesta rinnasta ja toisesta pumppasin hissukseen sähköpumpulla. Lopulta opin ns. herutusliikkeet käsipumpullakin niin jäi sähköinen pois. Rintamaito säilyy huoneen lämmössä jopa kuusi tuntia ilman lämmitystä. Tämä helpotti mm. isän yösyöttöjä. (..niin siis että isi syöttää..eikä isiä syötetä..

) Maidon kun pumppasi illalla tuttipulloon oli maito koko yön juomakelpoista. Korvikkeethan eivtä säily avattuna 2h kauempaa..Kantorepuista. Ihan aluksi käytin trikoista pitkää kantoliinaa. Siihen voi kääriä vastasyntyneenkin ikäänkuin paidan alle mukaan. Oli kuin pieni kääpä tuossa rintojen välissä/alla/päällä.
Lisäksi sen kanssa voi imettää. Toki moni kokee solmimiset vaikeaksi. Sen oppii kyllä ja youtube on opetusvideoita täynnä. Minä harjoittelin jo raskauden aikana nallella. Toinen ihan ehdoton on manduca-kantoreppu! Siinäkin voi kantaa ihan pientä, koska niskatuki on suunniteltu niin. Manduca on helppo pukea ja kasvaa lapsen mukana selkäpuolella kannettavaksi. Siin kannoin monet koiranulkoilutukset, tallityöt ja rappukäytävät poikaani ennen kuin oppi itse kävelemään. Painorajakin taitaa riittää 20kiloon asti. Isoja eroja näissä repuissa ergonomian, painorajan sekä niskatukien suhteen. Manduca taitaa olla yhä suosituin ja käytettynä saa 50€ hintaluokkaa.
Nyt kelaneuvolaan!!

23+1
muoks! TAAS olen viikoissa sekaisin..onkin vasta 22+1
Muokattu viimeksi:

Ainut asia, joka raskaana ollessa ns. vaivaa on, etten tunne silloin itseäni hirveän seksikkääksi. Sänky hommissa haluan pitää paidan päällä, ettei paljas vatsani näy. Seksihaluja kyllä löytyy molemmilta, mutta vatsa on sellainen joka jostain kumman syystä häiritsee minua. Enää 13-15 viikkoa raskaana oloa jäljellä, jos vauva pysyy lähes laskettuun aikaan kyydissä. Järkyttävää, miten äkkiä tämä aika on mennyt, ensiviikolla ollaan jo elokuussa menossa
Esikoisesta, sektiossa, aloin itkeä kun lääkäri kertoi alkavansa avaamaan vatsaa..itkin huojennuksesta, koska tiesin ettei mikään voi enää lastani vahingoittaa vaan hän pääsee elävänä maailmaan asti. Lisäksi tähän ikään mennessä olen liian läheltä tuttavapiirissäni nähnyt kohtukuolemia, komplikaatioita, keskosuutta ja kaikkea kurjaa mitä voi tapahtuakaan.
Joskus on siis vaikea luottaa, että kaikki menisi hyvin.
Sitten huokaisen ja unohdan lapsien "tekemisen" ja keskityn perhe-elämään. Normaali pikkulapsi- ja perhearjen tuomat pelot ja stressit ovat niin tervetulleita ja "normaaleja", että niitä en pelkää ollenkaan. Väsymys ja uupumus äitinä on minulle niin ihanan "normaali olotila" verrattuna siihen elämäntuskaan minkä koin lapsettomuuskriisissäni.