La marraskuu 2016

Nuista fetajuustoista sen verran, että muistakaahan katsoa aina alkuperämaa. Esimerkiksi arla apetit ei ole suomalaista, vaan taitaa olla tanskalaista tai Ruotsalaista. Arlan tuotteista aika vähä on suomalaisesta maidosta tehtyä, maidot on tottakai, ja osa jukurteista. Tokihan ne kaikki on tehty pastoroituun maitoon, mutta esim suomalaisen ja tanskalaisen maidontuotannolla on hurjat erot.

Hei kiitos vinkistä , enpä oo tajunnu katsoa ! Taitaa jäädä toi arlan feta käyttämättä. Tai mies toki saa sillä herkutella ;) neuvola täti nimenomaan sanoi että suomalaiset juustotuotteet ok ,ja minä oletin että toi arlan feta on suomalaista.

Onko jollain kaapissa suomalaista fetaa tai tietääkö mikä merkki olis?

Valion fetat on ainakin suomalaisia, en tiedä sit valmistaako pienemmät meijerit fetaa. (Maitokolmio, juustoportti, satamaito)

Tänään on se kauan odotettu rakenneultra,iltapäivällä vasta,joutuu vielä monta tuntia jännittelemään. Flunssa vain pahentunut,ei viimeyönä saanut yhtään nukuttua kun nenä niin tukossa,hetkeksi kun torkahti niin räkä valui pitkin naamaa,tosi kiva. Onneksi lapset alkaa olla terveitä,mikään ei oo niin ikävää kun katsoa kun pienet on kipeitä. Mutta jospa tämä tästä pian helpottaa. Tsemppiä kaikille ultraan menijöille,meitä taisi tänään olla useampi kappale menossa ultraan :)

Ei voi olla totta.. Viikkoja takana ilman pahoinvointia, mutta tänään pahoinvointi on palannut. Voisiko tämä olla jotain muuta vai miten voi olla mahdollista että huonovointisuus palaisi pitkän tauon jälkeen?

Rv 18+2

Ei voi olla totta.. Viikkoja takana ilman pahoinvointia, mutta tänään pahoinvointi on palannut. Voisiko tämä olla jotain muuta vai miten voi olla mahdollista että huonovointisuus palaisi pitkän tauon jälkeen?

Rv 18+2
Mullakin oli yli kuukauden poissa.. mut sit rupes reilu viikko sitten verenpaineet nousemaan yllättäen ja sitten olinkin raskausmyrkytysepäily niin huonovointisuus ja oksentelu palasi.. pari kertaa laatannu ihan mut muuten paineesta riippuen olo on vaan heikko ja huono.. huomenna vasta pääsen ylimääräiseen tarkastukseen ksks.. katsotaan ultraako kun sitten rakenne seuraavalla viikolla.. oon ihan tulisilla hiilillä täällä joten pakkosyötän tän energiapiikin ikkunanpesuun..

Rv. 18+6.

Varpahat, mulla myös pahoinvointi pääasiassa loppunut viikkoja sitten, mutta jos on oikein huonosti nukuttu yö takana niin silloin tulee myös pahoinvointi. En tiedä voiko väsymyksen lisäksi olla muita asioita jotka saisivat sen palaamaan..

Niin monella tänään ultra, ihanaa :) itse istun tällä hetkellä bussissa matkalla ei-niin-mukavaan paikkaan.. Hammaslääkäriin :grumpy:

Nouu, mä oon jotenkin seonut laskuissani..olenkin rv 16+5 enkä 17+5 :sorry: höh! :grin

Hei noista fetoista ja muista. Useamman synntyslääkärin kanssa niistä juteltuani vastaus oli aina tämä: Suomessa kaikki maitotuotteet ovat turvallisia pastoroinnin ja eviran ym valvovien tahojen vuoksi. Myös brie-juusto, homejuustot, tuorejuustot. Tuorejuustojen rajoitus-suositus perustuu siihen, että ne ovat usein kauan avattuina jääkaapissa jolloin mikrobikanta nousee. :rolleyes:

Sokeriarvoista vielä. Mittaan siis muitakin kuin paastoarvojani. :happy: Mulla ongelmana on lähinnä, että arvot laskee liian alas, jos ruokaväli on liian pitkä.

Hiusten värjäyksestä ym "kemikaalikuormituksesta". Olen ehkä vähän huono näihin kommentoimaan, mutta tosiaan kaikki tuollainen jäi kun lasta yritettiin ja hoitoihin jouduttiin. :smiley-ashamed008Minimoimme aivan kaikki mistä on olemassa hiemankin tietoa hedelmällisyyteen vaikutuksesta vahingossakaan. :grin
Mikäli joku vaikuttaa meidän kehoon...voi luonnollisesti ajatella, että riski on myös sikiölle. Nyt odotankin, että saan tämän kakkosen ulos ja imetykset kunnialla loppuun, niin pääsen värjäämään taas hiuksia!!! :smiley-angelic001 laughing7

Olen muutenkin tullut hieman tarkaksi juuri tuon hedelmällisyysongelman kokemisesta ..Kaikkihan syöpääkin nykyään aiheuttaa, mutta ne mistä on tuloksia hormonaalisien ongelmien synnystä vältän myös lapsiltani..sen verran kurja kokemus kun ei lapsia vain "saanukkaan" ja talouskriisi siihen kaupan päälisiksi..Toki ei näitä rahassa voi mitata, mutta kyllähän se käytännön elämää vähän heilauttaa kun joudut raskaudesta maksamaan itsesi kipeäksi. :cool14 no, lopputulos on silti tärkein. :grin

Mulla oli tänään neuvolalääkäri..ihan yhtä tyhjän kanssa, mutta näinpähän ultrassa pikkuisen. :love017 Teki nopean alatutkimuksen, että paikat ovat kiinni ja ok. Doplerilla ei kuullut sydänääniä joten otti kunnon ultran kuvalla. Oli kyllä aika huono etsimään..itse löydän heti kotidopplerilla äänet..hmm. No onneksi löydän, niin ei noussut paniikkia kun hän ei löytänyt.o_O

Tsemppiä kaikille!! :joyful:

16+5 ...vasta :p mut edes voin sanoa 17. viikolla :grin

Kaitsu paljon onnea poikalupauksesta! Siellä se äitin ja isin kulta kasvaa ja kehittyy.
Meillä on radi-neuvola tulossa to 23.6. ja perään lääkärineuvola. Jospa tää keuhkoputkentulehdus siihen mennessä helpottaa, tai saa lääkäri alkaa tutkia tarkemmin. Bakteeritulehduksia ei liene hyvä pitää päällä tässä siunatussa tilassa. Saapa nähdä, millaiseen sokeriseurantaan minut ohjataan, paastosokerin oltua vähän koholla (5,5).
Mä oon syönyt pastöroidusta maidosta valmistettua fetaa tuoreeltaan ja halloumia paistettuna alkuperämaasta riippumatta. Jollain lailla ajattelen tuon Laalaan kommentin mukaan. Tuorejuustoja ei tässä nyt muutenkaan ruokavalioon kuulu, mutta oletan - esim. tulevissa juhannushäissä olevan ihan tuoreet tarvikkeet, jos siellä on juustokakkua.
Laalaa, me ollaan "kuralla" vielä loppuvuosi, mutta eiköhän se siitä. Samalla, kun palkka lakkaa juoksemasta, niin ollaan ehkä saatu maksettua tämä raskauden alkuun saattaminen ;) Mutta kultaakin kalliimpaa on tää, mitä ollaan saamassa!!!
Katjusha rv. 18+4 ja lahjamunasolu-ihme

Oi miten ihanaa kun toiset jo tietää kumpi sieltä on tulossa. Vielä viikko ja päivä, niin tähän aikaan minäkin vauvan voinnin ja sukupuolen jo tiedän (tai sukupuolestahan ei tietty vielä voi sanoa saako tietää, mut ehkä.)
Ihan tässä taas liikuttuu :')

Mileim rv 20+0

Ai niin, mun mies sanoi eilen hyvin ponnekkaasti, että haluaa saada selville sukupuolen rakenneultrassa. No, näillä mennään :) Mulle sillä ei ole syvällisempää merkitystä juuri nyt, paitsi että neulepipolankoja en oo ostanut, kun haluan kuitenkin vähän "värikoodata" pienokaisen. Ehkä itselläkin mieli muuttuu hanakammaksi.

Taidan olla ihan vähemmistössä tässä sukupuoli-asiassa nykyään :D. Vaikuttaa, että suurin osa täällä(kin) odottavista haluaa tietää kumpi on tulossa ja me ei kyllä miehen kanssa tällä kolmannellakaan kerralla haluta tietää!

Ekassa raskaudessa oli oma suhtautuminen vielä vähän neutraalimpi, mutta mies oli jo silloin päättänyt, että ei halua tietää kun ei sillä kuitenkaan mitään väliä ole, joten siihen kelkkaan kun hyppäsin, niin siinä ollaan pysytty! Jännä vaan huomata, että taitaa olla melko harvinaista nykyään ettei sitä haluta tietää... :)

Rupee jo miettimään, että onkohan meissä jotain vikaa? :D

Charm 19+4

Hitto, miten harmittaa nyt, kun en ottanutkaan sitä rakenneultraa tälle viikolle. Ei sillä, että olisin jotenkin malttamaton, mutta.. :joyful:

Ja kyllä mä taidan sittenkin haluta tietää tulokkaan sukupuolen ennakkoon - sikäli mikäli Munanen sen haluaa meille näyttää. Liian monesta jutusta oon nyt toistaiseksi luopunut, kun oon ajatellut, että ne on liian tyttömäisiä/poikamaisia, niin helpottuu sitten niiden tarvikkeidenkin osto.

Uskon kyllä, että mekin mennään sitten ru:n jälkeen syömään, jos kaikki on ok, tähän asti oon vähän koittanut isäntää toppuutella, että vielä voi ilmetä vaikka mitä, mutta sitten voidaan hengähtää taas hetkeksi helpotuksesta - aletaan sitten vasta lähempänä laskettua aikaa stressaamaan seuraavista asioista, kuten synnytyksestä jne. :rolleyes:

Takaisin