Nouu, mä oon jotenkin seonut laskuissani..olenkin rv 16+5 enkä 17+5

höh!
Hei noista fetoista ja muista. Useamman synntyslääkärin kanssa niistä juteltuani vastaus oli aina tämä: Suomessa kaikki maitotuotteet ovat turvallisia pastoroinnin ja eviran ym valvovien tahojen vuoksi. Myös brie-juusto, homejuustot, tuorejuustot. Tuorejuustojen rajoitus-suositus perustuu siihen, että ne ovat usein kauan avattuina jääkaapissa jolloin mikrobikanta nousee.
Sokeriarvoista vielä. Mittaan siis muitakin kuin paastoarvojani.

Mulla ongelmana on lähinnä, että arvot laskee liian alas, jos ruokaväli on liian pitkä.
Hiusten värjäyksestä ym "kemikaalikuormituksesta". Olen ehkä vähän huono näihin kommentoimaan, mutta tosiaan kaikki tuollainen jäi kun lasta yritettiin ja hoitoihin jouduttiin.

Minimoimme aivan kaikki mistä on olemassa hiemankin tietoa hedelmällisyyteen vaikutuksesta vahingossakaan.
Mikäli joku vaikuttaa meidän kehoon...voi luonnollisesti ajatella, että riski on myös sikiölle. Nyt odotankin, että saan tämän kakkosen ulos ja imetykset kunnialla loppuun, niin pääsen värjäämään taas hiuksia!!!
Olen muutenkin tullut hieman tarkaksi juuri tuon hedelmällisyysongelman kokemisesta ..Kaikkihan syöpääkin nykyään aiheuttaa, mutta ne mistä on tuloksia hormonaalisien ongelmien synnystä vältän myös lapsiltani..sen verran kurja kokemus kun ei lapsia vain "saanukkaan" ja talouskriisi siihen kaupan päälisiksi..Toki ei näitä rahassa voi mitata, mutta kyllähän se käytännön elämää vähän heilauttaa kun joudut raskaudesta maksamaan itsesi kipeäksi.

no, lopputulos on silti tärkein.
Mulla oli tänään neuvolalääkäri..ihan yhtä tyhjän kanssa, mutta näinpähän ultrassa pikkuisen.

Teki nopean alatutkimuksen, että paikat ovat kiinni ja ok. Doplerilla ei kuullut sydänääniä joten otti kunnon ultran kuvalla. Oli kyllä aika huono etsimään..itse löydän heti kotidopplerilla äänet..hmm. No onneksi löydän, niin ei noussut paniikkia kun hän ei löytänyt.
Tsemppiä kaikille!!
16+5 ...vasta

mut edes voin sanoa 17. viikolla