La marraskuu 2016

Me kerrotaan isovanhemmille äitienpäivänä. (tosin minun puoleltani ei ole elossa enää vanhemman polven äitejä..:sad001 ) Muutama lähin ystäväni tietää.

Sopisiko, että laitettais aina kommentin loppuun omat viikot niin pysyis vähän paremmin perillä? :grin Ei tarvitsisi aina kysyä..ja "vertailu" olisi helpompaa. :wink

7+1

Ootteko imettäjät huomannu, et maito nousis nyt eri tavalla kun ootte raskaana? Minä huomaan! Jos vähänki pidempi väli imetyksessä, ni PUFF vaan ja tissit on AIVAN täynnä (niiku synnytyksen jälkee, ku maito nousee) Maidon tuotanto oli jo vähenemään päin :wideyed:

7+6

Miulla on alkanu maito vähenee, tai oikeestaan tasottuu kun kohta viikko menty vaan 3 imetystä/ päivä, poika yhtäkkiä puolitti tissillä käyntien määrän, hänellä kyllä ikääkin jo 1v3kk.

Tuo on muuten hyvä Laalaa että viestin loppuun laittais raskausviikot, ite oon käyttäny sitä aina kun tarpeellista, eli just jos on jotai mihin joku muu esim. vois verrata omaa tilannettaan.

Muruliini83, en oo huomannu moista. Aika samanlaisen tuntuset on ku ennen raskauttaki (paitsi et nännit kipeet, ku imettää).

Joo, hyvä idea nuo viikot laittaa!

Täällä on ollu vuorokauden maha sekasin ja taas voimakkaampi ällötys ja väsy.. Selkeesti ns. huonompi päivä ollu. Jospa huomenna paremmin ;)

Rv 9+0

Terkkuja tk:lta! Oksentelu on rajua, ei pysty olemaan töissä. Lähin ultrauslaite on 30km päässä, toivottavasti pistäisivät sinne että näkisi kaiken olevsn hyvin.
Varpahat 9+1

Huhh kotona taas oksentamassa. Saikkua pari päivää, mittasivat verenpaineen joka oli ok, hemoglobiini vähän matala mikä ei ollut ihmekkään. Eniten suututtaa, kun työnantaja oli kertonut sillä aikaa kun olin tk:lla muille työntekijöille mun raskaudesta. Kuulemma siksi etteivät ihmettele mun sairaslomia!! Tämä tietää sitä että mun on pakko alkaa kertomaan raskaudesta, vaikka en olisi halunnut vielä :(

^ tuo on muuten laitonta työnantajalta. Ei saisi toisille kertoa sairaslomien syytä. Voimia <3 ! Tiedän todella mitä tuo jatkuva oksentelu on :( .

^ tuo on muuten laitonta työnantajalta. Ei saisi toisille kertoa sairaslomien syytä. Voimia <3 ! Tiedän todella mitä tuo jatkuva oksentelu on :( .

No sitähän minäkin!! Koska nyt on tosiaan rv9+1 ja ensi tiistaina on lääkärineuvola niin olisin halunnut kuulla että kaikki on edes hyvin..

Tervetuloa uudet :)

Kicasti positiivisiä uutisia tullut nyt tuon keskenmeno-aallon jälkeen :)

Just kävin neuvolassa, kuvauksellinen beibi tulossa ku ei meinannu ultralla saada "hyvää" kuvaa, hetken joutu neuvolatäti pyöritteleen kapulaa näky kuitenki, siellä jalat vispas ku sähkövatkaimen vispilät ja kättäki heilutti :) toivon mukaan ei lopussa liiku ja vatkaa ympäriinsä samalla tavalla, tulee tukalat oltavat..
Sikiöseulontoihin osallistun, mut sanoin jo suoraan et vaikka jotaki löytys nii en oo varma haluanko perinnöllisyysklinikalle jatkoselvittelyihin, keskeyttää en pysty kuitenkaan, tiedän jo valmiiksi.

Tosi hyvät fiilikset jäi vaikka tää oli joku työkokeilun kautta tullu työntekijä ja jääny sijaiseksi, enskerralla sit oma nvlatäti paikalla :)

Osallituusko muilla miten miehet mukaan? Meillä tän kerran kävin yksin, ultriin lähteepi mies matkaan ja seuraavalla kerralla nvlaan :)

Tonttu rv 10+1

Tervetuloa uudet :)

Kicasti positiivisiä uutisia tullut nyt tuon keskenmeno-aallon jälkeen :)

Just kävin neuvolassa, kuvauksellinen beibi tulossa ku ei meinannu ultralla saada "hyvää" kuvaa, hetken joutu neuvolatäti pyöritteleen kapulaa näky kuitenki, siellä jalat vispas ku sähkövatkaimen vispilät ja kättäki heilutti :) toivon mukaan ei lopussa liiku ja vatkaa ympäriinsä samalla tavalla, tulee tukalat oltavat..
Sikiöseulontoihin osallistun, mut sanoin jo suoraan et vaikka jotaki löytys nii en oo varma haluanko perinnöllisyysklinikalle jatkoselvittelyihin, keskeyttää en pysty kuitenkaan, tiedän jo valmiiksi.

Tosi hyvät fiilikset jäi vaikka tää oli joku työkokeilun kautta tullu työntekijä ja jääny sijaiseksi, enskerralla sit oma nvlatäti paikalla :)

Osallituusko muilla miten miehet mukaan? Meillä tän kerran kävin yksin, ultriin lähteepi mies matkaan ja seuraavalla kerralla nvlaan :)

Tonttu rv 10+1

Ihania uutisia! :) Siis ultrattiinko sulla neuvolassa vai? Mites sulla muuten vointi, joko alkaa olla pahoinvointi voitettu? Täälä välillä aina äityy huono olo päälle ja toisina päivinä taas aivan hyvä olo.

Pikkumyy 10+0

Mä ihmettelen edelleen, että oireeni ovat niin kovin vähäisiä, vaikka tiistaina varhaisultrassa kaikki oli oikein hyvin. Minulla ei edelleenkään pahoinvointia ja kuvotuskin on mennyt tällä viikolla ohi, maanantaina vielä kuvotti iltapäivästä iltaan asti mutta ei juuri enää. Oireita kyllä on: hajut tulee tuulahduksina todella voimakkaasti, nenä tukossa, vatsa älyttömän turvoksissa, kahvi ja tee ei maistu, mikään ruoka ei oikein maistu, kaupassa täytyy valikoida tarkasti mitä tekee mieli, ilmavaivat on pahoja ja alavatsaa koko ajan lievästi hieman jomottelee, menkkakipumaisesti. Silti pahoinvoinnin puute ihmetyttää, toisaalta olen hyvin tyytyväinen ollessani onnekas pahoinvoivaton. Rinnatkaan ei ole juuri kipeät, hieman arat kylläkin mutta eivät haittaavasti, eivät myöskään ole turvoksissa kuten plussaamisen keskellä olivat. Valkovuotoa ei tule. Oireet siis hyvin hyvin vähäisiä vaikka ultrassa kaikki kunnossa.

Onko täällä muita joilla näin vähän oireita?

Rv 7+2

Mulla kolmas raskaus ja kaikki on olleet vähäoireisia :) Kyllähän kun alkaa oireita listaamaan niin sinne saa niitä oireita niin kuin säkin Browneyedgirl. En ole koskaan raskausaikana oksentanut, etonut on välillä ja just tuota on ollut että ruoka ei maistu. En täällä hirveästi kehtaa omasta suht helposta raskaudesta edes kirjoitella, kun en oikein vertaistukea tarvitse siihen. Toisilla selkeästi on hankalampaa ja mä en pysty siihen oikein samistumaan.

Rv10+3

Tosin kyllä iltaisin mua väsyttää tosi paljon ennen kymmentä niin että olen nukahtanut monina iltoina ennen miestä, koska on vain ollut pakko mennä nukkumaan. En kuitenkaan päiväsaikaan kärsi järjettömästä väsymyksestä mistä paljon puhutaan. Uniongelmat on pahoja, tosin ne voi johtua ihan unilääkkeen lopetuksesta. Ummetus on pahentunut raskauden myötä. Ja nälkä on ihan koko ajan! Parin tunnin välein pitää syödä jotain, muuten alkaa heikottaa. Ja aamuyölläkin tai viimeistään seitsemältä syön sängyssä puolikkaan banaanin.

Oireitakin siis on mutta kun ei ole järjetöntä väsymystä päiväsaikaan eikä aamupahoinvointia eikä oksentelua eikä rinnat tosi arat niin siksi aina vaan ihmettelee... vaikka ei pitäisi, pitäisi muistaa, että oireita on silti paljon ja minä nyt en onnekkaana kärsi ainakaan vielä pahoinvoinnista. :) Ja että tämä kaikki voi muuttua koska tahansa, joten nyt on aika vain rauhassa olla tyytyväinen. :)

Rv 7+2

Jos eilen oli huippupäivä, niin tänään ei :( . Ei uppoa mikään muu, kuin hedelmät ja vanukas. Mies haki just yks päivä kaupasta vanukasta, kun se uppoaa alas vaikka olis miten paha olo. Vanukas on myös inhimmillistä oksentaa. Just eilen ihmettelin miehellekkin, kun kaikki liivit jääneet pieneksi. Saa nähdä minkä kokoiset liivit saa ostaa ekoiksi synnytyksen jälkeen. Yhdet mun vanhat hotmilkit ainakin löysin jo.

Suklaa, vanukas, bbq ja sweet&sour himottaa.

Ens viikolla olis verikokeiden aika. Mies oli ottanu 10 pv vapaata töistä eli saan sen ultraan mukaan <3 .

Rv 9+2

Mulla on olo helpottanut todella paljon. Viikko sitten viimeksi oksentanut,ei koko ajan ällötä tai väsytä. Vatsaa vähän juilii ja tuntuu selvä pallo alavatsalla. Turvotus on kans hävinnyt. Kyllä on nyt niin ihana oli ja virtaa kun pienessä kylässä. Tänäänkin jo 8 jälkeen lasten kans ulos lähdettiin. Rv 11+4. Ja viikon päästä nt ultraan :)

Ei mullakaan oikeen mitään kummempia oireita ole ollut koko tänä aikana. Ei mitään pahoinvointia, yökötyksiä tai ruokia mitä en voisi syödä. Ainut on jatkuva nälkä ja lievä ummetus. Väsymyskin on alkanut hieman jo hellittämään. Mikä onkin ihan hyvä. Meillä töissä vähän henkilökunta pulaa joten töitä on ollut ihan riittämiin.... Yritän varsinkin 11 h työpäivinä ajatella positiivisesti, että ainakin on sitten rahaa millä ostella tälle pienelle kaikkea kivaa ;D

Meillä vielä iso muutto ja remppa projekti alkamassa ens kuussa joten ajanpuutetta ei tuu olemaan...

10+5

Ihania uutisia! :) Siis ultrattiinko sulla neuvolassa vai? Mites sulla muuten vointi, joko alkaa olla pahoinvointi voitettu? Täälä välillä aina äityy huono olo päälle ja toisina päivinä taas aivan hyvä olo.

Pikkumyy 10+0

Joo, oltiin lääkärinhuoneessa jo valmiiksi ja ei saanu dopplerilla kuunneltua nii ultras ja kahteli et sydän lyö, mittoja koitti ottaa vaa nii vanha laite ettei oikein saanu tarkkaa kuvaa.. Paineet oli alhasey mikä selittää tätä huimausta.. Viime viikko oli tosi rankka pahoinvoinnin kans, jouduin sairaslomaa hakemaan koko viikolle ku ei vaan pystynyt oleen, kaikki tuli pihalle.. Tällä viikolla huonovointisuutta ja etovaa oloa mut töissä on pystyny olemaan eikä tarvi ku aamulla töihin lähtiessä oksentaa. Ruoka kuitenkin maistuu niin eiköhän se tästä :)
Onko sulla la 9.11?

Tonttu rv 10+1

Täälläkin aika vähäoireinen alkuraskaus ollut, Browneyedgirl! Ultrassa en toki ole vielä käynyt, mutta kyllä siellä ainakin elossa oltiin vielä maanantaina, joten kai se ihan normaalia on :) Toisilla on paljon oireita, toisilla ei. Itsellä ei ole edes väsymystä juurikaan..

Ja meillä mies ei haluaisi tulla neuvolakäynteihin ja lääkäreihin, ei näe syytä miksi siellä istua. Ensi neuvolakäyntiin tulee kuitenkin ja lääkärikäynnillekin pitäisi tulla. Joku neuvolakäynti on sitten vielä hänet mukaan raahattava, kun saa tulla täyttämään isyyden tunnustusta varten paperit, jotka saa nykyisin täytettyä neuvolasta käsin jo.

Mileim rv 10+4

Muokattu viimeksi:
Hitsi et sai miut vihaseks tuo varpahatin työnantaja :mad: Mitä tollasessa tilanteessa voi tehä jos on työnantaja laittomasti kertonu muille työntekijän olevan raskaana ja tämän vuoksi saikulla? On nimittäin sen verran henkilökohtanen asia että jos miulle kävis noin niin vaatisin seuraamuksia tollasesta! Ja saikuttaisin ihan vaan saikuttamisen ilosta joka ikisen mahollisen päivän kostona... Ei minuu haittais jos jostai muusta ihan tavan sairaudesta kertois mut raskaus ei oo asia joka noin vaan mennään kertomaan muille.

Mä oon täällä kotona ollessa miettiny järkyttyneenä tota aamuista tapahtumaa. Asun TODELLA pienellä kylällä joten juorut leviävät hetkessä. Tässä ollaan kuitenkin vielä riskiviikoilla menossa. En mäkään oikein tiedä mitä pitäisi tehdä?

Takaisin