La marraskuu 2016

Nyt alkoi tuo doppleri kiinnostamaan, mistä olette ostaneet ja minkä hintainen? Niissäkin tuntuu olevan hintaeroja jonkin verran. Onko halpa yhtä hyvä kuin kallis?

Mulla on angelsounds, jonka olen ostanut käytettynä eräästä lastentarvikekirppistapahtumasta. Olen siihen ihan tyytyväinen kyllä. Kannattaa selailla nettikirppikset myös, jonkun verran niitä on liikkeellä. En osaa sanoa miten eroavat toisistaan.

Mulla ainakin ihan yksityinen lääkäri käski heti nostaa kilpparilääkettä, jotta kaikki menisi varmasti hyvin. Mutta kuten sanottiinkin, lääkärit tuntuvat tästä olevan kaikki eri mieltä, että mikä sitten on oikein ja mikä ei.. Olen kyllä hiljattain verikokeissa käynyt, joten senkin puolesta sai annostusta nostaa huoletta. Rv 10 menen uusiin verikokeisiin, jossa tilanne katsotaan uudelleen. :)
Mä tilasin eilen sellaisen dopplerin, jonka saa liitettyä älypuhelimeen ja se saapui jo tänään! Huikeeta. :) En tosin uskalla sitä vielä kokeilla, kun on menossa vasta 8+2 ja kun tuota vatsaakin tuossa on niin tuskin vielä mitään kuuluu. Mutta innolla odotan testausta!
Me myös osallistutaan seulontoihin, mutta sitä vaihtoehtoa en ole edes vielä miettinyt että mitä sitten jos siellä selviääkin jotain.. Tätä vauvaa on kuitenkin muutama vuosi yritetty saada alulle ja ihmeen kaupalla onnistui, lääkärikään ei juuri antanut enää paljon toivoa. Täytyy vaan toivoa, että kaikki olisi hyvin eikä noin kurjia juttuja täytyisi edes miettiä.

Minä osallistun seulontoihin, mutta jos sieltä jotain poikkeavaa tulee eteen, en tiedä mitä teemme. Tänään kävin labrassa juuri verta antamassa (hyi, 6 purkkia otti, pelkään aina tätä toimenpidettä..)
ja 2.5 olisi ultra <3

Itsellä lähipiirissä down-tyttö sekä autistinen/asperger tyttö ja eihän se ole tietenkään mitään ruusuilla tanssimista erityislapsen kanssa elämä ollut, mutta eipä se ole sitä muutenkaan. Toivotaan, ettei tule tilannetta, jossa tätä täytyy oikeasti miettiä. Jakaa varmaan aika vahvasti mielipiteitä ko. aihe..

Mulla oli ekassa raskaudessa se raskauskeijun halvin angelsounds doppler. Muuten ok mutta kuulokkeet oli ihan lelut.

Mä kävin rv6+3 ekassa ultrassa. Silloin neuvolatäti (kätilö) sanoi että ultrataan uusiksi myöhemmin kun viikkoja on enemmän. Uusi aika on ensi tiistaina jolloin on rv9+5. Tämän käynnin hoitaa kuitenkin lääkäri. Miksi? Luulin että se on normaali käytäntö. Tänään kuitenkin kuulin että yleensä tuommoista lääkäriultraa ei tehdä? Mitä ihmettä.

Aion myös osallistua seulontoihin. Esikoisen raskaudessa np-ultrassa sikiöllä todettiin 3,4mm niskaturvotus. Mentiin istukkatutkimuksiin, ja siellä lääkäri sanoi että 1/3 mahdollisuus että sikiö on vammainen. Kahden piinaavan viikon jälkeen saimme kuitenkin tietää, että kromosomeissa ei ollut vikaa. Loppuraskaudessa kuitenkin tutkittiin sikiön rakenteita extra tarkasti koska alun turvotus voi viitata myös sydänvikaan. Esikoinen on myös syntymän jälkeen käynyt sydänultrassa mutta hänessä ei ole ollut kerrassaan mitään vikaa. Vaikka tulosten odottaminen oli ihan hirveän kamalaa, niin haluan silti myös tässä raskaudessa tietää jos on kohonnut riski lapsen vammaisuuteen. Tuskin olisin downin syndrooman takia raskautta keskeyttänyt. Vakavamman, varmasti kuolemaan johtavan tai todella huonon elämän ennusteen takia olisin varmaan keskeyttänyt. Vaikea kuitenkaan sanoa varmasti kun en siihen pisteeseen joutunut.

Ihanaa että taas hyvä ultrakuuluminen :)

Me ei osallistuta seuloihin eikä osallistuttu esikoisenkaan aikana. En oikeestaan sen kummemmin välttämättä haluaisi tietää, jos on suurempi riski vammaisuuteen. Toki jos vammaisuutta tai jotakin sairautta ultrissa ilmenee niin sitä saa tutkia, jos se jotenkin vauvaa auttaa jatkossa :) oon asennoitunu siihen, että kun lapsen saan kohtuuni kasvamaan, niin sitoudun rakastamaan häntä ehdoitta olipa hän millainen vain. Siksi haluan syliini vammaisen, ei-vammaisen tai lapsen siltä väliltä. Lapsihan voi vammautua myös hedelmöittymisen jälkeen jossakin vaiheessa elämäänsä.. Haluan päättää rakastaa, vaikka se tarkoittaisi, että viettäisin loppuelämäni tämän lapsen omaishoitajana häntä aamun illoin pesten ja raviten. Uskon että Jumala pitäisi meistä huolta.

En usko että voisin päätyä missään tapauksessa aborttiin.

Varmasti tämä aihe herättää paljon tunteita. Tulihan tuossa itellekin itku, kun mietin omia ajatuksiani tästä.

Minä en ole ollenkaan sitä ajatusta vastaan, että joku ei halua osallistua seulontoihin. Ymmärrän sen täysin. Itse osallistun, enkä sen tuloksesta osaa sanoa vielä mitään.

Varpahat, on varmaan paikkakunnista ja mistälie riippuvainen, mutta käsittääkseni varhaisultran pitäisi aina lääkärin tehdä, koska on niin pienestä kiinni mitä kohdussa näkyy ja mitä ei näy. Myöhemmät ultrat voi tehdä kuka perusterkkarikin, koska sikiö on jo niin selkeän kokoinen ja syke kuuluu näkemättäkin.
Joten älä huoli, on varmaan ihan normi käytäntö ja terkka/kätilön oma varmistus siitä, ettei anna virheellisiä tietoja. :happy119

Meilläpäin varhaisultran tekee hoitaja. Viereisessä huoneessa on tarvittaessa käytössä lääkäri.

Kiiiiiitos huojentavasta vastauksesta <3 tämä meidän ryhmä on kyllä korvaamaton tuki :)

Ite kävin siellä 10viikon verikokeessa ihan vain vakuutuksen takia. Lapselle ei saa otettua ennen syntymää vakuutusta jos tarkempia tutkimuksia ei ole tehty.

Kahdella vanhimmalla lapsellani näitä ei ole tehty, sain heille vakuutukset ennen syntymää voimaan. Kolmannen kohdalla sain kuulla käytännön muuttuneen liian myöhään (viikkoja oli 20+). Muuttui siis 2012 alussa. Ja kyllä, kaikissa vakuutusyhtiöissä, en saanut mistään enää vakuutusta ennen syntymää nuorimmalle. Nuorin olisikin ollut ainoa joka kyseistä vakuutusta olisi tarvinnut, aika perus.

Me osallistutaan seulontoihin ja mikäli varmuudella todetaan vaikeita vammoja tai elinkelvottomuutta, on päätöksemme jo tehty. Kovinkaan kevyin perustein emme ole liikkeellä, itselläni mm. on runsaasti kokemusta erityislapsista koko laajalla otannalla mitä tämän sanan alle mahtuukaan. Sen äärimmäisimmän pään tarinat eivät ole enää kovinkaan kauniita.

Voi ei, oli ihan ihan pakko testata miten tuo doppleri toimii! :D Oma syke jumpsutti välillä, ruutu näytti 80. Mutta pari kertaa muutaman minuutin aikana löysin erilaisen sykkeen, melkein 150! Oliko se vauva, vai voiko olla jokin muu joka aiheuttaa tuollaisen lukeman? :o

Voi ei, oli ihan ihan pakko testata miten tuo doppleri toimii! :D Oma syke jumpsutti välillä, ruutu näytti 80. Mutta pari kertaa muutaman minuutin aikana löysin erilaisen sykkeen, melkein 150! Oliko se vauva, vai voiko olla jokin muu joka aiheuttaa tuollaisen lukeman? :eek:

No vauvahan se siellä on! :) Ellet sitten jotain muuta tietämättäsi kasvattele vatsassasi ;) Ja ihan normaalilta vauvan sykkeeltäkin kuulostaa. Meidän pikkuisen syke oli eilen 180 :)

Me ei osallistuta veriseuloihin, np-ultraan mennään. Downin syndrooma ei ole sellainen että keskeytykseen päädyttäisiin. Täytyy erikseen pohtia jos jotain vauvan hengelle vaarallista löytyisi.

Mie tänää testasin jo hätäsenä doppleria kun tuli postilaatikkoon... Nyt 8+4. En saanu sykettä kuulumaan, monta kertaa näytössä vilahti lukemia väliltä 120-150, mut nuo lukemat näky vaan sillon kun sitä anturia liikautti, vissii johtu jotenkii siitä liikuttelusta?

Miulla on kotitestistä tilattu angelsounds doppleri, hinta 59, anturi puikkomallia ja kapea pää eli ei iso läpyskä niinku vissii monessa muussa on, tilasin su ja tuli postilaatikkoon ke :)

Ite kävin siellä 10viikon verikokeessa ihan vain vakuutuksen takia. Lapselle ei saa otettua ennen syntymää vakuutusta jos tarkempia tutkimuksia ei ole tehty.

Kahdella vanhimmalla lapsellani näitä ei ole tehty, sain heille vakuutukset ennen syntymää voimaan. Kolmannen kohdalla sain kuulla käytännön muuttuneen liian myöhään (viikkoja oli 20+). Muuttui siis 2012 alussa. Ja kyllä, kaikissa vakuutusyhtiöissä, en saanut mistään enää vakuutusta ennen syntymää nuorimmalle. Nuorin olisikin ollut ainoa joka kyseistä vakuutusta olisi tarvinnut, aika perus.

What, ite oon kolmisen vuotta ollut muutamassakin eri vakuutusyhtiössä töissä, eikä kummassakaan ollut tuollaista vaatimusta!? :O yleensähän vakuutuksen saantiin ja sen rajoitteisiin liittyy vain äidin ikä ja sairaudet, joiden takia vakuutuksen saanti voidaan torpata. Ja toki että ottaa vakuutuksen ajoissa jos muuten kriteerit täyttää, toisissa yhtiöissä 2 kk ennen la ja toisissa 3kk. :O niin ja ennen vk 10 ei yleensä saa, oltava toki kestänyt jonkin aikaa ja joissain on vielä että eka ultrakin oltava tehty. :)

Muokattu viimeksi:
Minä täällä malttamattomana odottelen ultrakutsua.. tän viikon lopulla - ensi viikon alussa pitäs ajan tulla.. haluis tietää et kaikki on hyvin, ennenku juorukellot kerkiää edelle.. ja jos tuo nahka kasvaa tätä tahtia niin ei tätä enää kauan kyllä piilotella niinkuin alkuun ajattelin.. siis itseni ja tän raskauden alun takia haluan varmuuden asioista ennenkun päästän itseni liiaksi leijumaan..

Takaisin