La marraskuu 2016

Varpahat ihan karmeeta!! Ei tuollatavoin ilman lupaa kyllä saa mennä kertomaan :o Kannattaa ottaa esimiehen kanssa puheeksi asia, ja jos tuntuu siltä niin sitten eteenpäin.

Meillä mies oli esikoisen kohdalla kaikissa neuvoloissa (pois lukien niitä ihan loppuajan kertoja muutama kun oli joka viikko), mutta nyt ei ole edes ollut puhetta että tulisi ensikäynnille mukaan :D luulen, että ultriin haluaa kyllä mukaan ja tietysti synnytykseen, muuten käyn yksikseni neuvolakäynnit.

H-an 8+1

Tänään käytiin ekassa neuvolassa, sydänääniä ei kuunneltu, mutta ultrattiin. Ultra oli aika huono eikä neuvolatädillä taitoja kauhesti ultraamisesta nii meni tovi enneku pikkunen löyty. Mutta kerran oltiin jo se nähty eikä sen jälkeen ole ollu vuotoja joten ei onneksi pelästyttäny vaikkei meinannu löytyä, lopulta oikealta vaavi löyty ja sydämen syke näkyi edelleen :love7
Hemoglobiini oli 149, neuvolatäti nosti kulmia silleen et näytti et yllätty et noin hyvä tulos, mutta mulla on ollu aina siinä 140. Ja verenpaineet oli vissiin ihan hyvät,en mä tiiä mitä ne pitäis olla :D Painokin oli sama kuin ennen raskautta. Oikein kiva käynti oli, yli 1,5 tuntia vierähti nopsasti :)
Nyt mies oli mukana ja kun seuraavaa aikaa varattiin nii sano mielipiteensä ajasta, joten ainakin näillä näkymin myös seuraavalla kerralla tulossa, mutta luulen että aika nopeasti väsähtää käymään :D Ultriin toki varmasti haluaa tulla.

10+3

Varpahat, törkeetä! Todella ärsyttävän typerää ja ajattelematonta työnantajalta.

Browneyedgirl, meniköhän nimim.oikein...? :) Ei minullakaam ole kovaa pahoinvointia. En ole oksentanut. Pari kertaa kuvotusta ja paristi ottanu koville töissä likaiset vaipat. Hajuherkkä olen myöskin kyllä. Ja väsy. Yöunille on käytävä aikaisemmin kun ennen raskautta.
kunto tuntuu heikentyneen, hengästyttää rappuset eikä vaan jaksais, kiipeen silti :D mulla nuo siitepölyt aiheuttaa tuota myös. En oo mitään suun kautta otettavia lääkkeitä ottanut. Semmoinen nenäsuihke josta tulee joku geelimäinen juttu limakalvoille estää siite ja eläinpölyt, on käytössä ja ihan ok. Se sen haju vaan vähän ällöttää välillä.

Outo juttu kun nälkä on useinkin mutta ruokahalu huono eikä mikään maistuis. Salaatit ok. Suolaa tekee mieli!? :0
Ja kirsikkatomaatteja!

Hyvä idea laittaa rv viestin perään. En oo aina ihan huomioinu mikä rv itellä edes menossa. Ajattelin että tää alku menis nopeammin jos ei tuijota joka päivä mikä rv :D

No tänään kaiketi 7+6

Ihan kamalaa kyllä tuo työnantajan toiminta Varpahat! :O varmaan voisi työsuojeluvaltuutettu auttaa niin kuin Uusperheellinen neuvoikin...

Mä en itse halua miestä mukaan neuvolaan, ja sekään tuskin haluaa tulla mukaan. Oli se varmaan kaksi kertaa mukana esikoisen odotusaikana, mutta mun mielestä siellä ei oo miehelle mitään. Pojan synnyttyä otin kyllä miehen neuvolaan mukaan silloin kun oli rokotukset, en its halunnut pitää siitä kiinni. Säälitti vaan kun toinen huusi :(

7+6

Joo, oltiin lääkärinhuoneessa jo valmiiksi ja ei saanu dopplerilla kuunneltua nii ultras ja kahteli et sydän lyö, mittoja koitti ottaa vaa nii vanha laite ettei oikein saanu tarkkaa kuvaa.. Paineet oli alhasey mikä selittää tätä huimausta.. Viime viikko oli tosi rankka pahoinvoinnin kans, jouduin sairaslomaa hakemaan koko viikolle ku ei vaan pystynyt oleen, kaikki tuli pihalle.. Tällä viikolla huonovointisuutta ja etovaa oloa mut töissä on pystyny olemaan eikä tarvi ku aamulla töihin lähtiessä oksentaa. Ruoka kuitenkin maistuu niin eiköhän se tästä :)
Onko sulla la 9.11?

Tonttu rv 10+1

Mulla on la 4.11, laitoin näköjään tuohon aikaisempaan vahingossa väärät viikot, eli viikkoja on siis 11+0 :D mulla kans sama homma nuiden paineiden kanssa, mutta enää ei oo ihan niin paljo huipannut :)

Pikkumyy 11+0

Mulla on la 4.11, laitoin näköjään tuohon aikaisempaan vahingossa väärät viikot, eli viikkoja on siis 11+0 :D mulla kans sama homma nuiden paineiden kanssa, mutta enää ei oo ihan niin paljo huipannut :)

Pikkumyy 11+0

Niijust :) jospa tää huimaaminen helpottais :) aika raskasta vetää 12h työvuoroja mut tuolla saapi onneksi sit vaihtaa korvaavaan työhön..

Tonttu 10+1

Mullakin on ollut melko vähäoireinen raskaus. Toki rinnat on ollut arat, unettomuutta on ja selkäongelmia, mutta muuten koen että olo on yllättävänkin normaali. Jotain ohimeneviä kuvotushetkiä on ollut mutta oksentanut en ole kertaakaan. Ei oo ollut ällötyksiä eikä suurempia mielitekoja.

Mun mies oli ekalla neuvolareissulla mukana ja tulee seuraavaankin kun on sellaista sisältöä, mutta muutoin ei varmaan juurikaan osallistu ellei erikseen ole jotain tiettyä syytä miksi tulla. Kaikkiin ultriin sensijaan tulee. Perhevalmennuksesta oli neuvolassa puhetta, varmaan mennään yhdessä sinnekin.

Tänään 11+0.

Täällä ees oo koko perhevalmennusta ei ainakaan ku ekaa ootin...neuvolasta pyörähti kotona loppu ajasta ja höpötettiin niitä näitä ja se oli siinä...mulla ma eka neuvola ja mies tulee mukaan haluaa ite...tulee aina ku pääsee töiltään...haluaa kuulla vauvan sykkeet ja ultriin koittaa saaha järjestymään et pääsee...onneksi niihin aikoihin voijaan vähän vaikuttaa et millon mahd.ois kotona...

Ekassa raskaudessa mies oli aina mukana ultrissa ja neuvolassakin kun mahdollista. Nyt tuskin pääsee, koska on yrittäjä tätä nykyä ja vaikeaa järjestää vapaata. Ja jos onkin vapaalla, niin esikoisen kanssa pitää olla. Täälläpäin ultraan ei saa ottaa lapsia mukaan, mutta neuvolaan voi. Ei kyllä haluaisi jäädä paitsi mistään. Synnytykseen nyt ainakin tulee.. Järjestelykysymyksiä.

Täällä kärsitään ihan ihmeellisistä vatsavaivoista. Jos syön vähänkin isomman annoksen niin hetkenpäästä vatsaa alkaa vääntää ihan tolkuttomasti ja se sattuu niin paljon että pitää sikiöasennossa maata ja tekis mieli huutaa. Esikoisen aikaan en kyllä tälläistä muista olleen. Kipu tulee sellaisina aaltoina eli hetken aikaa vatsaa vääntää ja sattuu kamalasti, sitten helpottaa ja hetkenpäästä uudestaan. Ja mitä tahansa syö niin sama juttu mutta vaan jos syö enemmän kuin ihan pienen annoksen. Vatsa ei kuitenkaan ole löysällä ja toimii aika normaalisti muuten.
Pahoinvointia ei ole ollut nyt varmaan viikkoon. Ehkä ihan pientä kuvotusta joskus. Eli ruoka on alkanut maistua normaaliin tapaan, sitä vaan ei sitten kauheasti tule syötyä kun noita vatsanväänteitä tulee :(

rv10+1

TTiitu, kuulosta siltä, että sinulla suolisto on hakeutumassa jo uuteen "asentoon", koska kohtu raivaa itselleen tilaa. :rolleyes: Toisilla tämän huomaa vain siitä, että ei voi syödä kuin pieniä annoksia ja ikäänkuin täytyy helpommin..mutta vain hetkeksi. :wink

Mulla on selkeästi nyt jo tuota, että koko ajan on nälkä mutta vatsa täyttyy nopeasti, en voi syödä enää yhtä isoja annoksia kuin ennen.

Rv 7+2

Varpahat luottamusmies vois myös neuvoa mitä tuollaisen esimiehen kanssa pitää tehdä. Törkeää!

Täällä kans suht oireettomana menty viikko. Ainoastaan sellainen muutos on tullu et pitää syödä tasaisemmin väliajoin, muuten alkaa heikottaa ja kuvottaa. Ennen saatoin syödä noin 6 tunnin välein, mutta nyt noin kolmen tunnin välein pitää saada vähintään pientä välipalaa. Niin ja annoskoot on toki nyt pienemmät, johtunee tuosta tiheämmästä syömisestä. Van tää on mun mielestä kyllä tosin hyvä juttu, ennen tuli syötyä vähän niin ja näin.. =)

Miehen toivon pystyvän osallistumaan kaikkii ultriin ja oletankin osallistuvan, kun sitte joudutaan isommalla paikkakunnalla käymään lääkärikäynneillä ja ultrissakin. Oman paikkakunnan terkkari-käynneille menen oletettavasti yksikseni, niin taisi olla aiemmassakin raskaudessa pääsääntöisesti.

Auringonkukka rv 9+0

Huomenta kaikille :) aamu lähti käyntiin et piti heti saada kuunella sydän ääniä ja sielä pikku sydämmen syke kuulu selvästi syke vaihteli 122-132 välillä . Minulla kans miesvyrittää kyllä päästä ultriin mukaan mut neuvola käynneillä käyn kyllä yksin en koe et sinne pitäs miehen tulla mukaan. Synnytykseen toki myös mies mukaan kun sen aika koittaa tosin eihän sitä koskaan voi tietää leikataanko. Minulta eka lapsi leikattiin kun kääntyi väärin päin masussa eikä suostunut enää kääntyyn toisin päin :/ leikkaus oli kyllä helppo ja toivuin nopeasti .

Mukavaa vk loppua kaikille <3

7+5

Täällä perheuintiin matkalla!aurinko paistaa ja olo energinen...tänään vähän kodin siivousta lisää ja jos kävis jossain ulkoilemassa ja makkaraa paistamassa...
Rv 10+2

Miks ei voi saada unta sillon kun sais nukkua ? :grin Koiratkaan ei ees herättäny niinku normaalisti herättäävät klo 7 alkaen vartin välein.. Silmät rävähti auki klo 7.30 ja vaikka miten yritti pakottaa niitä takas kiinni, ni ei. Olihan se sit kasilta noustava koirien kanssa pihalle ja syömään.

Voiskin olla syömättä kolme tuntia, auringonkukka82 :grin nälkä kun kaihertaa melkein saman tien uudelleen, vaikka on justiinsa syönyt. Mieli tekis vaan syödä ja syödä. Ja syödä. Ja syödä.

Mileim rv 10+5

Mä mietin nyt vkolopun aikaan mitä teen tuon työnantajan suhteen..

Miten te, joilla oireet ovat yhtäkkiä hävinneet? Mulla ei koske rintoihin enää yhtään, turvotus on hävinny, mahaa ei nippaile, ja oksentamisen jälkeen olo on ollut suht normaali. Huolestuttaa nämä oireiden kaikkoamiset.

varpahat rv 9+2

Riivaako muita jatkuva nälkä? Mulla tuntuu että jatkuvasti sais olla jotain syömässä, jopa yöllä oon noussut syömään hedelmää tms. Muuten iskee huono olo. Mutta toisaalta pahoinvointi on hieman hellittänyt, eilen kylläkin kävin taas oksulla mutta muuten ollut yllättävän hyvä viikko ja on maistunut muutkin kuin hedelmät ja kasvikset. Oon ihan hullaantunut kaikkiin hedelmiin, harmi vaan ku ne ei pahemmin nälkää pidättele :D ruisleipä myöskin suosioissa!

Pikkumyy 10+2

Mulla ainakin pahoinvointi pysyy aisoissa sillä, et pupellan jotain lähes kokoajan. Mulla myös samat himot: hedelmät ja ruisleipä! :) Nyt iski kaupassa toissapäivänä silmät ohrasuurimoihin ja rupesi himottamaan ohrapuuro, vaikka en normaalisti sitä ikinä syö. Ei hitto, ruispuuro! :) Appelsiinimehua ja muita hedelmämehujakin kuluu kiitettävästi. Kaikki epäterveellinen yököttää, jopa normaalisti himoitsemani suklaa. Eilen tosin maistoin pojan kirpeitä karkkeja ja niihin iski himo! Normaalisti en ole kirpeistä välittänyt vaan fanittanut salmiakkeja. Poikaa odotellessa olikin jossain vaiheessa järkky salmiakkihimo ja niiden syömisessä saikin olla tarkkana, ettei överiksi mene. Nyt ei kyllä tee mieli niitä.

En olekaan ton ekan viestin jälkeen ehtinyt kirjoitella, tai oikeastaan jaksanut. Töissä päivät, kotona noin kuudelta, syömiset iltapuuhat, poika unille ja sitten itekin olen jo kaatunut nukkumaan siinä 20-21 välillä. On kyllä harmittanut, kun ei jaksa tehdä töiden lisäksi juurikaan mitään. Miehen kanssa normaalisti seurataan jotain sarjoja ja muutenkin vietetään hiukan aikaa yhessä lasten mentyä nukkumaan, mutta nyt ei jaksa. Huomaa, että miestäkin vähän harmittaa, vaikka ymmärtäväinen onkin ollut. Ei olla lapsille vielä kerrottu tästä. Meilläkin siis uusperhe, johon kuuluu miehen esiteini poika ja mun eskarilainen. Mietin vaan, et esiteini varmaan ihmettelee, kun joka arki-ilta kaadun nukkumaan jo ennen sitä. Samaten tää maha on jo valtava (7+4). Turvotustahan se lähinnä, mut ei varmasti jää huomaamatta. Jossain vaiheessa ois pakko käydä ostamassa vähän löysempiä paitoja, normisti käytän aika tyköistuvia. Yhet löysemmät housut jo jouduin ostamaan, kun oli vaan yhet sellaset kuminauhavyötärölliset farkut jotka ok,kaikki vetoketjulliset jo ahistaa.

Ensiviikolla ois eka neuvola. Arvon vielä tota varhaisultraa. Ja kun tarpeeksi kauan arvon niin johan se np-ultra sieltä paukahtaa. :)

Takaisin