La marraskuu 2016

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja ihanaa kun ootte saanu sykkeen jo kotonakin kuulumaan, itse mietin eilen myös et tilaanko sen dopplerin ja taidampa tilata :) itse meen seuloihin ja oon päättänyt et jos kehitysvamma todettas keskeytän raskauden tänä on vähä sellainen aihe joka herättää ristiriitaisia ajatuksia mutta jokaisellahan meillä on omat mielipiteet ja kunnioitan kaikkien mielipiteitä. Ensimmäisen kans seulat otettiin myös . Mulla on kaverin lapsi kehitysvammainen ja hän on monta kertaa sanonut että se on todella todella raskasta hän käy psykologilla kun on masentunut ja voimaton kun on katsellut sitä vierestä niin en toivois kellekkään sellaista elämää en lapselle enkä vanhemmille.
Mut onneksi nämä tapaukset on aika harvinaisia toivotaan et kaikille syntyis terveet ihanat nyytit <3

Ekassa neuvolassa käyty eilen ja parin viikon päähän saatu ensimmäinen lääkäri aika. Lääkärin tarkastuksessa sit näkee vanhoilla laitteilla onko mahassa elämää vai ei. Ja sen jälkeen odotellaan aikaa np ultraan. Me osallistutaan seulontoihin. Oon osallistunut aikaisemmissakin raskauksissa. Me on päätetty jo aikaisemminkin, jos on joku vakava kehitysvamma löytyis, niin keskyttäisin raskauden.

Mä vähän luulen, että tuskin keskeytettäis muuten ellei lapsi ole niin vakavasti sairas, ettei selviä kohdun ulkopuolella.

Ihanaa, vihdoin hyvä päivä. Sain nukuttua univelat pois. Mies käytti eilen koirat, hoiti tiskit ja mulle jäi pelkkä ruuanlaitto. Eilisen päivän oksensin, sain migreenin ja huippas koko päivän. Mies hieroi niskat auki illalla ja hoiti välttämättömät jutut arjessa. Kävi kaupassa ja postissa. Nyt on virtaa kuin pienessä kylässä. Huomisesta alkaa taas meidän viikonloppu. Lupasin vanhimmalle pojalle, että käydään sen kanssa kaksin joenrannassa jätskillä. Täytyy kyllä perheenäkin tehdä jotain kivaa jos olo sallii.

Uskomatonta, että tuo pieni, joka tuolla köllii, alkaa liikkua. En vieläkään ole kunnolla sisäistänyt sitä, että olen raskaana. Aijemmat lapset olen saanut epäterveessä ihmissuhteessa, joten tämä on minulle uuden opettelua. Pystyn huonoina päivinä siirtämään taakkaa omilta harteilta osin toiselle. Eilen melkeen itkin miten kamalaa on olla raskaana tuommoisen olon kanssa. Tänään helpotti, kun sai nukuttua.

Uusperheellinen 9+1

Voi että tätä suolistoa! Ei ole kyllä ummetuksesta tietoakaan, vatsa on melkein joka päivä sekaisin, tai ainakin toimii monta kertaa päivässä. Olin jo mahaongelmainen ennen raskautta mutta nyt tuntuu että vatsa on vielä enemmän löysällä, välillä vääntää niin kovasti että kaksinkerroin pitää juosta vessaan. En ole huomannut että mikään tietty tai tietynlainen ruoka-aine vaikuttaisi, vaan vatsa voi möyrähtää missä vain ja milloin vain.

Heippa kaikki!
Siirryin tuolta lokakuun odottajista tänne, kun äsken olin np-ultrassa ja siirrettiin laskettua aikaa 22.10.-> 6.11. :)

Esikoista odotellaan ja oli kyllä huippua nähdä pieni 10+4 viikkoja vastaava vauveli heiluttelemassa käsiä ja jalkoja. Käytiin varhaisultrassa 22.3. ja viikkoja oli silloin 7+3. Saatiin nyt mitattua niskan turvotus ja se oli hyvin minimaalinen: 0,4.

Liitteet

• PicsArt_04-14-01.01.09.jpg
    PicsArt_04-14-01.01.09.jpg
    21.4 KB · Katsottu: 55
Täällä kanssa maha elää ihan omaa elämää, eikä ummetuksesta tietoakaan. Vääntää kanssa välillä niin et saa olla kaksinkerroin. Normaalisti mun maha toimii Ok. Viime raskaudessa oli tää sama vaiva. Ei ainakaan tarvi miettiä ummetuslääkkeitä, kun taas synnytyksen jälkeen asia on ollut ihan päinvastoin.

Täälä myöskin samaa maha vaivaa. Löysällä tuntuu olevan riippumatta siitä mitä söi, ennen raskautta ei tätä ongelmaa ole ollut. Inhottava vaiva ja jotenkin tuntuu olevan yhteydessä välillä pahoinvointiin. Juuri kun luulin että pahoinvointi hellittää, niin nyt taas nostaa päätänsä :(

Pikkumyy 10+6

Mulla myös vatsa enemmän löysällä..esikoisestakaan ei ollut ikinä ummetusta. Sektion jälkeen oli pari viikkoa, mutta johtui leikkauksesta.

brevicoryne_brassicae Kyllä meillä on Pohjolassa 2014 saatu lapselle vakuutus jo viikolla 15 juurikin turvaamaan jo aikaa ennen syntymää. Erikoista, jos teille on tuollaisia kerrottu. o_O Se vaati ainoastaan perus np-ultran ja selvityksen äidin terveydestä.

Täällä on kuvotus senkun lisääntynyt.. Mistään ei tule mitään kun pidättelee koko ajan oksennusta. :yuck: Siihen vielä kuolemanväsymys ja 1,5vuotias esikoinen... ei hyvä yhdistelmä. :excited001

Juu, vatsa täälläki sekasi ja kuvotus samaa luokkaa mitä ollutkin. Saa välillä pidätellä, ettei lennä oksennus. Mut tää väsymys on jotain niin lamauttavaa!!! Pitää vaan jaksaa tuon 1v esikoispojan kaa touhuta ja pelastaa sitä koko ajan ja joka paikasta.. Muut oireet sais jatkuu ihan kaikessa rauhassa, mut tää väsymys... Mitää ei jaksa, mihinkää ei jaksa lähtee.. Pelkkä ulos lähteminen on vaan niiiiiiiin suurten ponnistelujen takana :meh:

Vieläkö pääsee mukaan? Olen (jo) 35 v. ja odottelen kolmatta lasta. Miehelle viides, ensimmäinen yhteinen. LA on 16.11. Saatiin viime vuonna lokakuussa keskenmeno. Viikkoja oli silloin 7. Eilen kävin lääkärissä hakemassa saikkua kun olen niin kyllästynyt huonoon oloon ja se kun on ympäri vuorokautista ja todennäköisesti kestää ihan loppuun asti niin kuin edellisetkin. Sainkin yllätykseksi puoli toista viikkoa lomaa lepäilyyn. Samalla lääkäri kurkkasi ultralla masuun ja olihan siellä eloa :-) Ootteko muut kertonut kellekään, kavereille, suvulle, lapsille...

Tää ripulointi kyllä vaan pahentaa oksettavaa oloa.. Vetää heikoksi. Saa nähdä pitääkö taas jäädä saikulle.
Varpahat 9+0

Vieläkö pääsee mukaan? Olen (jo) 35 v. ja odottelen kolmatta lasta. Miehelle viides, ensimmäinen yhteinen. LA on 16.11. Saatiin viime vuonna lokakuussa keskenmeno. Viikkoja oli silloin 7. Eilen kävin lääkärissä hakemassa saikkua kun olen niin kyllästynyt huonoon oloon ja se kun on ympäri vuorokautista ja todennäköisesti kestää ihan loppuun asti niin kuin edellisetkin. Sainkin yllätykseksi puoli toista viikkoa lomaa lepäilyyn. Samalla lääkäri kurkkasi ultralla masuun ja olihan siellä eloa :) Ootteko muut kertonut kellekään, kavereille, suvulle, lapsille...
Vasta 35v, minä nimittäin ehdin täyttää 45 ennen kuin vauva syntyy. Ei olla vielä kerrottu, koska kaksi keskenmenoa on koettuna. Ehkä sitten np-ultran jälkeen.

Sain tänään dopplerilla kuuluviin pienen sydämmen tykytykset! Ihanan huojentavaa:) Ajattelin, että jos kerran viikossa kuuntelis niin ei menis liian hysteeriseks, mutta voisi olla vähän rauhallisemmin mielin.

kaisu 10+3

Juu minä kans sain tämää kuulumaan kotidopplerilla ja aah :Heartred:Heartred musiikkia korville. Mut mä ainakin aion kuunnella just nii tiheästi ku haluan :p ny ku ne kerta kuuluu.

Aika monella täällä näköjään vatsa huonona, sama mullakin! Mulla siis aina ollut vatsa ennemmin löysä kuin normaalisti toimiva, mutta tämä raskaus on saanut sen entistä pahempaan kuntoon.. Luulen kyllä, että käytössä olevilla lääkkeillä on myös osansa tässä.
Mutta kummatkin raskaudet, tuulimuna tammikuussa sekä tämä raskaus nyt, niin samat oireet päivä-pari ennen plussaa. Aivan järkyttävät vatsakrampit, oksettava olo ja vatsa aivan sekaisin. Siitä tiesin tällä toisella kertaa tehdä raskaustestin kun kuulosti turhan tutulta tuo oire. :D Ja mä kun innolla odotin raskautta ja sen tuomaa ummetusta, olisi ollut toivottava oire :D
Kokeilin taas tuota doppleria tänään kun asensin sen ohjelmas myös tablettiin. Nyt löysin pitkäksi aikaa sykkeen, joka oli 140-180 välillä, mutta jumpsutusta se ei ollut vaan lähinnä viuhunaa. Eli ilmeisesti istukka viuhuaa tolla tavalla?

Takaisin