La marraskuu 2016

Sadetuuli oon eri sivustoilta lueskellut just tuosta kahvinjuonnista raskausaikana, et maksimimäärä kahvia ois tyyliin joku 3dl / vuorokaudessa, eli muutama kupillinen jos puhutaan niistä pikkukahvikupeista..
Täälläkin menee ihan reippaasti aamulla jo 6dl + mitä sit päivällä hörppii... Tai no, tänä aamuna join vaan just tuon 3dl ja ihan pikku kahvihömpsyt kupin pohjalta vielä iltapäivällä :grin

Täällä tekee mieli makeeta että suolasta, mut enemmän ehkä suolasta.. Ostin eilen kreikkalaisia pepperoneja ja niitä oon onnessani popsinut ruoan seassa ja vähän ilman ruokaakin.. :rolleyes:

Hei kaikille! Löysin tieni tänne foorumille, mahtaa olla ihan hyvä täällä jutella muitten kanssaihmisten kans ku ei vielä oikein uskalla muuallekkaan huudella :smiley-angelic006 täällä tuli plussa viime su, neuvola aika on 5.4 jos en iha väärin muista. Laskeskelivat että la ois 4.11. Ajatukset on melko sekavat vaikka ihan suunniteltu juttu on, mutta kyseessä kuitenkin ensimmäinen :) ei ihan osattu oottaa että ekasta kierrosta tärppää :grin kovasti kaikki asiat pyörii päässä ja ennen kaikkea toivo siitä että kaikki on hyvin ja asukki pysyy matkassa :love7
Nii joo ja tosiaan nyt on tasan 5+0 mittarissa.

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa uusille ja onnea plussista! :)

Tosta äitiyspakkauksesta, niin varmaan kyllä se otetaan, vaikka esikoiselta (1v3kk) kaikki tarvikkeet onkin tallessa. tulee niille tarvikkeille ja vaatteille kuitenkin käyttöä :)

Miä kanssa yritän noita ravitsemussuosituksia noudattaa, vaikka kahvi mullakin (ainakin työpäivinä) voi olla ongelmallista, miä kun joisin vaikka kuppi tolkulla..

Ei itsellä oikein mitään raskausoireita ole, mutta muistaakseni ei esikoisestakaan ihan heti plussan jälkeen oireet alkanu. Sitten kyllä tulikin kaameet pahoinvoinnit, väsymys ja migreenit, että toisaalta en näitä kovin kyllä odottelekaan. Parempi vaan jos olisi nyt näiltä osin helpompi raskaus

Mä soittelin eilen neuvolaan ja kyselin et onks mahollista päästä kunnallisen kautta varhaisultraan, kun joulukuussa oli tuulimuna, mutta eipä pääse :grumpy: neuvola-ajan sain kuitenkin jo 3 viikon päähän jolloin mennään vasta 7+2 eli aika ajoissa :)

Äitiyspakkauksen meinaan ottaa, koska ensimmäistä täällä odotellaan :love017

Mäkin oon aiemmin ollut kahvin suurkuluttaja. Pystyin kyllä helposti vähentämään ensimmäisessäkin raskaudessa,joten en usko kovin vaikeaa olevan nytkään! :)
Mäkin lihoin ekassa 17kg, nyt todella toivon että on pienemmät lukemat vaa'assa tän kohdalla.

Äitiyspakkausta en luultavasti ota. Kaikki tarvittava löytyy ja se mitä tarvitaan,niin voi sillä rahalla sitten ostaa. :)

Mulla ei oo mitään oireita,vähän ehkä normaalia väsyneenä, mutta voihan sekin johtua myös jostain muusta. Ensimmäinen raskaus mulla oli kanssa suht oireeton,lähinnä lopussa oli sit "ongelmia" ison vatsan takia,pidän peukut pystyssä,että nyt pääsis yhtä helpolla

Mulla ei onneksi kahvin kans oo ongelmaa ku en oo sitä ikinä juonukkaan onko muilla ollut semmosia menkkamaisia kipuja? Mulla on melkeinpä päivittäin mahassa just samanlainen tuntemus ku että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä. Lisäksi myös kauhea turvotus, mikä näkyy oikeen selvästi ku oon tosi pieni kokoinen eka oire oli kyllä selkeästi tuo haju yliherkkyys, haistoin kaupassa muka jopa voin tosi voimakkaan ku otin voipakettia ja kaikki hajuvedet, tupakka, hiki ym. tuntuu tosi voimakkailta kun joku vaikka ohi kävelee.

Mulla on kans ollu tota menkkamaista kipua,varsinkin niihin aikoihin kun olis pitänyt alkaa. Mua sattu myös alaselkään,vähän polttavaa kipua.
Mulla oli ihan älytön turvotus ekan raskauden kohdalla ihan alusta loppuun asti. Vatsa turpos sillon varsinkin ja näytin sen takia jo tosi aikaisin siltä,että oon raskaana. Musta näki jo rv 11 aikoihin että oon raskaana. Toki eihän se vauva sitä sillon vielä kasvattanut,mut vatsa oli ihan pallo! :) Salaa toivon ettei tää toinen alkais näkyä ihan niin nopeasti... :)

..niin ja turvotus näkyi ekan kohdalla lopussa ihan jokaisessa rumiinosassa. Naamakin oli menettänyt muotonsa ja näyttikin siltä et on täynnä nestettä Sairaalaan tosin jäikin yli 10kg,että mieluummin otan kyllä nytkin nestettä kun rasvaa jos saa valita :D

Voi mahoton, onkohan mulla sama eessä ku sulla Viimu.. tuntuu että on koko ajan maha "ähkyssä" ja ei tee mieli syödä vaikka ei ois mitään syönytkään. Ja pari päivää sitte alko just sillain polttaan ala- ja ristiselkää. Saa nyt nähä miten tämä menee tuon selän kans ku se on vähä resu ja oon kovia kipulääkkeitä siihen popsinut ja nyt sitte ei pystykkään lääkitteen, pelottaa.

Mulla on kans selässä synnynnäistä vikaa. Välillä menee niin kipeäksi,etten pääse sohvalta ilman apua ylös.
Mua pelotti kans että kestääkö selkä raskautta,mut ensimmäisen kohdalla selvisin jotenkin kummallisesti ilman suurempia kipuja. :) Toivotaan,että sullakaa ei ala selkä älyttömästi vaivaamaan sen enempää! :)

Mulla kans ollut nyt pari päivää alavatsassa samanlaista kipuilua kuin just menkkojen alussa. Eilenkin koko ajan pelkäsin, että vuoto on alkanut. Ei onneksi ollut.
Mulla ei rinnat tunnu yhtään erilaiselta kuin normaalisti. Tosin ei kyllä menkkojenkaan aikana tunnu kipua tms. Jotenkin vaan toivois jotain selkeää oiretta, tää melkein oireettomuus ahdistaa.
Vielä pitäis kaksi päivää jaksaa odottaa että päästään takaisin Suomeen ja saan tehtyä uuden testin. Jännittää niin paljon!

Juu sitä mäkin Viimu todella toivon. Ollu niin kauheita ne kivut.. Kaisuli90 koitahan ottaa lomasta kaikki ilo irti kuitenkin! Ei mullakaan ole mitään selkeää tuntemusta rinnoissa.

Mulla on nyt viikon verran juilinut alavatsaa, tosin viimepäivinä on ollut oikeastaan vaan ihan yksittäisiä kramppeja, iltaisin eniten. Ne on välillä verrattain koviakin, mutta koska menee nopeasti ohi eikä mitään vuotoja ole niin en millään jaksaisi huolestua. Noin muuten rinnat on edelleen ihan hirmu kipeät, öisin varsinkin. Oon jo puolivakavissani miettinyt liivien käyttöä öisin. Mahaa turvottaa edelleen, iltapäivästä eteenpäin mulla on jo ihan reilu pallo :wideyed: . Veikkaan että tätä raskautta ei ehkä niin hirveän kauaa enää voi piilotella... Nyt 4+5.

Syömisiä en ihan hirveästi oo näin lomalla viitsinyt tarkkailla, mutta suht terveellisesti syödään kai muutenkin. Kahvia en juo muutenkaan, teetä en oo uskaltanut juoda kun yrttiteestä oli kans joku "koska emme voi olla varmoja niin kielletään varmuuden vuoksi"- kielto ja mustaa teetä en viitsi juoda kofeiinin takia. Tykkään kovasti juustoista ja juustohyllyillä oon tavaillut tuoteselosteita vähän tarkemmin. Ja kalarajoitteista ei tarvitse välittää kun en muutenkaan kalaa syö. Veikkaan että salmiakki-ja lakukieltoa tulee olemaan vaikeampi noudattaa, nythän ne on molemmat kielletty kokonaan kun vielä hetki sitten rajana pidettiin 50g/vrk.

No kaippa en minäkään nuista kivuista huolestu jos muillakkn tuntuu olevan! Mites muuten, ootteko vielä kertonut kellekkään?

Mä täällä stressaan oireettomuuttani... Yhtenä päivänä oli selvää pahoinvointia, ja jotain hyvin vähäistä sen lisäksi. Tulee vaan heti huoli siitä, kun kahden ekan lapsen odotuksessa oireet oli niin selkeät ja syksyllä keskenmenneessä oli juuri tällaista lähes oireetonta... Vaikka ei siitä voi varmaksi päätellä, niin silti pelottaa niin paljon että jo neuvolaan soitin ja sainkin verikokeen, seurataan hcg:n nousua. Kiva kun th oli ymmärtäväinen ja laittoi sen lähetteen. Nyt vaan oottelen tulosta ja toivon että olisi edes jotain oireita...

Me kerrotaan vasta sitten kun ollaan vähän varmemmilla viikoilla, jos sinne päästään. Ei olla haluttu yrityksestäkään kertoilla. Aikaisin kertomisessakin olisi kyllä puolensa, mutta nyt ainakin olisi tarkoitus pitää tää vielä salassa. On niin epävarma olokin että meneekö kaikki hyvin.

Ja kun noista kivuista oli puhetta, niin onhan mulla sentään niitä ollut oireena, epämääräistä kk-kivun tapaista ja jonkun kerran repäisevää kipua, kun nopeasti lähtee liikkeelle tms.

Joo täälläkin alavatsakipuja ja alaselkäkipuja.. Illalla en meinannut saada sängyssä hyvää asentoa, kun pakotteli ja "poltteli".. Nyt jo.. :grin
Just tässä lueskelen uuden äp sisältöä! Onpa sininen väri paketissa aika suurella painotteella. Vaikka tokihan tyttö- että poikavauva voi sinistä pitää, itsehän jos tytön saan niin yritän mm. pinkkiä ja hellokittyä välttää viimeiseen saakka.. Mutta silti, ois saanut olla ehkä vähän neutraalimpia värejä minun mielestä paketissa. :happy:

Mulla tietää äiti ja paras kaveri asiasta, mutta lopuilta yritetään mekin salata sinne ekaan ultraan. Tuntuu että sinne on ikuisuus aikaa! Mulle tuli ihan yllätyksenä että tuo äp on nuinkin kattava.

Niin joo ja minä olen raskaudesta miehen lisäksi tietysti kertonut pikkusiskolleni, sekä kahdelle tulevalle kummille, jotka ovat hyviä ystäviäni.
Äidille meinasin paljastaa vasta kalenteriviikolla 14, kun ollaan siellä reissussa, ettei pääse soittelemaan ympäri sukua :grin
Sitten 11.4 jos kaikki sinne asti on hyvin mennyt ja jos sieltä mitään vauvaa löytyykään ultrassa, niin saa kertoa sukulaisille.. Meidän äiti ei nimittäin osaa olla hiljaa. Jos ei olisi ulkomaan reissua tulossa äidin kanssa, en kertoisi edes ennen kun ollaan varmemmilla viikoilla.

Takaisin