La marraskuu 2016

Eikös se ole sieltä yhteystiedot-kohdasta, missä pystyy muuttamaan nimimerkkiä...

Neuvola menee ainakin täällä meillä viikolle 10 tai 11, jos eii odota ekaa. Ekasta kai 8-9. On se tässä alussa varsinkin pitkä odottelu!

Jännä että meidän alueen neuvolan sivuilla lukee, että ensisynnyttäjät pääsee neuvolaan jo 6-8 viikoilla ensimmäisen kerran, mut miulle varattiin suoraan vaan viikolle 10+... eli sinne 11.4 :eek: (Asun Itä-Suomessa)
Odottavan aika on pitkä... :grin

Kyl huomaa kehossa muutoksia, kun niin on jotenkin poikkipuhki ja heikottaa, aamulla olin varannut klo 8. suuhygienistin ja sieltä pois kävellessä (onneks asun noin 1km päässä hammaslääkäristä) oli kyllä taas sellanen olo, kun ei ois tyyliin nukkunut yhtään ja olis krapula tulossa. Sellanen pään jomotus, silmissä heittää, päässä kohisee, askeleetkin varmaan meni ihan siksakkia.. o_O

Pahoittelut Sara! Mun mielestä se on tosi iso suru vaikka olisi vain vähän aikaa tiennyt olevansa raskaana!

Paljon sympatiaa Saralle.

Paikallisten nettisivujen mukaan eka neuvolakäynti on täällä (Itä-Suomessa) viikolla 8-9 ja mulla on juurikin silloin viikolla 8 eli maaliskuun puolivälissä. Sitten toivottavasti saan jonkin lasketun ajan niin tiedän että oleilenko täällä vai tuolla lokakuisissa.

Ihanan paljon tänne on kyllä jo ilmestynyt tulevia äitejä.

Huomenna julkaistaan uusi äitiyspakkaus, jännittää...

Mäkin luulen että oikeasti voisin olla lokakuisissa, kun varmaan tää syntyy lokakuun puolella, jos kaikki hyvin menee. Molemmat aiemmat lapset on syntynyt ihan kunnolla ennen laskettua aikaa, mutta oon nyt täällä kun tänne aloin kirjoittaa ja laskettu aika tulisi laskujen mukaan 1. tai 2.11. Ekakin siis syntyi ennen laskettua aikaa, vaikka aina sanotaan että ekat menee helposti yliaikaiseksi.

Äitiyspakkauksesta tuli mieleen: miten te joilla on jo lapsia, meinaatte ottaa pakkauksen vai rahan? :)

• Tykkään
Reaktiot: Ce
Äitiyspakkauksesta tuli mieleen: miten te joilla on jo lapsia, meinaatte ottaa pakkauksen vai rahan? :)

En taida ottaa pakkausta, kuopus kun hieman yli 4kk on kaikki tallella, ja tämä jääköön viimeiseksi. Otan hyvin todennäköisesti rahana ja satsaan tupliin.

• Tykkään
Moikka! Mukaan ilmottautuu yksi plussannut lisää! :) Laskettuaika näillä näkymin 8.11, mutta luultavasti tulee johonkin suuntaan muuttumaan hyvin epäsäännöllisen kierron takia. Vantaalla asustelen mieheni ja 1v 2kk neidin kanssa.
Onnea jo kaikille muillekkin plussanneille! :grin:happy:

Sylvia, tuttu pelko. Mulla oli viime vuonna 2 keskeytynyttä keskenmenoa ja tietysti nyt sama pelko päällä. Haluan mahdollisimman aikaisin tutkimuksiin, että siellä oikeasti joku kasvaa. Edellisillä kerroilla olen elellyt monta viikkoa luullen että olen raskaana, kaikki raskausoireet pysyi vaikka alkio ei enää kasvanutkaan.
Täällähän on lisää tuttuja! Etkös sinäkin ollut tuolla huhtikuisissa viime vuonna? Mulla on peukut ja varpaatkin pystyssä, että sulla olisi tällä kertaa kaikki hyvin!

Miten ootte muuttanu ruokailutottumuksianne tai syömisiänne plussan jälkeen? Oispa kiva kuulla kuka aikoo tai on jo lisääny jotai/jättäny pois tms :rolleyes:

Itse on pyrkinyt (niin kuin aiemminkin) syömään 2-3 h välein. Suolaista tekee mieli että olen kyllä sortunut useammin pähkinäsekoituspussin ostoon :oops: hedelmiä enemmän välipalaksi kun appelsiinit on nyt niin törkeen hyviä. Ois hyvä jos söis illalla esim salaattia mutta kun leipä on niin hyvää :smug: toki kaks lämmintä ruokaa menee niin kuin ennenkin ja aamulla of course puuroa.

• Tykkään
Sadetuuli Pyrin tekemään ruoat itse niin pitkälti kun vaan pystyy ja raha antaa periksi, siis ihan perusruokia. Vaihdoin myös vähärasvaisiin tuotteisiin ja olen ostanut välipalaksi hedelmiä ja vihanneksia. Toki hedelmiä ennenkin olen aina popsinut, mutta pyrin nyt popsimaan myös vihanneksia vähän enemmän. Itsellä veden juonti on aina ollut todella vähäistä ja sitä pitäisi nyt lisätä, se tulee olemaan varmaan vaikea.. kun ei vaan muista juoda, kun ei ole jano... :confused:

Aiemmin (olin töissä tammikuun loppuun) söin kerran päivässä kunnon lounaan ja sitten illalla vähän popsin jotain nälkääni, nyt olen yrittänyt syödä kaksi kertaa päivässä lämmintä ruokaa ja sitten välipaloiksi noita hedelmiä/vihanneksia.

Aamupala on yleensä viiliä, ja oon kahvin suurkuluttaja tähän asti ollut.. nyt sitä on vähennettävä reippaasti.. ja itse aamupalan määrää lisättävä, varmaan ruisleipää ostettava.. Puuro ei ole suurinta herkkua :grin
Tykkään myös sokerista, kuka ei.. olen onneksi jo jokin aika sitten päässyt limppareista irti Rainbowin omenavissyllä, joka on ainoa juotava vissy maan päällä :grin (inhoan muuten vissyjä).. vielä kun jättäisi suklaat kauppareissulla hyllyyn..

Mileim rv 4+4

Mulla on kans hirveet suolaisen mieliteot ja suklaat on saaneet jäädä kaupan hyllylle. Myös salaatti ja vihannekset uppoaa hyvin. Pois en ole vielä varsinaisesti jättänyt mitään, haukea ei vissin saisi syödä ja tuo tonnikala hieman mietityttää. Uskaltaakohan sitä syödä vai ei, onko tietoa? Maksa ei muutenkaan kuulu kasvissyöjän repertuaariin tai raaka liha.
Tupakasta yritän pyristellä eroon. Lopetin pari kuukautta ennen pillereiden lopettamista, mutta kun plussaa ei kuulunutkaan kuukausien saatossa palasin vanhan pahan tavan pariin. Onko kohtalosiskoja?
Välillä on sellainen ähkypallo-olo vaikkei niin hirveästi ois syönytkään, ihan kuin ois niin täynnä että yli tulee. Onneks nämä on menny aika äkkiä ohi.
Rv 6+0 tai jotain sinne päin.

Tätä jo tovin lueskellut ja kaksi todellakin haaleaa viivaa saanut vähän miettiny et onko siinä viivaa vai ei menkkojen alkais päivä ois tänään.selkä kipeytyy nukkuessa rintoja vihloo limakalvot kuivat. Ala niinkuin yläpäässä..toivottu raskaus olisi ensimmäinen tuulimuna raskaus 2002 synnytys 2004 ja nyt neiti jo kohta 12v. Sikiö kuollut vkolla9+ vuonna2005 keskenmeno vkolla9 vuonna 2010 ja sit ei mitään tähän päivään asti. Toivoa on kyllä ollu mut ei oo tärpänny ja haaveissa saada toinen lapsi ikää mulla on lauantaina 34v.eli olis ihana synttärilahja jos sais varmuuden onko raskaana vai ei.

Täällä tehtiin testi maanantaina. Kolmas lapsi olisi luvassa, aiemmat ovat syntyneet 1/12 ja 7/13.
La on 3.11., mutta molemmat aiemmat ovat menneet viikoille 41+4, joten ehkäpä tämäkin.

Me otetaan äitiyspakkaus. Ensimmäiselle otin myös ja säästin kaikki vaatteet ja tarvikkeet, joten toisella oli kaikki valmiina eli hänen kohdalla otin rahat. Nyt olen kaikista tavaroista jo luopunut, joten nyt meinaan taas ottaa äp:n.

Ruokailutottumukset ovat muuttuneet sen verran, ettei sokerihiirelle enää sokeri maistunutkaan, joten piti ihan testi tehdä kun huolestuin, kun en saanut kokonaista suklaalevyä syötyä kymmeneen minuuttiin vaan pari palaa vain upposi. :)
Ja kahvin juontia on kai pakko vähentää ja jättää ilmakuivatut kinkut kaupan hyllylle :banghead:

Minä oon onnistunu lisäämään vedenjuontia sillä että mulla on useampi puolen litran pullo jotta olis yks aina ulottuvilla (sängyssä, käsilaukussa, olkkarin pöydällä).

Kahvia saa juoda enää 2 kuppia päivässä, meikä kun vetäis pannullisen :( Oon kasvissyöjä niin täytyy kiinnittää vielä enemmän huomiota että syö tarpeeksi monipuolisesti..

• Tykkään
Miten ootte muuttanu ruokailutottumuksianne tai syömisiänne plussan jälkeen? Oispa kiva kuulla kuka aikoo tai on jo lisääny jotai/jättäny pois tms :rolleyes:

Itse on pyrkinyt (niin kuin aiemminkin) syömään 2-3 h välein. Suolaista tekee mieli että olen kyllä sortunut useammin pähkinäsekoituspussin ostoon :oops: hedelmiä enemmän välipalaksi kun appelsiinit on nyt niin törkeen hyviä. Ois hyvä jos söis illalla esim salaattia mutta kun leipä on niin hyvää :smug: toki kaks lämmintä ruokaa menee niin kuin ennenkin ja aamulla of course puuroa.

Ruokailusta jää kaikki kielletyt ruuat mulla pois ja pyrin välttämään kaikkea missä vaan on lisäaineita. Lisään kalan ja vihannesten syöntiä. Otan käyttöön raskaus/imetys vitamiinit ja maitohappobakteerit myös.. Edellisessä raskaudessa kerrytin n.8kilon edestä nestettä kroppaan, joten meinaan hillitä suolan käyttöä :wink
Sain mä myös 10kg ihan ehtaa rasvaa kerättyä. Olisi hirveen kiva kun tällä kertaa ei päästäisi samoihin lukemiin.. Onneks vauva pysyi normimitoissa

Mulle kans kahvi on paha homma. Täälä reissussa mies on ihmetellyt kun oon vaan aamu sumpit juonut. Yleensä kun ollaan lomalla monesti päivässä käyty kahvilla:p

Aurajuustoa vedin parina aamuna huolella kunnes muistin, että se on kai kielletyllä listalla...

Paras oli kuitenkin eilen kun luulin tilanneeni friteerattua kanaa. Sainkin ison annoksen kanan maksaa:eek: Onneksi mies suostui vaihtamaan annosta mun kanssa :angelic:

Juu vettä kyllä oon kans tosiaan juonu. Mulle se on helppoa... kuten kahvin juontikin. Nyt valaiskaa tietämätöntä: paljonkos suositellaan et sais juua kahvia easkaana ollessa? Itsehän juon arkisin n 6-9 kuppia/pv mut vkl en oikeestaan ollenkaan.

Juu ja tosiaan röökit jäi pois ku tikku näytti kahta viivaa. Toki nikkispurkan avulla. Mut kuitenki. Oln polttanu kans yli 10 vuotta ja viime kesänä jätin sit pois ku tulin eka kerran raskaaks. Sit tuli km ja jouluna vähä repsahti. Nyt lli yllättävän helppoa taas jättää pois.

Ehdottomasti täällä on myös tavoitteena saada vähemmän kuin aiemmat (molemmilla kerroilla) 23kg raskauden aikana. 10kiloa lähtee heti ja loput on aiemmin rehkitty vaunulenkeillä pois.
Sadetuuli, minö olin myös polttanut ennen esikoista yli 10vuotta ja oli yllättävän helppo lopettaa kun tuli raskaaksi. Ekan ja tokan lapsen välillä repsahdin taas, mutta toisen raskauden alettua, se jäi kokonaan pois.
1-2 kuppia kahvia oli ainakin aiemmin suositus päivää kohti. Argghh...
Terv nm. 10KuppiaPäivässä :happy:

Takaisin