La marraskuu 2016

Meillä ei tiedä vielä muut asiasta paitsi me itse. Aiotaan kyllä varmaan kertoa jo ennen ensimmäistä ultraa molempien vanhemmille. Kerrottiin ensimmäisestäkin suht nopeasti. Tapahtui mitä tapahtui niin haluan että he tietävät Kaikki tietävät kyllä että lupa on tulla,mutta luulen että saattavat yllättyä siitä kuinka nopeasti onnistui :)

Täällä kans yks plussannu ilmottautuu! Selvän plussan tein viime maanantaina, mutta eilen sitten viel hain digitestin ja "raskaana 2-3 viikkoa" pärähti näyttöön, oli kiva varmistus :) Viikkoja nyt siis 5+0, la olis 4,11, jos nyt vaan kaikki menee niinkun toivotaan :) Tää on itelle ensimmäinen lapsi, miehellä on edellisestä suhteesta 2 lasta, jotka meillä joka toinen viikko suurinpiirtein asustaa :) Molemmat ollaan kovin innoissamme tästä, mutta varsinkin itellä tosi epävarma olo ja pelottaa :/ Miehen kanssa kyllä päätettiin, että mennään yksityiselle ultraan heti kun mahdollista, molemmat kumminkin mahd. aikasessa vaiheessa haluaa tietää, kasvaako masussa joku vai ei :)
Turvotus on järkyttävää, aamusta iltaan maha on turvoksissa... Joutunut vähän miettiin, ketä sukulaisia näkee ja ketä ei ja mitä pukee päälle :D Kun en iha vielä haluais kertoa kaikille sukulaisille :)

Meillä tietää molempien vanhemmat. Muut saa tietää kun on varmempi olo. Mulla vähän sama kuin Sylvialla. Kovin epävarma olo. Ei oikein oireita ja muutenkin kalvaa pieni pelko vaikkei aiempia keskenmenoja ole takana. Aiemmilla kerroilla oli varma ja luottavainen olo alusta loppuun. Toivotaan, että kaikki menee hyvin kaikilla meillä. Tsemppiä valtavasti kaikille!

Ja tarkemmin äp:ta tarkasteltuani, tykkään! Kunhan lapsi on poika :happy: ehkä pari vaatetta oli neutraalimpia. Tarkennukseksi siis,
meillä ei ole väliä tuleeko tyttö vai poika. Poikia on jo kaksi entuudestaan.

Täälläkin on aika epävarma olo koko asiasta, kun esikoinen kyseessä ja ei ole aiempia kokemuksia mistään. Kolmannesta kierrosta pillereiden lopetuksen jälkeen tärppäsi ja kovasti mieltä vaivaa, jos tuleekin keskenmeno. Eikä auta kyllä tilannetta, että googlettelen km todennäköisyyksiä ja keskusteluja aiheesta aina kun olo tuntuu, että mitä jos se onkin tuulimuna/kkm/kohdun ulkoinen.. :confused:
Siksikään en halua kertoa vielä sen laajemmalle piirille, koska minua inhottaisi sitten perua se into kaikilta, että eipä sitä vauvaa vielä tulekaan :confused: Vasta kun pääsee sen ekan ultran ohi sillon viikoilla 10+ uskaltaa ehkä jo hieman huokaista ja paljastaa useammalle.
Meinasin kyllä, että ei muutenkaan huudella asiaa sen kummemmin, niille kerrotaan keiden kuuluu tietää.. Paitsi minun äiti hoitaa sen huutelun minunkin puolestani.

Mulla on kans melko epätodellinen olo ja oon myös syyllistynyt googlettamaan km riskeistä ym. Hyvähän se on olla tietonen tietenkin, mutta oon nyt päättänyt että googlettelu loppuu tai lähtee loputkin rippeet yöunista! Vuorotellen on myös niin onnellinen olo ja sitten iskee paniikki siitä että oot oikeasti vastuussa toisesta ihmisestä. En usko että en olisi hyvä äiti, mutta onhan se iso muutos!

• Tykkään
Reaktiot: Ce
Juu, omakin äiti mietti jo siskoillensa soittamista niin piti aika tiukkaan sävyyn sanoa että soittele vielä yhtään mihinkään!

Mulla on kans melko epätodellinen olo ja oon myös syyllistynyt googlettamaan km riskeistä ym. Hyvähän se on olla tietonen tietenkin, mutta oon nyt päättänyt että googlettelu loppuu tai lähtee loputkin rippeet yöunista! Vuorotellen on myös niin onnellinen olo ja sitten iskee paniikki siitä että oot oikeasti vastuussa toisesta ihmisestä. En usko että en olisi hyvä äiti, mutta onhan se iso muutos!
Mulla ihan sama! Joka toinen minuutti on onnellisempi kun ikinä, mutta sitten joka toinen minuutti oon kauhun vallassa, jos en osaakkaan kasvattaa sitä ja oonkin huono äiti tmv. Mutta mies kyllä aina löytää ne oikeet sanat sitten ja se kauhu unohtuu :)

Meillä oli kyllä eilen illalla hyvä tilanne, kun olin äidin luona käymässä. Äidin miesystävällä ei ole omia lapsia ja hän on jo monta vuotta kysellyt, että joko tehdään hänelle kalakaveri. (Ostaa kuulemma ensiverkot, jotkut 1m x 1m, jo synnärille lahjaks..)
Eilenkin sitten pamautti kysyä iltakahvipöydässä että "no joko oot paksuna. Lupasit tänä vuonna tehdä, kiire tulee" :hilarious:
En onneks paljastunut, sanoin, että enpä oo, taitaa jäädä ens vuoteen :grin
Oon huijari, keh keh.
Pitää se sit kun asian paljastaa, niin sanoo, että olin sillon jo kyllä raskaana ja tiesin asiasta.

Mileim, sähän olet hyvin sitten aikataulussa :grin

On tämä salailu jo nyt ollut haastavaa. Käytiin tällä vkolla mun isovanhempien luona, heillä ei vielä lapsenlapsenlapsia ole ja mummo onkin "vasta" viimeiset 15vuotta asiaa mullekin ääneen huokaillut (olen neljästä lapsenlapsesta vanhin). Viikko sitten mun serkkuni ilmoitti vauvauutisen ja sitähän se mummo sitten vierailun ajan kelasi eestaas. Ja aina väliin muisti huomauttaa että oli aina luullut että minä olisin se eka. Teki mieli sanoa että eipä jäänyt paljosta kiinni :wink (ilman joulukuun keskenmenoa olisin ollutkin). Esitteli myös ajat sitten neulomaansa vauvan villapukua, että se menee nyt sitten ensimmäiselle, eikä tiedä viitsiikö hän enää tässä iässä (liki 90) toisia tehdä. Melkein lipsahti että tee kuule vaan... Ihan hirveästi olisi tehnyt jo mieli kertoa, mutta maltetaan nyt vielä.

Toiveena meillä tosiaan olisi pitää vielä muutama viikko salassa ihan kokonaan, saa nähdä onnistuuko. Tällä mahan paisumisella tuskin kovin kauaa... Tämä on niin odotettu lapsi, paitsi ennenkaikkea meidän niin myös meidän perheiden ja sukujen puolelta. Ei millään haluta tuottaa heille ilon jälkeen surua jos tässä tapahtuukin jotain kurjaa, joten koitetaan odotella vielä.

Meillä raskaudesta tietää mun vanhemmat, veljet ja isoveljen kihlattu sekä yks mun kaveri :) Mies ei oo vielä halunnut kertoo omille vanhemmilleen. Tuolle kaverillekkin kerroin vaan, koska sekin on raskaana niin on helpottavaa, kun voi peloista yms puhua jollekkin, joka on samassa tilanteessa. :)

Me kerrottiin kummankin vanhemmille ja mies siskoilleen, kun ei osata noilta salaisuuksia pitää :p yhdelle ystävälle kerroin myös, kun hänkin on raskaana :happy:

Mulla ei onneksi kahvin kans oo ongelmaa ku en oo sitä ikinä juonukkaan onko muilla ollut semmosia menkkamaisia kipuja? Mulla on melkeinpä päivittäin mahassa just samanlainen tuntemus ku että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä. Lisäksi myös kauhea turvotus, mikä näkyy oikeen selvästi ku oon tosi pieni kokoinen eka oire oli kyllä selkeästi tuo haju yliherkkyys, haistoin kaupassa muka jopa voin tosi voimakkaan ku otin voipakettia ja kaikki hajuvedet, tupakka, hiki ym. tuntuu tosi voimakkailta kun joku vaikka ohi kävelee.

Mullaki oli eilen aika koviaki menkkakipuja ja tänään kans. Vähän huolestuttaa ja ultraan viel kaks viikkoa. Ei oo niin ku munasarjoissa se kipu vaan nivusessa ja/tai alamahassa ja aina välillä oikeella ja välillä vasemmalla.

Tuosta haistamisesta... aiemmassa haistoin kyl kans kaiken. Nyt ei jotenki haista mitään (nenän limakalvot on niin kuivat että melkein kuoriutuu pois :confused:)

Oon kolmelle hyvälle ystävälle kertonut... Äitiä ja isät huuhtelee heti koko kylälle niin parempi ku ei sano niille vasta ku vk 12 jälkeen :p mies ei on tainnu kertoo kellekään. Ei on ainakaan kertonu että ois kertonu :grin

Hei osaiskoha joku teistä auttaa ku mulla ei oo oikein tietoa että misä vaiheessa mun pitäis kertoa asiasta töissä. Tilanne on siis se että mulla on tällä hetkellä tehty soppari 3.6 asti ja oon kesän tavallaan "katkolla"ja sitte ku koulut strarttaa nii mulla alkaa taas työt ja jatkuu tuonne joulukuun loppuun. Uus soppari tuodaan nenän eteen todennäköisesti toukokuulla. On siis luvattu jo jatko. Teenkö jotenki väärin jos kerron asiasta vasta ku uusi soppari on allekirjoitettu? kuitenkin siis ennen kun jään kesä katkolle. Niin ja onko työnantajan tarjottava mulle samaa määräaikaista hommaa ku palaan äitiyslomalta? Auttakaa tietämätöntä! :D

Tääl ollu kans menkkamaisia kipuja joka päivä siitä lähtien, ku menkkojen piti alkaa... tänään tuli keltaista valkovuotoa paljon, jossa veriviiruja... heti soittamaan terkkariin ja kaikki ok. Laittoi jonku vuotonäytteen lähetteen mulle, jonka käyn ens viikolla antaa et ei ole mitään tulehduksia. Oon kans ihan hysteerinen vaikka tää on toinen, mut aika kultaa muistot, kun edellisestä raskaudesta on aikaa 6 vuotta. :happy:

Miun mielestä et pikkumyy93 tee väärin jos oot kertomatta, mut Ite kyllä kertoisin todnäk, koska jos on luvattu jatko ni sit se on luvattu ja raskaushan ei saa siihen vaikuttaa.
Ja työnantajan ei tarvii määräaikaisuuden loputtua tarjota enää töitä jos ei halua, vaan vakituisella työntekijällä on oltava paikka tulla takasin. Näin siis olen itse ymmärtänyt

Nii mietin vaa että jos työnantaja keksii vedota yhtäkkiä taloudellisiin ja tuotannollisiin syihin ja on jatkamatta sopparia. Mutta töissä siis se tilanne että ei oo ainakaan vara vähentää ;o jostain löysin pykälän jonka mukaan laki velvoittaa kertomaan vasta 2kk ennen aiottua äitiyslomaa. Joten esimiehellä olisi kuitenkin reilusti aikaa hommata sijainen.

Takaisin