La marraskuu 2016

Ite toimin toimihenkilönä ja en ole koskaan kokenut että työntekijä tekisi väärin ilmoitettua raskaudesta esim vasta palkkauksen/työsuhteen alkamisen jälkeen. Jos henkilö on hyvä, sillä ei ole mitään väliä jääkö hän äippälomalle myöhemmin vai ei.

Jos käsitin oikein niin olisit ehkä opettaja/tarhatehtävissä. Etenkin jos olet opettajana, eihän se ole mahdollista edes että jollain luokalla ei olisi opettajaa. Tuot&taloudelliset syyt siis aika epätodennäköiset plus et kyllähän nois tilanteissa työnantaja on alakynnessä jos ottaakin esim syksyllä kuitenkin jonkun siihen sinun tilalle ja sinulle on suullisesti se luvattu (etkä saisikaan paikkaa). Kerrot kun siltä tuntuu. 2 kk aiemmin ennen vapaalle jääntiä on kerrottava.

Toimin nuorisotyöntekijänä ja olen kaupungilla hommissa. Mutta siis nuorisotalo on kesän kiinni ja koska en oo vakituisessa työsuhteessa,esimiehen ei tarvitse mulle kesän ajaksi osoittaa muuta työtä. Oon sitten liiton päivillä. Ajattelin esimiehelle ilmaista että olisin kiinnostunut myös palaamaan kyseisiin työtehtäviin ja ainakin olen sen käsityksen saanut että olen työyhteisössäni pidetty työntekijä :)

Uusi ilmottautuu varovaisesti :) Alkuviikosta plussattu 4,5v yrittämisen jälkeen joten tässä vaiheessa aika epätodellinen olo eikä uskaltais luottaa. Vähän on vertakin tullut ja oireet puuttuu joten ne lisää epäluuloisuutta. Tai yks oire on tuntuu et oisin silikonit käyny ottamassa, rinnat ei ole niinkään isommat,mutta oudon täydet :rabbit ja on ne kipeätkin,mutta mulla keltarauhanen saa ne kipeiksi eli aina oviksesta asti rinnat on kipeet joten ei voi laskea raskausoireeksi.
Koska raskaus on hoidoilla alkuun saatu niin pääsen myös varhaisultraan, en kyllä ikinä kestäis sinne 12 viikon ultraan asti ootella tuokin tuntuu olevan niiiin kovin kaukana kun on kuun lopussa.
Meillä vanhemmat ja ystävät ties hoidoista joten heille on jo jouduttu kertomaan, kun tiesivät ajankohdan millon testiä teen äiti on myös mennyt juoruamaan omalle äidilleen ja muutamille muille sukulaisille hoidoista joten myös tulokset alkaa levitä. Ei ne varmasti siitä pidemmälle leviä, mutta vähän kauhistuttaa et noinkin moni jo tietää, jos oiski vaikka vaan tuulimuna.
No vähän oon sallinu itselle innostusta ja ostin kirpparilta muumi bodyn tänään :oops:

Niin joo 4+3 tänään ja la siis 8.11

Tervetuloa mukaan Lumiela, toivottavasti sinulla ja muillakin menee kaikki hyvin loppuun asti.

iiks, minun pitäisi lähteä huomenna äitini kanssa kirppikselle ja en oikeastaan haluaisi kertoa hänelle ennen kuin saan asiasta varmistuksen varhaisultrassa.. Mitenkähän voin olla hipeltämättä kaikkia niitä ihania vauvan vaatteita? :sorry:

Vähän on muuten alkanut tulla sellainen pahoinvoiva olo.. enimmäkseen iskee iltaisin ja muistuttaa merisairautta tai matkapahoinvointia.. Tai sitten luulen että olen odottanut pahoinvointia niin kovasti että tämä on vain kuvitelmaa. :p

Mulla on hirvee kuume päästä ajelemaan vaunuja johonki liikkeeseen... sanoinki miehelle et pakko päästä pian ku nyt voi sanoa että katellaan eikä tarvetta vielä aikoihin, mut hyvä aloittaa ajoissa. :wink

Olin tänään muuten kasvohoidossa ja silmät kiinni siitä varmaan vajaa puol tuntia sellasessa puolimakaavassa asennossa ja päässä pyöri ja olo oli huono... huhhei... :inpain:

Jatkaakseni sitä neuvolateemaa niin tänään kävin esikoisen kanssa lekurissa ja pyysin raskaustestiä terkkarin labraan, mut en saanu, kun ei ole syytä epäillä että joku olis huonosti. Kyllä nää nyt vastustaa mua. :sad001

Heippa! Täällä tänään plussattu, hieman paniikinsekaisin tuntein ollaan otettu ilouutinen vastaan koska esikoistyttömme täytti eilen vasta 9kk :happy: Kuitenkin alkushokista selvinneenä olo on yllättävän rauhallinen, ja tietysti onnellinen, kyllä luotan siihen että tästä selvitään! Jos täällä muita samassa tilanteessa olevia, niin olisi tosi ihanaa vaihtaa aiheesta ajatuksia!

Sydämelliset onnittelut kaikille plussaneille! :Heartred

Täällä liittyy joukkoon eilen plussannut! :joyful: tänään kp 34/28 eli rv 5+0. Tuli vähän puskiska tämä kyllä koska ei yritetty lasta ja opiskelut kesken mutta enemmän kuin tyytyväisiä ollaan :p nyt kun vaan kaikki menisi hyvin ja pysyisi matkassa. Kiinnittymisestä seuraava viikko n. ~ kp 22 alkaen oli kauhea väsy ja pahoinvointia (en oksentanut mutta lähellä oli!) maha turposi hetkeksi niin ettei housut mennyt kiinni mutta laskeutui välillä. Sitten kaikki oireet hävisi ja luulin että menkat alkaa mutta eipä alkaneetkaan :p pari haamua ehdin saada aijemmin jo. Nyt oireina alamahakivut (repäisy ja sattuu kun kumartuu), hengästyminen tosi herkästi, väsymys ja sydämentykytys. Olen kanssa ollut kova kahvin juoja mutta pakko vähentää jo tuon tykyttelynkin takia :eek: Mies mulle on nauranut kun teen kaikkea ihan kummallista, laitoin mm. leipäpaketin tajuamattani jääkaappiin ja kun kahviin oisi pitänyt laittaa maitoa niin aloin taitella suodatinpussia? :hilarious: Onnea muille plussanneille!

Muokattu viimeksi:
Täällä liittyy joukkoon eilen plussannut! :joyful: tänään kp 34/28 eli rv 5+0. Tuli vähän puskiska tämä kyllä koska ei yritetty lasta ja opiskelut kesken mutta enemmän kuin tyytyväisiä ollaan :p nyt kun vaan kaikki menisi hyvin ja pysyisi matkassa. Mulla ei muita oireita nyt kuin alamahakipu ja -turvotus. Kiinnittymisestä seuraava viikko n. ~ kp 15 alkaen oli kauhea väsy ja pahoinvointia (en oksentanut mutta lähellä oli!) maha turposi hetkeksi niin ettei housut mennyt kiinni mutta laskeutui välillä. Sitten kaikki oireet hävisi ja luulin että menkat alkaa mutta eipä alkaneetkaan :p pari haamua ehdin saada aijemmin jo. Nyt oireina alamahakivut (repäisy ja sattuu kun kumartuu), hengästyminen tosi herkästi, väsymys ja sydämentykytys. Olen kanssa ollut kova kahvin juoja mutta pakko vähentää jo tuon tykyttelynkin takia :eek: Mies mulle on nauranut kun teen kaikkea ihan kummallista, laitoin mm. leipäpaketin tajuamattani jääkaappiin ja kun kahviin oisi pitänyt laittaa maitoa niin aloin taitella suodatinpussia? :hilarious: Onnea muille plussanneille!

Mulla kans ajatus pätkii ihan huolella! Alko tänään esim hiihtoloma ja muistin sen vasta ku olin ajamassa työpaikalle :D sitte ruoka unohtu uuniin, unohin leivän päälle laittaa juustoa ja mitähän näitä nyt on! Jotenkin ihan jossain omissa maailmassa haahuilen :D

Mulla kans ajatus pätkii ihan huolella! Alko tänään esim hiihtoloma ja muistin sen vasta ku olin ajamassa työpaikalle :D sitte ruoka unohtu uuniin, unohin leivän päälle laittaa juustoa ja mitähän näitä nyt on! Jotenkin ihan jossain omissa maailmassa haahuilen :D

Ihana kuulla että en oo ainoa pössö täällä :p

Mä kanssa haahuilen vähän omissa aatoksissa, kyllähän ajatukset pyörii niin vaan tän raskauden ympärillä ettei ole mikään kovin älykäs olo tällä hetkellä. Ja nyt viikonlopuksi vielä lisää mietittävää ja jännitettävää, kun saan vasta ma vastauksen siitä labrasta, sain siis puhuttua itselleni neuvolasta hcg-kontrollin... Tää oireettomuus kyllä mietityttää kun siinä keskenmenneessä oli vähän samanlaista.

Ja apua, mun 4v esikoinen kysyi eilen olisko musta kiva jos mahasta tulisi vielä yksi vauva? Hänen mielestään kuulemma olisi, kun voitaisiin sitä sitten kasvattaa siellä mahassa:happy: Kyllä pitää puheissa olla tosi varovainen... Vaikka ei varmasti olla mitään puhuttu aiheesta hänen kuullen niin jostain vaan keksii nuo parhaat kysymykset. Ja kun kerrotaan tästä niin ei tarvi miettiä kenelle ekana kertoo, ja kuka vastaa tiedotuksesta eteenpäin, koko maailmalle...:playful:

Heippa! Täällä tänään plussattu, hieman paniikinsekaisin tuntein ollaan otettu ilouutinen vastaan koska esikoistyttömme täytti eilen vasta 9kk :happy: Kuitenkin alkushokista selvinneenä olo on yllättävän rauhallinen, ja tietysti onnellinen, kyllä luotan siihen että tästä selvitään! Jos täällä muita samassa tilanteessa olevia, niin olisi tosi ihanaa vaihtaa aiheesta ajatuksia!

Sydämelliset onnittelut kaikille plussaneille! :Heartred
Onnea plussasta ☺meillä kuopus pikkasen reilu 4kk ja jos tämä öttiäinen syntyisi laskettuna tulisi ikäero olemaan 1v 2 vko ☺

Elohiiri82: Kiitos onnitteluista, ja kuin myös: suurensuuret onnittelut plussasta! Pitääpä ehkä lisätä tänne joku "Pikkukakkoset pienellä ikäerolla" -keskustelu, jossa voidaan yhdessä jännittää tulevaa! Ihanaa että on ainakin yksi kohtalotoveri täällä marraskuisissa

:) Hymiö jäi äskeisen viestin lopusta, pakko korjata tähän kun oli ilman smailia ihan vajaa viesti!

Onnea plussanneille!! Itsellä hirveä olo, aamuisin pahaaoloa, vatsassa tuntuu oudolle ja turvonneelle, välillä huimaa, väsyttää ja uuvuttaa.. Ihan tökerö olo.. Tänään pitäisi alkaa menkat, jos ei ala niin teen vasta sitten testin, jännitetään kovasti! Mä ja mies kyllä toivotaan todella että olis nyt toinen tulossa <3 ongelmana tulee vain sit salailussa, ollaan huonoja salaamaan, mutta haluttaisiin varmuuden varalta odottaa kuitenkin rv 12 ennen kuin kellekkään kerrotaan.. No täytyy ensin odottaa testin tulos ennen kuin murehtii.. Jotenkin on vain varma olo että siellä se pieni kasvaa, oon nähnyt oikein unia kuinka meillä on toinen pieni, mutta olen myös nähnyt niitä painajaisiakin...missä synnytän kuolleen ja alikehittyneen sikiön...

Onnea plussanneille!! Itsellä hirveä olo, aamuisin pahaaoloa, vatsassa tuntuu oudolle ja turvonneelle, välillä huimaa, väsyttää ja uuvuttaa.. Ihan tökerö olo.. Tänään pitäisi alkaa menkat, jos ei ala niin teen vasta sitten testin, jännitetään kovasti! Mä ja mies kyllä toivotaan todella että olis nyt toinen tulossa <3 ongelmana tulee vain sit salailussa, ollaan huonoja salaamaan, mutta haluttaisiin varmuuden varalta odottaa kuitenkin rv 12 ennen kuin kellekkään kerrotaan.. No täytyy ensin odottaa testin tulos ennen kuin murehtii.. Jotenkin on vain varma olo että siellä se pieni kasvaa, oon nähnyt oikein unia kuinka meillä on toinen pieni, mutta olen myös nähnyt niitä painajaisiakin...missä synnytän kuolleen ja alikehittyneen sikiön...

mulla ihan samoja oireita ja kans hirmu varma fiilis et joku sisällä kasvais :D mulla pitäis vasta viikon päästä alkaa menkat nii joutuu viel odottelee testin tekoo :( ja itelle tuo salaaminen on kans paha, oon onneks parille kaverille kertonu et on pillerit jätetty pois nii on miehen lisäks joku kenenkaa jutella asiasta :D ja kauheita noi painajaiset :( toivottavasti loppuu pian! Toivotaan myös et testi näyttää plussaa :D

Paljon onnea kaikille uusille plussanneille :) kiva että porukka vaan kasvaa :) saadaan yhdessä jännittää .. Minä hömppä menin ja ostin cb digitestin uudestaan ja testasin kun minulla ei ole minkäänlaisia oireita ja se huolettaa vähän niin onneksi se näytti 3+ ja menossa siis 5+3 mutta eihän se kuitenkaan takaa että kaikki olisi hyvin mutta ihan hitusen helpotti ku näki tuon tuloksen :nailbiting: toivotaan että kaikki olisi hyvin ja saadaan nyytti syliin marraskuussa :)

Meidän esikoinen täytti juuri pari päivää sitten 11kk. Että samassa tilanteessa ollaan. Välillä mietin että miten tästä selvitään, vaikka oli suunniteltu juttu. Mutta kyllä tää tästä :-D

Onko kellään muulla naama täyttynyt pisamista? mulla luonnostaankin on pisamia aina ollut mutta nyt olin pari tuntia ulkona ja aurinko ei paistanut ollenkaan mutta naama aivan täynnä pisamia! Mulla oli näin paljon viimeks etelänmatkan jälkeen viime kesänä

Takaisin