La marraskuu 2016

Voi Maatuska83, halirutistus sinulle :Heartred
Oot vahva nainen. Mut älä menetä toivoas, älä anna tilanteen mennä siihen että ette ikinä miehen kanssa halaa tms. Mie olin semmoisessa suhteessa ennen. Ero siinä tuli. Oli toki muutakin, mutta nyt kun mulla on mies joka todella halaa, pussaa, vaatii että tuun sohvalle kainaloon, oon ihan häkeltynyt vieläkin. Alkuun oli hirmu opettelua että osasin ottaa vastaan hellyyttä ja kiinnostusta.
Noh, touvottavasti teillä muuten menee hyvin, edes jotenkin?
Tulee niin ikävästi tommosesta omat kokemukset pintaan että harmittaa sun puolesta paljon.
Mun exä tosin ei osannut lapsillekaan mitään hellyyttä osottaa tai olla niiden kanssa. Nykyään ovat sen ikäsiä että onneks myös isän kanssa on edes jotain kivaa tekemistä.

Onnellista odotusta sinulle.
 
Kiitos ellami tsempeistä. :)
Terveisiä sairaalasta. Makaan tiputuksessa ja sain pahoinvointilääkettä suoneen. Torstai aamusta niin rajua oksentelua, että nesteetkään ei pysyneet sisällä, paino laskenut lähes 4kg tässä parissa päivässä. Lääke onneksi auttoi tuohon oksenteluun.
 
Kiitos ellami tsempeistä. :)
Terveisiä sairaalasta. Makaan tiputuksessa ja sain pahoinvointilääkettä suoneen. Torstai aamusta niin rajua oksentelua, että nesteetkään ei pysyneet sisällä, paino laskenut lähes 4kg tässä parissa päivässä. Lääke onneksi auttoi tuohon oksenteluun.

Voih, no ota levon kannalta.

Mä nyt täällä jännään et onko mun vatsan nipristelyt ovis/menkka/raskauden alku kipua :0
Kaikki on mahdollista...!
 
En tiiä mihin ketjuun tää kuuluis mut laitan nyt tänne. Onko muilla joilla ei oo hormonaalista ehkäisyä, menkat ollut ihan normaalit kun ne on alkaneet? Mulla oli ekat menkat normaalit ja normikierron mukaan toisten menkkojen olis pitänyt tässä just näinä päivinä alkaa. Nyt on kuitenkin kolmisen päivää tullut veristä vuotoa ihan vähän ja vain pyyhkiessä, ei oo mulle normaalia. Voiko imetys vaikuttaa kiertoon vielä sen jälkeen kun menkat jo kerran tullut? Vai voikohan kroppa olla vielä vaan sekasin?
 
En tiiä mihin ketjuun tää kuuluis mut laitan nyt tänne. Onko muilla joilla ei oo hormonaalista ehkäisyä, menkat ollut ihan normaalit kun ne on alkaneet? Mulla oli ekat menkat normaalit ja normikierron mukaan toisten menkkojen olis pitänyt tässä just näinä päivinä alkaa. Nyt on kuitenkin kolmisen päivää tullut veristä vuotoa ihan vähän ja vain pyyhkiessä, ei oo mulle normaalia. Voiko imetys vaikuttaa kiertoon vielä sen jälkeen kun menkat jo kerran tullut? Vai voikohan kroppa olla vielä vaan sekasin?
Mulla ei viel oo kiertoa, mutta voisin kuvitella, että en tule saamaan normikiertoja alkuunsa, ja oviskin voi jäädä välistä monissa kierroissa ekat kuukaudet, kun kierto käynnistyy (vuodot sitä myöten outoja). Mielenkiinnolla odottelen. Eihän tuo haittaisi, jos olisi jotain hormonitoimintaa kehossa.
 
Kiertohan voi olla pitkään sekaisin imetyksen aikana, ja vielä imetyksen jälkeenkin. Saa nähä millon pääsen kuukautisista "nauttimaan" en oota yhtään innolla kun edellisistä jo kohta 3,5 vuotta aikaa :hilarious:
 
Mulla ei ole vielä menkat alkaneet mutta kahden isomman lapsen jäljiltä kierrot oli kyllä vähän sekaisin ekat kuukaudet menkojen alettua. Esim eka kierto saattoi olla 40 päivää, seuraava 35 jne ja siitä hiljalleen ne tasaantuivat. Vuoto on mulla aluksi ollut ihan kamalaa kunnes sekin on tasaantunut.
 
Miten muilla on neuvolakäynnit? Onko 8kk neuvolan jälkeen seuraava vasta 1v neuvola? Jotenkin tuntuu niin pitkältä tauolta.
 
Meillä on sitä karsastusta, niin ollaan jo käyty yks ylimääräinen neuvolakäynti ja meinaan kyllä pyytää toisenkin ylimääräisen ajan - tänään on 8kk käynti ja seuraava vissiin 10kk:n kohdalla.
 
Meillä ois normaalisti seuraava neuvola vasta 1v mut terkka antoi muuten vaan ylimääräsen 10kk ajan. Meillä on tosi kiva th ja neuvolassa on aina mukava käydä niin kiva vaan että ei tuu niin pitkää taukoa :)
 
Taitaa olla kuntakohtaisia eroja. Terkkari antoi meille syyskuulle ajan, vaikka mitään erityistä ei ole ilmennyt. Eli vaikuttaisi kuuluvan ohjelmaan tuo 10 kk neuvola. Meillä oli äitiysneuvolan puolellakin todella tiheä seuranta.
Me otetaan kotona varmastikin mitat joka kuun kohdalla kuitenkin, koska asia kiinnostaa. Tällä kertaa meni pituusarvaus täsmälleen oikein ja painossa 30 g pieleen.
 
Meillä ei viimeksi ollut oma neuvolatäti ja tää ei niin kiva toinen täti ilmoitti,ettei edes varaa meille 10kk neuvolaa.Olettaa,et mie pärjään ja muistan vanhastaan kaikki.Edellinen vauvahan täyttää lokakuussa vasta 12... :D
 
Oonkohan mä vähän outo, kun en ole ikinä halunnut 10 kk neuvolaa :wink en jaksa mitään ylimääräisiä. Meillä ei kuulu ohjelmaan, mut on kyllä aiemmin tarjottu mahdollisuutta. 8kk neuvola on vasta elokuun puolessa välissä, koska halusin omalle tädille (on kyllä ollut monta kertaa sijainen).
 
Meille sanottiin, että seuraava käynti on vasta vuoden iässä ja kysyttiin, miltä se tuntuu. Ei haluttu varata aiemmin, mutta toki soitetaan, jos tarvetta tulee.
 
Milloin sitä kotihoidontukee pitää hakee? Onks vähän niikun työttömyyskorvaus et joka kuukaus uus hakemus? Ku miulla tulee viimeiset vanhempainrahat kuukauden päästä ja ne ei oo ku muutamalta päivältä huimat 300 e ni joudunko kitumaa loppukuuhun ennen kuin voin hakee sitä kotihoidontukee ja oottaa ties kuinka pitkää päätöksii? Kyl tulee olemaan rahallisesti tiukkaa jos en mitään muuta saa kun kotihoidontukee mikä on vissiin aika mitätön summa? Olen ihan pihalla näiden kanssa kun neuvolastakaa ei oo neuvottu tai sanottu mitää.. Joutuu vissii oikeesti miettimään työttömäks ilmottautumista mitä en haluis vielä tässä vaiheessa :sad001 Ku mieskään ei oikein tienaa muuten kun reissuhommilla hyvin ja niitäkään ei oo ku silloin tällöin :sad001
 
Milloin sitä kotihoidontukee pitää hakee? Onks vähän niikun työttömyyskorvaus et joka kuukaus uus hakemus? Ku miulla tulee viimeiset vanhempainrahat kuukauden päästä ja ne ei oo ku muutamalta päivältä huimat 300 e ni joudunko kitumaa loppukuuhun ennen kuin voin hakee sitä kotihoidontukee ja oottaa ties kuinka pitkää päätöksii? Kyl tulee olemaan rahallisesti tiukkaa jos en mitään muuta saa kun kotihoidontukee mikä on vissiin aika mitätön summa? Olen ihan pihalla näiden kanssa kun neuvolastakaa ei oo neuvottu tai sanottu mitää.. Joutuu vissii oikeesti miettimään työttömäks ilmottautumista mitä en haluis vielä tässä vaiheessa :sad001 Ku mieskään ei oikein tienaa muuten kun reissuhommilla hyvin ja niitäkään ei oo ku silloin tällöin :sad001
Voit hakea vaikka heti, netissä onnistuu helposti. Käsittelyajaksi oli ilmoitettu 3viikkoa.. tuli kyllä nopeemmin miulle nopeemmin.. ja voit hakea suoraan siihen asti et lapsi on 3v. Jos tilanne muuttuu niin sit ilmoitusta vaan kelaan.
1 lapsesta saa sen 338€ ja sit vielä verot pois.. et ei siitä hirveesti jää käteen..
 
Kannattaa hakea samassa yhteydessä myös hoitolisää, sen saamiseen ja määrään vaikuttaa koko talouden tulot.
 
Ootteko hakeneet mahdollisesti vielä asumistukea tai toimeentulotukea? Vai ootteko pärjänneet miehen tuloilla ja tolla kotihoidontuella? Jos aiemmin ahdisti rahatilanne kun tekee välilä aika tiukkaa niin nyt vast sit ahdistaakin jos tosiaa rahaa ei oo kohta juuri mitään :sad001
 
Takaisin
Top