La marraskuu 2016

Minua niin masentaa kun lankesin torin sivuilla huijaukseen :sad001 ei ollut edes pikkusummista kyse vaan 85 eurosta. Kaikenlisäksi tavara mitä olin ostamassa olisi mennyt tytölle :sad001 harmittaa niin paljon. Maksoin tuotteen ja ikinä en sitä saanut eikä myyjään saa enää yhteyttä.

Tuo on kyllä perseestä! Nimimerkillä kokemusta on ja maksoin 250e eli todella jo mun pussille iso summa. Rikosilmoitusta vaan, tosin mulla sekään ei auttanu mitään ku oli niin ovela myyjä että ei toiminu omalla nimellä ja rahat meni suoraan bittirahoiksi.. eli tilinumerokaan auttanu mitään :sad001 pahin pelko oli että ottaa mun nimen/tiedot joilla tekee seuraavan huijauksen. Onneksi ei ole mun tietoon ainakaan tullut että olisin tehnyt rikoksia. Tämä kuka 'mulle myi' oli siis varastettu identiteetti, jota oli huijattu myös..
 
Rikosilmoituksen tein, nimihän nyt saattoi olla tekaistu mutta tilinumero toivottavasti oikea että tekijä saataisiin kiinni. Minuakin pelottaa kun annoin nimeni ja osoitteeni sille idiootille, samoin puhelinnumeron..
 
Onhan sen tilinumeron jonkun oltava, josta käydä purkamaan että kuka on huijauksen takana. Toivottavasti joku yksityishenkilö vaan eikä mikään laajempi juttu, jos onkin vaikeampi selvittää. Joka tapauksessa luulisi, että jää joskus edes kiinni ja sitten saat oikeutta ja rahat takaisin. Hope so.. vmp todellakin. Aina itekin epäluuloinen kaikkia kohtaan ja mielelläni maksaisin joko postiennakkona tai käyn tavaran hakemassa ja maksamassa samalla. Hyvä, että muihin voi enää luottaakaan, kuin itseensä...
 
Niimpä!! Osasi kyllä olla uskottava, ei näköjään yhtään omatunto soimaa kun viestiinkin kirjoitin miten haluan tytölleni kyseisen tuotteen hankkia :sad001
 
No voi paskeli Varpahat. Pieni lohdutus, minä löysin tori.fi matkarattaat 20€ oikeen myyvä ilmoitus ja kuva ok. Noh, mies kävi ne hakemassa. Minä tänään katsoin ja voi vee...homepilkkuja niissä! Eihän mulla tullu mieleenkään sanoa ja/tai miehelle tuollanen asia katsoa. Onneksi vain 20€ mutta onhan se iso summa sekin näillä äitiysrahoilla.

Ootteko jo päättäny jäättekö syksyllä kotiin vai töihin vai kuinka? Itse just sain päätöksen kotihoidontuesta. Hain siihen asti kun vauva on jo sitten 3v. Huisia. En oo ikinä saanu/voinu olla kotona muksun kanssa tälleen. Todella tiukkaa rahallisesti, mut kait me pärjätään. Ja jos ymmärsin oikein, kun hoitolisää en saa(miehen tulot) nu voin itsekin käydä töissä keikalla joskus eikä niitä tarvitse ilmoittaa kelalle?
 
Ellami, mä meinasin marraskuussa palata töihin ja mies jäis kotiin muksun kanssa loppuvuodeksi. Hoitovapaa olis siis megalyhyt , tarkalleen en tiedä vielä, kun kesälomia täytyy pitää jonkin verran ennenku palaa oikeasti työhön. Ilmeisesti hoitovapaalta ei kerry vuosilomaa, niin täytyy pitää varansa seuraavan kesän suhteen, ettei tuu tynkäloma.
Joo, nuo on aina aikamoisia, nuo homepilkkujutut. Olen huomannut, että tori.fi -ilmoituksissa usein sanotaan "säilytetty sisällä", "ei koiria", mutta saapahan sen tavaran tarkistaa, jos vain muistaa :)
 
Voi että kun mieltä lämmitti kun tuli tuo esitäytetty veroilmoitus. Olenpahan näköjään maksanut pienistä tuloista (hoitotuki) paljon veroa. Voinpahan olla ainakin pari ylimääräistä kuukautta lasten kanssa kotona. :grin En ole siis muuttanut veroprosentti mihinkään suuntaan, koska vihaan moista ylimääräistä hommaa..

Onpa inhottava juttu, Varpahat! :sad001
 
Täytyy kyllä kehua Suomen poliisia! Poliisisetä laittoi jo sähköpostia, sekä soitti! Sanoi myös sen että tekijä on heillä tiedossa. Todella nopeaa toimintaa! Vaikka luulisi että tämä on vain "pikkujuttu" kaikkien muiden rikosten lomassa. Rahojani en taida takaisin saada mutta karman lakiin uskon joten toivottavasti huijari saa ansionsa mukaan!
 
Kehuin jo miehelle et ihanaa ku tyttö nukkuu kerranki hyvät päivä unet (noin 3 tuntii) mut aloin ihmettelee ku tunnin päästä meinas käyä uudellee nukkumaa et mite hää nyt noi väsyny on. Mittasin sit lämmön ku tuntu lämpimältä ni 37.7. Et kai toi vissii kuumetta on. Ihmisil ku tuntuu olevan eri käsitys kuumeesta ja jokaine reagoi eri tavalla. Esim itsellä jos on edes 36.9 ni oon jo ihan kipeenä :D Et sit jos ois 37.7 ni kyl todellaki oon kipee.

Annoin särkylääkettä ja taas nukkuu :confused: En tiiä mistä sit johtuu ku jos hampaita tekee ni luulis et ois kiukkusempi, hää on vaa väsyny. Ja hää ei oo mitekää räkänen, vähän ehkä nenä rohisee kun on pitkällään mut ei sen enempää.
Viime viikolla hänel oli kans yhtenä päivänä kuumetta ja sit hänen kehoon tuli punaisia näppylöitä. Aattelin et oisko ollu vauvarokkoa. Nyt niit näppyjä ei oo.

Muoks. Mittasin lämmön siis kainalosta et ois varmaan näyttäny enemmän jos oisin peräsuolesta mitannu. Luin just et kuumetta alentavaa lääkettä annetaa vasta jos on 38.5 tai enemmän kuumetta. Teinko sit väärin ku annoin jo nyt lääkettä :woot:
 
Muokattu viimeksi:
Kyl mie annoin pojalle särkylääkkeen,kun oli 37,5 kainalosta mitattuna ja oli selvästi kipeä.
 
Yöllä heräsin kun tyttö yski tosi pahankuuloisesti. Oli tosi tulisen tuntuinenkin, joten mittasin pyllystä kuumeen. 37.8 oli mutta annoin silti lääkettä.
 
Meillä tais olla joku pikakuume ku nyt ei oo enää mitää :wideyed: Ellei myöhemmin taas nosta lämpöö. Eilen aamullakaan ei ollut mitää tai ei huomattu mitää mahdollista lämpöilyä vaan vasta päikkäreiltä herätessä. Illalla mittasin lämmön ni ei ollut enää kun 37.1 vaikka tyttö tuntu tosi kuumalta ja posket hehkui punasena. Nyt hää tuossa hymyilee ja katsoo kun äiti juo aamukahvia..
 
Moi taas pitkästä aikaa. Mitä teidän vauvoille kuuluu? Minä löysin kauhukseni sunnuntaina vauvan suusta kaksi hammasta. Lähinnä jännittää miten tuon imetyksen kanssa käy. Kaksi edellistä lasta sai hampaat huomattavasti myöhemmin, en tainnut edes imettää enää silloin.

Entä miten pitkiä teidän vauvat on? Meillä on tyttö jo 70 cm ja sen takia tulikin kutsu sairaalaan lastenlääkärille kun pituutta on liikaa. Aika erikoista kun isänsä on kuitenkin pitkä vai pitäisikö se pituus kasvaa vasta teininä? No mutta käydään nyt katsomassa ettei ole mitään hätää.

T. Kiki80, tyttö 5 kk
 
Takaisin
Top