La marraskuu 2016

Vastauksia kysymyksiin. Vauva- aika ollut melko "normaali". Välillä vauvan itkua ja valvomista, mutta paljon iloa, rakkautta, uutta ja ihmeellistä.
Vauva paljon samanlainen kuin loppuajat masussa :) Potkii kovasti ja hikka on usein.
Isän näköiseksi pojua paljon sanottu heti synnyttyään, mutta koko ajan enemmän ja enemmän alkaa näyttää "itseltään" :)
Kuukautisista ei oo onneksi kuulunu vielä mitään!
 
Muokattu viimeksi:
Ei ole näkynyt kuukautisia vielä täälläkään. Vähän jännittää se, että kuinka runsaat ne on sitten kun alkavat, kun mulla on tosiaan kuparikierukka. Neuvottiin, että kahdet ekat saattaa muutenkin olla runsaat. Mutta jos jatkuvat kauhean runsaina niin saattaapi ehkäisy mennä vaihtoon. Niin toivon, että siihen ei tarvitsisi mennä kun muuten tämä kuparikierukka on kyllä aivan paras ehkäisy. Niin huomaamaton.
 
Ei kuukautisia, onneksi!

Katjusha, tosi hanurista tuo tukos! Onko millainen tilanne nyt? Toivottavasti parempi!

Kysyisin siitä vauvauinnista. Mitä sinne laitetaan vauvalle päälle, ihan vaan uikkarit vaiko uintivaippa?
 
Miullakaa ei oo kuukautisia näkyny sitten jälkivuodon. En oo ees varma oliks nekää varsinaiset kuukautiset vai kuuluiko jälkivuotoihin. Tai no täs yks päivä oli sellast rusehtavaa vuotoo ja aattelin et menkat alkoi, ne muuttu sit verisemmäks vuodoks ja sitä kesti yhen päivän et en nyt tiiä mitä ne oli :D
 
Ei kuukautisia, onneksi!

Katjusha, tosi hanurista tuo tukos! Onko millainen tilanne nyt? Toivottavasti parempi!

Kysyisin siitä vauvauinnista. Mitä sinne laitetaan vauvalle päälle, ihan vaan uikkarit vaiko uintivaippa?

Kannattaa varmaan kysellä vauvauinnin järjestäjältä kun tuntuu käytännöt vaihtelevan. Meidän vauvauinnissa on suositus, että on lahkeellinen kokouikkari ja alla uimavaippa.
 
Ei kuukautisia, onneksi!

Katjusha, tosi hanurista tuo tukos! Onko millainen tilanne nyt? Toivottavasti parempi!

Kysyisin siitä vauvauinnista. Mitä sinne laitetaan vauvalle päälle, ihan vaan uikkarit vaiko uintivaippa?

Joo, kysy järjestäjältä, koska näköjään vaihtelee suositukset niin paljon. Meillä nimenomaan suositus on että vain uikkari (millainen vaan) ja ei uimavaippaa mielellään ollenkaan.
 
Folkhälsanin uinnissa suositeltiin painijamallista kokouimapukua, jonka lahkeensuut pitää olla tiiviit. Puku olikin hyvä (Prismasta 14,95€), koska lapsi pysyi hyvin käsissä. Tässä lienee erilaisia suosituksia. Itse kavensin meidän hoikkareitiselle neidille lahkeensuita ihan reilusti, ja siltikään ei näyttänyt puristavan. Meidän vauvauinnissa ei siis vaippaa käytetä.
Löysin sitten nännistä sellaisen valkoisen pisteen, johon tökkäsin (ivf-lääke)neulan. Ilmeisesti se ja käsin lypsäminen auttoi, koska rinta alkoi kelpaamaan, eikä enää tänään ole yhtään arempi kuin toinen. Kyllä se jo kävi hermostuttamaan ja vähän pelottamaankin.
 
Varmasti meillä silloin sama käytäntö, koska sama järjestäjä. Luulisin, ettei muutu vaikka onkin eri kaupunki. Prismaan siis. Munkin pitää varmasti kaventaa pukua, koska reidet ihan tikut vieläkin... Kiitos Katjusha ja tosi hyvä kuulla, että sait tukoksen aukeamaan!
 
Kaisukkene, olen jutellut sen vauvauinti-infopuhelimen kanssa, sieltä saat varmistuksen. Meille tuli kotiin sellainen infopaketti, jossa oli vielä kirjallisena kaikki ohjeet ja suositukset. Hoidin ilmoittautumisen puhelimitse, kun jotakin kohtaa en netti-ilmoittautumisessa ymmärtänyt :)
"Kaikilla uimareilla tulee olla uimapuku/uimahousut (ei shortseja). Useimmat isot tavaratalot sekä urheiluliikkeet myyvät vauvojen uimapukuja/-housuja. Lahkeiden ja vyötärön tulee olla tiiviit. Kertakäyttöuimavaippa ei ole pakollinen..."
Se Prisman painijamallin uikkari oli saatavana punaisena ja sinisenä :)
 
Katjusha, minulla oli uimahallissa kylpytakki päällä, riisuin vasta ihan altaan reunalla ja puin heti kun nousin vedestä. Kuivasin ensin itseni ja sitten vasta vauvan ja ensimmäisenä liivit ja villaiset suojat. Näillä keinoilla ainakin ensimmäisellä kerralla selvittiin ilman tukoksia.
 
Miten olette järjestäneet oman peseytymisen? Onko teillä sitteri tms mukana, johon laitatte lapsen siksi aikaa vai miten?

Uimahallin puolesta on bumboja pesutiloissa meidän vauvauinnissa niin mä olen laittanut pojan siihen siksi aikaa kun peseydyn, ei tarvitse mitään omia välineitä kannella mukana. Suurimmalla osalla on kuitenkin kaukalo mukana pesutiloissa, pyyhe vaan siinä vauvan alla.
 
Miten olette järjestäneet oman peseytymisen? Onko teillä sitteri tms mukana, johon laitatte lapsen siksi aikaa vai miten?
Meillä oli turvakaukalossa kosteussuoja ja pyyhe jossa jossa sit odotti vaippasillaan..
Varapyyhe oli mukana kun uinnin jälkeen oli pelkässä uikkarissa niin tuli aina silloin tällöin vahinko :)
Meillä neuvoivat kuljettamaan lapsen kaukalossa myös altaiden puolelle. Yhdessä reunassa hallissa olikin sit kaukaloparkki :grin
 
Minua niin masentaa kun lankesin torin sivuilla huijaukseen :( ei ollut edes pikkusummista kyse vaan 85 eurosta. Kaikenlisäksi tavara mitä olin ostamassa olisi mennyt tytölle :( harmittaa niin paljon. Maksoin tuotteen ja ikinä en sitä saanut eikä myyjään saa enää yhteyttä.
 
Minua niin masentaa kun lankesin torin sivuilla huijaukseen :( ei ollut edes pikkusummista kyse vaan 85 eurosta. Kaikenlisäksi tavara mitä olin ostamassa olisi mennyt tytölle :( harmittaa niin paljon. Maksoin tuotteen ja ikinä en sitä saanut eikä myyjään saa enää yhteyttä.

Ilmoita asiasta tori.fi ylläpitoon ja tuohan on varmasti rikos, joten poliisiin myös yhteys. Vieläkö ilmoitus on tallessa? Poliisin tietoon tilinumero johon maksoit rahan, poliisi saa sitä kautta henkilöön yhteyden.
 
Takaisin
Top