La marraskuu 2016

Tulipas jotenkin haikea mieli, kun purin äp:n laatikkosängyn ja jemmasin sen pinnasängyn alle odottelemaan täyttymistä muistoista - pikkuisen pipon ja villasukat sinne jo laitoinkin sekä nimiäisissä arvaillut nimiehdotukset rasiassa. Kiva sitten vanhempana katsella ja fiilistellä omaa lapsuuttaan.

Kaivelin myös suurimman osan 68 kokoisista bodeista kaappiin, kun ne on aivan hyvänkokoisia vaikka housuissa menee vielä 56 senttiset. Ärsyttää tosiaan, kun vaatteet on niin eri kokoisia: osa bodeista leveitä kuin mitkä, mutta hihat on lyhyet ja kenen älypään idea on ollut jättää vauvojen housun lahkeensuut niin jäätävän kokoisiksi, ettei sukat pysy mitenkään jalassa ja koko jalkaterä on lahkeen sisällä piilossa..?

Muokattu viimeksi:
Tulipas jotenkin haikea mieli, kun purin äp:n laatikkosängyn ja jemmasin sen pinnasängyn alle odottelemaan täyttymistä muistoista - pikkuisen pipon ja villasukat sinne jo laitoinkin sekä nimiäisissä arvaillut nimiehdotukset rasiassa. Kiva sitten vanhempana katsella ja fiilistellä omaa lapsuuttaan.

Kaivelin myös suurimman osan 68 kokoisista bodeista kaappiin, kun ne on aivan hyvänkokoisia vaikka housuissa menee vielä 56 senttiset. Ärsyttää tosiaan, kun vaatteet on niin eri kokoisia: osa bodeista keveitä kuin mitkä, mutta hihat on lyhyet ja kenen älypään idea on ollut jättää vauvojen housun lahkeensuut niin jäätävän kokoisiksi, ettei sukat pysy mitenkään jalassa ja koko jalkaterä on lahkeen sisällä piilossa..?

Sama juttu vaatteiden kanssa! Laitoin pois sellaisia housuja, jotka ovat kuin 70-luvulta - jäätävän leveälahkeisia!

Minä tein jo tytölle pienen laatikon johon keräilin muistoja. Synnäriltä saatu kampa, pipo ja tumput. Mummon neulomat töppöset ja toisen mummon ostama pieni body. 1 koon vaippa. Isimiehen ostama muumiasu kun lapsi syntyi. Ja pienessä rasiassa oleva irronnut napatynkä :) sniif, ihan herkistyn!

Iteki ihmetelly mite noi vaatteet voi olla noi erikokosia. Osa 62 bodeista on pieniä ja osa just sopivia. Äp:n housuista menee viel ne 56 kokoset. Haikein mielin laittelin noit 50-56 kokosii vaatteita pois ja äp laatikkokin on jo otettu pois käytöstä. Missä miun pien vauva on :grin Onneks oon saanu ilmaseks/halvalla noit vaatteita ku bodeja on sellane määrä ettei varmaa kaikkee kerkee montaa kertaa käyttämää. Ja silti tulee haalittuu lisää jos halvalla saa jotai tyttövaatteit :grin Ei onneks oo suuri menetys jos ei kerkee käyttää joitain ku ei tosiaa oo tarvinnu uuten hirveest ostella. Pitäs parit potkuhousut viel ostaa ku neidil ei noi sukat pysy jalassa jos on varrettomat pöksyt. Pitää lähtee kirpparikierrokselle, onneks sielt löytyy välil tosi hyvåkuntoisia vaatteita halvalla :)

Osaako joku sanoa, minkä ikäisenä uskaltaa/saa mennä vauvan kanssa kylpylään? Sisarukset perheineen on lähiaikoina menossa kylpylään ja haluttais lähteä mukaan, mutta onko 3kk liian nuori kylpylään?! Pitkäänhän vauvan kaa ei siellä voi olla, mutta kiva ois kuitenkin lähteä.. Ja jos sinne menee, niin pitääkö hommata uimavaippa ja uimapuku, vai riittääkö jompikumpi?!

Vauvanhan saa viedä uimaan 3 kk iässä. Me mentiin silloin heti vauvauintiin. Ainaki Kuusamon Tropiikissa riitti, että oli uimavaippa. Ja senkin saimme sieltä ilmaiseksi. Meidän poika tykkää ainakin kovasti olla altaassa. :)

Voi apua! Kävin tänää vähä pidemmällä lenkillä. Oli iha sika liukasta,joka toisella askeleella jalka lipsu ja alko oikeesti tuntuu puoles välis et hullun hommaa.. mut kävelin koko lenkin.. no eipä siinä mitää mut ilmeisesti mun jotku lihakset(vatsa tai lantionpohja tai jotku) otti vähä itteesä siitä liukastelusta ja siitä et koko ajan piti varoo ettei vaa kaadu.. nyt liikkuminen on tuskaa ja nimenomaa johki tonne alavatsan seudulle sattuu.. mitähä vaurioo mä oon onnistunu saamaa aikaseks taas...

Voi apua! Kävin tänää vähä pidemmällä lenkillä. Oli iha sika liukasta,joka toisella askeleella jalka lipsu ja alko oikeesti tuntuu puoles välis et hullun hommaa.. mut kävelin koko lenkin.. no eipä siinä mitää mut ilmeisesti mun jotku lihakset(vatsa tai lantionpohja tai jotku) otti vähä itteesä siitä liukastelusta ja siitä et koko ajan piti varoo ettei vaa kaadu.. nyt liikkuminen on tuskaa ja nimenomaa johki tonne alavatsan seudulle sattuu.. mitähä vaurioo mä oon onnistunu saamaa aikaseks taas...
Mä meinasin yks päivä kompastua kotona ja se äkkinäinen liike otti tosi kipeetä häpyluun alueelle! Ei oo näköjään mullakaan ihan täysin palautunu paikat... Ja yhtenä päivänä olin luistelemassa ja sellainen liikunta tuntui kans häpyluun alueella, ei kuitenkaan kipeetä ottanu.

Mä meinasin yks päivä kompastua kotona ja se äkkinäinen liike otti tosi kipeetä häpyluun alueelle! Ei oo näköjään mullakaan ihan täysin palautunu paikat... Ja yhtenä päivänä olin luistelemassa ja sellainen liikunta tuntui kans häpyluun alueella, ei kuitenkaan kipeetä ottanu.

Nyt ku on illan ottanu vähä iisimmin,tai ainaki koittanu, ni on alkanu kivut helpottaa.. mut tosiaa tos aiemmi mä kävelin niinku ois ollu rautakanki sielä mihi ei päivä paista ja sohvalta nousu oli kamalaa.. tuli iha loppuraskaus mieleen :D

En ehi lukea aiempia juttuja ku neiti vie aikaa sen verran tehokkaasti.

Täällä alkoi menkat kipujen kera 45 kiertopäivän jälkeen. Ja samanlainen teurastusmeininki kuin jälkivuodossa. :D
Jätin tamponit pois ku kaikki holahti vaan heti läpi ja hain samoja rättejä mitä olin käyttänyt jälkivuodonkin aikana. Toissayönä viisastuin pikkarit ja patja sotkussa heränneenä että käytän nyt pyyhettä alla. Toivottavasti meno rauhoittuu jatkossa.

Itelläni ei niinkään satu enää alakertaan liukastelut ja juokseminen. Ristiselkä on kyllä heikossa kunnossa ja nytkin vihoittelee kun hioin eilen juoksutekniikkaa. Olen ostanut kyllä jumppapallon selän vahvistamiseen, kunhan saan revittyä vielä aikaa sen kans jumppaamiseen. :)

Hain toisen pojan kummitädiltään sunnuntaina. Tädin oma poika perheineen tuli sinne myös ja kertoivat kuinka heillä on juuri riehunut noro. Tosi hienoa! Sieltä lähdettyämme passitin pojat käsien pesuun ja pesin myös itse. Olen nyt kylmänhiki otsalla jännittänyt tuleeko se meille. Uskon että muu poppoo selviäisi sairaudesta, mutta enemmän huolestuttaa vauva ja minä. Saattaa tietää sairaalareissua molemmille. Oksennustautikin saattaa viedä minut tiputukseen (viimeksikin kesti 3 päivää ja lopulta tuli sairaalareissu) niin kuinkas noro sitten. Että pelkään noita vatsatauteja ihan älyttömästi. :(

Ois kyllä ihana mennä vauvan kanssa uimaan. :)

Maatuska83 ja typy 2kk 3vkoa

Mä oon kans vältelly kyläilyjä noron pelossa. Pidän sen kaks viikkoa väliä noron loppumisesta ennen ku uskallan kylään. Pöpöt elää kumminki sen aikaa pinnoilla. Jonkun verran se on rajottanu ja sitä myöten hajottanu päätä. Mut en vaan haluu väkisin hakea pöpöjä, kun muutenkin niitä on niin paljon liikkeellä.

emmahima ja tytsy 3,5 kk

Hei niimpäs muuten on,tein plussan 21.2 tais olla maanantai :) kävellessä tuntui sellainen kipeä vihlaisu alavatsalla ja heti tuli tunne että oon raskaana. Kotona oli vanhoja testejä jälellä ku netistä joskus tilasin läjän niin pienestä lirusta pissaa tuli heti kaksi viivaa testiin. Alkuun olin hämilläni,pyörin vaan keittiössä ympyrää kun piti alkaa laittaa lapsille ruokaa :) nyt kaunis rakas tyttäreni jo 3,5kk ja niin ihana ja täydellinen. Nuuhkin häntä joka päivä ja halin ja pusin,hän on niin ihana kun annan hänelle tissiä niin hän silittää omalla kädellään minun kättäni,jolla pidän tissistä kiinni,voi ihanuus!
Noroa en itse ole sen kummemmin pelännyt,esikoinen eskarissa niin voi herkästi tulla,mutta toivon että siltä säästyttäisiin. Aina pestään koko poppoo kädet kun ollaan käyty eskarissa,kerhossa kaupassa tai kylässä,myös silloinkin kun ei ole mikään flunssa kausi menossa

Todella tunteellista! Näihin aikoihin vuosi sitten hedelmöitys tapahtui ja 8.3 sain jo plussan tikkuun :) (tai no haamuviivan mutta seuraavana päivänä olikin jo selkeä plussa). Voi sitä tunteiden myllerrystä! Ihana vuosi! Ja erittäin opettavainen, olen kyllä kasvanut paljon ihmisenä. Kiitos siitä rakkaan lapseni <3

Miullakin oli plussa tikussa jo näinä päivinä ja oltiin miehen kans ihan puulla päähän lyötyjä, meille tulee pikkunen :joyful: voih :Heartpink ja niin varma tyttöolo oli heti, nyt se varma tyttöolo nukkuu porskuttaa tuossa vieressä, hyvinkin tyttönä :love7
Mileim + tyty 3kk 22pv

Mä tein plussatestin vasta 24.3. Sillon olin tosi iloinen ja häkeltynyt mut pian menin paniikkiin ja olin varmaan vähän paniikissa siihen asti kun tyttö syntyi :grin kourasee aina ihan mahanpohjasta kun tulee mieleen raskaus ja ru ja ne ylimääräiset jutut mitä siellä näkyi ja se kun annettiin mahdollisuus lapsivesipunktioon. Huh. Onneksi tuo ihana täydellinen tyttö on täysin terve :Heartred

Ja munkin plussa tuli vasta huhtikuussa. :happy: Maaliskuun puolessa välissä kuvittelin kärsiväni oksennustaudista - tai saattoihan se sitäkin olla.

Takaisin