La marraskuu 2016

Mä kärsin taudin ennen vauvaa ja olivat elämäni kauheimmat kolme päivää. En voinut nukkua, koska olisin kakannut sänkyyn lihasten rentoutuessa. Pyörryin vessanpöntölle jne. En tiedä mitä tekisin jos se tulisi nyt kun on vauva hoidettavana, en halua ottaa riskiä sairastua. Ei siis olla käyty missään vielä. Pojalle olisi tietenkin parempi jos mentäisiin niin näkisi muitakin naamoja kuin isänsä ja mun...

Joo kyllähän pöpöt voi saada mistä vain missä on muitakin ihmisiä. Mieskin voi tuoda sen meille töistä tai esikoinen koulusta. Itse asiassa just tänään mies lähetti töistä viestiä, että työkaverinsa on kotonaan noron kourissa. Meillä oli viimeksi 2 vuotta sitten vatsatauti ja sen muistan vielä kuin eilisen. Pelkäsin, että kuolen. Edes synnytyksissä en ole kuolemaa pelännyt. Kaikilla oli tauti yhtäaikaa ja mies ei voinut yhtään hoitaa silloin alle 1-vuotiasta tyttöä, vaikka mulla oli tauti pahempana kuin hänellä. En tiedä kuinka selviäisin jos pitäisi nyt itse sairastaessa hoitaa 3 lastakin, jotka pahimmassa tapauksessa hekin kaikki olisivat samassa taudissa. :dead:

2-vuotiaalla ei paljon käsipesut auta kun hän saattaa siellä muskarissakin laittaa esim. leluruokia tai -mukeja vähän suuhun. Jos noissa perhekahviloissa ym jonkun lapsen nenä vuotaa niin se on aina ollut saletti että se tauti on seuraavaksi meillä. Mutta flunssaa en pelkää, noroa kyllä. Ja vauvakin jo koskee kaikkea ja häntä voi lapset tulla koskettelemaan ja hän imeskelee käsiään tuon tuosta.

Mutta saa nähdä tuleeko miehen töiden kautta nyt sitten... Toivottavasti mies nyt muistaa pestä & desinfioida käsiään töissä!

Mulla on tällä hetkellä luulonoroa - kun luen teidän juttujanne niin heti alkoi mahassa möyrimään ja mietin tuleekohan oksennus.. :P apteekista ostin lv:n käsihuuhdetta, kun purkin takana lukee että tappaa noron 15 sekunnissa :D

Mulla on tällä hetkellä luulonoroa - kun luen teidän juttujanne niin heti alkoi mahassa möyrimään ja mietin tuleekohan oksennus.. :p apteekista ostin lv:n käsihuuhdetta, kun purkin takana lukee että tappaa noron 15 sekunnissa :D
Mullekin tuli luulonoro heti kun mies oli laittanut tänään sen viestin! :D

Voi itku,meidän pienellä on ilmeisesti korva puhjennut. Oli aamulla sellainen kellertävä klimppi korvan suulla ja yöllä valvoskeli ja itkukohtauksen sai ja syliin sit rauhoittu. Huomiselle varasin yksityiselle ajan. Tk:sta ei ole soitettu takaisin kun aamusta jätin kiireellisen soittopyynnön, joten vien yksityiselle niin tutkiivatpahan kunnolla. Nyt on kyllä tyytyväinen vauva,varmaan kipu helpotti. Nelonen ei pienenä oireillut korviaan aikanaan ja samoin kävi että puhkes itsekseen. Voi että on paha mieli toisen puolesta.

Lääkärissä käyty. Tärykalvo korvassa revennyt. Imettiin puhtaaksi ja 7pvän ab kuuri. Toinen korva kunnossa.

Mistä tietää, että lapsella on korvatulehdus? Siis siksikö se tärykalvo on puhjennut, että on ollut korvatulehdus?

Kun mulla ei ole ikinä ollut korvatulehdusta..

Pikaista paranemista Vimpan pikkuiselle.

Mietin kans et mistä sen tulehduksen tietää. Meillä tyttö yöllä hankaa korvaansa, tai päivälläkin nukkuessa.. mut ei oo kuumeinen tai ylimääräsen itkuinen. 2vk päästä neljän kuukauden iän lääkärineukku, varmaan kurkkaa samalla korvat sit? Jos ei, ni pyydän kurkkaamaan, ellei nyt jotain muutakin oiretta tule et pitää hakeutua jo aiemmin hoitoon.

En tiennyt että vauvalla oli ollut korvatulehdus,ennen kuin se korva ehti itsekseen puhjeta. Ei isommin itkenyt,ei lämpöä tms. Ilmeisesti seurausta parin viikon takasesta flunssasta,niin on ahtaat nuo korvakäytävät yms pienillä niin helposti kuulema tekee korvaan sitten tulehduksen. Nelosella puhkes korva KOLME kertaa,kun ei hän oireillut korviaan mitenkään. Oli vähän paska äiti fiilis joka kerta kun en tajunnut että korvat tulehtuneet. Ja terveydenhoitajat puhelimessa vaan sanoo,että kyllä se lapsi itkee niin että huomaa jos on korvat kipeinä. No nyt on tytön korva puhdistettu ja täytyy hyvin pitää kuivana.pumpuli korvaan kylvyn ajaksi. 4kk lääkärieuvola sit katotaan onko parantunu kokonaan.

Esikoisella tajusin aikoinaan epäillä korvatulehdusta kun vauva heräili öisin vähän väliä itkemään, makuuasento oli siis tosi huono juttu. Loogista päättelyä siis voi ainakin käyttää eli jos on ollut aiemmin flunssaa, yskää tms ja sitten yöt huononee merkittävästi ja varsinkin makuullaan oirehtii. Korvia lapsi voi haroa myös mutta vauvat harovat korviaan myös väsyneenä ja silloin kun löytävät omat korvansa eli ei se korvien harominen ole välttämättä merkki mistään sen ihmeellisemmästä. Ja silti voi olla että ei äitinä huomaa tulehdusta.

Ja tuota noroa kyllä jännään itsekin, en todellaan sitä tautia halua. Ainoa positiivinen puoli siinä taudissa on että menee yleensä nopeasti ohi.

Heräsin ihan liian aikaisin ja liian vähän nukutun yön jäljiltä ajoissa juomaan aamukahvia, että saan rauhassa tuijottaa nukkuvaa tyttöä. On se vaan niin ihana suppusuu. :Heartpink

Ihme mönkijä väkisin vääntäytyi yöllä mahalleen nukkumaan ja tuossa nyt sitten nukkuu isin kainalossa tyytyväisenä massullaan.. muuten kiva, mutta oon tarkistanut ainakin kymmenen kertaa, että tyttö hengittää tai ettei ole haudannut päätään tyynyihin tms. Kävin myös miehen kainalossa aamulla eli mies oli mun ja tytön välissä, niin en pystynyt olemaan rennosti, kun en nähnyt tai koskettanut tyttöä, vaan kurkin koko ajan miehen olan yli, ettei vauva vaan katoa mihinkään.. :rolleyes:

Mä niin odotan aikaa, että vauva saa nukkua mieleisessään asennossa. Öisin pieru vaivaa, ja ihan satavarmasti nukkuis paremmin mahallaan. Olen parina yönä ottanut mahan päälle nukkumaan, heti rauhoittui sätkintä. Sen jälkeen viereen kyljelleen, unet jatkuu. Laatikossa en uskalla muuta asentoa mahdollistaa, kuin selällään - just kun ei voi valvoa että ei kierähdä naamalleen ja tukehdu.

Katjusha, meidän vauvalla on patjan alla kätkythälytin ja silti annan nukkua vatsallaan vain päiväunia. Selvästi kyllä nukkuu paremmin siinä asennossa

Meillä sama, selkeästi mahallaan parempi: päikkäreillekkään ei nukahda muuten kuin mahallaan ollessaan.

Meilläkin tosiaan pidemmät päikyt otetaan mahallaan, selälteen nukkuu vaan 30min. Jos saa olla vatsallaan ni helposti hujahtaa 2h nukkuessa. Yöllä on ruvennut möyhimään itseään eka selältä kyljelleen ja siitä pyrkii mahalleen.

Esikoisella tajusin aikoinaan epäillä korvatulehdusta kun vauva heräili öisin vähän väliä itkemään, makuuasento oli siis tosi huono juttu. Loogista päättelyä siis voi ainakin käyttää eli jos on ollut aiemmin flunssaa, yskää tms ja sitten yöt huononee merkittävästi ja varsinkin makuullaan oirehtii. Korvia lapsi voi haroa myös mutta vauvat harovat korviaan myös väsyneenä ja silloin kun löytävät omat korvansa eli ei se korvien harominen ole välttämättä merkki mistään sen ihmeellisemmästä. Ja silti voi olla että ei äitinä huomaa tulehdusta.

Ja tuota noroa kyllä jännään itsekin, en todellaan sitä tautia halua. Ainoa positiivinen puoli siinä taudissa on että menee yleensä nopeasti ohi.

Sori puhelin tilttasi js kaikki alarivin merkit näköjään painautui (luova, vanha jne). Pahoittelut! :sorry:

Mä niin odotan aikaa, että vauva saa nukkua mieleisessään asennossa. Öisin pieru vaivaa, ja ihan satavarmasti nukkuis paremmin mahallaan. Olen parina yönä ottanut mahan päälle nukkumaan, heti rauhoittui sätkintä. Sen jälkeen viereen kyljelleen, unet jatkuu. Laatikossa en uskalla muuta asentoa mahdollistaa, kuin selällään - just kun ei voi valvoa että ei kierähdä naamalleen ja tukehdu.

Tuttuni on lasten teholla töissä ja ne siell neuvovat kyllä ihan surutta kylkiasennossaki nukuttaa vauvaa. Oon ite välillä laittanu eli rullaan jonku vintin selän ja sängyn reunan väliin ja sit vauva vähän ku kylkiasentoon (käsi ja päälyjalka sillai et vähä tukee ettei käänny naamalleen). Oon tuossa uskaltanu nukuttaa/antaa nukkua ihan surutta.

Mä olen kyllä välillä yölläkin laittanut mahalleen, kun selällään on vaan äheltänyt. Nukkuu mun vieressä, joten olen lähellä tarkkailemassa eli nukun.

Tuttuni on lasten teholla töissä ja ne siell neuvovat kyllä ihan surutta kylkiasennossaki nukuttaa vauvaa. Oon ite välillä laittanu eli rullaan jonku vintin selän ja sängyn reunan väliin ja sit vauva vähän ku kylkiasentoon (käsi ja päälyjalka sillai et vähä tukee ettei käänny naamalleen). Oon tuossa uskaltanu nukuttaa/antaa nukkua ihan surutta.

Joo itseasiassa synnärillä mä tähän sain myös "luvan", että siellä oli ok. Ehkä me kokeillaan just rullaten semmoinen turvallinen kolo pienelle. Me ollaan nyt reissussa, ja matkasänkynä on vaunun kova koppa, sehän on jo itsessään kapeampi kuin pinnis tai äp-laatikko.

Meillä poika on nukkunut aina kyljellään, selällään nukkuu oikeastaan vain vaunuissa... Mahallaan ei tykkää olla ollenkaan.

Takaisin