La marraskuu 2016

Me haluttais mennä vauvauintiin! Mutta kun pitää olla yli 5kiloinen ja tämän kevään kurssit on jo alkanu =(

Meillä on ollut vauvauinti mielessä, mutta ei vielä olla päästy vauhtiin. Meillä menee maaliskuulle, kun miehellä on metsästyskautta vielä helmikuu. Nuo ajankohdat, klo 8:30 alkaen ja siihen vielä yli 30 min matkat päälle tekisi aika mielenkiintoisen yhtälön sunnuntaiaamuihin. Kun esittelen tämän miehelleni sieltä tulee varmasti painava vastalause :) Folkhälsanin uintiin voi mennä kesken kaudenkin ja siellä on kuukausittainen veloitus.
Maaliskuussa ollaan vaaditut 3 kk ja noin 5,5 kg ...

Meillä onneksi tarjolla iltapäiväryhmiä ja kesken kauden saa aloittaa kun on kk-laskutus. Päätin että parin vkon päästä mennään :)

Yleensä noihin voi aina mennä kesken kauden, opastus on jokaiselle yksilöllistä sen mukaan missä vaiheessa sitä ollaan. Käytiin esikoisen kanssa, tykättiin kovin! Suosittelen!

Mäkin mietin vauvauintia miehelle ja tytölle, mutta se on lauantaiaamuisin kasilta, niin ei onnistu - mies tulee monesti vasta siihen aikaan nukkumaan, kun pitäisi jo nousta ja alkaa tekemään lähtöä.

Mutta eipä mun mielestä noin pieni vielä kaipaa järjestettyä tekemistä, viihdykkeeksi kun tuntuu riittävän sängyn päälle kiinnitetty mobile - nytkin nauraa ihan katketakseen tuolla pyöriville eläimille ja tilulii-musiikille. :wacky:

Muokattu viimeksi:
Meillä on ollut vauvauinti mielessä, mutta ei vielä olla päästy vauhtiin. Meillä menee maaliskuulle, kun miehellä on metsästyskautta vielä helmikuu. Nuo ajankohdat, klo 8:30 alkaen ja siihen vielä yli 30 min matkat päälle tekisi aika mielenkiintoisen yhtälön sunnuntaiaamuihin. Kun esittelen tämän miehelleni sieltä tulee varmasti painava vastalause :) Folkhälsanin uintiin voi mennä kesken kaudenkin ja siellä on kuukausittainen veloitus.
Maaliskuussa ollaan vaaditut 3 kk ja noin 5,5 kg ...

Mihin ootte aatellut mennä? Meillähän on tuossa Tsaaressa tuo lähin. Kiinnostaisi kyllä kovasti... Ja josko tämän takia uskaltautuisi pukeutua uikkareihinkin :D

Kaisukkene

Mihin ootte aatellut mennä? Meillähän on tuossa Tsaaressa tuo lähin. Kiinnostaisi kyllä kovasti... Ja josko tämän takia uskaltautuisi pukeutua uikkareihinkin :D

Kaisukkene
Meillä lähin olis Kirkkonummi, sitten Lohja. No, mulle käy vain 2-osaiset uima-asut - kun kokouimapuvuissa ei pituus ja leveys täsmää mulle - niin onhan se oma pömppis kyllä näky, lohtuna että kaikilla muillakin äideillä on :)

Katjusha, en usko. Minulla on edellisissä imetyksissä ollut rajuja rintatulehduksia noin kerran kuussa ensimmäisen puolen vuoden ajan. Nyt ei ole vielä ollut, mutta olenkin aivan neuroottisen tarkka, ettei mitään altistavia tekijöitä ole.

Me aloitetaan vauvauinti maaliskuun eka lauantai :) Harmittaa vaan kun mies ei halua tulla mukaan. Koitin kyllä sanoa, ettei me siellä uida vaan ollaan Jadea uittamassa. Pyysin sitten neidin kummitätiä mukaan. :) Pitäisi vaan kokouikkari käydä ostamassa, kun en tällä mahalla kyllä viitsi mennä kekkuloimaan sinne. Neidillekin tarttisi uikkarit ostaa.

Meillä ei vauvauintiin pääse, kun ryhmät on täynnä ja kausi alkanut. Vain tammikuussa ja syyskuussa alkaa ryhmät. Ja kun rajoitukset tosiaan se 3kk ja yli 5 kg niin tammikuussa ei oltu vielä 3kk ja vieläkään ei olla yli 5 kiloa... Ehkä syksyllä sitten jos pääsisi, toki tyttö on silloin himpun vajaa vuoden jo, mutta kai niihin isompanakin pääsee. On kyllä tyhmä systeemi, että vain kahdesti vuodessa alkaavat. :(

Apua, meidän vauva oli jo tammikuun lopulla 6,5 kiloa ja pituuttakin jo 62. Ihmekös kun ristiäislahjaksi saadut villasukat ja housut oli aivan liian pienet. Itse en kyllä halua mennä vauvauintiin. Odottelen että päästäisiin avoimeen päiväkotiin tai perhekahvilaan kun vielä vähän kasvaa.

Niin ne kasvaa :) Harmi, että kaikilla ihanuuksilla on kovin lyhyt käyttöaika.
Mä oon käynyt "riennoissa" 6 viikon ikäisestä asti, pikkunen kattelee kun muut leikkii. Huomenna mennään Srk:n vauvamuskariin. Tavoite, että jaksettais leikkiä 30 min ja sitten jäädään vielä perhekahvilaan seurustelemaan. Meidän tyttö jaksaa valvoa 1,5-2 tuntia, että sitten taas eteenpäin kun uni painaa silmää.

Meidän tytölle oli heti liian pienet yhdet nimiäislahjaksi saadut hienot farkut kokoa 62. Kyllä harmittaa :sad001

Kävimme esikoiseni kanssa vauvauinnissa, se oli ihanaa. Ja esikoinen ei ehkä sen takia ole ikinä pelännyt vettä, esim. hiukset on voinut aina pestä ilman mitään draamaa. Ja kun siellä vauvauinnissa sukelleltiin joka kerta, niin poika on sitten aina osannut sukeltaa. :) Kävimme n. vuoden verran vauvauinnissa. Nyt en ole jaksanut ottaa selvää miten niitä vauvauinteja on, ja emme jaksaisi viikonloppuaamuna herätä kovin aikaisin uinnin takia. En ole kyllä muitakaan juttuja jaksanut vielä aloittaa vauva mukana. Meinasin mennä muskariin tyttöjen kanssa, mutta sitten aloinkin pelkäämään noroa, joka nyt jyllää. :joyful: :grin Mutta kyllä tästä jossakin vaiheessa aloitan tyttöjen kans perhekahvilassa ja avoimessa päiväkodissa käymisen. Kummassakin on sitä muskaria(kin). :happy:

Täällä jumitetaan kans kotona, kun pelkään noroa. Millonkahan sitä uskaltaa taas liikkua normaalisti.. oon sairastanu noron joku 10 vuotta sitten, enkä kovin heti ottais sitä uusiks.

Noron välttämiseen auttaa käsien pesu. Sen voi saada myös kaupasta ja bussista jne. En sen vuoksi harrastuksia jättäisi väliin. Käsihygienia auttaa.

Mä olin noron kourissa vuorokauden. Se oli jotain aivan kamalaa. Ilman pojun kummitädin apua ei olis tullut mistään mitään. Vei kaikki voimat ja energiat. En jaksanut edes kantaa vauvaa saati vaippaa vaihtaa. Onneksi meni nopeasti ohi. Mutta aivan kamala vuorokausi oli. En toivo kellekään. En tiedä mistä sen nappasin. Lähipiirissä ei ole ollut. Kaupassa kävin nopeesti, joten ehkä sieltä. Sitähän kantaa jotkut ilman oireitankin, joten ei voi tietää keltä sen voi saada. Uutisissa sanoivat että leviää jopa ilmateitse... Käsienpesu todellakin ainoa keino yrittää välttää.

Takaisin