La marraskuu 2016

Jos palkkaveroprosentti on 20,5% ni kela ottaa 25%. Kannattaa soittaa verotstoon ja laskettaa etuudelle veroprosentti, ni ei mee liikaa tai tuu mätkyjä.. miun vero on 24%.. kun oon oletettavasti koko vuoden etuuksilla, kela ja liitto.

Miulla menee se 25 %. En oo ees tajunnu et vois pienentääki mut olkoo tuo ni ei pitäs mätkyjä tulla. En muutekaa tajuu noist veroasioist ikin mitää :D

Mäkin lasketin uuden verokortin, yllätys oli suuri kun tulot laski puoleen niin vero% laski 1,5 %lla. Mutta niin se vaan menee. Loppuvuodesta pitää tilata uusi, kun en tajunnut kesälomapalkkaa laskea tuohon...

Mä ajattelin etten lasketa uutta % koska vaikutus olisi marginaalinen jos sitäkään. Lopullisessa verotuksessa tilit tasataan :)

Mä kans ajattelin ettei tule mätkyjä, kun lähtee suoraan se 25 pinnaa.. puljaillaan sit niiden veroprosenttien kanssa jos/kun syksyllä on mentävä takas töihin.

Toistaiseksi tuntuu ihan älyttömän kaukaiselta ajatus, että lähtisin takas ihan samaan hommaan kuin mitä tein ennen - jotenkin en ainakaan vielä pystyis siihen, että töihin mennessä kotielämä jää pukkariin ja töistä päästään silloin, kun päästään ja vasta sitten voi taas ottaa kosketusta siviilielämään. Saas nyt nähdä, siirtyykö työelämään palaaminen ensivuoteen.. just nyt tuntuu siltä, että koti ja perhe on tärkeintä ja nyt on aika keskittyä niihin - töitä ehtii tekemään vielä yli kolmekymmentä vuotta sit joskus myöhemminkin.

Muokattu viimeksi:
Mä annan mennä sillä 25prosentilla just sen takia että ei luulis tulevan mätkyjä silloin. Joskus lasketin etuutta varten verokortin ja sitten tulikin mätkyjä...

No nyt meilläkin on vihdoinkin ristiäiset! Mitä te olette tarjonneet ja mitä vaaleanpunaista te tyttöjen äidit olette tarjonneet nimiäisissä tai ristiäisissä? Googlettelin tuossa niin vastaan tuli Geisha suklaata ja vaaleanpunaisia vaahtokarkkeja.

Sisko tekee pikkuleipiä mihin kuorrutetaan tytön nimi ja äiti lupasi tehdä Kentucky kakun. Mies aikoo tehdä voileipäkakun suolaiseksi. Paikalle tulee vain muutama sukulainen tästä läheltä niin ei tarvitse mitään lämmintä tehdä. Toki sitä tekisi jos rahaa olisi. Mieskin ehdotti että ostetaan vaaleanpunaisia tulppaaneja kukkakaupan kimpun sijasta. Mulla tulot tippui 900 euroon ja mies työtön :-( Tiukkaa tekee. Autokaan ei päässyt katsastuksesta läpi mutta kyllä tämä tästä.

Kävin juuri kampaajalla piiitkästä aikaa. Leikkasi vähän kuivia latvoja pois ja teki samalla kaksi lettiä jotka sitoi nykeröksi. Olo on taas kuin ihmisellä :-) Yleensä mun hiukset vaan roikkuu ja on tiellä kun imettää. Tässä mun kuulumiset, kiitos.

Meillä oli nimiäisissä kakussa vaaleanpunainen sokerimassakuorrute ja kakun kahdessa välissä vaaleanpunainen täyte (ja kahdessa vaalea). :) Mekään ei tehty lämmintä kun kaikki vieraat tulivat läheltä, 2 voileipäkakkua oli suolaisena tarjottavana.

Mä tein ite "kukka-asetelmat" isoihin keksipurkkeihin: täytin purkit geelihelmillä, jonne tökkäsin kaks valkoista freesiaa ja muutaman kimaltavan käppyräoksan, purkit maksoi alesta vitosen kappale ja muut härpäkkeet yhteensä kakskymppiä. Kivat oli ja purkeille on käyttöä jälkeenkin päin.

Mutta tulppaanit on kyllä ihania!

Meillä nimiäisissä oli tarjolla kakku, mokkapaloja ja pullaa sekä suolaisia piirakoita ja salaatteja :) hyvin meni kaupaksi!
Neidin täti oli leiponut upean kakun!
Toiveena oli ettei päällä olisi sokerimassaa kun ei oikein siitä välitetä. Koristeena kakussa oli minun omien ristiäisten kakkukoriste! :) ImageUploadedByVau Foorumi1486139444.022903.jpg

Meilläkii oli vaan kakun koristeissa vaaleenpunasta. Ite tein kakun ja kuorrutin valkosella sokerimassalla, koristeena vaaleenpunasia sokerimassakukkia ja nimi toisella sävyllä vaaleenpunasta sokerimassaa.

Esikoisen nimijuhlissa oli vaaleensinistä vaan jalkapohjan muotoset piparit (kuorrutettu vaaleensinisellä) ja kermavaahto kakussa :grin

Kukkia en ite kaivannu juhliin. Tulppaanit kuulostaa hyvältä, on nättejä kukkia, yksinkertainen on kaunista :)

Minä tein tällaisen kermakakun tyttäremme ristiäisiin. :happy: Välissä ensimmäisessä kerroksessa mansikkakermatäyte ja toisessa suklaakermatäyte. Sokerimassakoristeet tilasin confetilta.

IMG_20170122_131702.jpg

Kastepöydällä oli tällainen kastekranssi. Samoja ruusuja oli kolme kappaletta maljakossa keittiön pöydällä. :happy:

IMG_20170122_145508.jpg

Mä ostin Prismasta vaaleenpunasia muovi"kristalleja" juhlatarvikehyllystä. Lisäks oli vaaleenpunasia tulppaaneja ja vaaleenpunanen ja harmaa pöytäkynttilä. Ja valkonen liina. Tuli aika kiva ja juhlava.

2f9aa71a1d25e04e2df527811edb5277

Tältä siis näytti. Lisäksi laitettiin yksi vieraitten tuoma kukkakimppu samaan pöytään.

Kauniita kakkuja ja kattauksia teillä! Täällä onneksi vauvan flunssa ei pahentunut,vielä välillä nenässä kuuluu räkä pyörivän,mutta ei yskää eikä tiukkaa limaa onneksi ole,huh helpotus,toivottavasti menee pian ohi myös tuo räkäisyys.
Eilen kävi petihommissa vahinko,kun kumi meni rikki just hoohetkellä.. En käynyt hakemassa jälkiehkäisyä,kun en ole varma kerkesikö jotain livahtaa koloon :) ja luotan että kun imetän ja ei menkkoja niin raskautumisrn mahdollisuus aika pieni,mutta jos niin kävisi niin sitten se olisi niin tarkoitettu. Ärsyttävää venkslata kumien kans,se kierukka harkinnassa otetaanko nyt vai vieläkö vuoden päästä jätetään ehkäisy pois.
Ulkoiltu tänään paljon ja syöty hyvin,nyt saunaan :) tämmöstä tänään.

Ootteko ajatellu mennä vauvauintiin/ onko jollain kertoa kokemuksia? Meillä poju ihan just 3.5kk ja vauvauinti kiinnostais. Lähdetään varmaan ainakin kokeilemaan. Kylvyssä poju ainakin tykkää olla.

Takaisin