La marraskuu 2016

Kaisukkene minulla on samat tuntemukset kun vauva on suurimmaksi osaksi korvikkeella.. Tunnen niin epäonnistuneeni kun imetyksen jälkeen vauvalle jää silti hirmuinen nälkä..

Tyttö 2 vko 5 pv

Ei todellakaan pidä tuntea itseään epäonnistuneeksi!!!
Huono äiti ei ruoki vauvaansa. Jos maitoa ei omasta rinnasta tule tarpeeksi se on annettava ulkopuolelta. Älkää ikinä kyseenalaistako äitiyttänne sen perusteella paljonko maitoa vauva saa teidän rinnastanne.

Kaikki imetyskerrat on hieno asia, ja olkaa onnellisia että olette sen kerran voineet vauvallenne antaa. Kun jättää stressaamisen pois, rentoutuu ja ajattelee ne positiiviset asiat, on helpompi maidontuotannonkin kiihtyä.

Ei todellakaan pidä tuntea itseään epäonnistuneeksi!!!
Huono äiti ei ruoki vauvaansa. Jos maitoa ei omasta rinnasta tule tarpeeksi se on annettava ulkopuolelta. Älkää ikinä kyseenalaistako äitiyttänne sen perusteella paljonko maitoa vauva saa teidän rinnastanne.

Kaikki imetyskerrat on hieno asia, ja olkaa onnellisia että olette sen kerran voineet vauvallenne antaa. Kun jättää stressaamisen pois, rentoutuu ja ajattelee ne positiiviset asiat, on helpompi maidontuotannonkin kiihtyä.

Voin yhtyä tähän! Mulla oli iha hirvee morkkis ku jouduin pitkin hampain antaa miehelle periks et annetaa pullosta lisämaitoo.. ja voin sanoa että se kannatti!

Heti ku se imetyksestä tullu stressi helpotti(vauva siis asu koko päivän tissillä ja oli silti koko ajan hirveän kiukkunen!!)ni on selvästi alkanu maito nousee.. mm.tänä aamuna heräsin paidan rintamus märkänä mitä ei siis oo tapahtunu. Ja ku kaivoin tissin esille vauvalle ni sieltä iha valu maitoa..ku aiemmi nännin päähä on saanu just ja just puristettua sen yhen tipan vaivoin..
Ja äske tääl sairaalas tehtii syöttöpunnitus ni kahen tissin saldo oli +40g lisäpainoa vauvalle :)

Nempsu ja iippa 5pv

Onnea kovasti vauvan saaneille ja supistustuulia niille jotka kärvistelevät vielä yhtenä kappaleena. :)

Täällä kävi nyt sitten niin, että vauva sai pari kertaa pienen lirun omaa pumpattua maitoani korvikkeiden seassa ja se oli sitten siinä. Onneksi edes sai senkin vähän. Eli täällä ei ole imetetty ollenkaan. Olen ollut kuumeessa pari päivää, koska maito on pakkautunut osittain rintoihin. Osa tiehyistä toimii, osa on tuhoutunut ja maito jää pyörimään epätasaisina pahkuroina rintoihin. Ei auta lämpöhoidot, hieronnat, lypsämiset ja pumppaamiset. Pumppaaminen pahentaa pakkautumista ja kipua. Kaksi kertaa operoitu tissi on turvonnut epämuodostuneen näköiseksi, koska siihen pakkautuu pahemmin. Hain tänään lääkkeen apteekista jolla saadaan tuotanto loppumaan. Sivuvaikutukset vain jännittää (oli aika kovat oireet lueteltuna), mutta toivottavasti se 2 viikon kuuri on nopeasti ohi.
Tottahan tuo harmittaa, mutta tämäkin vaihtoehto oli tiedossa kuitenkin. Tuskin on meidän vauva ainut maailmassa joka joutuu kasvamaan korvikkeella. En silti koe olevani huono äiti vauvalleni, joten kehotan teitä muitakin ottamaan rennommin. Edelleenkään se imetys ei ole äidinmittari, kunhan vauva jotain ravintoa saa jollain tapaa. Kyllä se lämpö ja rakkaus lastaan kohtaan riittää. :)

Eilen mulla oli tosi rankka ja itkuinen päivä. Vauva vaan itki eikä nukkunut kuin yhdet päiväunet. Yöunillekin oli tosi vaikea saada. Lopulta kuitenkin nukahti kahdeltatoista yöllä ja seuraavan kerran heräsi viideltä. Nyt taas nukkuu päiväunia jo toista tuntia.

Kyllä vaan uni on tärkeää. Ihan eri ihminen tunnun olevan kun on saanut nukuttua. Eilen olin tosiaan niin maassa että olin jo valmis eroamaan miehestä ja kaikki oli niin mustaa.

Eilen mulla oli tosi rankka ja itkuinen päivä. Vauva vaan itki eikä nukkunut kuin yhdet päiväunet. Yöunillekin oli tosi vaikea saada. Lopulta kuitenkin nukahti kahdeltatoista yöllä ja seuraavan kerran heräsi viideltä. Nyt taas nukkuu päiväunia jo toista tuntia.

Kyllä vaan uni on tärkeää. Ihan eri ihminen tunnun olevan kun on saanut nukuttua. Eilen olin tosiaan niin maassa että olin jo valmis eroamaan miehestä ja kaikki oli niin mustaa.

Niin totta. Uni on tärkeää. Mullakin ollu pinnan kiristystä ja itkuja ihan vaan pohjimmiltaan siksi ettei ole aikoihin nukkunut kunnon syvää unta. Yöt on kevyitä katkonaisia unia ja päivälläkään ei ole syystä tai toisesta unta ollut. Sit eilen kaksi kyläilyä. Mummolla ja sit vielä synttäreillä. Olipahan reissu. Kyllä pysyn taas monta päivää ihan kotona vauvan kanssa. Korkeintaan vaunulenkki tehdään :)

Tsemppiä ja jaksamista kaikille!

Meillä ollut koko viikonloppu vauvalla lähes yhtä itkua ja päiväunille saaminen yhtä tahtojen taistoa. Nyt tuntuu mahakin vaivaavan. Viime yön nukkui sentään hyvin ja toivotaan, että ensiyökin menisi paremmin.

Meillä on käynyt nyt vyöhyketerapeutti kaksi kertaa ja huomenna tulossa kolmannen kerran. Nyt ei vielä ole auttaneet noi kaksi ekaa kertaa, päinvastoin tuntuu pahentaneen vauvan oloa, mut toivotaan et kolmas kerta alkaisi jo vaikuttamaan positiivisemmin. Ainakin lukenut ja kuullut, et usein kolmannen kerran jälkeen alkaa tehoomaan, joillakin toki jo aiemmin.

Mä kanssa aivan tööt, kun yöllä saa yleensä unta joku n. 1,5h putkeen ja joutuu nukkumaan tosi yksipuolisessa asennossa, kun kapeessa sängyssä nukutaan mä, mies ja vauva. Hehkutin jo raskausaikana, et sit saa nukkua taas miten päin vaan, kun vauva on syntynyt. No eipä saa ei. Ehkä sitten joskus taas, kun vauvan saa totutettua nukkumaan omassa sängyssään.

Tsemppiä ja jaksamisia kaikille vauvan kanssa ja niille jotka vielä odottelevat h-hetkeä! :)

Meidän viime yö oli taas ihan peestä, neiti heräs klo 2.30 ja nukahti kunnolla uudelleen vaille 10... päivälläkin toista koski masuun. Sit rykäs hirmuiset tavarat vaippaan joskus kolmen jälkeen iltapäivällä, en ookkaan vielä tuollasta määrää nähnytkään.. ei ois 1-koon vaippa riittänyt, onneks oli 2-koko päällä.. sit helpotti ja nyt kauhulla ootan ens yötä, koska tyttö nukkunut kaiken aikaa sen kakkimisen jälkeen. Syönyt kahdesti välissä ja eikun takas unille. Ihanaa kun toista ei enää koske, mutta mutta.. Voi olla, ettei ens yönä taas nukuta, nyt sit ihan huvikseen..
Kello tulee kahdeksan ja kömmin just typyn viereen omaan sänkyyni, jos ottais tunnin kahden nokoset tässä fiksusti nyt sit. Jaksaa yöllä mahdollisesti kekkuloida..

Mileim, samaa mietin et meen aikaisin tänään nukkumaan kun tyttö ei kuitenkaan taas nuku yöllä hyvin. Meillä meni viime yö kans huonosti, n. 1 tunnin pätkiä sain nukuttua pari. Onneksi aamulla sentään nukuttiin pari tuntia. Päivälläkin typy nukahti taas vasta klo 14 jälkeen kunnon päikkäreille. Nyt on tyttö vedellyt sikeitä illan, esim. tällä hetkellä nukkunut jo ainakin 3h putkeen!

Miulla vaan illalle aina vielä ohjelmana koirien ulkoilutus, ois ihana päästä nyt jo ihan yöunille :grin mies kun ei tykkää käyttää niitä pihalla, harvoin lähtee jos ei pakko ole. Ni miun iltaunet jää nokosiks vaan, ja tässä edelleen suunnittelun tasolla. Noinkohan kerkeen ees nukahtaa ennenku neiti taas herää.

Mäkin kauhulla odotan yötä kun tyttö nukkunut koko päivän päiväunia. Hereillä ollut oikeastaan vaan syödessä.

Jääny vähän kirjottamatta, mut poika meille sitte viimein syntyi perj. 2.12 klo 22.15. Synnytys oli vaikea ja tuskanen kunnes loppuviimein sain epiduraalin. Tietenkin ponnistusvaihe oli vielä kipeä ja jouduttiin leikkaamaan välilihaa kun pää ei meinannut tulla pihalle. Masuvaivoja vauva välillä valitta, todella suloinen ja ihana vauva:Heartred

Onnea kaikille synnyttäneille :Heartred

Tietääkö kukaan, että onko ihan normaalia että viikko synnytyksestä verenpaine 152/105, pulssi 65?? Päätä kyllä koskee ja on vähän huono olo, sen takia keksin mitata verenpaineen. Eihän nämä ollut edes ennen synnytystä näin koholla :wideyed:

Muruliini83, joku tuolta joulukuisista ainakin oli saanut verenpainelääkkeet synnytyksen jälkeen kotiin. Eli ihan mahdollista, että ne nousee synnytyksen jälkeenkin!

Ääää mäkin haluun jo siihen vauva-arkeen, vaikka täällä enemmän puretaankin niitä huonoja puolia :)

Tuliko, joilla imetys tökkii, jo raskauden aikana miten paljon maitoa?

Rv 41+2

Ääää mäkin haluun jo siihen vauva-arkeen, vaikka täällä enemmän puretaankin niitä huonoja puolia :)

Tuliko, joilla imetys tökkii, jo raskauden aikana miten paljon maitoa?

Rv 41+2

Mulla ei tullut raskausaikana ollenkaan maitoa. Alkoi nousemaan vasta viikko synnytyksen jälkeen, heti kun kotiin pääsi. Tosin ei sitä maitoa edelleenkään hirmuisia määriä tule..

Petrag, ei tipan tippaa tullut maitoa odotusaikana. Koitin pumppaillakin ja huonolla menestyksellä. En tiedä, vaikuttaako ensikertalaisuus miten tähän. Mun tissit on ollu ihan muussa käytössä vuosikymmenet, joten en syytä niitä osaamattomuudesta :)

Mullakaan ei tullut maitoa raskauden aikana juuri ollenkaan. Pari tippaa vain.
Sairaalassa vauvan paino laski 8,9%, mutta päästiin kuitenkin kotiin, kun maitoa alkoi tulemaan ja korvikemaitoa piti antaa vähän lisäksi.
Harmi...mutta mitä sitä ei vauvan parhaaksi tekisi.
Mutta nyt, kun neiti täyttää huomenna 2vk niin taidan alkaa uskomaan, että kyllä sitä maitoa on vaan tullut, vaikkei se vieläkään nyt ihan puristamalla suihkuakkaan. Korvikemaidostakin olen jo luopunut.
Aina vaan tissi suuhun, kun vauva vähänkin siltä näyttää tai kuulostaa.
Ja 2,5h-3h välein vaihtuu vähintäänkin pissavaippa ja useammat kuin yhdet kakatkin tulee jo päivässä.
Tänään meillä onkin lastenneuvola, niin saa nähdä mitä sanovat. Ja jos nyt korvikemaitoa täytyy vielä antaa lisäksi, niin sitten täytyy.
Yhtä hyvä ja rakastava äiti olen silti.
Kun parhaansa yrittää, se ei voi muuta kuin riittää... ❤

-moona ja pieni hajuherne-

Mullakaan ei tullut tipan tippaa maitoa ennen synnytystä, mutta hyvin nousi parissa päivässä - kahdessa viikossa vauvalle tuli melkein 900g lisää painoa. :hilarious:

Ja nytkin kasvaa oikein kohisten - jo näin reilut kolme viikkoa vanhana on saanut kommentteja "eihän se edes näytä enää pieneltä vauvalta".. kohta saattelen toista jo kouluun. :nailbiting:

Takaisin