La marraskuu 2016

Tiiimpuu, jos soitat huomenna neuvolaan? Ellei tule lisää oireita. Jos oon oikein käsittänyt niin raskausmyrkytyksen päänsärky on sellaista ettei mene ohi särkylääkkeellä.

Tänään olisi tosiaan laskettu aika :-) nyt jäin tuossa miettimään ku päätä särkee, eilen jo vähän jomotti mutta ei pahemmin.. äsken otin panadolin..
Verenpainemittaria ei oo kotona mutta viime viikon keskiviikkona oli neuvolassa paineet vähän koholla.. 133/81 p.68, (edellisellä viikolla 111/71 p. 68 )
Huolestunko nyt ihan turhaan vai kannattaisiko soitella jonnekkin? Sairaalaan matkaa 70km, niin ei kehtaisi ihan eestaas ajellakkaan...
Mulla oli kans loppupäivinä paljon päänsärkyä,monta kertaa jouduin särkylääkkeen ottamaan. Mä pystyin kotona mittamaan kylläkin paineet ja ne oli ihan hitusen koholla.. Toivottavasti sullakin ihan harmitonta. Mä en soittanut neuvolaan,kun olo ei ollut mitenkään järkyttävän huono.

Juu, torstaina mulla onkin neuvola sitten niin siellä viimeistään saa sitte paineet mitattua. Pitää seurailla tilannetta. Vaavi onneksi liikkuu hyvin masussa :-)

Tiimpuu, mulla oli myös yli viikon yläkantissa verenpaine ja päänsärkyä edellisenä päivänä, kun alkoi supistuksia tuntua. Pissa puhdas synnärillä kuitenkin ja seuraavana päivänä sinne pitikin sitten pahkiutua tosi toimiin.

Itellänihän oli kans tosi kamala päänsärky edeltävän illan kun aamuyöstä sitten lorahti vähän lapsivettä ja iltapäivällä pääsi tositoimiin. Toivotaan että enteilisi sitä. :)

Täällä kans ollu jo monta päivää lievää päänsärkyä. Nyt kun se on ikävästi jatkunu koko illan niin otin Paratabsia, toivottavasti auttaa. Kivuttomia supistuksia tullu reippaasti pitkin iltaa ja aamulla bongasin limatulppaakin. Kävellessä tuntuu aiempaa voimakkaampana vihlontaa nivusissa ja sisäreisissä. Kyllä varmaan seuraavien kahden viikon sisällä jotain tapahtuu. :D

Kara 39+6

Mulla eilisestä asti ajoittaista kivuliasta supistelua, tänään irronnu limatulppaakin tai niin ainaki uskon ku ensin tuli kellertävä kokkare ja nyt tuli pariin otteeseen kirkasta "hyytelöä" :grin käytiin pari kertaa tänään kävelyllä ja silitin jouluverhot mut ei ne supistukset nyt oikee meinaa alkaa kunnolla... huomenna viimenen neuvola ja haluisin niin, että tää syntyis marraskuussa eli huomenna/tänään olis viimenen mahdollisuus siihen:sorry::hilarious: nyt otin panadolin lonkkakipuihin jos tänä yönä sais nukuttuu vähä enemmän kerralla ku 1-2h..

41+2

Hopeasydän, hyvältä kuullostaa merkit :) voimia sinne ja kivutonta yötä! Jospa aamusta hyvillä voimilla sit synnytyspuuhiin !

Täällä yö menee itkuista masuvaivaista hytkyttäessä.. mut migreenikipu helpotti, joten nyt jaksaa toisen pahaa oloakin paremmin. Vielä ku sais nukkua ennen esikoisen iloista huomenen toivotusta, ni olis jees :)

Huomenna eka päivä ilman isyysvapaalla ollutta isiä, kääk. Mulla meni 4pv migreenissä, joten tää isyysvapaa loppu meni vähän ohi :/

Eea ja poju 2vk

Kauhee kun jalat on ihan väsyneet heti herättyäkin. Tuntuu et olis kävelly maratonin ;)

Marraskuun vika päivä eikä merkkiäkään mistään eli joulukuulle mennään.

Onkohan toi limatulpan lähtö yksilöllistä kun en muista sellasta nähneeni esikoisen aikaankaan kuten en nytkään. Ehkä se irtos vasta sairaalassa niin kun kalvotkii puhkastii vasta siellä.

40+2

Lonkat ei oo onneks ollu kipeet, mut sit yö on kyl menny kuitenki 1-2h pätkissä ja väsy on kova! Pitää koittaa nukkuu vielä hetki ku sain käydä jo syömässä vähä aamupalaa:grin Supistuksia tullu muutama yön aikana, toivotaan et nyt lähtis kunnolla käyntiin!

Voi toivottavasti migreeni loppuu nyt Eea kokonaan, ei oo helppoo yrittää hoitaa lapsia jos pää kovaa kipee ku harvoin sillon kestää meluakaa!:sad001

Varmasti on yksilöllistä, ei mun äitikään tienny mistään limatulpista ja sano että ei sillä oo ainakaa mitää koskaan irtoillu:grin

Monella tosiaan irtoaa vasta synnytyksessä tulppa eli ei kannata sen tulemisen/tulematta jättämisen perusteella tehdä päätelmiä. :) Itselläni alkoi esikoisesta tulla limatulppaa viikkoa ennen synnytystä. Nyt tän tokan kohdalla en oo havainnu juuri mitään vuotoja aikoihin ennenkuin eilen ja tänään. Vähän oon ihmeissäni, että alkoiko nyt yhtäkkiä tulla juoksevaa valkovuotoa vai onko kyse limatulpasta vai kenties jostain muusta. Tänä aamuna on vähän lorahdellut siteeseen, mutta mitään ei näy vaikka märältä tuntuu. Tuskin tämä vielä lapsivettäkään on. Vaikea kuvitella synnytyksen käynnistyvän laskettuna aikana, vaikka ei varmasti olisi ensimmäinen kerta.

Kara 40+0

Ite en oo nähnyt koko tulppaa ja vedet meni kotona. Sitä on kai tullut niin pikkuhiljaa, etten ole tunnistanut tulpaksi vaan kuvitellut sen valkkariksi vaan. :)

Mäkään en oo kertaakaan varsinaista limatulppaa havainnut. Tällä kerralla oli ehkä jotain suurentunutta valkkarimäärää muutama päivä ennen synnytystä. Mutta yritin olla diagnosoimatta liikoja, etten olisi innostunut ja sitten pettynyt kun ei synnytys käynnistynytkään.

Minäkin just mietin tuota tulppaa, että ei kaikilla sitä varmaan eka irtoa tai sit ei eroa valkkarista kauheesti.
Täällä tapahtuu jotain, koko aamun tullut tullut harkkasuppareita ja oikeitakin. Ripulille heitti myös. Katsotaan mitä seuraa. Tosin nyt on huonosti saatavilla hoitoapua esikoiselle..että ei ihan kyllä mielellään tänään vielä. :)

Itsekään en oo huomannu limatulpan irtoamista. Monena päivänä on kyllä lorahdellut housuihin jotain limaista vuotoa, mutta olen ajatellut sen löysäksi valkovuodoksi, välillä on kirkasta/valkoista ja välillä vähän kellertävää, en sit tiedä voisko kuitenkin olla sitä limatulppaa.Vauva päätti potkiskella yön aikana, pitkästä aikaa.. Monena yönä olen saanut nukuttua kun ei oo silloin hirveästi liikkunu mut viime yönä kyllä liikkui.. Ja päivän mittaan pyörii ja hyörii.
Alan olla malttamaton tämän lähenevän synnytyksen kanssa :D Vois alkaa jo jotain tapahtumaan.. Ens maanantaina pitää vissiin soittaa synnärille jos ei ole vielä mitään tapahtunut, kun on viikko yli lasketun ajan.

Multa irtos ilmeisesti limatulppa vasta siin vaihees ku olin 6cm auki...

Miten te synnyttäneet,missä vaihees ootte päässy kotiin vauvan kaa? Täällä neitille tulee illalla 2vrk täytee ja nää on sitä mieltä et kotiin vaan illalla.. ei nää paljo äitin oloja kato.. mä oon tänää periaatteessa ekaa kertaa vasta jalkeilla synnytyksen jälkeen ku on päässä heittäny ja jalat ei oo kantanu..

Miten te synnyttäneet,missä vaihees ootte päässy kotiin vauvan kaa? Täällä neitille tulee illalla 2vrk täytee ja nää on sitä mieltä et kotiin vaan illalla.. ei nää paljo äitin oloja kato.. mä oon tänää periaatteessa ekaa kertaa vasta jalkeilla synnytyksen jälkeen ku on päässä heittäny ja jalat ei oo kantanu..
Ollaa just lähössä kotiin, vauva nyt 3 vrk vanha. Oltais voitu olla vielä huomiseen, kun bilirupiinit vähän koholla, mutta saadaan lähteä kun huomenna tullaan käymään täällä labrassa ja polilla.

Meillä pienellä kans ennen puoltayötä tuli 2 vrk täyteen, niin päästivät vasta seuraavana päivänä - toki kysyivät, haluanko lähteä jo silloin eli olisivat vissiin ensisynnyttäjää pitäneet niin halutessani vielä ainakin yhden yön.

Varmasti vaikuttaa myös, onko sairaalassa ruuhkaa tms.

Mä olin 5 vrk osastolla juurikin siksi kun itselläni oli niin heikko olo.

Mä kyllä huomasin limatulpan irtoamisen, todella iso keltainen limaklöntti valui ulos jääden osittain reiteen kiinni...

Takaisin