La marraskuu 2016

Voimia synnytykseen Nempsu ja muut kenellä käsillä!
Me ollaan nyt oltu yksi ilta ja yö kotona. Aikamoista on näiden taisteluvammojen kanssa hoitaa lasta. Ei voi miestäkään 24h hyppyyttää. Sanoin, että tän viikon mun pitää saada keskittyä välittömään toipumiseen, en välittäis päätyä avattavaksi uudelleen sen takia, että nyt yritän liikaa. Mulla menee Kefexin- ja Flagyl-kuurit nyt. Onneksi toi nyytti on suloinen ja tänään hän vahingossa hymyili ja paljasti isin hymykuopat :) lapseni on todella tutun näköinen, vaikka omia piirteitäni hänessä ei tietysti ole yhtään. Paitsi että hän on pitkähkö ja solakka, aika näyttää millaiseksi kehittyy :)

Täällä me tuon pienen täydellisyyden kanssa ollaan vaan syöty ja nukuttu. :Heartred Ja täähän ei ollutkaan nelikiloinen, kuten veljensä. Mutta aikamoiset repeämät sai aikaiseksi, että täällä ei kyllä seksihommista haaveilla vähään aikaan. :grin Pakko vaan sanoa, että ollaanhan me naiset kyllä aika "äijiä"! Niin ne lapset vaan sieltä ponnistetaan, vaikka tuntee että itse miten repeää ja usko meinaa loppua.
Voi hyvänen aika taas sitä itkun määrää, kun sai tuon rakkaan pötkylän rinnalle. :Heartred Nyt on vaan aivan järjetön ikävä esikoista ja odottelenkin, että milloin he isänsä kanssa tulevat.

Mikähän juttu tää tämä on, kun neiti nöttönen valvotti pitkin yötä. Miehellä soi kello aina 8.30 ja just sitä ennenkös neitinen nukahti. Arvelin, että nyt nukkuu pari tuntia, käytän koirat ja syön ja nukun itekin. No kakat, tulin koirien kaa ulkoota ni tytöllä iskän sylissä huutokonsertti. Ei sit, en ois halunnukkaan toteuttaa suunnitelmani loppuosaa.
Eikun syömään tytön kanssa ja sain miekin samalla syötyä. Arvelin, että muutetaan suunnitelmaa: syödään molemmat ja nukahdetaan, ihan niinku yleensä. No eihän sekään ollut neidistä hyvä idea. Minä pilkin pitkälläni sängyllä tyttö vieressä klo 9.30-10.55 ja tyttö vaan jokeltelee, potkii, paukuttaa kädellä, kattelee kirjahyllyä ja välillä kokeillaan vähän syödä lisää maitoa, kun sellasia ilmeitä tekee.
Mies lähti salille 11 aikaan ja keitti miullekin kahvit valmiiks, olettaen varmaan, että nukuttiin tytön kanssa. No ei nukuttu.
Täällä mie nyt sit juon kahvia.... ja tyttö nukahti. :shifty::grin

Täälläkin vauvalla hymykuopat, niin hellunen. :) Meillä meni aamuyö/aamu valvoen vauvelin kanssa. Hän heräsi syömään ennen klo 4 ja sitten tietysti kakkasi. Vaipanvaihtoon ja sitten tulikin taas superpuklu/pukluoksennus. Nyt sitä tuli niin paljon, että puklua oli joka paikassa, vauvan suussa ja nenässäkin. Vauva on niin kiltti, että hän ei ole kunnolla itkenyt koko kotonaolon aikana. Mutta nyt hän kyllä itki, ei varmaan saanut hetkeen hengitettyä. :sad001 Vasta joskus klo 7 ollaan nukahdettu uudelleen.

Heh Muruliini, sullakin menee vauvojen paino samalla lailla kuin mulla: seuraava on aina edellistä kevyempi. :joyful: Ja mietin juuri tuota samaa synnytyksen jälkeen, että kyllä me naiset vain ollaan ihmeellisiä! Ensin kasvatetaan uusi ihminen sisällämme, sitten selviämme synnyttämisestä, ja sitten vielä kehomme osaa muodostaa sille pikkuihmiselle sopivaa ravintoakin, wau! :happy:

Juu täälläkin seksin aloittaminen siirtyi hamaan tulevaisuuteen, kun miestä ei huvita jälkivuodon aikana. Mulla jälkivuoto on ainakin edellisillä kerroilla kestänyt 6 vkoa, sama kesto varmasti tälläkin kertaa.

Mulla menee varmaan 6 viikkoa, että saan ykkösen ja kakkosen edes vähänkään kasaan... Että tässä voi sitten vaikka koittaa pussailla alkuvuoteen :) rukoillen, että tänä vuonna voin edes istua.

Meillä mies eilen jo ehdotteli, kun päästiin samaan aikaan saunaan (tyttö nukkui pinniksessä). Itteni kyllä tekis seksiä mieli, mutta en vielä uskalla. Ja jälkivuotoakin on vähän, enkä sen aikana halua. Vasta tammikuussa jälkitarkastuskin, jollon saan pillerit takas toivottavasti, ja mies ei kumista oikein innostunut kun siitä eilen mainitsit. Mut ehkä sitä uskaltaa sekstailua kokeilla ennen joulua :grin

Juu täälläkin alapään parantuminen tulee viemään vielä aikansa.. Istumiskielto on edelleen, ja kipulääkettä menee. Jälkivuotoakin on että saa nähdä milloin uskaltaa hommailla seuraavan kerran.

Terkut sairaalasta! 2 ja puoli viikkoa sitten tehtiin sektio, ja viikonloppuna ylty kohdun supistelut niin, etten enää kestäny niitä. Soitin illalla synnärille ja sain käskyn tulla aamulla näytille. Jälkivuoto on siis lisääntyny ja tummentunu, ja kivut oli jo ihan hirveet. Suunnitellun sektion takia en tienny, miltä supparit tuntuu. Ennen tätä. Kohdusta imastiin melkein nyrkin kokonen hyytymä pihalle. Nyt makaan vauvan kanssa tarkkailussa yhteensä pari-kolme tuntia. Olo on jo niin paljon parempi ku aamulla, että oon ihan supertyytyväinen tähän reissuun. Seuraavaksi toivon, ettei vauvan massu mee ihan sekasin mun ab-kuurista.
Ehdoton peukku taas Hyvinkään sairaalalle!!

Laskettuaika TÄNÄÄN eikä merkkiäkään mistään.. Ei jaksa! Olo on niin turvonnu et huh. Muuten ei mitään ongelmia kun jalat väsyy tosi helposti ja tuntuu et joka paikka on turvoksissa.

Voisko tää jo ymmärtää et voi sieltä jo tulla uloskin!?

40+0

Mites muiden vauvat nukkuu yönsä. Mä oon jo valvonut neljä yötä. Yksi aamu vauva nukahti aamu seitsemältä yöunilleen ja nyt viimeksi aamu viideltä. Toki me molemmat torkutaan mutta pidempiä pätkiä ei nukuta. Toki ymmärrän että maidonnousussa kestää kun ikääkin vasta neljä päivää. Ja tutti ei tälle neidille kelpaa. Sitten pitää minua lohdukkeena mikä on kyllä aika lutuista.

On se kyllä ihana vauva. Tuntuu että olisi ollut meillä aina.

Tsemppiä vielä odottajille ja tositoimissa oleville.

Mites muiden vauvat nukkuu yönsä. Mä oon jo valvonut neljä yötä. Yksi aamu vauva nukahti aamu seitsemältä yöunilleen ja nyt viimeksi aamu viideltä. Toki me molemmat torkutaan mutta pidempiä pätkiä ei nukuta. Toki ymmärrän että maidonnousussa kestää kun ikääkin vasta neljä päivää. Ja tutti ei tälle neidille kelpaa. Sitten pitää minua lohdukkeena mikä on kyllä aika lutuista.

On se kyllä ihana vauva. Tuntuu että olisi ollut meillä aina.

Tsemppiä vielä odottajille ja tositoimissa oleville.

Vaihtelevasti. Joskus nukkuu 4h pätkiä, joskus ei nuku ollenkaan ja nukahtaa vasta aamulla kuudelta. Viime yö oli vähän kökkö taas, sitä edellinen tosi hyvä. Nyt nukuttiin päivällä melkein 5h putkeen, innolla ootan ens yötä.. not. Otettiin tyypin kaa äsken iltanokoset kumpikin melkein 2h, jos tää äiti jaksais paremmin mahdollista yövalvomista..

Mileim + typy 3vk 4pv

Vaihtelevasti täälläkin. Yleensä vauva nukkuu parin tunnin pätkiä. Aamuisin ja keskipäivällä kylläkin kolmen tunnin pätkiä! Jos hänellä on kakka vaipassa yöllä, vaihdan sen aina. Ekana kotiintuloyönä oli illasta aamuun -aikana 5 kakkavaippaa. Silloin en paljoa nukkunut.

Belle ja tyttö 1vko3pv

Ironista. Nyt on viimeinen raskausviikko menossa ja tähän mennessä on ollut apuja hyvin saatavilla esikoisen hoidossa ja jos synnytys käynnistyy. Nyt sitten tilanne on se, että yksin on hoidettava esikoista (2-vee) päivisin kunnes isi tulee töistä ja kukaan isovanhemmista ei pääse hoitamaan esikoista nyt jos synnytys käynnistyy! Omalla äidillä vyöruusu todettu tänään, joka parantuu toivottavasti viikossa. Näin ne tilanteet muuttuu, nyt on pakko toivoa ettei vauva synny tällä viikolla! Ensi viikolla sitten käynnistys ja silloin toivottavasti apua taas saatavilla. On meillä onneksi hätävarana ystäväpariskunta mutta poika ei ole koskaan heillä ollut hoidossa ja en tiedä kuinka suhtautuisi tilanteeseen. :rolleyes:

Voimia synnytykseen Nempsu ja muut kenellä käsillä!
Me ollaan nyt oltu yksi ilta ja yö kotona. Aikamoista on näiden taisteluvammojen kanssa hoitaa lasta. Ei voi miestäkään 24h hyppyyttää. Sanoin, että tän viikon mun pitää saada keskittyä välittömään toipumiseen, en välittäis päätyä avattavaksi uudelleen sen takia, että nyt yritän liikaa. Mulla menee Kefexin- ja Flagyl-kuurit nyt. Onneksi toi nyytti on suloinen ja tänään hän vahingossa hymyili ja paljasti isin hymykuopat :) lapseni on todella tutun näköinen, vaikka omia piirteitäni hänessä ei tietysti ole yhtään. Paitsi että hän on pitkähkö ja solakka, aika näyttää millaiseksi kehittyy :)
Minulla tämä nyytti on aivan isänsä näköinen, ei ole minun piirteitäni havaittavissa. Esikoistytär on isänäidin näköinen, ei vielä 21 vuoden aikana ole muistuttanut minua missään vaiheessa. Keskimmäinen lapsi on vähän minun näköiseni ja luonnekin hiukan samantyyppinen. Joskus vaan toisen geenit on dominoivia :) Ehkä teilläkin miehen geenit ovat vahvimmat. Joka tapauksessa varmasti tuntuu omalta tuo sinunkin rakkaasi <3

Yölento, joo on vahvat geenit suvusta. Kaikki suvun lapset (serkukset) on minusta samasta muotista :) Kyllä tuntuu hyvältä, mutta kaiken odottamisen jälkeen en kyllä vielä ymmärrä, että lopultakin olen jonkun äiti :)! Hellyydellä aarrettani hoitelen ...

kaiken odottamisen jälkeen en kyllä vielä ymmärrä, että lopultakin olen jonkun äiti :)!

9 vuotta esikoista odottaneena niin tiedän ton tunteen! Nyt taas ei voi mitenkään ymmärtää, että kohta on kahden lapsen äiti. Ei vaan tunnu mitenkää todelliselta ja et ehkä kaikki voikin mennä hyvin.

Raskausajasta olis kiva osata nauttia, mut kaiken odottamisen jälkee koko ajan on pelko et jotain menee pieleen :/

Tsemppiä kaikille kärvistelijöille. :)

Ihan älytöntä että täällä ollaan sairaalassa nyytin kanssa, kun se ensin reilu 2 viikkoa teetätteli tuloaan ja olin varma että yli lasketun ajan mennään. Toki tylsää ku joutuu olla huomiseen saakka infektiokontrollin takia ja alkaa olla aikamoinen koti-ikävä.
Tuore isukki on kyllä ihan myyty. :D

Hirveen vaikea kuvitella että olisi nyt seksi mielessä näin toista päivää synnytyksen jälkeen. Alakerta on sen verran hellänä kun pissalla käy, jälkivuotoa tulee ja jälkisupistuksetkaan ei mitään herkkua ole ja tulehduksiakin pelkään. Yleensä olenkin odotellut vuodon loppumista.

Nyt on viimoinen äitiysneuvola takana. Kaikki oli kunnossa ja yliaikaiskontrolliin aika ens maanantaille. Toivottavasti nyt alkaisi tapahtumaan jotain kunnolla sitä ennen. Ainakin on koti valmiina ja siistinä vauvaa varten kun on ollut aikaa :grin vielä voisi paketoida joululahjat ja tehdä piparkakkutalon niin olisi jouluakin varten jo lähes kaikki valmiina.

Rv 40+5 (esikoinen syntyi näillä viikoilla)

Tänään olisi tosiaan laskettu aika :-) nyt jäin tuossa miettimään ku päätä särkee, eilen jo vähän jomotti mutta ei pahemmin.. äsken otin panadolin..
Verenpainemittaria ei oo kotona mutta viime viikon keskiviikkona oli neuvolassa paineet vähän koholla.. 133/81 p.68, (edellisellä viikolla 111/71 p. 68 )
Huolestunko nyt ihan turhaan vai kannattaisiko soitella jonnekkin? Sairaalaan matkaa 70km, niin ei kehtaisi ihan eestaas ajellakkaan...

Takaisin