La marraskuu 2016

Hei mulla alkoi eilen se vaalean ruskea vuoto , mut nyt se pyyhittäessä ihan mustaa / hyytynyttä? Onko ok ? :eek:

Ju eikös tumma veri oo vanhaa verta ? mut ei se vanha veri oo vaarallista vaan jos veri on hyytynyt ns köntiksi ja könþi on iso (se kai on iso josj on noin kananmunan kokoinen) ja aina pitäis kai olla myös kuumetta ja kipuja alamahassa. jos mietitään siia että onko kyse kohtutulehduksesta. näin minä ymmärsin sillo ton.

Juu se vuoto vaihtu jo taas ruskeaan.. sängyssä ei tule ja rento olla, mut tulee tosi tiheästi kipeitäkin polttoja. N. 2-4 min välein , 30-60 sec..

Pystyssä ei niin pahoja mutta vatsa kovettuu, vuoto lisääntyy, menkka juilintaa ja kädet kihelmöi ( etenkin sormenpäät ) tosi paljon..

Inhottaa ku nyt yhtään tiedä mitä tapahtuu :( kipuja on , mutta ihan ok siedettäviä..

Lakritsi 39+3

2 cytotecia saatu. Kipeitä ja pitkiä supistuksia tulee n.5min välein.. ei kukaa kertonu et tää sattuu näi paljon :( iha itku pääsee ku koskee.. sain pari tuntia sitte panadolia ja litalginia mut ei niistä kyl hyötyy ollu.. yöks saan kuulema kipupiikin.. jotain edistystä on tapahtunu,kanava oli lyhentyny about puolella.. ärsyttää ku osastolla on vierailuajat ja mies joutu lähtee kotii just ku sitä eniten tarviisin.. saa nähä et saako sen hälyttää yöllä takasin tänne...

2 cytotecia saatu. Kipeitä ja pitkiä supistuksia tulee n.5min välein.. ei kukaa kertonu et tää sattuu näi paljon :( iha itku pääsee ku koskee.. sain pari tuntia sitte panadolia ja litalginia mut ei niistä kyl hyötyy ollu.. yöks saan kuulema kipupiikin.. jotain edistystä on tapahtunu,kanava oli lyhentyny about puolella.. ärsyttää ku osastolla on vierailuajat ja mies joutu lähtee kotii just ku sitä eniten tarviisin.. saa nähä et saako sen hälyttää yöllä takasin tänne...

Tsemppiä nempsu!! Mun synnytys käynnistettiin myös, kipeet supistukset alko 7 cytotecin jälkeen ja sillon oli myös ilta ja mies joutu lähtee kotiin. Sain kans yöks kipupiikin mut siitä ei ollut oikeen mitään hyötyä ja pääsinkin sit yöllä synnytysosastolle. Vaadit vaan kunnolla parempaa kivunlievitystä jos siltä tuntuu, sit pääsetkin jo synnytyssaliin kun siellä vasta niitä ilokaasuja ja puudutuksia yms saa. Mut hirmusti tsemppii ja aattelet vaan et kaiken tuskan jälkeen sul on paras palkinto siitä :)

Muokattu viimeksi:
Onnea Muruliini <3 onko siellä rauhallista, saitko oman huoneen?

Nempsu kyllä varmasti saat kutsua miehen paikalle yöllä jos siirryt synnytyssaliin, tsemppiä!

Oonko mä kohta ainut jolla pikkuinen vielä mahassa :wideyed: hirveesti alkanut tapahtuun kaikilla..

Tsemppiä naiset! Nyyttejä sen kun satelee. :) Oma mielikin on malttamaton, mutta koska kroppa ei anna mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä niin täytynee rauhoittua. Huomenna on neuvola-aikakin, toivottavasti viimeinen ilman vauvaa sylissäni.

Kara 39+4

Voikukka et ole ainut :D Pitkin päivää tullu taas harkkasuppareita mut ei mitää kunnon supistuksii.. Yhtää ei osaa sanoo et mite tää tästä etenee ja milloin mahdollisesti pääsis tosi toimiin :/ Äsken vauva potkas kunnolla et oikee pääs kirosana ku kirpas nii pahasti. On tainnu pikkune erehtyy ulospääsy reitistä ku tuntuu et yrittää tost mahan läpi vaik oikea suunta ois vähä alempana :D Jotenki elän siinä toivossa että täs ens viikon aikana pääsis jo synnyttämään mut saas nähä

Onnea Muruliini <3 onko siellä rauhallista, saitko oman huoneen?

Nempsu kyllä varmasti saat kutsua miehen paikalle yöllä jos siirryt synnytyssaliin, tsemppiä!

Oonko mä kohta ainut jolla pikkuinen vielä mahassa :wideyed: hirveesti alkanut tapahtuun kaikilla..
Kiitos :Heartred
Oli pari muutakin synnytystä käynnissä, mutta ihan rauhallista. Kahden hengen huoneessa ollaan, mutta toinen peti tyhjillään.
Tsemppiä hirmuisesti teille kärvistelijöille. Itsellä aivan epätodellinen olo, ettei olekaan enää raskaana :grin

Juu se vuoto vaihtu jo taas ruskeaan.. sängyssä ei tule ja rento olla, mut tulee tosi tiheästi kipeitäkin polttoja. N. 2-4 min välein , 30-60 sec..

Pystyssä ei niin pahoja mutta vatsa kovettuu, vuoto lisääntyy, menkka juilintaa ja kädet kihelmöi ( etenkin sormenpäät ) tosi paljon..

Inhottaa ku nyt yhtään tiedä mitä tapahtuu :( kipuja on , mutta ihan ok siedettäviä..

Lakritsi 39+3

Anteeksi Lakrtisi... nyt sekoitin itse täysin asianyhteyden. ei sua varmaan viel kinnosta ajatella että oisko verivuoto kohtutulehdusta :smiley-angelic002:smiley-ashamed005:laughing025 anteeksi siis minun moka! tsemppiä synnytykseen, kyllä se kohta jo tulee sieltä syliisi:Heartred

Anteeksi Lakrtisi... nyt sekoitin itse täysin asianyhteyden. ei sua varmaan viel kinnosta ajatella että oisko verivuoto kohtutulehdusta :smiley-angelic002:smiley-ashamed005:laughing025 anteeksi siis minun moka! tsemppiä synnytykseen, kyllä se kohta jo tulee sieltä syliisi:Heartred

Hei älä mitään anteeksi pyyntele ! :) eikö kohtutulehdus voi tulla myös jos vaikka lapsivettä tihkuu ?

Oksennus tuli , vaikka poltot taas hiipuneet.. hiki olis ja paineet 140/94. Mut joo ei tässä auta ku takas sänkyyn mennä ja silmät yrittää sulkee.

Mä täällä kipeänä oon kärvistellyt kaks päivää, varmaan aletaan olemaan voiton puolella, kun ruoka ei ole maistunut ollenkaan (tän päivän saldo on litra mansikkakeittoa ja paketti nakkeja..), niin nyt tuli hirveä kuoleman nälkä ja himo pitsaan. Ette ikinä usko, mutta isäntä lähti kaupungista hakemaan mulle pitsaa. :Heartred:Heartred

Kohtutulehuksesta puheen ollen, ite eilen 5h päivystyksessä kovien alavatsa-/selkäkipujen, yli 39 kuumeen ja pahan hajuisen jälkivuodon vuoksi.
Ja mikäs muu, kuin juuri tuo kohtutulehdus.
Meinasivat ottaa ihan osastollekin, kun olin niin kipeä, mutta pääsin onneksi kuitenkin vauvan luokse kotìin.
Mutta tänään myöhemmin gynelle ultraan ym jatkotutkimuksiin.
Ja vaikka kuinka olen vaihtanu siteitä usein ja alapäänkin pessy joka pissan jälkeen, ni silti...
Nyt syödään vahvaa buranaa ja kahta antibioottia samaan aikaan.
Mutta saan onneksi silti imettää. Ja hyvä niin. Sillä meidän neitille ei paljoa pullot/tutit edes kelpaa. Meinas mummokin olla ihan pulassa, kun oltiin sairaalassa ja mummo oli vauvan vahtina.
Että kyllä tämä raskaus vaan jaksaa vieläkin koetella... *huokaus /en tykkää
Ja mikä sitten vielä kruunasi koko eilisen illan?
No päätti toi meidän isäntä ottaa vielä 200e ylinopeussakot kotimatkalla.
Ihan ku tosta rahasta ei jo muutenkin olla aikas tiukilla...huoh...
Mutta minkäs teet?
Ja ehkä toi oppi jotain??

Mutta näin meillä...

Ja kaikesta huolimatta meidän vauva on vaan niin ihana ja rakas pieni.... :dummy1::Heartred
Ja onnea vielä muillekin uusille vauvan omistajille!

-moona-

Voi ei Moona :( toivotaan että lääkkeet pian puree !! On tää raskaus ja jälkioireet kyllä aikamoisia .. että todella naisen keho muuttuu ja joutuu tekemään töitä.

Täällä käyty suihkussa ja puuroa syöty ja hetken oli olo että oon aivan vauhdissa, vaikka shoppailemaan voisi mennä! Nyt alkaa taas vähän kipuja tulemaan.. en ymmärrä mun kehoa nyt yhtään :o ruskeaa vuotoa vieläkin vähän.. paineet kovat ja sormet kihelmöi , hiki aaltoja, tissit vuotaa ja sit niitä polttoja.. ollu monta tuntia säännöllisesti , mut ei kovin pahoja. Ja parit kipeät. Ja sit vaan katoaa.

Päälle tosiaan huono olo, että oksennus tuli ja sitten nyt pyörii päässää kun parhaassa humalassa kun silmät sulkee.. musta tässä nyt ei ihan aihetta polille ku pärjään ja ei mitään hälyttävää , liikkeet tuntuu aina kun ei supista ym, mut en mä kyllä kehoani ymmärrä yhtään.. :(

Kauhee ku vaan valitan, kai mä haluan vaan purkaa tätä? Kuitenkin kaikki hyvin ja täällä pärjäillään ihan fine :)

MUOK: soitin sit polille kuitenkin ku olin niin epävarma. Sanoivat että kuulostaa ihan normaalilta ensi synnyttäjän synnytyksen pikku hiljaa käynnistymiseltä, että saa mennä jos tulee olo että tarvii katsoa tilanne tai kovia kipuja , mut muuten saa olla vielä rauhassa kotona jos se itsestä tuntuu hyvälle. Että kiire ei ole :)

Muokattu viimeksi:
Syntyi tyttö tänään klo 1.52. Rv 39+6. :)

En oisi ikinä uskonut että mennään lähes kropan omalla työllä loppuun asti (sain eilen neljältä iltapäivällä puoliskan cytoteciä, muuten mentiin ilman tippavauhtia tms.).
Vaikka olin tosi kipeä ja käytin monia kivunlievityksiä, niin ei tarvittu imukuppia eikä tullut taistelujälkiä, että positiivinen mieli jäi. :)

Mutta lisää myöhemmin. Äiti on nyt vähän väsynyt..

Onnea kaikille vauvautuneille! :)

Meillä alkaa tänään arki todenteolla kun mies meni isyyslomien jälkeen töihin ja ollaan lasten kanssa nyt nelistään kotona. Muuten arki rullailee aika kivasti; vauva on aika rauhallinen, yöt nukkuu hyvin ja päivisin tillittää enemmän hereillä. Isommat lapset ovat ottaneet vauvan tosi hyvin vastaan. 2,5vee aluksi kiukutteli mulle ja isälleen enemmän mutta nyt sekin on jäänyt taakse, esikoinen vaan haluaisi hoitaa ja silitellä vauvaa. Nimiäisiä tosiaan vietetään 10.12. ja mies vie tänään maistraattiin nimipaperitkin joten vauvalla on nimikin mutta aletaan käyttää sitä vasta nimiäisten jälkeen ettei isommat lapset huutele sitä esimerkiksi isovanhemmille.

Ellukkainen ja poika 2vkoa + 2 päivää

Se on kuulkaa kanssasiskot nii et jollei mitää ihmeitä tapahu ni tääläki on tänää nyytti sylissä.. koko yön on tullu supistuksia. Kipupiikin avulla sain nukuttua 3-4h.. yöllä kellottelin parhaimmillaa 3supistusta/10min. Muute niitä tuli n.5min välein. Ja kesto minuutin luokkaa. Tänä aamuna aamupala tuli ulos saman tien. Sain suuhuni peräti yhen lusikallisen puuroo.. ilmeisesti limatulppa irtos ja tosiaa supistukset tekee nii pahaa et itku iha pääs..kätilö näki kui kipeetä teki ni totes et lupaavalta näyttää.. ehkäpä se on kohta siirtyminen saliin..
41+4

Onnea Maatuska ja Mrs V ja jos oli vielä joku muukin vauvan saanut :)

Täällä viime yönä ainoastaan yksi kipeä supistus. Napakoita harkkasupistuksia kyllä tulee paljon, ne kiristää ja puristaa niin paljon että välillä vaikea hengittää. Huomenna on neuvola, en kyllä haluaisi mennä sinne enää ilman vauvaa..

Rv 40+4

Takaisin