La marraskuu 2016

Yhtenä kappaleena täälläkin vielä ollaan. Huoh! Kaupoilla tänäänkin pyöritty ja nyt illalla saunottu, mut ei mitään vaikutusta. Paitsi jalat ihan poikki ja turvoksissa. Sormetkii oli kauppareissun jälkee ihan turvoksissa :o

Ei vaan ymmärrä poitsu tulla pois. Esikoinen synty 40+3. Ehkä tää odottelee samaa..

39+5

Ojj jännää Muruliini!! Jospa pääsisit yön aikana synnyttämään. :) Voi vitsit Maatuska kun sulla on noita lupaavia oireita! Toivottavasti päänsärky hellittää pian.

Ihanko tosi kiki80, kuinka uskalsit jo? Mulla on 8 päivää synnytyksestä ja muutaman päivän ollut jo seksi mielessä, mutta mä en uskalla vielä! Vaikka ei tullut nirhaumia alapäähän niin jotenkin pelottaa. Viimeksi meni yli 2 kk että uskalsin. Nyt en kyllä niin kauaa jaksa odottaa. :joyful:

Täälläki odotellaan. Ittee kans ärsyttää et yks entisiä parhaita kavereita ei oo enää moneen vuoteen kyselly kuulumisia tai näkemisiä. Keväällä olin kyllä sen isän hautajaisissa. Nyt se on alkanu laittaa viestiä, että joko joko ja seuraavan kerran kun tulee tänne niin vois nähdä jne. Ihan kiva joo nähdä, mut ärsyttää et tää on nyt joku syy nähdä, ku ei oo muutenkaa mun elämä enää kiinnostanu?!?

Mut tosiaan viime yönä heräsin kipeisiin supistuksiin muutaman kerran ja pidätin hengitystäki kunnes tajusin et miks sattuu:hilarious: tänää käyny joulunavajaisissa kattomassa ilotulituksen ja kaupassa, sit laitettiin uunilohta niin nypin ruotoja huonossa asennossa ja vitsi oon ollu kipee sen jälkee ja supistellu usein sekä harkka et pikkusen kivuliaampia. Ny join vadelmanlehtiteetä jos se mitää tekis. Ite mietin kans et korkeintaa pari viikkoo niin tää on "ohi". Keskiviikkona neuvola mis varataa perjantaille yliaikaiskontrolli... kuulemma esikois? Pojat syntyy useimmin 41+2 viikolla, me ei kyllä tiietä sukupuolta mut veikataa poikaa niin tuliskohan se sit keskiviikkona :hilarious::wink (i don't think so)

Rv 40+6

Voi että, miks en ole aikasemmin tajunnut lukea näitä ketjuja! On niin kiva lukea toisten kokemuksia ja varsinkin nyt, kun synnytys on lähellä niin ihana lukea synnyttäneiden onnellisia viestejä! Toisaalta turhauttavaa, koska niinkun joku aikasemminkin kirjoitti, haluaisin jo hirveesti päästä halailemaan pikkuista ja tutustumaan häneen! Musta tosin tuntuu, ettei tää täältä ikinä tule ulos. Monilla viellä odottavilla on jo ollut kipeitä supistuksia, värillistä vuotoa yms. Mulle lääkäri sanoi n 5vk sitten, että kohdunkaula melkein kadonnut jo kokonaan ja että pieni syntyis ihan kohta. Nyt 5vk myöhemmin oon edelleen energinen eikä mitään kipuja missään... Eli täällä yksi "vaan kaksi viikkoa ja sitten käynnistetään" -odottaja lisää :D

Rv 40+1 (sunnuntaina 27.11. siis)

Huh huh! Just tulin kuumasta suihkusta ja ai että miten hyvää teki. Lämmitin kauratyynyn ja koitan nyt sen avulla torkkua vaikka pari hetkeä. Synnärille soitettu ja saa mennä milloin siltä tuntuu.. Ihan ku ei muka tuntuis jo, mutta jos sais viirattua vielä..
Supistusten väli jotain 6-7 min ja kesto yli minuutin. Matka sairaalaan 30min.
Ihan kaamee nälkä tuli ykskaks, mutta jos syö niin varmasti tulee ulos samantien..
Niin, esikoisen synnytyshän kesti 23h, niin tuskin tämäkään ihan hetkessä hoituu..

Rv 40+2 (näköjään jo)

Siellä on muruliini kohta tosi toimissa ! :)

Täällä tultiin syömään , yö sujunut yllättävän hyvin menkka poltoista ja käsien kihelmöinnistä välittämättä :) paineet oli 142/94 illasta että pitää taas seurata ja vieläkin vähän ruskeaa vuotoa tullu. Tissi vähän näyttää vuotavan :o nukkumaan mennessä oli ihan kipeitä supistuksia ja on tuolla jonkin verran painetta ja kipuja , mutta lämpöpullo ja päätös - kyllä tässä herätään jos kipeää tekee, on toiminut ja uni on maistunut. Lapsi aktiivisesti pyörii masussa kun syö , mutta supistusten aikana pysähtyy.

Lakritsi 39+3

Belle: ei mulle tullut kuin pieni nirhauma. Toki olisi lopetettu jos oisi tehnyt kipeää ja se oli lähinnä miehen olon helpotusta. Itse tarvitsen vähän "rajumpaa" ja enemmän ihokosketusta mutta siihen en ole vielä valmis.

Täällä on valvottu koko yö. Vauva vaan syö ja syö. Tutti ei kelpaa ja korviketta en ainakaan vielä suostu antamaan. No eipä vielä väsytäkään. Kolmas yö mennyt valvoessa. Katsotaan muuttuuko ääni kellossa jos vielä kauan jatkuu. Maanantaina meillä olisi lääkärin tarkistus kun lähdettiin niin aikaisin pois sairaalasta.

Kiki80 ja vauva kolme päivää

Muruliinille tsempit täältäkin! Taidat olla jo synnärillä. :)
Täällä koko eilisilta meni kivuttomien harjoitussupistusten kanssa; niitä tuli n. 10 min välein ja olivat melko napakoitakin, mutta yön lepo on näemmä vaimentanut nekin. Toisaalta ihan kiva, jos ehtisi vielä tämän päivän remontoida, kun miehelläkin on vapaapäivä. Voisi katsella noita synnytyspuuhia sitten ensi viikolla.. laughing7

Kara 39+4

Meillä vauva ilmeisesti pelästyi puhelua kun torstaina varasin ajan yliaikaistarkastukseen. Samana iltanahan se sitten päätti syntyä.

Pahoittelut Willalle, tosi ikävää että sulle kävi noin. Itse täytyy olla kiitollinen siitä, mitä toivoinkin, että kamala odotus niin helppo synnytys. Tänään oltiin miehen kanssa sängyssäkin vaikka synnytyksestä kaksi päivää. En tiedä kyllä tuntuko miltään kun yli nelikiloisen sieltä työnsin :laughing025.
Kyllä jo itselläkin tekis seksiä mieli,ärsyttää vaan kun tuo jälkivuoto loppuu ja alkaa taas. Just kun aattelen,et menen vikittelee miestä niin johan on vuotanut taas jotain.. Jospa pian pääsis hommiin,on niin jo ikävä olla toisen lähellä..

Tsemppiä muruliini! :)

Viime yön unisaldo taitaa olla noin 3 tuntia. :D Oli sitten niin jäätävä päänsärky että otin vielä grammasen Panadolin. Ja yöllä pari tuntia supisti loppua kohden jo n. 5 min välein, seistessä rajummin. Hieman verta on vuodellut vessareissuilla. Noh, siihen loppui nekin supistukset kun nukahdin lääkkeen voimin. Neljän jälkeen heräsin kipeään supistukseen, menin vessaan ja pöntöltä noustessani jotain hieman lorahti pitkin reisiä ja lattiaa. Arvelin että saattoi olla lapsivettä, kun ei pidätyskyky ny yhtäkkiä voi noin surkeaksi tulla ja juurihan olin pissannut. :D Soitto synnärille ja arvelivat että se eka vaaleanpunainen holahdus iltapäivällä oli jo lapsivettä. Noh, pyysivät aamuksi näytille jos ei sitä ennen tule tukala olo. Pieniä supistuksia tullut harvakseen joten homma ei lähtenyt sen kummemmin käyntiin. En tahtonut saada unen päästäkään kiinni. Tässä nyt vetelen aamupalaa ja sitten mennään miehen kanssa synnärille. Kasilta piti olla siellä mutta torkahdin kellon herättämisen jälkeen joksikin aikaa. Saa nähä miten käydään..
Pahasti näyttää siltä että mennään vähä samalla kaavalla kuin tokan muksun aikaan. Silloinkin vedet lähti tihkumaan mutta synnytys ei käynnistynyt kuin vasta käynnistyksellä. :/

Maatuska83 rv 39+5

Muokattu viimeksi:
Voi tsemppiä Maatuska, eiköhän pian oo nyytti kainalossa. Toivon kyl niin et saisin samaan junaan astua! Onkoha vaasassa jo rauhottunu tilanne? täällä jatkuu menkkamaiset kivut ja ajoittaiset supistukset.. pitää taas lähtee liikkeelle tänää. Äidin luo ku kävelis nii pitää kiivetä neljänteen kerrokseen (ei oo hissiä) ja jos vielä miehen mummua kävis moikkaamassa niin kiivettäis kolmanteen kerrokseen, jos siinä ois sit tän päivän rappustreeni:grin

Täällä syntyi perjantaina 25.11. klo 10.51 3958gr ja 54cm poika pitkän ja rankan rupeaman jälkeen.

Synnytyssalissa tosiaan viihdyttiin torstaista klo 13 ja perjantaihin klo 14 asti. Torstaina tosiaan yhden aikaan aloitettiin oksitosiinia tipalla ja pikku hiljaa alkoi supistuksia tulemaan. Tipassa kuitenkin koko ajan loppuun asti. Ilokaasua otin, kun rupesi olemaan supistukset liian kipeitä. Jonkun ajan sitä otin ja helpotti, mutta sitten tuli siitä huono olo. Pärjäilin vielä hetken ja noin klo 22 sain epiduraalin, joka kyllä helpotti elämän täysin. Yö menikin sitten lepäillessä ja tilannetta seuraillessa. Vielä vauva oli kovin korkealla ja kätilö sanoi, että jos ei laskeudu, niin joudutaan leikkaamaan. Kohdunsuu kuitenkin avautui hyvää vauhtia. Aamulla suu oli täysin auki, mutta vauva edelleen ylhäällä. Sain omien tuntemuksien mukaan aloittaa ähistelyt. Nämä alkoivat sen verran auttaa, että klo 9.20 aloitettiin aktiivisesti ponnistaa kätilön ja opiskelijan kanssa. Eri asentoja kokeiltiin ja loppupuolella jakkaralla olo kyllä auttoi. Välillä usko meinasi loppua, mutta 1,5tunnin ponnistelujen jälkeen meidän pieni mies päätti tulla tähän maailmaan. <3:Heartbigred

Onnea Mannu poikavauvan syntymän johdosta. Saman tyyppisiä elementtejä meillä, Oksitosiinin voimalla. Odoteltiin laskeutumista eri asennoissa ja aktiivista ponnistamista 70 min. Tiukkaa teki avotarjonnasta.
Onneksi pääsin kysymään vielä ammattilaisilta "kukkakaalista" peräpäässä. Ovatkin elämäni ensimmäiset pukamat. Ajattelin jo, että tämä on joku pahakin laskeuma. Mutta jospa se siitä.
Lastenlääkärin tarkistus meni hyvin. Kävi ilmi, että minusta olisi pitänyt ottaa jotain kilpirauhasseuloja, joten otetaanpa nyt. Lapselle voi tulla minun vasta-aineista liikatoiminnan oireita. Just, ei jotenkin yllätä, ettei terveyskeskuksen puolesta tällaiset hommat hoidu. Lääkäri sanoi, että hän mieluummin pistättää äitiä, kuin lasta tässä kohti.

Katjusha sama juttu mulla tuon pukaman kanssa, ihka ensimmäinen mutta ompa muuten suoraan sanottuna hanurista!! Eikä asiaa auta että tikit menevät välilihassa juuri pukamaan asti, on meinaan vessareissut melko mielenkiintoisia..

Voi tsemppiä Maatuska, eiköhän pian oo nyytti kainalossa. Toivon kyl niin et saisin samaan junaan astua! Onkoha vaasassa jo rauhottunu tilanne? täällä jatkuu menkkamaiset kivut ja ajoittaiset supistukset.. pitää taas lähtee liikkeelle tänää. Äidin luo ku kävelis nii pitää kiivetä neljänteen kerrokseen (ei oo hissiä) ja jos vielä miehen mummua kävis moikkaamassa niin kiivettäis kolmanteen kerrokseen, jos siinä ois sit tän päivän rappustreeni:grin

Kuulemma ollut pe-la ruuhkaa. Tänään ollut paljon rauhallisempaa.
Vielä ei löydetty lapsivettä ja vertakaan ei tullut kokeiltaessa ja laitettiin tunniksi ramppaamaan paperi housuissa. Harvakseltaan tulee kipeitä supistuksia ja jomottelee ilkeästi. Saattaa olla että joudutaan kotiin tästä vielä.

Muoks. Ei sit lähetäkään kotiin. Vettä tuli vessareissulla ja vielä lisää tutkimuspöydälle ja jäätiin osastolle odottelemaan synnytyksen käynnistymistä. Tarkoitus torkkua hetki huonon yön jälkeen. Supistukset jo aika napakoita vaikka välit ovatkin vielä pitempiä.

Muokattu viimeksi:
Varpahat, saapa nähä... Tässä kävi pari kätilöä ihmettelemässä, ja nyt kävi gynekin. Mun kakkonen on ottanu itteensä emättimen vaurioista, joten antibiootit matkaan saan täältä tälle päivälle ja kotona jatkan kuuria.

Hei mulla alkoi eilen se vaalean ruskea vuoto , mut nyt se pyyhittäessä ihan mustaa / hyytynyttä? Onko ok ? :o

Yliaikaiskontrollista suoraa osastolle.. kohdun suu 2-3cm auki, kanavaa pari senttiä jäljellä. Lääkäri teki ronskimman sisätutkimuksen ja sai muutaman kipeemmän supistuksen aikaseks.. nyt saatu eka cytotek ja toivotaa et siitä ois apua...
41+3

Kuulemma ollut pe-la ruuhkaa. Tänään ollut paljon rauhallisempaa.
Vielä ei löydetty lapsivettä ja vertakaan ei tullut kokeiltaessa ja laitettiin tunniksi ramppaamaan paperi housuissa. Harvakseltaan tulee kipeitä supistuksia ja jomottelee ilkeästi. Saattaa olla että joudutaan kotiin tästä vielä.

Muoks. Ei sit lähetäkään kotiin. Vettä tuli vessareissulla ja vielä lisää tutkimuspöydälle ja jäätiin osastolle odottelemaan synnytyksen käynnistymistä. Tarkoitus torkkua hetki huonon yön jälkeen. Supistukset jo aika napakoita vaikka välit ovatkin vielä pitempiä.

Joo, meitä perjantaina synnyttäneitä on yhteensä 7 :D

Takaisin