La marraskuu 2016

Kelakysymys tähän väliin: Pitääkö Kelaan jotenkin ilmoittaa lapsen syntymä lapsilisää varten, jos teki hakemuksen ennen synnytystä? Vai meneekö sinne tieto virallisempia teitä?

Juu eiköhän tuo tieto mee suoraan mut mikäs lappu se pitää synnytyksen jälkeen (vai jälkitarkastuksen jälkeen ) laittaa kelalle että maksavat vanhempainrahaa 3 eka kuukauden jälkeen ?

Juu eiköhän tuo tieto mee suoraan mut mikäs lappu se pitää synnytyksen jälkeen (vai jälkitarkastuksen jälkeen ) laittaa kelalle että maksavat vanhempainrahaa 3 eka kuukauden jälkeen ?

Eikös sen lapun saa sitten jälkitarkastuksen tekevältä lääkäriltä? Mitä se sit sisältää ni siitä en tiiä.. mut nimenomaa jälkitarkastus on edellytyksenä sille et sitä rahaa saa kelasta...

Onnea Katjusha ja kaikki muut jakautuneet! <3 Ihania vauvauutisia. Perästä tullaan, sitten joskus. :)

En ollut uskaltanut ostaa lippuja tämäniltaiseen joulukonserttiin, kun pidin hyvin mahdollisena, että olisin synnärillä näihin aikoihin. Tilanne mahan kanssa on kuitenkin sen verran rauhallinen, että päästiin miehen kanssa kuuntelemaan Arja Korisevaa ja Jouni Someroa - lippuja sai onneksi vielä ovelta. Minä hormonihirviö meinasin pillahtaa itkuun tuon tuostakin, kun liikutuin niin joululauluista. Kevyitä harkkasupistuksia tuntui vähän väliä, mutta kotona nekin vaimenivat. Mister ei kyllä pidä mitään kiirettä, liekö yhtä tarkka kuin siskonsa (syntyi rv 39+6). Mulla alkaa olla nyt kaikki hommat purkissa, että teretulemast vaan!

Kara 39+2

Vauva on vaikuttanu nyt parina päivänä aika levottomalta mahassa. Onko muilla ollu ennen synnytystä vastaavaa? Voisko ennakoida jotain?

Eilen ja tänään ollu melkosta pyörimistä. Ja välillä tuntuu oikein kunnolla tuolla alhaalla.. Tänäänkin kaupassa piti pysähtyä kun olin ihan varma et nyt ne lapsivedet menee jos koskaan, mutta ei.

Mulla oli synnytystä edeltävänä yönä joku zumbatunti mahassa. Siis musta oikeesti tuntu et tuun hulluksi siitä. Ja sit mua alko jo pelottaa, et voiko sillä olla kaikki hyvin, ku liikkuminen tuntuikin niin erikoiselle..

Ja seuraavaan aiheeseen: ONNITTELUJA <3 en muista ketkä on synnyttäneet, mutta niin paljon onnea kaikille! Oon aina ihan herkistynyt, ku luen et synnytys on ohi. Sitä tosissaanki palaa niihin omiin tunnelmiin heti.

Täällä menee hyvin, mutta menköön. Vauva on ihana ja alotettiin eilen tutin käyttö ja näyttää toimivan hyvin. Vauva ei ylensyö ja on paremmin nukkunu viime yön :)

Öitä kaikille!! :) Mä alan nukkumaan.

Eea ja jäpä 10 vrk

Vauva on vaikuttanu nyt parina päivänä aika levottomalta mahassa. Onko muilla ollu ennen synnytystä vastaavaa? Voisko ennakoida jotain?

Eilen ja tänään ollu melkosta pyörimistä. Ja välillä tuntuu oikein kunnolla tuolla alhaalla.. Tänäänkin kaupassa piti pysähtyä kun olin ihan varma et nyt ne lapsivedet menee jos koskaan, mutta ei.

Pohdin ihan samaa! Vauva pyöri eilen päivän ja illan tosi aktiivisesti, ihan tuli itselle huono olo siitä hyörimisestä ja pyörimisestä. Liikkessäkin olen tuntenut liikkeet, mitä en ole aiemmin huomannut. Kaupassa tuli sama fiilis, että nyt kyllä varmaan pian menee vedet.
Noh, täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena. :D

Sairaalassa ollaan edelleen pienen ja aivan täydellisen tytön kanssa :) Synnytys meni oikeastaan niin väärin kuin voi vain mennä, luojan kiitos molemmat selvittiin siitä :Heartpink En taida haluta siitä edes synnytyskertomuksiin mitään kirjoittaa, kun en halua että kukaan synnytyspelkoinen käy sen lukemassa :sad001 jos jotakuta teistä kiinnostaa niin voi vaikka yksityisviestillä multa kyllä kysellä! Huomenna meillä molemmilla lääkärintarkastusta tiedossa ja lähinnä on kiinni nyt mitä lääkäri mun voinnista sanoo :pale mielelläni kyllä täällä sairaalassakin olen kun tiedän että on tuki ja turva lähellä jos en itse johonkin pysty!
Tää mun huono kokemus on sitten todella harvinainen tapaus, ei oikeasti monellakaan mene noin moni asia synnytyksessä pieleen eli älkää jännittäkö turhaan tämän takia :rolleyes:

Hirveesti tsemppiä teille kaikille vielä vauvaa odottaville ja onnea paljon vauva jo saaneille. Nyt jatkan taas oman ihmeeni tuijottamista, vaikka pitäisi ennemminkin nukkua :happy:

Voih, olen Willa niin pahoillani huonosta synnytyskokemuksestasi :( :( Mutta onneksi olette kummatkin kunnossa!

Kaisukkene ja Vilppu

Muokattu viimeksi:
Willa tosi kurjaa että mennyt synnytys niin huonosti, mutta onneksi nyt kaikki kuitenkin ilmeisesti ihan hyvin ja palkinto vieressä. Muista kuitenkin puhua ja käydä synnytystä läpi vaikka jonkun läheisesi kanssa niin ei jää kummittelemaan mieleen.

Täällä herätty kipeisiin supistuksiin, mutta vessaan noustessa ne loppuivat ja nyt ei tuu uni. Oon koko ajan aatellut että tää syntyisi varhaisemmilla viikoilla kun esikoinen, mutta en kyllä enää tiiä.. No on niihin viikkoihin vielä muutama päivä. Ja ei tässä kai enää ainakaan yli kahta viikkoa voi mennä :hilarious:

Rv 40+2

Willa, ihanaa kuulla, että molemmat olette selvinneet raskaasta koettelemuksesta. Näin se on, ettei jokainen synnytys ole synnyttäjälle mieluinen. Joskus syystä tai toisesta asiat vain yksinkertaisesti epäonnistuvat; parasta on pyrkiä olemaan syyllistämättä ja vaivaamatta itseään sellaisilla asioilla, joihin ei voi enää vaikuttaa. Hyvää vointia sinulle ja vauvalle! :Heartpink

Täälä vauva on ollu levoton jo monta päivää.. mut vielä se vaa pötköttelee masussa.. mut totesinki et vähemmästäki hermostuu ku tilaa on muutenki vähän ja sit sen oman pikkuyksiön seinät alkaa supistelemaa ja tuntuu et seinät kaatuu niskaan..

mut liikkeet tuntuu nyt paljon kipeempinä ku aikasemmin mut onha tolla tosiaa kokoa ja voimaa paljon enemmän ku aiemmin. Onneks tuo kuitenki yleesä rauhottuu hieman ku juttelen ja silitän :)
41+2

Onnea uusille pienokaisille ja voimia toipuville äideille!!

Kaisukkene, mihin asti te ootte sairaalalla? Me lähetään huomenna lounaan jälkeen kotia, jos ei mitään ihmeitä tuu. Mä en tiiä ollaanko osuttu samaan aikaan käytäville. Mä oon se, jolla on naama pilkuilla kohtuuttomista ponnistuksista :)

Mun vauva oli parina päivänä ennen synnytystä levoton. Tuntui, että oli liikkeessä koko ajan. :)

Kiitos tsempeistä! :)
Hei nyt kun sanoitte synnytystä edeltävänä yönä vauva oli mahassa todella levoton! oikein sattui kun liikkui niin kovasti!

Willa, jos jonnekin meinasit kirjoitella synnytyksestäsi niin kerroppas minulle, mua kiinnostaisi kuulla sun kokemuksestasi! Nimittäin mulla itelläni oli tosi vaikea synnytys.. Kirjoittelinkin siitä synnytyskertomuksiin (en tosin yhtään niin traagisesti mitä se oli..)

Onnea jälleen vauvan saaneille! Ja ehit sitten sonic ennen minua! :D

Tsemppiä Willalle huonon kokemuksen takia. Se puhuminen ja läpikäyminen kuuntelevan ihmisen kanssa auttaa tosiaan.

Ja Katjusha sai minunkin mieleni herkäksi kun vain ajattelenkin sitä että saitte viimein palkinnon kovan lapsettomuuskoettelemuksen jälkeen. <3

Täällä ollut pari, kolme päivää aika huono olo...semmonen vähä krapulainen välillä, välillä vatsa löysällä, hermokivut pahenee ja vauva on kyllä illat vetänyt semmoset hepulit että oksat pois. Olen toki jo niin skeptinen näistä oireista vaikka se niin kivalta tuntuisikin ajatella, että olisivat edes jotain enteilevää. Olen alkanut stressata jo öitäkin että miten saan nukuttua ja kuinka kipeä taas olen ja kuinka paljon taas pyörin ym. Tähän tilanteeseen kun ei voi mitään lekanukutusta lääkekaapista vetästä. :(

Noh, yhtenä kappaleena hamaan tappiin saakka oleva Maatuska83 rv 39+4

Kaisukkene, mihin asti te ootte sairaalalla? Me lähetään huomenna lounaan jälkeen kotia, jos ei mitään ihmeitä tuu. Mä en tiiä ollaanko osuttu samaan aikaan käytäville. Mä oon se, jolla on naama pilkuilla kohtuuttomista ponnistuksista :)

Mä olin tänään vasta ekaa kertaa ulkona huoneesta aamupalalla, en ole tavannut siis oikeastaan ketään täällä vielä :D Yritin siinä kyllä syödessä vaivihkaa katsella, jos olisin nähnyt sun näköistä (ts millaiseksi sinut olen mielessäni tehnyt...) tyyppiä, mutta olit varmaan ehtinyt jo lähteä! Kotiutus olisi meilläkin huomenna, ajasta ei tietoa. Mä yritän hu päästä aamiaiselle siinä ihmisten aikaan, joten jos silloin parempi onni. Ja nyt tiedän millaista naappua yritän etsiä. Tai ainakin sen väritystä.

Kaisukkene

Takaisin