La marraskuu 2016

Onnea synnyttäneille!

Tämäkin sai soittaa synnärille viime yönä klo 4 mutta ei alkavien synnytysoireiden vaan tämän kauhean migreenin takia! Olin ottanut max sallitun määrän parasetamolia ja ei auttanut yhtään todella kovaan migreenisärkyyn. Synnäriltä antoivat lääkärin luvalla ottaa buranaa. Helpotti mutta vieläkin vähän särkee. Saa nähdä ennakoiko synnytystä, tuskin. :D
Vastasivat muuten synnäriltä vasta 4 yrittämän jälkeen, kiirettä vissiin täällä Vaasassa!
Winnie 38+2

Onnea synnyttäneille!

Tämäkin sai soittaa synnärille viime yönä klo 4 mutta ei alkavien synnytysoireiden vaan tämän kauhean migreenin takia! Olin ottanut max sallitun määrän parasetamolia ja ei auttanut yhtään todella kovaan migreenisärkyyn. Synnäriltä antoivat lääkärin luvalla ottaa buranaa. Helpotti mutta vieläkin vähän särkee. Saa nähdä ennakoiko synnytystä, tuskin. :D
Vastasivat muuten synnäriltä vasta 4 yrittämän jälkeen, kiirettä vissiin täällä Vaasassa!
Winnie 38+2

Ilmeisesti kolmen aikaan ei ollut vielä niin kiirettä, vastasivat kolmen tuuttauksen jälkeen :D

Wuhuu! Mulla supisteli koko yön kipeenä, 5min välein. Mut silti ei mitään.. Ja nyt varmistelen, että eikö semmonen rusehtava vuoto oo ihan normaalia tässä vaiheessa (kun tosiaan supistelee ja limatulppa hävinny)..?

Joo, kohdunsuulla tapahtuu jotain kun vuotelee. Toivottavasti olisi sinulla merkkejä nyt lähdöstä. Itelläni oli pari viikkoa sitten kans vuotoja mutta täällä ollaan yhä. :D

Ja onnea synnyttäneille ja tsemppiä lähtöä pähkäileville sekä itse toimessa oleville! :)

Viime yönä uni tuli vasta yhen aikoihin ja heräilin taas. Alkuyöstä vähän jomotteli ja vihloi ikävästi kun vauva ruuvaili menemään. Mietin jo että kohta puhkeaa kalvot tai alakerta repeää kun niin innoissaan möyri. :D
Limatulppia sun muita ei ole enää vuodellut, on varmaan tässä parissa viikossa jo tullut kaikki mahdolliset vuodot pihalle mitä on voinut vaan tulla.
Noh, näin päikkäreiden jälkeen olo on aika krapulainen. Vatsassa taas velloo ja sai jo käydä vessassakin kun on löysällä. Päätä särkee ja oksettaa. Toivottavasti huomenna on parempi olo kun lupasin lähteä muksujen kanssa kaupunkiin ruokaostoksille (ei tarvi aina käydä tuossa lähimarketissa).
Se nyt tästä puuttuiskin että saan jonkun vatsataudin...

Eilen selvisi että kutina ei ole hepatoosia, joten sen puolesta hyvä. Liekö jotain stressiä tai hormoniperäistä. On jo toki pahin kutina hellittänyt. :)

Maatuska83 rv 39+2

Hei te kenellä tehty sektio, miten sujuu? Täälä 9pv sektiosta ja kävely onnistuu hitaasti ja haava alue kipuilee. Oisin niin toivonu alatie synnytystä, olisin varmasti jo koiran kanssa lenkillä ja vauvan hoitokin olisi helpompaa. Sohvalla vaan makoilen ja mies auttaa. On tä kyllä niin kakka tilanne!!! :(

Nelperi: Jos yhtään lohduttaa, niin minä en ainakaan viimeksi ollut alatiesynnytyksen jälkeen lenkillä vielä kahden viikonkaan päästä synnytyksestä. Seisomisen aiheuttama paine alapäässä teki niin kipeää, että hinkkasin makuultaan kylpyhuoneen lattiakaakeleiden välejä kun en muihin siivoustoimiin juuri pystynyt. :sour:

Saaks iloita: 5 cm auki! Pieni kysymysmerkki on avosuinen tarjonta, mutta lääkärit ovat sitä mieltä, että menis. Vauva on kiepuskellut syvemmälle vähän eri asennossa, mitä on ollu. Maha on jo paljon pienempi, kun vauva alhaalla ja uimavesistä iso osa pihalla :) Oksitosiinia lisätään vähän kerrassaan ja pidän puoleni epiduraalin riittävyydestä.

Huoh. Mäki haluisin jo tosi toimiin! Eilisiltana tunsin ehkä ekat supistukset. Tuntu ainenki iha eriltä ku tähä asti alavatsalla. Mut ei ne kyl kipeetä tehny..

Vauvalla oli selvästi eilisiltana ahdistunut olo,se koitti iha väkisi tunkee kyljestä läpi. Varmasti tuntu siitäki ikävältä ku supisti ja sen yksiön seinät alko puristuu päälle. Minä koitin toista rauhotella ku oikeesti tuntu et se on iha hysteerinen.. rauhottu onneks sit ku vähä vaihoin asentoa ja supistukset loppu.
Sunnuntaina yliaikaiskontrolli jollei tässä ihmettä tapahdu ja tipunen haluis ite tulla ulos..

41+0

Milloin ootte menny sairaalaan? :D sieltä sanottiin että tulet sit ku siltä tuntuu... supistuksia tullu 2-6min väli ehkä noin 9 asti... 3 lapsi mut ku siit on jo aikaa ku on tarvinnu...
Vauvatoive

Milloin ootte menny sairaalaan? :D sieltä sanottiin että tulet sit ku siltä tuntuu... supistuksia tullu 2-6min väli ehkä noin 9 asti... 3 lapsi mut ku siit on jo aikaa ku on tarvinnu...
Vauvatoive
Mullakin oli kolmas synnytys ja silti piti soittaa sairaalaan että koska pitää tulla. :grin Mulle antoivat ohjeeksi, että sitten kun väli on levossakin alle 5 min. Lähdettiin sitten kun oli n. tunti tullut supistuksia alle 5 min välein. Ja siinä vaiheessa alkoi kyllä olemaan jo aikas kipeitä ne supparit.

Vauvatoive, esikoisesta menin kun supistuksia tuli 4 minuutin välein ja olin silloin jo 7cm auki. Aika pitkään sua jo supistellut lyhyin välein, tsemppiä!

Ja Katjusha jee, tsemppiä sinnekkin! :)

Onnea vauvan saaneille! :)

Täällä ei edelleenkää merkkiäkään mistään, mitä nyt kävely on välillä hankalaa kun sattuu tonne alakertaan ja välillä kohdunsuuta jotenkii vihloo/nipistelee.

Yöt on katkonaisia kun pitää joko vaihtaa asentoa tai käydä vessassa tai sitten muuten vaan joku herättää.

Ja tuttuja tuntemuksia.. Itekin välillä mietin et mihin mä oon taas ryhtyny, että oliko järkeä kun just elämä helpottunu kun esikoinen jo 7. Ja muutenkin välillä kaikki pelottaa et miten pärjää jne. Suurimmaks osaks haluis vauvan jo ulos, mut välillä tulee tunne et hyvä et vielä siellä. Kulkee paremmin mukana ja onhan nyt vielä kaikki hetken helpompaa. Ristiriitasia ajatuksia ;)

39+3

Vauvatoive

Olin kotona 5h ja autossa 2h, supistuksia tuli koko sen ajan alle 10min välein. Automatkalla 4min välein jo. Toki ensisynnyttäjänä ei tuo alun avautuminen ollut kovin vauhdikasta, lopun kylläkin. (Kun avautui sairaalassa tunnissa 3:sta sentistä täysin auki sinne kymmeneen). Jos ois ootettu vielä kotona vaikka se tunti, ois voinut olla tilanne päällä matkalla sairaalaan tai sairaalan pihassa ois pää jo kurkkinut :D

Isommat lapset saa mennä nyt yökylään siskolle ja täällä kotona vielä oon... ehkä meen kunhan lapset siskolla niin varmuuden vuoksi tarkistukselle... toivottavasti nyt jotain on tapahtunu, ei nyt oo ollu vielä NIIIN kivuliaita supistuksia mut kyll ihan tarpeeks :P

Toivotaan, että vaasanpää purkautuu nopeeta, mutta ilmeisesti paljon laskettuja aikoja tähän ajankohtaan. Oma neuvolatäti sano et pelkästään sillä on nyt 5 la:ta tän ja ens viikon aikana :rolleyes:

Täällä tulee supistuksia vähä useemmin, mutta ei oo kipeitä enkä usko, et johtaa mihinkää:hilarious:vatsa ollu kovalla eilen ja tänään, ei kiva tunne yhtään ku muutenki on tukala olo mahassa!:oops: lonkat on taas kipeytyny tosi paljon! Onneks viimeyön oon nukkunu kuitenki hyvin, heräsin vaan 2 tai 3 kertaa

40+3

Toivotaan, että vaasanpää purkautuu nopeeta, mutta ilmeisesti paljon laskettuja aikoja tähän ajankohtaan. Oma neuvolatäti sano et pelkästään sillä on nyt 5 la:ta tän ja ens viikon aikana :rolleyes:

Täällä tulee supistuksia vähä useemmin, mutta ei oo kipeitä enkä usko, et johtaa mihinkää:hilarious:vatsa ollu kovalla eilen ja tänään, ei kiva tunne yhtään ku muutenki on tukala olo mahassa!:oops: lonkat on taas kipeytyny tosi paljon! Onneks viimeyön oon nukkunu kuitenki hyvin, heräsin vaan 2 tai 3 kertaa

40+3

Ei muuta kuin sinne ruuhkan sekaan. Täällä Vähässäkyrössä ei kovin montaa viimeisillään olevaa äitiä ole näkynyt...olenkohan nähnyt ainuttakaan? :woot: Silloin kun tokaa olin synnyttämässä 2010 niin oli melkoinen ruuhkavuosi. Kätilö juoksi välillä muualla ja katselinkin silloin salista lähtiessäni seinällä olevaa syntyneiden nuppineulakokoelmaa ja olihan siinä runsaasti niitä neuloja merkkailtu.

Tsemppiä kovasti kiki ja vauvatoive! :)

Ompa täällä moni täältä Vaasan suunnalta, ei olla vielä poksahdettu joten saattaa olla että samaan aikaan ollaan synnärillä! :D Nyt en tosin toivo, että synnytys alkaa kun tämä migreeni vaivaa vieläkin. Nyt on menossa 3 päivä ja mietin jos soitan taas synnärille että voiko ottaa toisen buranan. Se yksi burana vei kivun hetkeksi pois mutta tuli se vaan taas takas! Argh!

Winnie, sullako ei ole raskausmyrkytyksen oireita vaan kyse on ihan puhtaasti migreenistä?

Takaisin