La marraskuu 2016

Mietin myös että onko raskausmyrkytystä poissuljettu? :| mutta varmaan, jos kävit synnärilläkin?

Vau, kuvittelin ettei täällä ketään täältä suunnalta, mut täällähän on monta äitiä Vaasan seudulta. Ei olla taidettu maatuskan kanssa osua vastakkain vain sitten ;) Itse synnytin vks:ssä kolmisen viikkoa sitten ja meidän vauva oli toinen sinä päivänä syntyneistä eli hyvään saumaan näemmä osuttiin.

Ja minä olin tasan viikko sitten VKS:ssä synnyttämässä. Musta tuntuu, että olin ainoa synnyttäjä sillä hetkellä, siellä oli hyvin rauhallista. Kun meidän tyttö oli syntynyt niin silloin kyllä joku saapui synnyttämään. Kun kävelimme "syntyneet"-kalenterin ohi niin edellisenä päivänä oli syntynyt vain 2 vauvaa ja meidän vauva oli eka sille päivälle. Osastolla sain olla ekan yön yksin kahden hengen huoneessa. Hoitajakin sanoi, että on ollut ihmeen hiljaista siellä.

Täällä eilen herätyskello soi 05:04 jotta saan rauhassa heräillä ja suunnata lapsenvahdin tultua äitipolille. Klo 06 alkoi sitten supistukset, joita tuli säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta tiheästi!
Kyytini saapui 07:15 ja tässä vaiheessa oli jo selvää että synnytys oli alkanut..
Saavuimme sairaalaan vähän ennen yhdeksää ja kätilön tutkittua minut siirryin suoraan synnytyssaliin ja kuskini soitti miehelleni, jotta nyt kannattaisi rientää :grin Mies kerkesi kovastikkin mukaan, sillä poikamme syntyi klo 15:38 mitoin 3740g ja 50cm :Heartblue

Mietin myös että onko raskausmyrkytystä poissuljettu? :| mutta varmaan, jos kävit synnärilläkin?

Synnärillä en ole käynyt mutta soitin sinne. Tänään soitin toisen kerran, että saanko ottaa toisen buranan. Sieltä vastattiin, että saa ottaa. Nyt tuntuu, että alkaa helpottaa tämä migreeni. Minulla on verenpainemittari kotona, antoi lukeman 132/86, joten normaali. Turvotusta ei ole. En usko tämän olevan muuta kuin migreeniä, siitä olen kärsinyt koko raskauden ajan.

Onnea taas vaaveista :Heartred

Täällä ollaan tunti tissitelty ja minä oon kipeeks tulossa..
Otin sen rokotuksen sillon, joten varmaan sama virus joka oli miun äidillä ja tädillä.. kakka etten sano.

Tuun nopsaan huikkaamaan: eilen 24.11 klo 10.17 meille syntyi sektiolla pieni yllätys-poika. Strategiset mitat ovat: 3585 g ja 50 cm. Koko perhe voi hyvin, mitä nyt äiti on ihan pyörryksissä :D Ensimmäinen esikoispoika pariin sukupolveen!

Onnea kaikille synnyttäneille meiltä myös!

Kaisukkene ja Vilppu, väsyneet mutta onnelliset

Heippa, just nippa nappa jaksaa raportoida, että tyttö syntyi 25.11. Klo 01:46 ja on aikamoinen tyyppi. 51cm ja 3.295g (hyvä, ettei suurempi, paikkaamista tuli paljon). Kroppani ei oltu luotu tähän hommaan, kun tiistaina aloitettiin projekti, univelkaa on.
Mutta vauva on reipas ja ihana, ja viihtyy tississä kiinni :) Jos sais pikkuhiljaa isin paidan sisään, niin pääsis suihkuun ja söisi aamiaisen.
Katjusha (synnytys 41+1)

Onnea ihan kaikille vauvan saaneille <3

Katjusha miten ihanaa että teillä on nyt vauva! Alkoi itkettään kun tuli niin hyvä mieli teiän puolesta :sad010:happy::Heartpink

Onnea kaikille vauveleista! Ootte naiset sitten pistäneet oikein töpinäksi. :)

Muutaman päivän alakulo alkaa hellittää, vaikka yöt nyt meneekin yhtä huonosti kuin ennenkin. Aamuyöstä taas Panadolia naamariin että sai säryiltään nukuttua. Mietinkin yöllä, että toista se on tietty sit heräillä vauvan kanssa, kun ei tarvitse sentään tuskailla omia kipujaan ja voi nukkua missä asennossa tahansa ilman, että pötsi tuntuu kiinniliimatulta keilapallolta. :D
Vauva taas porailee alakertaa halki, inhottavaa viiltelyä vaan tuntuu. Kalvot vaan napsuu kun möngerretään ja ristiselkää jomottaa. Supistuksista nyt ei ole ollut tietoakaan. Pissalla saa käydä pahimmillaan vartin välein kun haaruksissa on niin kova paineen tunne. :/

Tänään on Black friday ja hirvittää kun lupasin muksuille (ennenkö tajusin että on tollanen Hullut päivät -meininki kaupoissa) että mennään kaupunkiin ruokaostoksille. Noh, ehkä siitä selvitään hengissä. Onneksi on ketterä farmari niin kääntyy vaikka minkälaiseen parkkiruutuun, jotakin hyvää tuosta vanhasta kotterosta. :D

Maatuska83 rv 39+3

Onnea kaikille synnyttäneille ja tsempit kaikille vielä odottaville! :)

Katjusha, teille vielä erityisesti onnea. Teidän odotus on ollut niin pitkä ja nyt vihdoin teillä on ihana oma vauva<3 Mäkin ihan liikutuin täällä.

Meillä sujuu vauva-arki ihan mukavasti, tytöllä tulee ens tiistaina 1kk ikää :) kasvaa hienosti korvikkeella ja rintamaidolla, huutaa vähän ilmavaivoja mutta muuten on kyllä aika tyytyväinen vauva. Rauhoittuu parhaiten rinnalla tai isänsä syliin, ja vaikka odotusaikana olin sitä mieltä että meille ei perhepetiä tule niin kummasti neiti vaan nukkuu meidän sängyssä yönsä. Pari päivää sitten tuntui että alkaa oma mielenterveys olla koetuksella, tyttö oli kaksi yötä huutanut lähes taukoamatta vatsavaivoja ja oltiin miehen kanssa nukuttu ehkä 2h/vrk, tiskikone hajosi ja päästi vettä keittiön lattialle ja tietenkin mulle iski vielä ihan hirvee flunssa. Nyt tyttö on taas nukkunut ihan hyvin, ollaan annettu ennen jokaista syöttöä Cuplatonia joka tuntuu auttavan masuvaivoihin. Ja onneks on mun äiti ja anoppi jotka auttaa meitä ihan tosi paljon, tekee omalle jaksamiselle ihan hyvää että välillä voi ihan rauhassa juoda teetä ja käydä pitkässä kuumassa suihkussa kun joku muu tekee ruuan valmiiksi tai vaikka pyyhkii pölyt ja vie roskat. Päätettiin myös tytölle nimi ja käytiin kirkolla sopimassa että ristiäiset pidetään 7.1. :)

Huhhuh, nyt on siivottu monta tuntia ja vielä olis vähän hommaa jäljellä. Äsken kävin viereisessä kauppakeskuksessa pari asiaa hoitamassa ja ihan hirveesti porukkaa. Ja tuntuu et moni tuijotti tätä mahaa! En tiiä onko niin iso et herättää huomiota vai korostiko raitapaita sitä entisestään ;)

Voisko tää jo syntyä.. Ei jaksa enää! Tänään laitettu sänkykii valmiiks ja pitää vielä turvakaukaloon laittaa kaukalopussi ni sitten tervetuloa baby!

39+4

Onnea kaikille vauvan saaneille :Heartred Ja tsempit meille muille! :)

Viime yönähän täällä oli kipeitä supistuksia, että herätti kyllä aina. Ei kuitenkaan mitenkään kovin säännöllisesti ja nyt päivälläkin niitä ollut, mutta harvemmin. Kävin koiran kanssa lenkillä, jos se vaikka vauhdittaisi. :grin Minä niin haluan pikku murun jo syliin :Heartred

Rv40+0

Takaisin