La marraskuu 2016

Mango, minulla ollut kans monta viikkoa menkkajomottelua ja vihlontaa tuolla alhaalla. Olen arvellut sen johtuvan vauvasta, että painaa tuonne alas jotenkin.

Katjusha, syväkyykkyä voisi kyllä kokeilla jos on vain tarpeeksi hyvät tuet että pääsee ylöskin. :D

Taitaa ihan kuulua asiaan, että panikoi onko äidiksi ja rakastaako sitä vauvaa sitten. Esikon kohalla kaikki on niin uutta ja sekin jo jännittää. Itsekin sillon mietin että onko minusta äidiksi ja osaanko mitään. Rakkaus vauvaan syttyi vasta viikkojen päästä. Aluksi kun sitä vain ihmetteli uutta tyyppiä ja mietti että mitä tuon kanssa pitäisi tehdä. :D
Nyt panikoin lähinnä sitä että mihin sitä taas on päänsä pistänyt. Eniten stressaa se, että heti sairaalasta kotiuduttuani arki jatkuu enkä saa jäädä toipumaan. On herättävä seitsemältä potkimaan esikko kouluun ja toinen on vietävä eskariin, koska säännöt vaativat saattajaksi aikuisen. On siis joka aamu noustava, herätettävä vauva ja puettava se mukaan ja lähettävä tuonne pimeään ja sama rumba iltapäivällä. Mies kun ei pidä mitään isyysvapaita tässä vaiheessa niin olen oman onneni nojassa. :/

Vaikka täälläkin on 3 synnytystä takana niin olen kyllä huomannut että nyt viime päivinä ruvennut jännittämään.Enemmän ehkä sitä ponnistusvaihetta,ne kun on kaikki olleet hyvin erilaisia.Laskettu aika olisi lauantaina eikä vieläkään mitään synnytykseen viittaavaa :arghh:

Vauva painaa öisin johonkin hermoon ja jalkoja särkee ihan älyttömästi,vaikea löytää asentoa jossa nukkua.Maanantaina olisi neuvola jossa sovitaan sitten mahdollinen yliaikaiskontrolli mutta en millään haluaisi mennä enää neuvolaan ilman vauvaa :rolleyes:

Jos vaikka viikonloppuna pääsisi jo tositoimiin!Tsemppiä myös kaikille muille joiden vauva antaa vielä odottaa :happy:

Möhis-90 39+4

Kaisukkene ja Murmele, tsemppiä sektioihin!
Täällä Lohjan sairaalassa on rauhallista. Halusin jäädä tänne, koska supistukseni ovat pirullisen kivuliaita ja matkaa kotoa on reilu 30 min. Tulee säännöllisen epäsäännöllisesti, liikunta stimuloi. Paikat vasta väljästi sormelle auki, pieni 0,5 cm "kynnys" vielä. Tuskin tänään syntyy tietenkään, mutta ihan luottavaisin mielin huomiseen
Katjusha rv. 40+6

Ei sitä tiedä Katjusha :) joskus etenee kovinkin vaihdikkaasti! Mutta paljon tsemppiä, jokainen supistus tuo lähemmäksi vauvan syntymän :)

Kaisukkene ja Murmele, tsemppiä sektioihin!
Täällä Lohjan sairaalassa on rauhallista. Halusin jäädä tänne, koska supistukseni ovat pirullisen kivuliaita ja matkaa kotoa on reilu 30 min. Tulee säännöllisen epäsäännöllisesti, liikunta stimuloi. Paikat vasta väljästi sormelle auki, pieni 0,5 cm "kynnys" vielä. Tuskin tänään syntyy tietenkään, mutta ihan luottavaisin mielin huomiseen
Katjusha rv. 40+6

Me sitten varmaan nähdään huomenna Lohjalla! Kauhiasti tsemppiä, pidän peukkuja että homma lähtee nopsaan rullaamaan kohti sitä parasta palkintoa! <3 <3

Tsemppiä kovasti kaikille kipujen kanssa tuskaileville ja niillekin, jotka vielä odottelee, että jotain tapahtuu! :)

Täällä on ollut aamusta asti sairaalassa. Ensin ultrattiin ja tehtiin sisätutkimus sekä saim ballongin käynnistelemään. Tänään oon ekaa kertaa kunnolla tuntenut supistuksia, muttei vielä suurempaa edistymistä oo tapahtunut.

Olikos teillä muilla jäätävää päänsärkyä ennen synnytystä..näin niin kuin ennakoivana oireena? Itselläni alkoi eilen ja mikään ei auta, lääkkeet tai lepo. Muistelin, että täällä muutama raportoi päänsärystä loppuraskaudessa vai muistanko nyt ihan väärin? :)
Raskausmyrkytykseen viittaavia oireita ei ole, verenpaine normaali ja turvotusta ei ole.

Tsemppiä Katjusha! Kyllä hommat siitä hiljalleen etenee. :)

Täällä myös päänsärkyä ollut nyt pari päivää. Verenpaineet ovat kyllä koholla, mutta muita raskausmyrkytykseen viittaavia oireita (näköhäiriöt, turvotus, proteiini virtsassa) ei ole.

Eilinen kauppareissu meni ihan reisille, kun autolta kauppaan lähtiessä kävely muuttui yhtäkkiä hyvin vaikeaksi. Kohdunsuulla/virtsarakon alueella alkoi tuntua ihan kunnon säkenöintiä. En tiedä, millä sanalla sitä kuvailisin - tuntui, kuin paikat olisivat olleet tulessa. Joka askeleella muuttui pahemmaksi ja lopulta, kun meinasi itku tulla kaupan ovella, mies sanoi, että pitäiskö sun odottaa autossa. :rolleyes: Tunsin pakottavaa tarvetta päästä pissalle, mutta pitkään kaupan vessassa huokailusta huolimatta en saanut juuri mitään tulemaan. Mietin jo, että rämähtikö tässä nyt pissatulehdus päälle, mutta vasta kävin labrassa eikä mitään löytynyt. Istuminen kuitenkin helpotti hetkellisesti oloani siinä määrin, että kuvittelin kai olevani kotonani ja sammutin lähtiessäni vessasta valot. Naapurikoppiin jäänyt mummo ei kauheasti ilahtunut tempauksestani. :eek:

Tuota poltetta jatkui alavatsalla hennosti koko illan, mutta nyt aamulla tunne on lähes kadonnut. Mies kovasti kyseli äsken Viroon päivän työmatkalle lähtiessään, että onhan mulla varmasti ihan hyvä olo. Vakuuttelin, että kyllä on, mene vaan. Että eiköhän tässä yhtenä kappaleena pysytä ainakin tää päivä!

Kara 39+1

Täälläkin tullut muutaman päivän ajan limaa.. tuli samanlainen keltainen , klöntti tulppa tossa 3 päivää sitten , kun jo kaksi viikkoa sitten :o erona se että , nyt vuoti sellaista kananmunan valkuaisen tyylistä limaa parina päivänä , vatsa toiminut hyvin ja tosiaan verenpaineet noussut , pientä pääkipua ja turvotusta. Ei kuitenkaan proteinit koholla.

Eilen oli aamuyöstä kipeitä supistuksia ja pitkin päivää välillä satunnainen supistus.. harjoitus supistuksia tuli ja meni, joku 4 tunnissa illasta.

Yöstä jatkui ja heräilin välillä menkka jomotukseen ja supistukseen, nyt tulee jo useammin.. no nyt vähän ruokaa ja takaisin sänkyyn. Panadolia vielä arvon tarviiko ottaa vai ei. Jokohan tämä merkkaisi jotain ?

Lakritsi, kyllähän tuo vähän kuulostaa siltä ettei synnytys kovin kaukana ole. :) Keho tuntuu laittavan monenlaista viestiä tulevasta. Toivotaan, että pääset pian tositoimiin!

Wuhuu! Mulla supisteli koko yön kipeenä, 5min välein. Mut silti ei mitään.. Ja nyt varmistelen, että eikö semmonen rusehtava vuoto oo ihan normaalia tässä vaiheessa (kun tosiaan supistelee ja limatulppa hävinny)..?

Lämpimät onnittelut synnyttäneille :Heartred
Ja tsemppiä supisteleville ja leikkaukseen menijöille! :)

Itse olen nukkunut paremmin kuin aikoihin, eikä mitään merkkejä että lähiaikoina pitäisi synnyttää :eek:

Rv 39+6

Onnea kaikille pienen nyytin saaneille :Heartblue:Heartpink

Tää mamma silmät ristissä lukee forumia. Oon onnellinen et sain nukkuu 5,5h putkeen mut vielä nukuttais ihan hirveesti.
Neiti heräsi vähän ennen seiskaa ja nyt sammui. Mies kumminkin nousee justiinsa ylös, joten minä tyrkkään torkkuvan tytyn sänkyynsä ja lähden koirien kanssa aamulenkille.
Tyttö herää aika varmasti kun sänkyyn laittaa, joten tissittelyä taas siitä sitten tiedossa..

Mileim + typy 3vk

Nytkö meidän vuoro? ;) limatulppa tuli aamulla ja supistuksia, jotenkuten kipeitä tullu koko aamun, nyt rupesin kellottamaan nii varmasti lopahtavat. Tänään olisi hyvä päivä syntyä! ♡
Onnea synnyttäneille ja tjemppiä meille kenelle vielä se edessä! ♡
Vauvatoive 41+0

Takaisin