La marraskuu 2016

Tää viikko kotona on tosiaan mennyt kotona - ovesta oon poistunut tasan kerran, mutta eipä ole ollut tarvettakaan irrottautua tästä vallitsevasta vauvakuplasta. Tänään kuitenkin päätin repäistä ja varasin ensi maanantaille ajan tunnin kuumakivihierontaan - jos se menee hyvin (äiti on varmaan eniten stressaantunut erossaolosta..), niin varaan sit samaan syssyyn kasvohoitoon ajan.

Puhe oli, että lähdettäis illalla vielä ekalle vaunulenkille - tuskin jaksan kovin pitkään kävellä, mut jos vaikka edes puoli tuntia saisi olla pihalla, niin en ihan kasvaisi kiinni sohvaan. Vähän vaan tuo eppari kipuilee vielä eikä muutenkaan alavatsan/lantionpohjan lihaksisto ole ihan iskussa.. puhumattakaan aivan olemattomasta pidätyskyvystä. :rolleyes: Oon kyllä treenaillut lihaksia kuntoon ihan niinkim ahkerasti, että ne jopa tuntuu aroilta.. toivotaan, että palautuvat shokissa mahdollisimman nopeasti.

Kelakysymys tähän väliin: Pitääkö Kelaan jotenkin ilmoittaa lapsen syntymä lapsilisää varten, jos teki hakemuksen ennen synnytystä? Vai meneekö sinne tieto virallisempia teitä?

Mymmelintytär, miulle ainakin tuli tänään kirje Kelalta, jossa ilmotettiin lapsilisän maksun alkamisesta tytön syntymän 28.10. perusteella, enkä minä mitään mihinkään ilmotellut :) eli virallista tietä on mennyt tieto, varmaan siinä samalla, kun luovat sen sosiaaliturvatunnuksen lapselle. :)

Pakko oli tulla vähän kurkkimaan teidän fiiliksiä, kun vuosi sitten olin samassa tilanteessa. Laskettu aika oli marraskuun lopulla, tyttö tosin syntyi vasta joulukuun puolella (41+1).

Kaikille onnea pienokaisista ja nauttikaa vauvavuodesta. Se menee nopeaa! Ei uskoisi, että pian jo vuosi kulunut siitä, kun sain oman pienen ihmeen syliin ja nyt neiti jo kävelee ympäriinsä.

Ihanaa joulun aikaa pientenne kanssa :Heartblue:Heartpink

Täällä supistellut nyt tauotta 19h..säännöllisiä ja tosi kipeitä, mutta ei liian kipeitä VIELÄKÄÄN! Toivotaan että nyt pian voimistuisi että viittis lähteä näytille..
Viimeistään aamulla mentävä jos ei saa nukuttua tänäkään yönä yhtään :confused: Noh pääasia että jotain edes tapahtuu!

Onnea uusista pikkusista:Heartred

Tänään jaksoin kävellä kaupunkiin ja takas, mitä en oo pystyny tekee ku viimeks joku 10 viikkoa sitte ehkä.. olihan se loppu vähä tuskaa mut selvisin! Ja ei sitte mitää merkkejä mistään paitsi vasen kylki ja nivunen kipee?:grin sit tein vielä bataattilaatikon pakkaseen, huomenna pitäis tehdä porkkana- ja lanttulaatikko ja miehelle kouluun pikkujouluihin maustekuivakakku:)

Tänään pikkunen ollu kuitenki pikkusen rauhallisempi, toivotaan että se nyt enteilis edes jotain, vaikka en usko :hilarious:

Rv 40+0

Miten Willa, vieläkö olet kotona?

Täällä taas valvotaan... Vasta 2h hereillä.

Tsemppiä Willalle! :)

Täällä herätty ennen neljää, eikä todellakaan minkäänlaisiin synnytystuntemuksiin, vaan aivan järkyttävään päänsärkyyn! :hungover: Eilen sairastuin johonkin vuosisadan flunssaan. Juuri tätä kaipasinkin tähän kohtaan. :sad001
Piti oikein mittailla verenpainettakin, mutta ei se ole kuin tuon 140/95.. Eli samaa luokkaa kuin on nyt ollutkin.

Rv 39+4

Tänään Poksahti vk 39+0 ja kalvotkin samaan syssyyn klo 0.16.
04.27 syntyikin jo meille pieni tytön tylleröinen.
52cm ja 3710g.
Eli ei niin pieni sittenkään...
Synnytys meni...vauhdilla.
Mitään puudutuksia en kerenny saamaan, paitsi oxynormia ja ilokaasua ja sairaalakassikin jäi eteisen lattialle. Hidsi!
Mutta hyvin me selvittiin silti. :joyful:
Kerron myöhemmin lisää...nyt oon ihan toooosi väsy. Mutta onnellinen... :happy::Heartred

Ohhoh, Moona78! Olihan menoa :D Onnea vauvan syntymän johdosta!
Mää taidan kuulua tuohon "kitukerhoon", aina silloin tällöin napakasti ottaa - mutta ei todellakaan niin säännöllisiä tuntemuksia, että kellottamaan pääsisi.
Joo-o, kyllähän "kaikki" odottaa uutisia (oma mies mukaan lukien), eikä se kyllä omaa oloa ainakaan rentouta.
Katjusha rv. 40+5

Yö meni vessassa juostessa. Mulla on jo tosi vaikea käydä pissalla kun vauva painaa rakkoa.
Tulee vähän kerrallaan mikä sitten taas juoksuttaa koko ajan. .

Yöllä supisteli taas jonkin verran.
Limatulppaa irtosi taas aamulla, niinkuin eilen aamulla. Jännä miten mulla tapahtuu kaikki yöllä.

40+4

Onnea kaikille vauvan saaneille, täällä odotellaan kovasti esikoisen syntymää jo. Tänään poksahti 39+0, ja tämä tuleva äiti alkaisi olla malttamaton.

30h säännöllisesti supistuksia, jotka oli niin kipeitä nyt aamun kuuden aikaan että synnärille tulin :hungover: nyt osastolla ja kipupiikin sain joka edes vähän helpotti! eiköhän täältä nyt sitten kahtena kappaleena lähetä!! ja sattupa sopivasti vielä mun omalle syntymäpäivälle tämä paketti :love7

Yö meni vessassa juostessa. Mulla on jo tosi vaikea käydä pissalla kun vauva painaa rakkoa.
Tulee vähän kerrallaan mikä sitten taas juoksuttaa koko ajan. .

Yöllä supisteli taas jonkin verran.
Limatulppaa irtosi taas aamulla, niinkuin eilen aamulla. Jännä miten mulla tapahtuu kaikki yöllä.

40+4

Sama kans, että pieniä liruja saa käydä päästelemässä pitkin yötä ja monesti kun nousee seisomaan niin tulee paineen tunne.

Yö meni taas ihan penkin alle. Itkin ensin itsekseni sitä kuinka ymmärtämätön mies taas on. Käsiä särki jonkin verran ja niitä asettelin aina paremmin pitkin yötä, mutta säästelin nyt Panadolit tällä kertaa. Ja sitä vessassa ramppaamista ja kissat tuli herättelemään jajaja... Välillä heräsin tunteeseen että ottaa kipeää ristiselkään ja vaihdoin asentoa jonka aikana tunsin supistuksen. Onneksi oli tosi lyhyt, että sai pian unen päästä uudestaan kiinni. Tässä aamulla ollut taas kipeitä vihlaisuja alavatsalla. Päikkärit kutsuu kun saan pojan eskariin, sen verran raato olo.

Onnea Moonalle ja olipa nopeaa toimintaa! :)

Maatuska83 rv 39+0

Tänä aamuna heräsin puol seiskan aikoihin ja siitä saakka ollu alavatsa tosi kipee. Sellanen menkkakipu ja vähän alaselän puolellakin. Pari kertaa pitäny käydä vessassakin kun vatsa kivuista sekasin.

Enteileeköhän nää kivut jotain vai onkohan ohimenevää? Mitään varsinaisia supistuksia ei ole vaan kunnon menkkajomotusta. Eikä ole missään vaiheessa edelleenkää ollu harjotussupistuksiakaan. Tai sitten ne ei vaan tunnu miltään..

Tota samaa myös täällä et pissahätä ja kun menee vessaa ni tulee ehkä tippa.

39+1

Mä heräsin viime yönä pariin otteeseen tunteeseen et rakko räjähtää! Vessassa meni sit ikuisuus ku pissa tuli vaa semmosena liruna,eikä kunnon paineella niinku normaalisti jos on kamala pissahätä.. hyvin ärsyttävää!

Mulla tuli eilen illalla jostain yhdeksästä yhteen jatkuvasti harkkasupistuksia mitkä tuntui myös selässä. Vai olikohan ne ihan oikeita? Toissayö meni niin huonosti unien osalta että päätin ottaa panadolin että saisin vähän nukuttua jos olisikin tullut lähtö. Sen jälkeen jomotukset loppuikin. No ainakin sain sitten ihan hyvin nukuttua, jos vielä tulee vastaavaa niin en kyllä ota lääkettä.

Ja onnea Moonalle :)

Mää heräsin tänä aamuna neljän aikaan johonkin kummaan oloon. Siinä unen pöpperössä pyöriessäni aloin hiljalleen tajuta, että kyse on supistuksista. Kun sitten sain silmät auki ja aloin ymmärtää kellosta jotain totesin, että supistuksia tulee 2-10 min välein ja kesto n. 30 s. Eivät olleet kivuliaita, mutta selkeästi napakampia, kuin toissaillan harkkasupistukset. No, onneksi en hälyttänyt palokuntaa paikalle. Varhaisaamiainen ja pari väliinjäänyttä jaksoa Emmerdalea nimittäin palauttivat kroppani taas normaalitilaan ja supistukset vaimenivat tunnin kuluttua niiden alkamisesta.
Ihan kuin olis löysässä hirressä.. :)

Kara 38+6

Ei vieläkään nyyttiä sylissä. Todella kipeitä supistuksia tulee kyllä kokoajan mutta mitään ei tapahdu :( aika tuskastuttavaa..

Takaisin