La marraskuu 2016

Tänään olin liikenteessä reilu 4 tuntia, kierrettiin kaverin kanssa kaupungin isoin kirppis(mistä löysin hyväkuntosen puuhamaton :happy:) ja sit käytiin syömässä abc:llä, okei no sielä istuttiin aika kauan et kaverin lapset sai leikkiä sielä, mut olin kuitenki jo väsyny ku pääsin kotiin. Kotona laitettiin pyykkejä kuivumaan, syötiin ja lähettiin miehen kaa kauppaan vielä. Kotona join vadelmanlehtiteetä ja moneen kertaan tokasin pikkuselle, että nyt ois hyvä päivä syntyä, mutta ei se haluu vaan tota yksiötä nyt jättää:rolleyes: Mieliala ajoittain on onneks tosi virkee ja kaverit muistuttaa nauttimaan viimesistä päivistä, että tätä aikaa tulee kaipaamaan ku vauva on vielä mahassa (koska eihän lasten kanssa aina helppoa oo) mut kyllä mä sen käärön jo tänne ottaisin <3 + mulla repee tosi kipeeks alamahan arvet nyt ja en haluis yhtään niitä lisää! Ja nyt viime päivinä oon ruvennu kuorsaamaan ku tullu painoo ja turvotusta kroppaan +limakalvot iha turvoksissa niin mies nukkuu levitettävällä sohvalla, joten kyllä mä senki viereen takas haluisin <3 ja ei saa muutenkaa nukuttuu vieressä ku mä pompin nii paljon sängyssä.. :bag::sorry: pitää toivoo et painoo jää synnärille ja kuorsaus loppuu hdt

Nyt on kyl ilta ollu kommenttien suhteen niin hiljainen, että varmana aamulla tulee vauvauutisia ;) Hehe.

Mä oon alkamassa yöunille. Oli mukava leffailta ja vauva oli osan ajasta sylissä/tissillä. Toivon että tämä yö olisi kans unien täyteinen :)

Eea & vauvva 5 vrk

Näin se vaihtu viikko taas eli 39+0. Vähän sekavat tunteet kun toisaalta tuntuu et tässä on aikaa vielä vaikka kuinka kun tuskinpa se tällä viikolla syntyy (=ei merkkiäkään siitä) ja sitten toisaalta alkaa jo pelottaa kun aika käy vähiin. Miten sitä sitten taas pärjää ja jaksaa? Nythän se vauva kulkee vielä helposti mukana :D

Hirvee väsymyskin vaivaa ja hermot välillä niin kireellä et ärsyttää itteäkin ;)

39+0

Willa, nonii, nyt on sun vuorosi! Kaikkea hyvää synnytykseen <3

Täällä perus aamuyön kaikki on hyvin 5 min, kaikki on huonosti 5 min -taistelu menossa. Äidin on mahdoton nukkua, joten parempi olla hereillä, ku kiduttaa itseä sillä, et aina nukahtaa ja herää.

Hyvää yötä kaikille <3

Mulla on supistellut raskauden aikana vain kivuttomasti ja sitäkin tapahtunut harvakseltaan, mutta eilen illalla tunsin koirien ulkoilutuksen jälkeen 2 h ajan kivuttomia supistuksia n. 10 min välein. Välillä tuntui myös menkkamaista juilintaa, joka itsessään tuli eilen aamulla mukaan kuvioihin. Nuo eilisillan supistukset vilkastutti suolenkin niin, että vessassa piti laukata vähintäänkin kerran tunnissa. Välillä tuntui, kuin ilmaa olisi pyörinyt jossain suolenmutkassa aiheuttaen hieman kipua alavatsalla. Suihkun ja sämpylän jälkeen nukahdin ja nyt aamulla olo on ihan normaali. Hieman erilaiseen yöhön olin varautunut. :rolleyes: Nyt kun ehdin ensimmäisen kerran oikeasti innostua ja tilanne laukesikin, en varmaan usko enää mitään merkkejä ja alan miettiä sairaalaan lähtöä vasta, kun tunnen vauvan pään haarovälissäni. :happy:

Kara 38+5

Niinhän se meni yli ajan reippaasti synnytys tapahtui sektiolla 19.11.2016 klo 3:34 painoa 4230g + 51cm terve poika. Olihan se sellainen maraton kesti 13 tuntia, ennenkuin päättivät ettei normaali synnytys onnistu. Lahdessa syntyi samana päivänä 9 vauvaa, oli vaikeata saada perhe huone, mutta saatiin. Nyt pitää harjoitella kävelyä

SPuolen yön aikaan alkoi supistukset ja kesti n.puol neljään. Kymmenen minuutin välein. Mutta siis taas kerran loppui..
Yö meni valvoessa.
Siihen vielä päälle flunssa.
En jaksa.
Nukuin ehkä 1-2h yöllä..
Kiva olo nyt..

40+3

Muokkaus.. kävin vessassa ja limatulppaa irtosi. Jes!! Jos se vaikka tästä.

Muokattu viimeksi:
Heipähei pitkästä aikaa!
Päivittäin olen seuraillut keskustelua ja myötäelänyt tapahtumia, mutta kommentoimaan en ole ehtinyt..
Mutta siis VALTAVASTI ONNEA kaikille synnyttäneille :love017 ja mahottomasti tsemppiä meille mahan kanssa kulkeville!

Täällä siis La tänään, eikä kaverilla tunnu olevan mitään kiirettä ulos. Ja totuuden nimissä on sanottava et kyllähän tämä odottaminen jo piisaisi :shifty: Limatulppaa on nyt tullut jo useampana päivänä, mut siinäpä se.
Keskiviikkona on aamusta äitipolille aika, ja käynnistyksestäkin on jo ohimennen puhuttu, mutta enpä jaksa uskoa että käynnistetään -lapsi on kuitenkin vielä alle 4kg ja voi hyvin ja minunkin vointi on ok, ellei yleistä hermojen kireyttä lasketa :rolleyes:

Mutta loppumetreillä mennään, kyllä me jaksetaan! Ollaan sen verran pitkä tie jo tultu :happy:
Ja onhan kohta myös joulu :greet008:Heartred

UnNa 40+0

Tehtiin aamusta 4km lenkki, esikoisen raskausaikana en olisi pystynyt enää 3 päivää ennen laskettua aikaa moiseen. Ihan hyvin vielä sujui ja ehkä se johonkin vaikuttikin kun nyt jomottelee mahaa :rolleyes:

Onnea IceQueen ja MarSka nyyteistä! :)

Täällä ei mitään uutta. Olen itsekin alkanut olla sillä kannalla etten usko oireisiini, että uskon lähdön olevan lähellä sitten vasta kun luulen kuolevani supistuksiin. :D Saan varmaan pian yksikseni täällä höpistä... :)
Eilen huvitti ajatus siitä, että ensin koko raskauden stressaa että vauva pysyy kyydissä ja sitten ressaa että tuleeko se ikinä pihalle. :D

Maatuska83 rv 38+6 (jee, huomenna taas poksuu lisää..)

Maatuska,mä just eile kans nauroin miehelle sitä et ensi jännitettii ne ekat 12 viikkoo et pysyy varmana kyydissä. Sit jännitettii et pysyyhä se kyydissä turvallisille viikoille.. ja nyt sit jännitetää et suvaitseeko tuo pikkutipunen jättää yksiönsä suosiolla vai tarviiko antaa häätö.. mua jotenki nii vaa hirvittää pelkkä ajatuskin käynnistyksestä..
40+4

Onnea uusista pienokaisista!!!
Nempsu, mulla on suorastaan ollu paniikki tänään siitä käynnistämisvaihtoehdosta... No, ei tässä auta ku rukoilla luonnollista käynnistymistä. Vaikka kuka sanois mitä, en haluais keinotekoista synnytystä. Mutta elämässä on vaan otettava vastaan mitä annetaan - yrittää pitää mielessä sen palkinnon kuitenkin.
(Koeputkihedelmöitettynä toivois edes jonkin yksityiskohdan luonnollisuutta)
Katjusha rv. 40+4

Muokattu viimeksi:
Sama juttu, että kammoan hieman sitä käynnistämistä. Itse ainakin olen kokenut sen kivuliaana kun toka käynnistettiin kun silloinkaan ei kroppa tajunnu ryhtyä ite töihin vaikka lapsivedet tihkui. Ois kiva kokeilla vaihteeksi itsekseen etenevää synnytystä. Esikoinen lähti spontaanisti itekseen supistuksilla, mutta oli niin onnettomat supistukset jotka alkoi vielä hiipuakin kesken kaiken että tipalla mentiin siinäkin loppuun asti.
Ilmeisesti meikän kroppa on yksinkertaisesti vaan niin tyhmä, ettei se tajua itekseen synnyttää. :D

Meidän synnärillä lähdettäisiin liikkeelle ballongilla, että sen suhteen ei niinku kättelyssä lyödä lääkkeitä täyteen. Tuo kivuliaisuus (kun siitä tietää) ei kyllä helpota positiivista asennoitumista, se tietää vahvempia lääkityksiä.
Toivotaan, että saadaan pienet turvallisesti maailmaan!

Kiitos myötätunnosta. <3 Et sentään saanut kuorsaavaa kaveria? :D
Minulla esikon aikaan raskausmyrkytysoireet vaivasivat, mutta synnytys käynnistyi kyllä kertalaakista ilman ennakko-oireita, kun kivuliaat supistukset alkoivat. Tokan aikaan ei ollut kuin lapsiveden tihkuminen ainut oire ja kun sairaalaan pääsi käynnistykseen niin sentään tiesi että pois ei lähetä ilman vauvaa. Mutta tämä kolmas onkin tosiaan hermoja raastava juuri noiden "jos nyt, no ei sittenkään" -oireiden takia. Tottakai edelliset tullu viikon yli lasketun, mutta kun tällä kertaa vauva olisi jo lähtökuopassa ja homma oisi niinku synnytystä vaille valmis. :/
Ei sentään ollut kuorsaava. :joyful: Mukava huonekaveri ja tavallaan oli kivakin, että oli juttuseuraa. Ei ollut niin yksinäinen olo. Mutta kun toisenkin vauvan huudot ja hoitajan käynnit ym. siinä niin mä en vain saa sellaisessa ympäristössä nukuttua. Meinasi tulla jo paniikki kun olin 6h yrittänyt unta eikä silmäystäkään. Siinä vaiheessa ajattelin vain, että no se on viimeinen yö siellä, kotiin kun pääsen niin otan levon kannalta! Niin olen tässä ottanut nyt sitten ja vieraat saavat tulla vasta sitten kun mä olen taas voimissani. :)

Nonniin, keskiviikkona on aika synnytystapa-arvioon. Jännittää hiukkasen. Nyt kuitenkin jotenkin positiivisempi fiilis kuin perjantaina, suurin stressi selätetty. Kyllä se siitä. Kaikki menee hyvin, tuli vaava maailmaan millä tavalla tahansa :)

Ja taas onnitteluja kaikille synnyttäneille! Meidän odottavien joukko kun vaan supistuu supistumistaan :)

Onnea synnyttäneille :Heartred ja kaikille muille kärsivällisyyttä ja tsemppiä :)

Täällä ei tapahdu mitään, yhtenä kappaleena ollaan...

Rv 39+3

Takaisin