La marraskuu 2016

Mulla on nenä vähän väliä tukossa. Onko muilla samaa?

Ei siis mitään varsinaista flunssaa, mut tuntuu et pienestäkin pitää puuskuttaa ja nenä tuntuu olevan jatkuvasti tukossa. Pakko käyttää nenäsuihketta sillon tällön, jos haluu hengittää.

38+5

Kyllä! Olen ottanut välillä Otriviniä, että saisin nukuttua mutta siitä tulee taas sitten kurkku oudoksi. Flunssaa ei ole ollut hetkeen ja sitä en halua vaikeuttamaan loppuraskautta!

Tää loppuraskauden unettomuus on kyllä ihan p...stä. Sitä tiedostaa, että nyt olis levättävä ja kerättävä voimia tulevaan, mutta mieli on niin levoton että varpaat senkun pyörii peiton alla. :nailbiting:
Ja kylläpä muuten makiasti vihloo nivusista reisiin asti välillä seistessä; ai että kun näistä tuntemuksista sais nauttia vielä useamman viikon! :hilarious:

Kara 38+3

Muokattu viimeksi:
Kara, niin tiedän tunteen! Yleensä oon ollut nukkumassa jo ysin ja kympin välissä (jeep, me ollaan ihan kalkkiksia :D ), mutta nyt mä täällä vaan kattelen Gilmore Girls'ejä ja mietin milloinkohan alkaisi uni tuntumaan silmissä. Vielä ei pienintäkään merkkiä ilmassa. Ja yöllä heräilen sata kertaa ja oon 15-120 min hereillä. Yleensä uni maistuu parhaiten kuuden jälkeen ja heräänkin vasta 11 pintaan. Silloin on päivä kivasti puoliksi kulunut. Ennen raskautta heräsin aina joka pvä 6-7 välissä. Jotenkin turhauttaa tämä valvominen, vaikka onhan tätä töllöä kiva tuijotella... Argh.

Kaisukkene 38+5

Nenä on ollu täällä tukossa muutaman viikon. Osa ehkä flunssaa kun tässä on koko syksyn ollu joku tauti päällä, mut osa varmasti raskautta. Otrivin ollu päivittäisessä käytössä koko tuon tukkosen ajan, ei mikää muu auta, aukasee nenän hyvin ni saa hengitettyä ja öisin nukuttua.

Tänä yönä ei kyllä näköjään tarvii nukkuu... Supistuksia tulee epäsäännöllisesti mut enimmäkseen n. 10min välein. Äsken teki jo niin kipeetä että joutu hengittelee syvään, oli pakko nousta ylös etten valvota vieressä nukkuvia miestä ja poikaa puhkumisillani...

IQ rv 40+3

Oo IQ, mä kävin just vaihtaa vaipan ja puhdistaa nenän pojalta ja tulin nyt kattoo et joko joko. Kuulostaa erittäin hyvältä tilanne. Nyt vaan sit oikein hyvää synnytystä sinne :)!

Sain nukuttua noin 2h ja se on tosi hyvin. Meillä yöt ollu alusta asti todella rikkonaisia. Ajattelin tänä yönä yrittää kerätä vähän enemmän unta, ku maitohommatkin alkaa olemaan kunnossa ja kysyntä ja tarjonta pelaa. Ja jee, vihdoin jälkisupistukset on siedettävinä ja voin nukkua, vaikka niitä tulisikin!! :)

Käytii eilen vieripoliklinkalla tarkastukset, ku kotiuduttii reilu vrk ikäisenä. Bili oli hyvä ja kaikki muukin. Olin todella onnellinen ku poika oli jo 3vrk iässä ohittanut syntymäpainonsa :)! Ja ekat ihan rehelliset sinappiset maitokakat oli tullu, ku siinä vaipan vaihdoin.

Tuli äsken vessareissulla hyytymä (kolmas vrk sisään ja nyt isompi) ja pitää huomenna sitä selvitellä et onko OK. Vuoto muuten jo niukkaa..

Joo ei nää supistukset vielä helpota, enimmäkseen nyt alle 10min välein tulee ja ihan hyvän pitusia kun on 1-1,5min. Täytyy vaan toivoo ettei liian nopeesti lähe etenee kun muutama tunti pitäs vähintään jaksaa että voi esikoisen herättää ni ei tarvii vaan kadota täältä sen huomaamatta. Ja sit ois vielä melkein tunnin matka sairaalaan..

Tsemppiä IceQueen! Toivottavasti varhain aloitettu uurastus palkitaan sunnuntaivauvalla. :)

Täällä ei tänäkään yönä mitään mainittavaa. Vain liian lyhyet, vessahätään katkenneet yöunet ja tuttua alavatsajomotusta.

Tsemppiä täältäkin IceQueen, toivottavasti tilanteesi etenee!

Täällä taas toivotaan, ettei oma tilanne etenisi tänään. Mies lähti jahtiin aikaisin aamulla ja on siis kahden tunnin ajomatkan päässä. Tosin jos viime synnytykseni perusteella jotain voisi päätellä, niin synnytyksen alettua mies ehtisi ajella tuota matkaa edestakaisin useamman kerran. :grin Mutta sellaisia päätelmiähän on turha tehdä. No, onneks ei mitään erityisiä tuntemuksia ole. Ja olishan se nyt oikeasti aika huonoa tuuria, mikäli synnytys käynnistyisi just kun mies on reissuillaan... :smiley-angelic006

Kara 38+4

Muokattu viimeksi:
Tsemppiä IceQueen! :)

Eilen supisteli kipeästi päivällä lupaavasti yli 2 tuntia n. 15 min välein. Ja ne oli sitten siinä. Illalla pari ässää tuli käytettyä. Heräsinkin kolmelta aamuyöstä kovaan käsien särkyyn ja taas vaan Panadolia naamaan. Nyt on kädet aika kipeät ja puuduksissa. Että tosi paljo oli ässilläkin vaikutusta, kun taas heräsin yhtenä kappaleena. :D
Illalla tuskastelin lähes itku silmässä miehelle, että joku toinen oisi minun oireilla synnyttänyt jo ainakin 10 kertaa tähän mennessä. Siis yli viikon aikana olen vuotanut verta, hyytymiä, ruskeaa vuotoa ja limaa, vaaleaa ja vaaleanpunaista limaa, on supistellut ja jomotellut. Eikä siltikään mitään. Ilmeisesi keho nyt ei vaan tajua, että mitä pitäisi tehä. Alan pikkuhiljaa asennoitumaan siihen, että saattaa mennä käynnistykseen koko touhu. Tosi turhauttavaa. :(

Kun ei tässä kerran mitään kummempia tapahdu niin voisin yrittää edes ommella jotain aikani kuluksi. Päivät on niin pitkiä kun ei käsien takia saa tehtyä niin paljoa. Ompelu saattaisi ehkä jotenkin vielä onnistua..

Maatuska83 rv 38+5

Joo kyllähän ne täälläki lakkasi supistukset sillo, eilen oli niin turhautunu/masentunu olo että! eikä oikeen mitään tuntemuksia, nyt jomottaa sentään alaselkää ja -mahaa..

Yö on menny vähintään parin tunnin välein heräilessä vessaan ja naapurilla oli jotkut illan istujaiset et ensin ne "valvotti" kahteen ja sit puol 4 alko kuuluu uutta mekkalaa, mut onneks hiljenivät sillo nopeaa :)

Kauhee kyselysuma on rantautunu tänne, ku huomenna on la niin kaikki niin kiinnostuneita et joko tulis, osa onneks osaa kysyy niin että ei ärsytä... Eniten melkee ruvennu ärsyttää oma äiti ku se alkaa kyselee uudelleen kaikkia et miten meinaat synnyttää, käytätkö puudutuksia ja joo ku mä kuulin et epiduraalin ottaminen oli ollu pahempaa ku ite synnyttäminen jne jne.. tiuskasinki sille jo et mistä mä voin tietää miten synnytän ja miten kestän kivun, et go with the flow on mun tyyli ja hetki kerrallaan katotaan miltä tuntuu! (Anteeks avautuminen)

Tänään jos lähtis vähä kävelylle raikkaaseen ilmaan, ku eilen ei oikee tullu käytyä ku parissa kaupassa, piti mennä miehen mummun luo, mutta sielä oltiin flunssassa ja uutta flunssaa en tähän enää halua :)

39+6

Tsemppiä IQ!!

Maatuska, tiedän miltä susta tuntuu, mulla oli kaikista vaivaisin raskaus tämä kolmas ja oireita piisasi. Silti vauva syntyi vasta rv 41+1, just samalla rv:lla kuin esikoinen. Ja esikoisen raskauden aikana mulla ei ollut yhtään mitään oireita, muuta kuin pahoinvointi alussa!

Tsemppiä kaikille loppuraskauden oloihin ja odotteluun!

Täällä VKS:lla ei ollut ollenkaan ruuhkaa kun tulin synnyttämään ja ekan yön sain olla yksin vauvan kanssa kahden hengen huoneessa. Nyt tokaksi yöksi sain huonekaverin. Vitsit mitkä silmäpussit mulla on, kun ennen synnytystä meni monta yötä vähillä unilla ja sitten vauva syntyi yöllä, sitä seuraavan yön imetin, ja sitä seuraavana yönä en saanut nukuttua kun huoneessa oli muitakin. Että 3 vuorokautta mennyt tässä parin tunnin unilla per vrk. :dead: Tänään päästään kotiin ja odotan vain, että pääsen miehen kainaloon omaan sänkyyn!

Mie oottelen et missä miu kaikki synnytystä ennakoivat oireet on.. Pari pientä supistusta ollu mut neki enemmä jotai harkkasuppareita ku ei oo ollu sellasii selkeitä tai kivuliaita mistä tunnistas. Jännä kun parisen kuukautta sitten lääkäri pisti sairaslomalle töistä lyhentyneen kohdunkaulan takia ja viimeisessä lääkärin tarkastuksessakin kohdunkaulaa ei ollu jäljellä enää paljoo mut ei mitää oireita et ois synnytys lähenemässä :/ Viikon päästä ois laskettu aika ja kaikki ollu sitä mieltä et tämä syntyy ennen sitä, mutta jotenkin on sellane olo itsellä et menee yliajalle :(

Tämä lapsi taitaa haluta jousimieheksi. Kyllähän se paremmalta kuulostaa kuin skorpioni. Voin sanoa kun itse olen sellainen ja aika vaikea. :happy:

Kyllä ärsyttää suunnattomasti kun ne eiliset vähäisetkin supistukset hiipui, tuntuu että itsellä ei ole mitään virkaa kun olen ollut kotona jo syyskuusta asti ensin sairaslomalla ja siihen päälle äitiysloma. Olisihan täällä tekemistä mutta mihinkään ei jaksaisi tarttua kun ei ole pakko. Jotain rutiinia nyt kaipaisin elämään. Ja toisaalta täytyisi kerätä voimia tulevaa synnytystä varten niin ei kauheasti viitsisi rehkiä...

40+4

Tsemppiä IQ!!

Maatuska, tiedän miltä susta tuntuu, mulla oli kaikista vaivaisin raskaus tämä kolmas ja oireita piisasi. Silti vauva syntyi vasta rv 41+1, just samalla rv:lla kuin esikoinen. Ja esikoisen raskauden aikana mulla ei ollut yhtään mitään oireita, muuta kuin pahoinvointi alussa!

Tsemppiä kaikille loppuraskauden oloihin ja odotteluun!

Täällä VKS:lla ei ollut ollenkaan ruuhkaa kun tulin synnyttämään ja ekan yön sain olla yksin vauvan kanssa kahden hengen huoneessa. Nyt tokaksi yöksi sain huonekaverin. Vitsit mitkä silmäpussit mulla on, kun ennen synnytystä meni monta yötä vähillä unilla ja sitten vauva syntyi yöllä, sitä seuraavan yön imetin, ja sitä seuraavana yönä en saanut nukuttua kun huoneessa oli muitakin. Että 3 vuorokautta mennyt tässä parin tunnin unilla per vrk. :dead: Tänään päästään kotiin ja odotan vain, että pääsen miehen kainaloon omaan sänkyyn!

Kiitos myötätunnosta. <3 Et sentään saanut kuorsaavaa kaveria? :D
Minulla esikon aikaan raskausmyrkytysoireet vaivasivat, mutta synnytys käynnistyi kyllä kertalaakista ilman ennakko-oireita, kun kivuliaat supistukset alkoivat. Tokan aikaan ei ollut kuin lapsiveden tihkuminen ainut oire ja kun sairaalaan pääsi käynnistykseen niin sentään tiesi että pois ei lähetä ilman vauvaa. Mutta tämä kolmas onkin tosiaan hermoja raastava juuri noiden "jos nyt, no ei sittenkään" -oireiden takia. Tottakai edelliset tullu viikon yli lasketun, mutta kun tällä kertaa vauva olisi jo lähtökuopassa ja homma oisi niinku synnytystä vaille valmis. :/

Viikko synnytyksestä ja vuoto on melko kirkasveristä, tänään tuli yksi iso klimppi pönttöön. En kerennyt nähdä kuinka iso oli, ei kuitenkaan ehkä ihan kananmunan kokoinen. Kuumetta ei ole eikä alavatsakipuja, huolestunko turhaan?

Varpahat, mulla tuli kanssa 10cm pitkä ja 1cm paksu kova suikale ja lääkäri sano et hyvä että tuli pois. Kalvon/istukan palanen. Jos kuume 38 tai yli ja kohtu kokoajan kipeä, niin sitten yhteyttä!

Niin ja jos tulee lisää isoja hyytymiä ja vuoto muuttu jollain tavalla ja on haisevaa, niin silloin myös yhteyttä. Eli en olisi vielä huolissaan :)

Tämä lapsi taitaa haluta jousimieheksi. Kyllähän se paremmalta kuulostaa kuin skorpioni. Voin sanoa kun itse olen sellainen ja aika vaikea. :happy:

Kyllä ärsyttää suunnattomasti kun ne eiliset vähäisetkin supistukset hiipui, tuntuu että itsellä ei ole mitään virkaa kun olen ollut kotona jo syyskuusta asti ensin sairaslomalla ja siihen päälle äitiysloma. Olisihan täällä tekemistä mutta mihinkään ei jaksaisi tarttua kun ei ole pakko. Jotain rutiinia nyt kaipaisin elämään. Ja toisaalta täytyisi kerätä voimia tulevaa synnytystä varten niin ei kauheasti viitsisi rehkiä...

40+4

Mää oon 22.11 syntynyt ja vika skorppari siis ja mää haluaisin ehottomasti skorpparivauvan :hilarious: kelpaa jousimieskin toki! nyt kun yliajalle jo mennyt niin mun synttärinä olis hyvä kyllä tulla :smiley-angelic006 41+0 menossa..

Ensimmäinen supistus, jota pystyi jo supistukseksi sanomaan bongattu tänään! Valitettavasti siihen se sitten jäikin :D ellei supistusväli tule olemaan noin viisi tuntia :'D

Maltti on valttia ja alunpitäen asennoitunut menemään 40+ viikoille mutta kyllä sitä soisi itselleen jo hiukan kevyemmän olon, henkisesti ja fyysisesti. Mutta enää ei ole kuin maximissaan 2 ja puoli viikkoa odotusta jäljellä. Positiivisen kautta...!

Onnea kaikille vauvan syliinsä jo saaneille, ihanaa että teillä odotus on ohi ja se paras palkinto sylissä <3

Takaisin