La marraskuu 2016

No nyt soitettiin sairaalasta että sulla onkin nyt niin hyvät viikot että tule vaan tänne sairaalaan heti uusiin verikokeisiin ja ota laukku mukaan.

Jos trombosyytit vielä laskee niin ei voi laittaa epiduraalia. No onpa kiva jos tämä nyt käynnistetään niin ei saa puudutetta ja käynnistäminen sattuu enemmän.

Huh huh. Mies lähti hakemaan lapsenvahtia Helsingistä.

Ja taas ihan sikamegapaljon onnea uusille äiteille vaavojen johdosta <3 Itse istun jalat ristissä, ettei mikään käynnistyisi ennen ensi viikon magneettia. Omituista, nyt kun vaava voisi tulla niin ei sitten saisikaan... Ymph.

Kaisukkene 38+5

Kaisukkene, eli sun tyyppi on perätilassa edelleen? Joskushan ne vielä kääntyilee ihan viime hetkillä, vaan lienee yleisempää uudelleen synnyttäjille. Voihan että ...

No nyt soitettiin sairaalasta että sulla onkin nyt niin hyvät viikot että tule vaan tänne sairaalaan heti uusiin verikokeisiin ja ota laukku mukaan.

Jos trombosyytit vielä laskee niin ei voi laittaa epiduraalia. No onpa kiva jos tämä nyt käynnistetään niin ei saa puudutetta ja käynnistäminen sattuu enemmän.

Huh huh. Mies lähti hakemaan lapsenvahtia Helsingistä.

Onpas ikävä tilanne. :(
Itelläni ei ole kyllä kokemusta moisesta, mutta leukosyyttien vähenemisestä kyllä (keho korjasi onneksi vuoden aikana itse arvot alarajalle). Sen silloin totesin että googlettaminen ei ole parasta tuollaisissa tilanteissa kun sieltä tulee vastaan kaikkea syövästä ties mihinkä. :D

Kaisukkene, eli sun tyyppi on perätilassa edelleen? Joskushan ne vielä kääntyilee ihan viime hetkillä, vaan lienee yleisempää uudelleen synnyttäjille. Voihan että ...

Joo siellähän hän, ja kuulemma sen verran iso jo ettei tilaa enää kääntyillä. Sisko synnyttänyt kaksi perätilasta ja äitee yhden, voi siis olla että suku"viasta" kyse. Me ollaan kuitenkin sen verran pitkiä ja leveälanteisia, ettei alatiesynnytys täysin poissuljettu (siskon ne kaksi kummatkin alateitse tulleet maailmaan). Itse en myöskään sektiota haluaisi. Odottelen (yritän ainakin olla) stressaamatta sitä arviota.

Verenpaineetkin huitelee ylälukemilla ja päähän sattunut pari pvää. Soitin Lohjalle, että pitäisikö tulla käymään näytillä. Neuvoivat ottamaan päikkärit ja jos vielä korkeat (yli 150/100) ja pääkipu jatkuu niin lähden tulemaan. Elämme liian jännittäviä aikoja...

Joo siellähän hän, ja kuulemma sen verran iso jo ettei tilaa enää kääntyillä.

Verenpaineetkin huitelee ylälukemilla ja päähän sattunut pari pvää. Soitin Lohjalle, että pitäisikö tulla käymään näytillä. Neuvoivat ottamaan päikkärit ja jos vielä korkeat (yli 150/100) ja pääkipu jatkuu niin lähden tulemaan. Elämme liian jännittäviä aikoja...

Mulla kans nää paineet koholla ja pääkipua , kädet kihelmöi ja jalat vähän turvottaa.. päälle supisteluja , oikeita ja harkkoja.

Eilen polilta neuvoivat kanssa panadolia ja unta, sain paineet illan pysymään alle 140/92. Tänään taas nousi, soitin polille ja ilmeisesti kiirettä ym kun ei vastattu pariin otteeseen ja asiaan ei juuri kommentoitu.. panadolia ja lepoa vaan tämä päivä. Paineet 110-168/ 86-95.. no otin panadolin ja lepäsin/ torkuin ja paineet 140/92.. vähän tekis mieli soittaa uudestaan.. :( jos nyt vaikka olisi parempi hetki.. tai sitten vaan seuraan vielä huomiselle.

Mulla paineet ollu aika matalat nyt raskaana.. 105-120/ 60-80 eli silleen tää on kyllä selkeä muutos. :(

Kolme päivää jossain rv 32 oli kans kovat paineet ja siksi polilla tiedoissa että soittaa jos menee yli 140/90..

Lakritsi 38+2

Sairaalasta lähetettiin kotiin. Veriarvot paremmat. Kummallakaan ei ole hengenvaaraa niin ei käynnistetty. Teki kyllä rajun sisätutkimuksen niin nyt kyllä sattuu ja supistelee. Jospa yöllä...

Sulla on Lakritsi vielä korkeammat kuin mulla! Mä sanoisin, että soittele uudelleen vaan, koska näissä on mielestäni parempi varoa kuin katua!

Mulle annettii ohjeeks et jos alapaine nousee yli 100 ja tulee päänsärkyä, näköhäiriöitä, ylävatsakipua ja proteiinia pissaan ni pitää ottaa yhteyttä sairaalaan. Kotona oon nyt mittaillu ni ei oo ollu mitää häikkää :)

Minulle taas annettiin neuvolasta ohjeeksi, että jos paineet yli 140/90 niin yhteys sinne tai polille. Paljon vaihtelee käytännöt näköjään. :rolleyes:
Olen mittaillut ja on pysynyt tuon alle mutta en nyt kauheesti säikähdä jos vähän menee yli, kun esikoisen raskaudessa paineet oli tuota korkeammat selvästi. Pissanäyt oli puhdas päivä sitten, joten itselläni luulen olevan normaalia loppuraskauden kohoamista. Toki seuraan päivittäin!

Jep, mulla eilen se alapaine yli sen 100 ku säikähdin kunnolla.. en nyt ole soittanut ja nyt tässä ihan paikoillaan ollu niin paineet laskenu 125/76. Eli ihan normi nyt kun ei liiku.. tosin eilen sanoivat ettei saisi liikkeessä mennä yli sen 140/90. Mä olen käsittänyt että loppu raskaudessa on ihan normaalia jos paineet kohoaa iltaa kohden ja turvotus lisääntyy , mut mullahan tätä on nyt ympäri vuorokauden.. :( tosin ei toi turvotus musta vielä paha ole :)

Huh mikä mieletön päivä!

Ehdin olla sairaalassa tunnin kun mentiin 1cm ponnistukseen. Piti tulla näytille, kun meni vedet ja streptokokkinäyte oli ottamatta. Sairaalaan kun päästiin, niin yhtäkkiä mentiin 2-3min välein supistuksilla ja siinä sit enää mietitty muuta kuin että synnyttämään vaan.

Ei sit ilokaasua kummemmalle ehditty. Mutta eipä kyllä lopulta ois tarvitukaan sen kummempia, kun homma oli ohi niin nopeesti.

Tänään klo 16.16 sitten syntyi ihana pieni poika <3 ensisynnyttäjäksi meni hirveän nopeasti, kätilö oli ihmeissään! Supistukset säännöllistyi niin ja muuttuivat sen verran kipeiksi, että saavuttiin sairaalaan puoli 12, vaikka piti ensin mennä vasta puolen päivän jälkeen.
Ilokaasulla ja spinaalipuudutuksella mentiin! Kirjoitan tarkemman version tuonne synnytyskertomukseen :D

Poika syntyi RV 39+6 eli päivää ennen laskettua aikaa <3

Hei...nyt on pakko kysyä...
Et onks ne semmoset keltaset limat sitä limatulppaa vai mitä häh?
Silloin pari viikkoa sitte tuli ekat yskiessä ja tänään on sit tullu vähän enemmän...
Mietin vaan et ei mikään tulehus vaan?
Muilla samanlaista?
Ja toinen...onko kellään pulssi korkea?
Itellä leposyke yli 120 ja paineet normit ab. 128/78.
Myös jalat on ihan turvonneet pökkelöt.
Nilkatkii ihan kadonnu...höhhöh...
Syntyis vaan jo...

Moona, multa on kans tullu semmosta kellertävää paksumpaa limaa.. mut en kyl tiiä et onks se limatulppaa vai jotai muuta..
Mulla pulssi on siinä 100 luokkaa,mut se on kyl jäänteitä sydän operaatioista.. jos pulssi laskee alle 80 ni mä hengästyn ja tuntuu et tosiaa henki lähtee.. :/

Mulle tuli sillo kaks viikkoa sit se kellertävä, peukalonpään kokoinen , kiinteä / kova klöntti mistä olin varma että olis limatulppa , koska oli ihan jotain uutta.. no supistellu sen jälkeen on , mut ei ne edenny oo ja neuvola täti sano että yleensä limatulpassa verta ja tulee useana päivänä että joo.. ei se ehkä sitten ollut?

Mulla syke 70-110.. tuolla ylhäällä huitelee kun verenpaine ok ja ku verenpaine kohoaa , syke laskee.. luulis et syke kohoaa sillon ku kehon rasitus.

Oon tullu siihen tulokseen että tää mun kehon toiminta on outoa , mutta erittäin mielenkiintoista :D ikinä tiedä mitä seuraava päivä tuo mukanaan.

Miulla nyt vuorokauden ajan irtoillu limatulppa on ollu keltasta, vähän ruskeeta ja kirkasta, eri värejä :grin Sellasta sitkeetä limaa. Ja syke nyt on ollu koko raskauden tosi korkee.

Luin just alunperin saksalaisesta kirjasta että valkoinen, kananmunan valkuaismainen lima johtuisi kohdunkaulan pehmenemisestä.

Mulla on nenä vähän väliä tukossa. Onko muilla samaa?

Ei siis mitään varsinaista flunssaa, mut tuntuu et pienestäkin pitää puuskuttaa ja nenä tuntuu olevan jatkuvasti tukossa. Pakko käyttää nenäsuihketta sillon tällön, jos haluu hengittää.

38+5

Takaisin