La marraskuu 2016

Toivottavasti saavat siellä sairaalassa ruuhkaa purettua kerta sinne on moni menossa. Tuosta synnytyssairaalasta mihin oon ite menossa, oli vähän aika sitten paikallislehdessä juttua, että marraskuulle arvioitu joku 80 synnyttäjää. Jos ne jakautuu tasaisesti koko kuulle niin ei pitäs olla ruuhkaa :grin

Tänäänkin on tullut muutama vähän kipeä supistus, mutta eivät tunnu siltä että mitään ihmeempää voivat saada aikaan.

Miulla taas vähän vaihtelee toi ruokahalu :D Välillä päiviä kun ei oikein maistu mikään ja sit päiviä ku tulee syötyy vaik ei ois nälkäkää ja sit on huono olo jatkuvast syömisestä :D

Kävin toisen kerran verikokeessa. Taas oli alhaiset trombosyytit. Sunnuntai aamuna kolmannen kerran. Onko muilla kokemusta?

Mä tulin just kättärillä käymään kun en ole tänään juurikaan tuntenu vauvan liikkeitä. Kahteen kertaan oon tehny liikelaskennan, mutta ei ole montaa viivaa paperiin tullu. Nyt täällä kuitenkin sydänkäyrä ok ja ilmeisesti liikkeitäkin tulee. Tuntuu vaan oudolta, ettei itse tunne niitä juurikaan. Esim. eilen vauva liikku ihan toisellalailla.

Tuntuu tyhmältä tulla turhan takia :/ Mut kotona taas olis koko ajan miettiny ja pelänny kun ei tunne juuri mitään. Mikähän tähänkin vaikuttaa? Alavatsa ollu nyt illalla vähän kipee, mut ei muita oireita mihinkään suuntaan.

38+4

Mä kävin tänään pyörimässä kaupungilla yli 3h, eikä supistuksen supistusta :) kai tää joskus haluaa ulos. Rv 39+5

Mä tulin just kättärillä käymään kun en ole tänään juurikaan tuntenu vauvan liikkeitä. Kahteen kertaan oon tehny liikelaskennan, mutta ei ole montaa viivaa paperiin tullu. Nyt täällä kuitenkin sydänkäyrä ok ja ilmeisesti liikkeitäkin tulee. Tuntuu vaan oudolta, ettei itse tunne niitä juurikaan. Esim. eilen vauva liikku ihan toisellalailla.

Tuntuu tyhmältä tulla turhan takia :/ Mut kotona taas olis koko ajan miettiny ja pelänny kun ei tunne juuri mitään. Mikähän tähänkin vaikuttaa? Alavatsa ollu nyt illalla vähän kipee, mut ei muita oireita mihinkään suuntaan.

38+4

Kiva kuulla, että teillä kaikki on kunnossa, vaikka vauvalla onkin ollut hiljaisempi päivä. Miltäs kättärin tilanne näytti? Oliko siellä ruuhkaa? Aamulla bongattu limatulppa sai mut jo haaveilemaan tositoimista lähipäivinä, joten olisi mukavaa, jos olisi reitti selvä kättärille.

Päivystyksessä oli hiljasta eikä samassa huoneessa mun lisäksi ollut muita. Hoitajalta kysyin kättärin tilannetta ja sanoi, että siellä synnyttäjien puolella on aika täyttä. Osa joutuu Lohjalle, Hyvinkäälle ja Porvooseen, mutta tilanne muuttuu koko ajan. Ihan tuurista kiinni, että minkälaiseen aikaan synnytys sattuu. Oman asuinpaikan mukaan ne yrittää jakaa porukkaa.

Meillä se olis sitten todennäkösesti Porvoo, jos ei kättärille päästä. Nyt saa jännittää sitten sitäkin, että mihin sairaalaan joutuu. Kättäri on niin tuttu ja turvallinen mihin toivois pääsevänsä.

Onnea valtavasti Tulitukka :)!

Pakko yhtyä tuohon, et kiitokset miehelle. Hitsi et sain paljon voimaa siitä kun hän aidosti mua kehui ja kannusti kovasti. Vaikka olikin kuulemma aivan ihmeissään, et miten nopeesti kaikki kävi.

Ja huomasin kokoa ajan, et hän oli KUUNNELLUT mua ja muisti mitä oltiin puhuttu ennen synnytystä. Hän tiesi mun toiveet ja tavoitteet ja otti niitä esille. Että oon kyl todella kiitollinen :)!

Aina kun pyysin jotakin niin hän otti tosissaan ja oli hiljaa tarpeeksi ja osasi myös sanoa et haluaa auttaa, jos jotenkin voi. Mulle oli todella tärkeää että hän oli ponnistusvaiheessa tukemassa mun toista jalkaa. Se tuntui turvalliselta. <3

Huomaa että synnytys on vielä jatkuvasti mielessä. Jotkut kohdat tulee vaatimaan työstöä vielä, mut suurimmaksi osaksi synnytys oli voimauttava kokemus ja sain kokea niin erilaisen synnytyksen kuin eka ja oon siitä niin kiitollinen.

Ite arvostin miehen pelkkää läsnäoloa, osas onneks olla hiljaa (ei valittanut et väsyttää tai valittanut että minä valitan :grin) ja tarjos välissä juotavaakin. Ja ponnistusvaiheessa sain samalla puristaa miehen sormista tunnon pois, eikä valittanut kertaakaan. Tosin voi olla, ettei miestä minun puristelut edes koskeneet, ei oo ainakaan ennen koskenut. Joo, ollaan harjoteltu sormien puristamista niin lujaa kun lähtee :hilarious:

Täällä koko illan vauva liikkunu todella paljon, murjoo mun alapäätä. Ajoittain kivuliaampia supistuksia mutta sellasia että hyvin kestää, mutta saa nähdä niin ne taas loppuu. Koko illan tehny mieli syödä ja oli pakko leipoa vielä foccacia leipääki :hilarious: oli kyllä ihan sairaan hyvää ja mieski tykkäs :)

Eilen oli neuvola ja taas sama et koska vaan voi syntyy, kaikki hyvin. Varattiin uus aika 41+2 päivälle, jos tarvetta ja siitä synnytystapa arvio varataan heti 41+4 päivälle missä mietitään mahd. käynnistämistä. Nyt toivon vaan, että tää syntyis jo viikonloppuna! Limatulppaa ei oo täällä näkyny:rolleyes:

Nyt koitan ruveta nukkuu jos tää vaikka enteiliski jotain (toiveajattelua kumminki :hilarious:)
39+4 (kun vrk:si vaihtu):p

Täällä on pää vieläkin ihan sekaisin ja fiilis on outo, mutta tänään olemme pikku poitsun kanssa jo kotiutuneet. <3 Hän siis syntyi 16.11. klo 5:22 :) Pituus 49cm ja paino 3760g.
Synnytys kipuineen tuntui jotenkin pelottavalta ja sitähän se olikin. Oli hirveää kun kipu vain voimistui eikä sitä pystynyt mitenkään kontrolloimaan. Mutta lyhyesti ja ytimekkäästi, kaikki meni silti hienosti vaikka mä itkin ja ulvoin etten pysty tähän enkä jaksa enää. Ihana, tsemppaava mies ja kätilöt auttoi jaksamaan upeasti. :) Pari tikkiä tuli jotka tietysti vielä kirvelevät ja rinnat suihkuavat maitoa sairaalan lattialle asti, muuten kaikki hyvin. :D Ja tuo meidän pikkumies on aivan loistava ja suloinen! <3 Kaiken vaivan arvoinen!

Täällä kivulias (mikään ei ole koskaan sattunut niin kovaa!) sisätutkimus alotti rusehtavan vuodon ja äärettömän kipeän alapään, joka oli jo valmiiks hellänä neuvolatätin käsittelyn jälkeen kun paineli häpyluuta :mad: ihan pelkkää tuskaa siis täällä..
Supistuksia ei kuitenkaan ole eikä ole tullut vieläkään :sour: alkaa olla oma jaksaminen niin henkisesti ja fyysisesti ihan äärirajoilla kyllä, toivottavasti pian alkaisi tapahtumaan kun käynnistystä en haluais millään. Vauva puskee kovasti päätä alaspäin kokoajan, taitaa rakas tietää kuinka tukalaa mammalla on ja koittaa auttaa parhaansa mukaan :Heartred ja siis 40+6 menossa jo..

Eilen illalla kauppareissulla kävin vessassa ja arvelin limatulppaa irronneen, mutten jaksanut intoilla.

Nousin noin kuudelta aamulla vessaan ja lapsivedet lorahti! Soitimpa siinä sairaalaan ja käskivät tulla puolenpäivän aikoihin käymään, jos aikaisemmin ei ole tarvetta.
Seiskalta alkoi supistella ja tuntuvat voimistuvan, mutta vielä ei ole lähtö mielessä.

Huhhuh! Kylläpä jännittää! :eek:

RV 39+6

Täällä kivulias (mikään ei ole koskaan sattunut niin kovaa!) sisätutkimus alotti rusehtavan vuodon ja äärettömän kipeän alapään, joka oli jo valmiiks hellänä neuvolatätin käsittelyn jälkeen kun paineli häpyluuta :mad: ihan pelkkää tuskaa siis täällä..
Supistuksia ei kuitenkaan ole eikä ole tullut vieläkään :sour: alkaa olla oma jaksaminen niin henkisesti ja fyysisesti ihan äärirajoilla kyllä, toivottavasti pian alkaisi tapahtumaan kun käynnistystä en haluais millään. Vauva puskee kovasti päätä alaspäin kokoajan, taitaa rakas tietää kuinka tukalaa mammalla on ja koittaa auttaa parhaansa mukaan :Heartred ja siis 40+6 menossa jo..

Täällä kans tehtiin viikko sitten torstaina ronski sisätutkimus jonka jälkeen alakerta hellänä ja vuosin lauantaihin saakka verta, verihyytymiä, limatulppaa ja ties mitä. Eikä yhtäkään supistusta. Ehdin niistä vuodoista innostua että nyt tulee lähtö, mutta täällähän sitä ollaan yhtenä kappaleena yhä reilu viikko sen tutkimuksen jälkeen. Että voi ottaa päähän. :grumpy:

Tsemppiä CCrystal! Jännittävää! :wink

ErykahB, oisi kans niin ihana tehä käsitöitä mutta nivelet on niin jäykät ja käsiä särkee että on pelkkä haave vain. Olisi kiva tehä jotain pientä joululahjaksikin, mutta hyvä ku pari riviä saa neulottua ja se on siinä. On kyllä tullut aika tosi pitkäksi sen takia.

Eilen illalla taas tuli pari tosi kivuliasta supistusta, poltteli selkää ja alakertaa vihloi niin että tuntui repeävän. Mieskin toi jo lämmintä pyyhettä vatsan päälle kun siinä puhisin. Noh, tottakai ne oli sit siinä. Yöllä taas jälleen kerran pyyhkinyt hieman vaaleanpunaista vuotoa. Otin taas Panadolia käsien särkyyn ja sainkin nukuttua suht hyvin loppuyön, vaikka pari kertaa heräsin kun olin hikoillut kunnolla petivaatteet märäksi. Aamusta vielä vihlaisi hetken alavatsaa ja nyt ei oo taas mikään. Onhan tässä vielä yli viikko laskettuun aikaan, mutta tämä "nyt tapahtuu jotain...mutta eipäs tapahdukaan" -tilanne on hermoja raastava. Oisi niin kiva kun lähtisi itekseen käyntiin eikä tarvitsisi lähteä käynnisteltäväksi lopulta. :shifty: Ja vauvan liikkeet ottaa kipeää, tuntuu että alkaa paikat olla niin hellänä että kipu tuntuu herkästi.
Noh, uusi päivä ja uudet toiveet... Joopa joo.. Täällä varmaan roikutaan vielä joulukuussakin vatsan kanssa. :joyful:

Maatuska83 ja 38+4

Muokattu viimeksi:
Päivystyksessä oli hiljasta eikä samassa huoneessa mun lisäksi ollut muita. Hoitajalta kysyin kättärin tilannetta ja sanoi, että siellä synnyttäjien puolella on aika täyttä. Osa joutuu Lohjalle, Hyvinkäälle ja Porvooseen, mutta tilanne muuttuu koko ajan. Ihan tuurista kiinni, että minkälaiseen aikaan synnytys sattuu. Oman asuinpaikan mukaan ne yrittää jakaa porukkaa.

Meillä se olis sitten todennäkösesti Porvoo, jos ei kättärille päästä. Nyt saa jännittää sitten sitäkin, että mihin sairaalaan joutuu. Kättäri on niin tuttu ja turvallinen mihin toivois pääsevänsä.

Tuntuis kyllä niin järjettömältä lähteä kauemmas kun kättäri on noinkin lähellä, mut näkee sit kun aika koittaa. Ei koittanut vielä viime yönä. Kolmesti heräsin kipeämpään supistukseen, mut muuten ihan normiyö.

40+0

Takaisin