La marraskuu 2016

Tais Moona ellamilla käydä niin että oli yön jossain muualla kun osastolla kun ei ollut tilaa, ja seuraavana päivänä kotiutui? Jos siellä vaikka vähän tyhjenis ennen kun myö päästään tositoimiin..

Nuunuäippä näin on että Koksissa ruuhkaa, oikeeseen aikaan oot päässy sie synnyttää :) Ite synnytin esikoisen viime vuonna niin että sain yksin olla kahden hengen huoneessa, ei ollu ruuhkaa, sama kelpais tällä kertaa...

Mahottomasti onnea Belle ja Browneyedgirl!! <3 <3

Mä kävin tänään siellä ultrassa ison sf-mitan takia. Yllätys oli suuri, kun kuvassa olikin perätilassa oleva kaveri. Tästä ei ollut mitn viitteitä aiemmin. Kiireellisenä lähete Lohjalle synnytystapa-arvioon, menee ensi viikolle. En ollut ollenkaan tähän valmistautunut, stressiä alkoi pukkaamaan. Haluaisin niin alatiesynnytyksen, toivotaan että onnistuisi.

Kaisukkene 38+4

Mielenkiinnosta kysyn miksi huoneen jakaminen lapsivuodeosastolla tuntuu pahalta?

Minulla oli huonekaverina venäläinen nainen, joka puhui ihan vain muutamia sanoja suomea ja ei yhtään englantia. Eipä siinä montaa sanaa vaihdettu sen kahden päivän aikana. Olis jopa toivonut että olis ollut edes joku juttukaveri :D Mulla ei mieskään ollut kaverina kun häneen iski niin kova flunssa just ennen synnytystä. Mutta eniten minua ahdisti huoneen jakamisessa se, että oma sänkyni ei ollut ns. ikkunan puolella. Eli olin pelkästään verhoseinän ympäröimänä. Itsellä pisti päätä kiristään se seinien tuijottelu. Huonekaverin puolella oli sitten iso ikkuna. Olisin paljon mieluummin katellut sitä ikkunaa :D

Mie oon niin herkkäuninen että en pysty sairaalassa nukkumaan ees yksin huoneessa ollessa. Esikoisen synnyttyä kun kotiin päästiin kolmen päivän päästä ni olin sillon jo 5vrk valvonu ihan joillain lyhyillä unipätkillä, käy vähän mielenterveyden päälle... Sit jos samassa huoneessa on vielä joku muu häiriötekijä kun tikittävä kello ni en varmasti nuku ees sitä vähää. Ja sit oma vauva saa itkeä mut huonekaverin vauva ei :hilarious: tai hyvällä tuurilla huonekaverina joku vanha kuorsaava mummo :shifty: Ja sekii vielä kun sillä huonekaverilla varmasti käy vieraita ni on liikaa porukkaa ja ylimäärästä liikennettä, ja jos sille jotai tutkimuksia tehdään ni hoitajat ravaa huoneessa. Ja haluun pitää yksityisyyteni, ei oo kiva jos vieressä on verhon takana joku kun miun kohtua painellaan ja housuihin kurkitaan, tai kun tuun suihkusta. Telkkaria en haluu myöskään jakaa :grin Paljon syitä ja enemmänkii löytyis :hilarious:

Joo, kyllä minäkin sen oman huoneen ja rauhan haluaisin. Varsinkin jos tällä kertaa saisin vauvan vierihoitoon, toisin kuin viimeksi.

Onnea vauvoja saaneille, kyllä niitä vaan putkahtelee tiheeseen tahtiin. Vitsailin tänään miehelle, että kun hänellä on tänään kostea tyky-ilta, niin tytön kanssa päätetään että tänään on hyvä syntyä. :D Tuskimpa vaan niin käy, kun viikkoja vasta 37+3. Nyt kyllä olisi äitini juuri sopivasti hoitamassa esikoista, että olosuhteet olisi hyvät!

Täällä ainakin ollaan yhtenä kappaleena, ja tilanne tuskin ihan pian muuttuu :rolleyes: Välillä tullut aika tymäköitä supistuksia, mutta niin vaan ovat laantuneet.
Kyllä minäkin toivoisin yhden hengen huonetta, mutta tuskin nukun sittenkään vaikka saisin. Esikoisen syntymän jälkeen olin yksin kahden hengen huoneessa, kun olin ainut synnyttäjä sille päivälle eikä tuntunut muutenkaan ruuhkaa olevan, kun sen olivat purkaneet juuri hyvissä ajoin :grin No, kunhan nyt pääsisi edes synnyttämään..

Esikoisen raskausajalta muistan itse, kuinka sitä keskittyi siihen raskauteen niin täysillä, että miltei unohti että sieltä on vauva tulossa. Vasta kun vauva oli syntynyt, ymmärsi että pitäisihän tässä nyt kai vauvan hoidostakin ottaa vähän selvää.. :grin

Kaisukkene, onpa kurjaa että perätila selvisi vasta nyt, tsemppiä!

Lakritsi, tsemppiä verenpaineiden kanssa!

Rv 39+0

Oliko täällä baby blues keskustelua vai onko tässä keskusteltu mitenkään väsymyksestä ja hormonien heittelystä synnytyksen jälkeen? Sain aivan järkyttäviä paniikki ja ahdistuskohtauksia synnärillä ja lapsivuoteella, ja nyt kotona ollessakin hieman. Alkaa oma mielenterveys pelottamaan.

Varpahat,kuulostaa todella rankalta :( voimia kaikkeen! Tuolla on lisäämäni baby Blues -ketju. Hetkeen ei ole siellä keskusteltu. Mulla itellä ei oo vielä ollu baby bluesia tämän synnytyksen jälkeen. Jotain erikoisia ajatuksia, mut ei muuta.

Poika nyt illalla 3vrk, joten hyvin kerkeen vielä baby Blues keskusteluunkin tulla mukaan myöhemmin ;) maito noussut viime yönä, joten kieltämättä odotin, että tänää olis ollu jo huomattavasti herkistyneempi olo.

Hehe, me käytiin eilen koksissa lastenlääkärillä siinä 3 vrk tarkastuksessa. Lääkäri kysyi lähtiessä et milloin seuraava vauva meille :D
Meille kätilö sano kotiutus keskustelussa,että onko ehkäsyn tarvetta vai saako vauva tulla heti :D mentiin miehen kans sanattomiksi ja sanoin,että kondomia näin alkuun käytetään. Sitten tuumas vielä että te ootte niin nuoria ja mukavahan näitä on tehdä.
Mä niin kans tippa linssissä luen kun täällä kirjoitatte synnytyksistänne. Jotenkin niin kaiholla muistelen jo omaa hienoa synnytyskokemustani. Vimpa ja vauva 6päivää

Soitin niistä verenpaineista ja ottivat tiedot ja soittivat hetken päästä takaisin. Ohje oli 1g panadolia , tunti lepoa/ nukkumista ja sitten hitaasti ylös ja mittaus. Jos paineet alkavat nousta soitto ja käynti, tai muita oireita , kivistävä vanne mahalla tai näköhäiriöt. Myös lapsen liikkeitä hyvä seurata, jos ei tunnu, liike laskenta, tunnissa 10 liikettä pitää tulla.

No nyt ne paineet on laskeneet, oon tässä mittaillu ja äskön oli jo 120/79, eli hyvä!

Nyt tuli kyllä tilalle pitkästä pitkästä aikaa harkkasupistus ja välissä tulee oikeita supistuksia.. pienet sukkapuikkokivut/ nivuskivut ja tukala olo. Ihanaa tämä raskaana oleminen!

Lakritsi 38+1

Mahottomasti onnea Belle ja Browneyedgirl!! <3 <3

Mä kävin tänään siellä ultrassa ison sf-mitan takia. Yllätys oli suuri, kun kuvassa olikin perätilassa oleva kaveri. Tästä ei ollut mitn viitteitä aiemmin. Kiireellisenä lähete Lohjalle synnytystapa-arvioon, menee ensi viikolle. En ollut ollenkaan tähän valmistautunut, stressiä alkoi pukkaamaan. Haluaisin niin alatiesynnytyksen, toivotaan että onnistuisi.

Kaisukkene 38+4

Täällä kans paljastui sf-mitan suuruus perätilassa olevaksi vauvaksi tossa pari viikkoa sitten. Tänään tuli soitto magneettikuvista ja sektioon mennään ensiviikon torstaina. En ole kauhean pettynyt, mutta harmittaa tietysti, kun olisin alateitse halunnut yrittää. Esikoista odotan.

Rv 38+1

Moona, mun synnytys oli nyt sitte ns. poliklininen. Poika syntyi maanantai iltana klo 22.26 ja kotiuduimme tiistaina n. klo 11.30.
Osastolla olin maanantaina n.11.30-15.30, sen ballongin ajan. Tunti piti siinä ootella et ne teki sänkypaikan imetyshuoneeseen jossa oli jo myös joku muu.
Synnytyksen jälkeen vietettiin salissa aikaa 01.00 asti, kun odotettiin yöpaikkaa, joka sitten oli siinä synnytyssalien luona lepohuoneessa.
Aamupalalla kävin osastolla, vauva oli sen aikaa synnytyssalien kätilöiden kansliassa. Kysyin sitten itse lupaa kotiutua pian ja sehän järjestyi. Eilen tietysti piti käydä uudestaan lastenlääkärin tarkastuksessa koksissa.
Kiirettä oli synnytyksen aikana. Yksi kätilö hoiti ja paljon oltiin kahdestaan salissa miehen kanssa. Sen aikaa oli toinen kätilö kun ponnistelin.
Kiire ja ruuhka ei sinällään näkynyt mulle negatiivisesti mitenkään. Henkilökunta hoiti hommat erittäin hyvin. Laitoinki tänää kiitokset mun kätilölle koska vaikka mikään ei mennyt niinku olin ajatellut niin meni kuitenkin hyvin. Kätilö oli tosi mukava, napakka mutta lempeä ja tsemppasi ja ylipäätänsä hoiti synnytyksen tosi hyvin.
Ja kovasti pahoittelivat osastolla tilannetta silloin päivällä ja alakerrassa sit yöllä. Hyväntuulisia hoitajia kyllä.

Täällä kans paljastui sf-mitan suuruus perätilassa olevaksi vauvaksi tossa pari viikkoa sitten. Tänään tuli soitto magneettikuvista ja sektioon mennään ensiviikon torstaina. En ole kauhean pettynyt, mutta harmittaa tietysti, kun olisin alateitse halunnut yrittää. Esikoista odotan.

Rv 38+1

Mulla kans muuttu vikalla viikolla vauvan koon ja perätilan takia synnytys suunnitelluksi sektioksi. Pikkusen jännitti, mutta näin jälkikäteen oli kyllä ihan hyvä ja positiivinen kokemus :)

emmahima ja vauva 8 pvää

Nyt on sauna ja pesuhuone pesty.
Huuuhhuh...
Eikä se nyt ollu oikeesti edes rankkaa.
Ja mitä niitä miehellekään jättää, kun ei se olis niitä kuitenkaan pessyt.
Mutta kyllä oli tytär huolissaan, kun äiti hinkkaa juuriharjalla saunan lauteita...??
"Äiti et sinä saa mitään saunaa pestä, kun sinä odotat vauvaa!" :joyful:
Höpsönen. :happy:

Mikähä meillä nyt on.. vauva on ollu eilisillasta asti hirrrrveen levoton masussa ja äiti taas on syöny koko päivän :D mä en käsitä ku koko aja on mukamas nälkä.. ja vaikkei oliskaa ni syön silti.. joha tää käy mielenkiintoseks..
40+1

Katjusha, sitähän tässä toivotaan :) et jos tää koko aikanen syöminen tarkottais jotain...

Joo miekii toivon että ruokahaluttomuus tarkottais jotai :grin Tai en nyt ihan täysin ruokahaluton oo mut ei oo niin usein nälkä ja meinaa unohtuu syödä.

Täällä lähti limatulppaa liikkeelle pari tuntia sit :happy: Eli se aamuinen pieni lima oli samaa. Jos tässä vaikka pääsee viikonlopun aikana sinne ruuhkaiseen sairaalaan :grin

rv 40+1

Muokattu viimeksi:
Toiveajattelua että ois mitään lähtöä tullut tänään. :D Päivän saldo ne pari aamusupistusta ja ilkeää kipua ja vihlontaa muutoin pitkin päivää. Hohhoijaa...

Takaisin