La marraskuu 2016

Meille syntyi tyttö 18.11. klo 01.52 (rv 41+1). :love7 Kyllähän näin ihanaa kannatti odottaa pitkään! Tämä tyttö ei ollutkaan yli 4kg, vaan 3900g (kokoarvio meni siis enemmän oikeaan kuin oma arvioni!) Pituutta 50cm. Tuntui rankimmalta synnytykseltä, vaikka on mun pienin vauva. :Heartred Kaikki meni kuitenkin oikein hyvin.

Alkaa vissiin olla tunteet herkässä, kun tulee tippa linssiin aina kun lukee noita viestejä syntyneistä vauveleista. Onnea naiset! Olette saaneet hienon urakan päätökseen (ja uuden alkamaan). <3
Täällä ei näy eikä kuulu mitään, kaikki vuodotkin on tyystin kadonneet. Supistuksia tulee edelleen harvoin ja ne ovat kivuttomia, lähes huomaamattomia. Kohdunsuuta kyllä polttelee ja vauva jaksaa edelleen riehua aamusta iltaan tilan puutteesta huolimatta. Tahtoisin niin jo saada oman vauvan syliin!

Kara 38+2

Mulla meni yö valvoessa kun supisteli vähän väliä.
Tänään siis 40+0. Illalla oli jo kovia supistuksia.
Uskalsin jo laittaa lastenhoitajalle viestiä.
No yhtenä kappaleena heräsin..
Mulla pahimmat supistukset tulee selän kautta ja illalla selkä oli jo tosi kipeä.
Toivottavasti tässä on nyt vaan tauko...

Onnea kaikki synnyttäneet ja tsemppiä vielä raskaana oleville. Elastisen ja Hedbergin biisin sanoin "nyt mun enää täytyy jaksaa".

Belle, tuli mieleen ihan omat synnytykset. Mä luulin että etenkii käynnistettyä tämä neljäs olisi nopea ja jopa helppo. No ei ollut. Homma junnas paikallaan kalvojen puhkaisun jälkeenkin ja tippaakin sai lisätä. Mut sitte kun lopulta alko niin ne oli kamalimmat supistukset ikinä ja kolmonen synty luomusti. Niin noi tän kertaset supistukset oli noin 10 000 kertaset. Ikinä oo kroppa tärissyt kivusta niin. Noh, luojan kiitos napakka kätilö päätti vähä mun puolesta et nyt tulee spinaali ja kuinka se mua helpotti. Mutta joo, neljällä kokemuksella voi sanoo että joka ikinen raskaus ja synnytys on ainutlaatuinen, erilainen. Eikä oikeen oman edellisen perusteella voi ajatella tulevasta mitään.

Hehe, me käytiin eilen koksissa lastenlääkärillä siinä 3 vrk tarkastuksessa. Lääkäri kysyi lähtiessä et milloin seuraava vauva meille :D

Onnea Belle ja Browneyedgirl ja kaikki, joita en oo muistanut onnitella <3

Tsemppiä teille joilla supistaa ja lähtö ihan lähellä! Kohta se on ohi ja näette sen ihmeenne, jota olette salassa kantaneet.

Täällä herätty ensimmäiseen aamuun kotona ja esikoinen lähti kerhoon. Yö oli todella rikkonainen meillä kaikilla, mutta sain kuitenkin paremmin nukuttua kuin osastolla. Vauva ei nukkunut yhtään pidempää unipätkää ja tarvitsi aina apua saadakseen rinnan suuhun. Olin ihan hiestä märkä ja rinnat välillä isot ja kovat ja jälkisupistuksia tuli kun koko ajan sain imettää. Tarkkailin rintoja yön aikana, että ei pääse pakkautumaan. Aamuyöstä hain särkylääkettä ja kävin vaihtamassa puhtaan suojan. Huomaa että oman olon ja syömisten kans kuluu paljon aikaa ja olen todellakin toipumassa tässä.. Vaikka synnytys meni hyvin ja oon silleen paremmassa kunnossa ku esikoisen aikana, ni silti sitä on jotenki ihan rikki ja varsinkin nyt ku maito nousee, ni koko keho on "outo".

Onneksi mies on kotona, en ymmärrä miten ihmeessä tästä alusta voisi selvitä ilman häntä. Positiivista on myös se, että ihan selvästi olen paljon rennompi äiti nyt, kun on kokemusta ja ymmärrän levon ja unen merkityksen ihan eri vakavuudella. Ja multa tulee luonnostaan se, että nukun sillon ku vauvaki ;) ei toki aina onnistu, mutta en tavallaan yritä taistella tuulimyllyjä vastaan, vaan koen hyvin luonnollisena humplahtaa vauvan rytmiin. Ainoastaan harmittelen tilannetta esikoisen kannalta, kun mua niin kovasti kaipaa. Mutta, kaikella on aikansa auringon alla... ;)

Levätkää kaikki tuoreet äidit, muistakaa että teillä on lapsivuodeaika. Te tarvitsette sitä vauvaa siihen lähelle ja vauva teitä <3 olette korvaamattomia. Paljon voimia kaikille valvomiseen ja vauvan tarpeisiin vastaamiseen.

Eea ja poika 2,5 vrk

Mua lohduttaa kyllä paljon lukea täällä muidenkin epätoivoisia tekstejä odottelusta! En ole ainoa, joka 'kärsii' vielä vauva masussa :D kiitos, että kärsitään yhdessä ;)

Yöt on inhottavia, tuntuu, että maha on koko yön kivikova, ei siis mitenkään kivulias vaan lähinnä tosi inhottava ja häiritsevä. Molemmat kyljet on kipeät kun muissa asennoissa ei voi nukkua ja aina yöllä herään kääntymään toiselle kyljelle. Hyviä yöunia en ole aikoihin enää nukkunut :(

Nyt on pari päivää vaivannut päivällä selkäsärkykin ja polvi reistailee ja vaikka mitä! Mutta merkkejä synnytyksestä ei kyllä kuulu, arrgg!

Vadelmanlehtiteetä lipittelen päivittäin ja kolmen ässän taktiikkaakin on tullut kokeiltua, mutta täytyy sanoa, että petipuuhat ei kyllä houkuttele yhtään :confused: sitäkin tosin tuli illalla pitkästä aikaa kokeiltua, mutta ei alkanu synnytys yöllä :'D eipähän nuo poppaskonstit oikeasti toimi, mutta tuleepahan itselle olo, että jotenkin yrittää edistää tätä :D

Ylihuomenna olis laskettu aika :rolleyes:

Voi vitsit Moona jos se sairaala on ihan täynnä... :sour: Mie taisin just päättää että lähen synnytyksen jälkeen kotiin vaikka suoraan salista, tiiän että en kestä sitä osastolla oloa jos en saa olla yksin huoneessa :sad001 Hyvä että siulla kuitenkii vauvalla kaikki kunnossa ni et joutunu siihen hätätapausten joukkoon käynnistykseen, jos vaikka lähtis viikonlopun aikana ite tulemaan :)

Katjusha olispa beige hyytelö hyvä merkki :) Täällä kans tänää jotai beigeä hyytelömäisempää ihan vähän aamulla. Pakko tutkii nuo eritteet kun niin kovasti toivoo jotai tapahtuvan :hilarious: Viime yö meni paljon normaalia enemmän kääntyillen kun ei mitenkään perin oo hyvä olla, mutta ei supistuksia, ei mitään :meh:

IQ rv 40+1

IceQueen, kävin koirien kanssa 2 km:n kävelyllä ja sain ihan kunnon "kakun" pihalle ... Mies laittelee viestejä, että joko saa tulla. No voin kyllä muuten ihan normaalisti :)
"Ns. limatulppa, jossa voi olla myös mukana verta, irtoaa kohdun suulta yleensä 1–7 vrk ennen varsinaista synnytyksen käynnistymistä."
Katjusha rv 40+1

Paljon onnea Belle ja Browneyedgirl!! :)

Viime yönä pyyhkäisin taas kunnon vaaleanpunaisen limahyytelön. Hieman kivuliaampia, tosi epäsäännöllisiä supistuksia tuli aamuyöhön saakka jolloin otin Panadolin ja sain n. 4 tuntia unta. Ja hillitön kutina valvotti myös. Tällä kertaa kokeilin vauvaöljyä ja kortisonivoidetta. :D Tässä aamusta tullu vissiin ihan pari supistusta, muuten haaruksissa vihloo välillä. Että nähtäväksi jää alkaako mitään tapahtua tänään vai teetätteleekö vain kuten nyt jo viikon verran tehnyt. Muksutkin oisi sopivasti iseillään viikonlopun niin yhtä hyvin voisin mennäkin synnyttämään.

Istun nyt täällä lähikunnassa labrajonossa. Otin aamupalankin mukaan että ajelen tähän lähelle äitini luokse aamupalalle. :) Ainut, että tänne on tullut moni muukin viettämään aamupäiväänsä joten aikaa menee eikä nälkäisenä ainakaan ole kiva istua.. Huoh..

Maatuska83 rv 38+3

Joo ei tee IceQueen paljon mieli edes synnyttääkään, kun tietää, että sairaala on ihan tupaten täynnä.
Lääkärikin oli huolissaan ruuhkasta ja siksi ajat polillakin olivat yli tunnin myöhässä.
Mun tuttukin oli laitettu synnytyksen jälkeen johonkin varastoon vauvan kanssa ja tilojen vain ruuhkautuessa lisää häneltä tultiin vielä kysymään poliklinisesta synnytyksestä, kun oli jo toinen vauva ja kaikki silloin hyvin. Ja nyt jälkeenpäin ihan katunut, että suostui, kun lähti vauvan kanssa synnytyksen jälkeen kotiin.
Tuli mm jotain terveydellisiä juttuja ja joutui sit kuitenkin ravaamaan vauvan kanssa sairaalassa.
Ja kuulemma se tunne, kun ihan turhaan oli pakannut sairaalakassinkin ja moni muukin kiva jäi pois...
Mutta sanoi kyllä minullekin, että jää vaan sairaalaan, äläkä lähde kotiin, vaikka ne ehottais.
No kyllä varmasti jään, jos sinne nyt joudun...eikä ne mun tapauksessa varmaan edes ehottaisi, kun olen tämmönen "riskisynnyttäjä".

Mutta miltä Ellami sun mielestä osasto näytti?
Joko pääsit kotiin?
Ja ehkä viikonlopun jälkeen tilanne rauhottuu sielläkin...??

Mutta mutta...pesisköhän sitä tänään saunan vai eikö pesiskö??
Hmmm...
Ehkä minä pesen.
Niin ei sitte synnytyksen jälkeen enää tarvi sitäkään miettiä ja voi keskittyä vaan pikku puuhiin ja just siihen ihanaan lapsivuodeaikaan... :Heartred
Ja vauva tulee, kun on tullakseen.
Oli sitä ruuhkaa tai ei.
Eli en ala enää liikoja varomaankaan...

Ja onnea taas kaikille synnyttäneille! :happy:
Ja ketäs meitä kokonaisia onkaan enää jäljellä?

-m-

Apua , nyt nousi paineet 130/103 :o eilen oli viel ihan hyvät ja ei yli 90 oo kyllä alapaine menny.. eilen neuvolassa proteinit -/+. Vatsakin menee sekaisin.. ja käsiä kihelmöi ja nyt sit päätäkin särkee ( onkohan tää nyt stressi särkyä kuitenkin kun ei aikaisemmin ollut..)

Lakritsi 38+1

Siis ymmärsinkö oikein,et Koks ihan ruuhkautunu??Taisin siis olla hyvää aikaan siel,ku poika otti varaslähdön..Syntyi 24.10 niin samana päivänä yhteensä kolme vauvaa ja seuraavana muistaaksein kaksi ja osasto oli tosi rauhallinen.Tää äiti taas ihan silmät ristissä,mut en osaa päivällä nukkua..Pieni mies jo hetken nukkui pitempiä pätkiä,mut nyt tuntuu taas,et koko yö tissitellään!Mut kyllä näkyi neuvolan puntarillakin,et on ruokaa saanut ja oli lasketun ajan nurkilla saman kokoinen kuin isoveli syntyessään. :-)

Miulla raskausviikkoja 38+5 mut oottelen koko ajan jotain merkkejä alkavasta/lähestyvästä synnytyksestä mutta ei mitään... Välillä alavatsaa jomottaa vähän menkkakipumaisesti, en sit tiiä onks ne jotain supistuksia vai mitä mut ei ne kovin kipeitä oo, vähän sellasia aaltomaisia.Yöt edelleen hankalia kun missään asennossa ei ole hyvä kun pakottaa tonne nivuseen ja alapäähän. Sit kylkeä alkaa pakottamaan kun nukkuu tarpeeksi toisella kyljellä. Sit tulee herättyy keskellä yötä ilman mitään syytä ja menee hetki ennen kuin saa taas unesta kii :D

Vaikka täs ois vielä 9 päivää jäljellä laskettuun aikaan niin alan kyllä toivomaan synnytystä vaikka se varmasti onkin kivuliasta ja pelottavaa kun koen sen kaiken ensimmäistä kertaa :) Onneksi miehellä on yhdestä synnytyksestä jonkunnäköistä kokemusta niin tietää vähän mitä tapahtuu missäkin vaiheessa.

Kolmen ässän tekniikka otettu käyttöön, tai no seksiä ollaan kyllä harrastettu suht säännöllisesti pitkin raskautta vaikka paikat onkin kuivat mutta vagisan auttaa ja saunottua tulee miltei joka päivä :DD Siivousta pitäs varmaa lisätä mutta kun ei jaksa..

Jännästi sitä tuntee itsensä ihan poropeukaloksi tulevan vauvan kanssa, nuorempana hoidin paljon tuttujen ja sukulaisten vauvoja ja se oli ihan "helppoa" mut nyt tulee mietittyy kauheesti kaikkea, ihan kun en osais mitään esim pukea sään mukaan. Mutta ehkä se kun on oma ja ensimmäinen lapsi niin kaikki on vähän uutta ja ihmeellistä :)

Apua , nyt nousi paineet 130/103 :o eilen oli viel ihan hyvät ja ei yli 90 oo kyllä alapaine menny.. eilen neuvolassa proteinit -/+. Vatsakin menee sekaisin.. ja käsiä kihelmöi ja nyt sit päätäkin särkee ( onkohan tää nyt stressi särkyä kuitenkin kun ei aikaisemmin ollut..)

Lakritsi 38+1

Just eilen kun kävin neuvolassa ja paineet itselläkin vähän nousussa, niin neuvolatäti sano et jos kuvailemiasi oireita niin heti yhteys neuvolaan tai äippäpolille. Ei se ainakaan haittaa, jos soitat?

Täällä herättiin tänään puhelimen pirinään mitä olen odotellut koko viikon :happy: Polilta soitettiin niistä lantion magneettikuvista. Lääkäri suositteli sektiota ja minäkin olin sillä kannalla, kun yksi mitta oli raja-arvoinen. Maanantaina mennään käymään aamulla polilla keskustelemassa sektiosta ja torstaina rv 39+0 olisi sektiopäivä! Jännittää! :nailbiting::Heartpink

Rv 38+1

sektio.jpg

Just eilen kun kävin neuvolassa ja paineet itselläkin vähän nousussa, niin neuvolatäti sano et jos kuvailemiasi oireita niin heti yhteys neuvolaan tai äippäpolille. Ei se ainakaan haittaa, jos soitat?

Sain paineet laskemaan levolla , nyt kun uskalsin suihkuun , alkoi taas päänsärky ja nyt paineet 150/ 93 pulssi 65.. hitto! Soitan polille , onneks mies kohta kotona..

Takaisin