La marraskuu 2016

Kyllä tässä alkaa paatuneemmallakin (ei tää tuu syntymään ennenkuin rv 41 täynnä) odottajalla kieltämättä käydä aika pitkäksi! Neuvolassa kävin tänään, eikä th eikä opiskelija kumpikaan ollut sitä mieltä että vielä syntyis, kun on niin ylhäällä eikä supistele. Toisaalta parempi niin kuin että olisivat olleet sitä mieltä, että eiköhän synny viimestään huomenna :) ei mitään turhia toiveita siis.

Rv 39+4

P.s. Tuntuu kyllä siltä että KAIKKI muut on jo synnyttäneet ja aiemmilla viikoilla, mutta onhan meitä vielä tosi monta jännääjääkin :) Tsemppiä Belle! Etköhän sä nyt jo pääse tositoimiin!

Täällä oon vielä kotona. Supistuksia tulee, mutta eivät ole hirveästi voimistuneet. Laitoin tytön päikkäreille ja itsekin yrittänyt levätä. Vähän väsyttää kun yöllä sain nukuttua taas vain n.5h. En kuitenkaan saa nyt nukuttua kun näin maatessa supistelee harvemmin, mutta voimakkaammin. Edellinen synnytys alkoi justiinsa tällä lailla, eli toivoa on, että vielä tänään olisi vauva sylissä! Mies nyt saa kuitenkin tehdä työpäivän loppuun, pääsee klo 14 kotiin.

Jännittävää on, ja saa nähdä Maatuska nähdäänkö me sairaalassa! :)

Voi Belle kun olen takerertunut sinuun näin virtuaalisesti, kun samoilla viikoilla mennään <3

Toivottavasti pääset tositoimiin vielä tänään. Itsekin elättelen muutamien supistusteni kanssa toiveita, että jospa vielä lähtis itsekseen ennen huomista käynnistystä! Tsemppiä ja suppareita sinulle <3

Onko kukaan jo synnyttäneistä synnyttänyt nyt kättärillä?

Onko vielä tosi täyttä? Minkälaiset vierailuajat nykyään on?

Jostain kuulin, että huoneisiin ei vieraat saisi tulla. Onko niin? Mun mielestä se on ihan hyväkin juttu, jos toisella ramppaa vieraita ja toinen haluu levätä rauhassa ni samassa huoneessa on aika ikävä olla.

Monta samassa huoneessa on?

Ite oon kättärillä ollu viimeksi 2009 ja käytännöt voinu siitä muuttua. Sillon oltii perhehuoneessa ja nyt ei ole tarkotus perhehuonetta ottaa niin mietin, että minkälaista siellä sillon on olla :)

Mä olin viis päivää sitten. Ei ollut ollenkaan täynnä (sitä itekin pelkäsin). Mul oli aivan ihana ja ammattitaitoinen kätilö :happy:
Synnytyksen jälkeen pääsin perhepesään (olikohan osasto 2a), missä on perhehuoneita sekä kahden hengen huoneita. Olin kahden hengen huoneessa melkein koko ajan yksin. Olin kylläkin siellä vaan reilun vuorokauden. Siellä osastolla ei oo ollenkaan vierailuaikoja ja hoitajiakin vähemmän mitä tavallisella osastolla. Sinne siis pääsee jos raskaus ja synnytys menneet hyvin ilman mitään komplikaatioita.

Täällä kotiudutaan tänään. pitkästä ja raskaasta synnytyksestä johtuen henkinen puoli on nyt ihan sekaisin, katsotaan miten kotona arki sujuu mikä huolettaa.. Pelottaa jättää tämä Kysin ihana synnytyssairaala jossa on IHANAT kätilöt ja hoitajat.

Täällä kotiudutaan tänään. pitkästä ja raskaasta synnytyksestä johtuen henkinen puoli on nyt ihan sekaisin, katsotaan miten kotona arki sujuu mikä huolettaa.. Pelottaa jättää tämä Kysin ihana synnytyssairaala jossa on IHANAT kätilöt ja hoitajat.
Hyvin teillä varmasti menee! Onks siellä ruuhkaa?

Mä just tulin KYSsiltä kotiin. Ei vielä käynnistäneet synnytystä, mutta ronklasivat kyllä. 3cm oon auki, mutta sai venytettyä 5cm asti. Kehui mun rauhallista asennetta, kun en inahtanutkaan, vaikka sattui. Ens keskiviikkona käynnistetään, mut kuulemma luultavimmin viikonlopun aikana lähtee spontaanisti syntymään.

Eipä täälläkään vielä mitään tapahdu. Tänään oli neuvola ja ihmetteli kun vielä yhtenä kappaleena sinne menin. Paino olikin olikin nyt sitten pompsahtanut mulla 2kg/vko eli huomenna tarkistukseen että mistä voisi johtua kun kaikki muut arvot kuitenkin pysynyt hyvänä. Täytyy sairaalakassi ottaa jo varulta mukaan jos täytytkin jäädä sinne pötköttelee jo.. 40+4 menossa siis. Yliaikaisuuskontrolli vasta ensi viikon perjantaina!

Polilla käyty. Makoilin käyrillä puolisen tuntia. Ei vaikuttanut myrkytykseltä mutta trombosyytit oli liian alhaiset. Huomenna uusi verikoe. Pää tuntuu jo alakautta ja kahdelle sormelle auki. Painoarvio oli jo 3900. Iik. Oli kuulemma pitkät jalat, toivottavasti paino tulee pituudesta. Nyt onkin ihan kivasti supistellut sisätutkimuksen jälkeen. Jospa sitä saunaan menisi vielä vauhdittamaan.

Täällä kävin just myös saunomassa itseni miltei hengiltä, mutta ei supistuksen supistusta ainakaan vielä. Ei kait siinä muu auta kuin lompsia sinne käynnistykseen aamulla ja toivoa parasta! Toivottavasti voin tulla sitten huomenna kertomaan hyviä uutisia :)
41+0

No mutta, täälä ollaan sairaalassa pieni tyttö kainalossa! Ajattelin, että en aseta synnytys tavalle mitään ennakko odotuksia, että saa mennä omalla painollaan.. mutta ihan en ajatellut, että kiireellisellä sektiolla tyttö tulis maailmaan.
18.00 tultiin sairaalaan ja olin n.3cm auki. Supistukset yltyi ja mun kroppa toimi kokoajan hyvin ja avuduin kokoajan lisää. Supistukset oli aivan kamalat!! Vauvan sydänäänet huiteli välillä pilvissä, kun oli raukka niin stressaantunut. Lääkärit päätti siinä kohtaa kun olin jo 8cm auki, että nyt lähdetään saliin leikkaukseen. Maailman pelottavin kokemus ikinä! Eli sain tavallaan kokea molemmat tavat kun kerta leikkuupöydälle mentiin niin "myöhään". Leikkaus haava on kipeä ja kävely tuskaista, mutta muuten kaikki hienosti. Minin mitat 48cm ja 3120g ja syntyi 41+4 <3
Tsemppiä kaikille tulevaan!!

Siis... Mä oon vieläkin kotona!!! Poika vietiin jo oman isänsä luo ja tyttö mummolaan. Supistelut eivät ole loppuneet, mutta niitä tulee liian harvoin ja voimistuvat tooooosi hitaalla tahdilla. Ei uskoisi, että kolmas tulossa kun tämä homma ei meinaa millään edetä. :eek: Supistukset tulevat pääasiassa alle 10 min välein, ja on ne sentään jo sellaisia, että saan keskittyä hengitykseen niiden aikana ja kestävät yli minuutin. Tuntui pahalta jättää 2v yöksi hoitoon, kun tämä onkin nyt tälläistä, että ei edes tiedä lähdetäänkö yön aikana sairaalaan. Mutta parempi se näin on kuin keskellä yötä herättää ja viedä mummulle. Eikä se nyt niin kamalaa ole vaikka olisi "turhaan" yökylässä. Yritin taas nukkua, kun oon ihan rättiväsynyt, mutta aina tulee supistus kun oon juuri nukahtamassa.

Charm, kovasti tsemppiä huomiselle!!

Onnittelut Nelperi! :Heartred

Nelperi onnea pikkuisesta, onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin <3

Tsemppiä Charm3 huomiseen, pian odotus palkitaan :)

Ja voi Belle, tsemppiä vielä sinnekkin. Toivottavasti nyt saisit vähän levättyä tai synnytys lähtisi tuosta etenemään.

Mulle tuli tossa mieleen että esikoisen synnytys alkoi pari tuntia sen jälkeen kun oltiin saatu miehen kanssa 1000 palainen palapeli valmiiksi. Esikoinen tykkäisi paloista ehkä vähän liikaa niin nyt ei voi testata tuota, ja tässä kohtaa kun aloittaisi niin menisi kuitenkin se pari viikkoa saada valmiiksi. :hilarious: Ehkä on parasta vain yrittää olla miettimättä koko synnytystä niin nopeammin se sitten tulee. Tai vaihtoehtoisesti aloittaa mahdollisimman paljon jotain projekteja mitkä ei saisi jäädä kesken :rolleyes:

Ollaan kotiuduttu. Koti on kyl maailman ihanin paikka olla <3

Maito alkanu nousta ja oma olo ihan hyvä. Väsyttää ja jälkisupistukset kuluttaa. Vaiva viihtyy paljon rinnalla ja olikin aamulla vain 25 grammaa syntymäpainostaan.

Mieliala vielä suht tasainen. Nyt tarvitsen lepoa ja unta.

Tuo vauva on niin ihana ja täydellinen. Ihmeellisesti jo niin itsensä näköinen.. ikää on kaksi vuorokautta ja ei voi ymmärtää, että niin vähän!

Nyt hän nukkuu ja ajattelin olla hyvin viisas ja seurata hänen perässään peiton alle. Oon nukkunut viime yönä 1,5h ja sit torkkunu välillä ja sit päikkärit tänään yhteensä 2,5h.

Tsemppiä kaikille raskauteen, synnytykseen ja tähän vauvan kans oloon! <3 tämä ryhmä on tärkeä!

"Mä ronklaan vähän rajummin, et lähtis synnytys käyntiin. Ja täähän venyy 5cm kohtuu helposti!! Eiköhän se tänään synny." t. Tohtori.

Veristä vuotoa ei näy ei kuulu, supistuksia ei näy ei kuulu. Mä alan kohta itkeä. Ärsyttää tää odottaminen.

Ja niin tultiin meilläkin tänään vaan takaisin kotiin oman mahan viereen nukkumaan.
Sairaala olikin niin täynnä saleja ja osastoja myöten, että käynnistykset tehdäänkin nyt vain ja ainoastaan hätätapauksissa.
Ja koska meillä voi vauva hyvin ja saanut itseensä viikossa vähän painoakin, niin saatiinkin sitten reilu viikon päähän uusi aika.
Supistuksia tullut aaltoilevasti ja ajoittain säännöllisesti eilisestä asti, että saattaa kyllä hyvinkin syntyä jo ennen tota aikaa.
Mutta mutta...odotus siis jatkukoon.
Ja pääasia, että neitillä on kaikki hyvin, ja sainpa vielä hetken armonaikaa parantua tästä helvetinmoisesta flunssasta ja yskästäkin.

Ja onnea muuten kaikille uusille vauvan saaneille ja zemppiä meille odottajille!
Eihän ressata ja mietitä liikaa?
Ne ressihormoonitkin saattaa kuulemma kumota just niitä toivottavia synnytyshormooneja ja senkin vuoksi voi se synnytyskin pitkittyä/viivästyä...

-moona-
Rv38+2

Täällä vauva on ollu koko yön ihan superlevoton :( vähä väliä potkutteli minua.. nyt hereillä isin kaverina aamupalapöydässä,iha vaa ku mä voin.. ehkäpä meen takas unille ku tuo lähtee töihin. :D

Meille syntyi maailman ihanin poika 18.11.2016 klo 03.12, mitat 3030g ja 49cm, py 35cm. torstaina aamulla alkoi tihuttaa lapsivettä klo 7.30, jonka myötä menin synnärin päivystyksen kautta osastolle, ramppasin aamupäivän klo 14 asti kahviossa, syömässä ja rappusia, kunnes alkoi klo 15 kunnon supistukset. Synnytys oli toki kivuliasta mutta ei missään nimessä niin pahaa kuin olin kauhulla ajatellut. Synnytys kesti yhteensä 19h 30min ja ponnistus ainoastaan 17min. Käytin kivunlievityksenä tens-laitetta, ammetta, kipupiikkiä lihakseen, epiduraalia ja pudendaalia. Yhdeksän pisteen poika syntyi ja nukkuu rinnallani, juuri siirryttiin osastolle. Tänään olisi siis ollut 38+2.

Onnea Browneyedgirl!
Täällä ei viimeinenkään yö tuottanut tulosta - lieneekö tuo lapsi päättänyt jäädä pysyväksi asuksiksi ;)?
Kohta lähtö sitten käynnistykseen. Eiköhän se sillä lähde! Toivottavasti tulee positiivinen kokemus! Kiitos kaikille tsempeistä! <3

Charm 41+1

Charm, onnea matkaan!!
Myöskään täällä ei yön aikana muuta ku normiheräilyä ja ähinää. Äsken taisi tulla pieni pala limatulppaa. Oletan että beige "hyytelöpallo" vois olla sitä? Olin lähdössä tänään vielä spinningiin, mutta jo kävely aiheuttaa aikamoiset supistukset, ettei siitä taida nyt mitään tulla. Edit: limavuoto yltyy, hyvä että "jotain" tapahtuu :)
Katjusha rv. 40+1

Muokattu viimeksi:
Takaisin