La marraskuu 2016

Onko kukaan jo synnyttäneistä synnyttänyt nyt kättärillä?

Onko vielä tosi täyttä? Minkälaiset vierailuajat nykyään on?

Jostain kuulin, että huoneisiin ei vieraat saisi tulla. Onko niin? Mun mielestä se on ihan hyväkin juttu, jos toisella ramppaa vieraita ja toinen haluu levätä rauhassa ni samassa huoneessa on aika ikävä olla.

Monta samassa huoneessa on?

Ite oon kättärillä ollu viimeksi 2009 ja käytännöt voinu siitä muuttua. Sillon oltii perhehuoneessa ja nyt ei ole tarkotus perhehuonetta ottaa niin mietin, että minkälaista siellä sillon on olla :)

Winnie: vaasassa osastot on joo erikseen, mutta synnyttäneiden osastolla on kahden hengen huoneet jotka pyritään mahd. mukaan pitämään yhen hengen huoneina :) sit pelkästään lapsen isä ja sisarukset saa vierailla osastolla ja loput vieraat joutuu tulee käytävälle osastojen väliin jos muita vieraita sinne haluu :)

Huomenna (tänään) olis sit neuvola, eipä tää pikkunen nyt tullu pihalle ennen tätä käyntii niinku epäiltiin ja toivottiin, noh tulee kun on valmis, tää mamma ainaki olis jo!

39+3

Oivoi. Aamulla lähdetään polille käymään. Kontrollikäynti kasvun kanssa ja samalla päättävät käynnistävätkö vai eikö. Mua rassaa tää epätietoisuus asiasta. Oon koittanu kotona tehdä kaiken valmiiksi, mutta stressaa jättää elukat ja kaikki. Ja tuntuu ettei vauvajututkaan oo valmiita ja tuo muuttokin on ovella. Mutta silti haluaisin omaan kroppaan ilman mitäön ylimääräistä. Kaipaan helppoutta liikkumisen suhteen ja maata mahallani. Aaa. Että sitä kaipaakin pieniä asioita. Oon niin kypsä tähän valasoloon.

Niin vaan ykskaks yllättäen päätti meidän poika tulla maailmaan melkein viikko ennen la:ta!
Nopeeta meni ja onneks on ohi! :woot:
Synnytyskertomusta laitan, kunhan maltan.

Nyt on pakko pitää sormet ja varpaat pystyssä teille lopulle porukalle, ketkä vielä joutuu odottamaan tukalan raskauden loppua! :)
Olin itsekin ihan varma ettei lopu ikinä ja miehellekin sitä parkusin. :arghh: :hilarious:

Tsemppiä naiset! Yhes koos olevat ja jo jakaantuneet! :happy:

Hih. Meilä ois tänää taas neuvola. Vähä jänskättää ku ensinnäki meen ekaa kertaa yksin ku mies on töissä.. sit toiseksee en ees muista koska oon viimeks ajanu autoo(varmaa joskus heinäkuussa) mut ku en suostu kävelee yksin tuota matkaa,n.1km ku jos en vaikka sitte kykenekää kävelee pois.. ja kolmanneks,tänää on la ni varmaa synnytys alkaa(alkaiski) jo pelkästä jännityksestä :D
Muistaaksee perhevalmennuksessa sanottii jotai ettei loppuraskaudessa pitäis ees ajaa autoo vaa pitäs matkustaa takapenkillä.. onneks on lyhyt matka :)

40+0

Joko sitä tänään saisi lähteä synnyttämään? Kipeitä supistuksia tullut jo yli 2h 2-12 min välein. Jos oon jaloillani, tulee useammin. Esikoinen lähti kouluun, miestä en oo vielä hälyttänyt töistä kotiin. Taidan nyt vain ravata ympäri asuntoa ettei nää lopu.

41+0

Nempsu, kyllä mä vaan meinasin jumppaan huomenna ajaa vaikka olis loppuraskaus :) Täällä ei tilanne kehittynyt sitten yhtään, vaikka jonkin verran tuntemuksia illalla olikin.
Belle, tsemppiä sinne! Meillä sataa ja tie on luistinrata, että nyt ei kyllä kävelylle ulos oikein mieli .. No pitää touhuta sisällä, eihän siinä muuta voi.
Katjusha rv. 40+0

Mäkin oon ihan huoletta ajanu autoa [emoji23] tosin eipä oo ollu vaihtoehtoja, kun mies menetti korttinsa.

Hyiii kun jännittää toi kontrollikäynti. En niin oo valmis synnyttää, mut toisaalta oon ihan kypsä :D

Moi kaikki pitkästä aikaa. Täällä(kin) ollaan vielä yhdessä kasassa. Henkisesti olen jo aivan kypsä ja odotan synnytystä kuin kuuta nousevaa :meh: Mitään ei vielä kuitenkaan ole tapahtunut, eikä siltä edes tunnu vielä. Plaaaaaaaaaah!

Viime päivät ovat olleet vaikeita, kun olen pinna kireällä ja herkillä. Kaikki asiat itkettää ja raivostuttaa, ja tietysti muu perhe joutuu tulilinjalle :rolleyes: Kotonakin hommat sikäli valmiina, että ei tarvitsisi touhuta ja sykkiä, mutta vaikea on vain olla. Kehitän puuhaa itselleni, esim. imuroin harva se päivä ihan vaan, etten olisi toimeton. :shifty: Kohta taidan vaihtaa lakanat ja pyykätä vimmatusti... :smiley-angry017

Odottavan aika on pitkä. Liian pitkä.

39+2

Huomenna la. Saa nähä tuleeko ajoissa..tuskinpa mut kaikki voi tapahtua niin yllättäen.
Eilen oli neuvola. Pää alhaalla ja "lähtökuopissa ".
Kyllä minäkin autolla ajelen,ihan loppuun asti.
Miten sitä kävisi kaupassa ja kuskaisi muita lapsia.
Tsemppiä kaikille!

Mun ei siis oo "tarvinnu" ajaa autolla ku mies on ollu kotona työttömänä. Ja jotenki aina ku on johku menty ni on iha loogista et mies ajaa.. muute varmaa oliski tullu ajeltua enemmän..

Mä oon muutaman kerran ajanu jollekki kaverille, mutta kyllä se niin inhottavalle tuntu, että mielummin annan miehen ajaa :) saapahan kipattua kunnolla selkänojaa taaksepäin :)

Aika paljon ahistais, jos mihinkään ei pääsis autolla. Kaikki palvelut on yli 10 km päässä, mitään "järkevää" tarjolla 50 km matkan päässä. Mies on pois klo 7-19, joten kuskia sais kyllä odottaa :) Nyt kyllä toden totta tuntuu, että normaali elämä jatkuu ties kuinka kauan ... Mutta onhan tässä ryhmässä vielä kokoa, vaikka moni on jo synnyttänyt :)

Jännittää!! Ens viikolla suunniteltu sektio. Pikkuinen ei mahdu tulemaan alakautta, tai jos olisi raivotarjonnassa, niin saisin kyllä yrittää alatiesynnytystä, mutta koska viihtyy edelleen perätilassa, niin lääkäri ei halua ottaa mitään riskiä. Siksi sektio. Tuntuu niin hassulta ja uskomattomalta!! Pian meidän pieni on täällä!! <3 Ja samalla ahistaa ajatusta sairaalassa olosta (en tykkää yhtään sairaalaelämästä) ja pitkästä toipumisesta ja leikkaushaavan aiheuttamista rajoitteista.. Mutta paras, ihanin ja odotettu on ihan kohta sylissä!!! <3

Meillä oli viikko sitten suunniteltu sektio. Ehdin jännittää sitä kolme päivää (päätös tehtiin maanantaina) just ton toipumisen ja haavan kanssa elämisen takia. Mutta. Jos ei lasketa sitä, miten rankasti mun kroppa reagoi niihin vahvoihin lääkeaineisiin, menisin koska tahansa uudestaan sektioon. Nyt oon kotona neljättä päivää, ja tikit poistettiin eilen. Haavaa särkee vähän aina välillä, mutta kolmesti päivässä otettava panadol+burana auttaa tosi tehokkaasti. Ongelmana on vaan muistaa ottaa ne oikeeseen aikaan :D

Mitään en ole tänne koskaan kirjoittanut, mutta nyt täytyy päästä purkautumaan! LA olis tänään ja alkaa hermo menemään. Ei nyt muuten, mutta hiukan ahdistaa että miten kaikki sujuu jos tuo vauva tuolla vielä pitkäänkin on. Neuvolasta ei ole sanottu mitään laskeutumisesta tai mahd. kiinnittymisestä, painoarviota lapsesta ei ole annettu eikä synnytystapa-arviosta suostuttu edes keskustelemaan, kun sitä tietyistä syistä kyselin... Sen sentään ovat sanoneet että pää on lapsella alaspäin niin kuin pitääkin :woot:

Näin ensikertalaisena kaikki on muutenkin ihan auki ja uutta, niin olisi nyt ollut kiva jotakin suuntaa saada tietää missä mennään, eikä vain "kyllä sen sitten synnytyksen jälkeen näkee mahtuiko ja paljonko painoi"-tyylistä vastausta :sad001 Seuraava neuvola ensi viikon alussa, josta sitten lähetettä eteenpäin, ellei lasta kuulu. Saisi tulla jo, muutkin suvussa synnyttäneet "ajoissa" niin olisi kamalaa olla se ainut, jolla menee kaksi viikkoa yli...

Onnea Nallemax! :)

Ja hurjasti tsemppiä Belle, että nyt olisi viimein se lähtö edessä! :)

Täälläkin edelleen yhtenä kappaleena. Viime yönä vessareissujen yhteydessä on tullut pyyhkiessä vaaleanpunaista limavuotoa ja muuten on taas perinteisesti jomotellut ja vihlonut alavatsaa/kohdunsuuta/ristiselkää. Eli ei mitään uutta tänne. Yölliset vaivatkin on ne samat vanhat. Sain jopa jotain pätkiä nukuttua kun otin illalla ja aamuyöstä Panadolia ja oon rasvaillut ahkerasti. Näin kaikkia sekalaista ja outoa untakin pitkin yötä. Ja tottakai mieskin rassaa vaihteeksi enemmän. :facepalm::joyful:

Pääsen huomenna käymään labrassakin sitä hepatoosia varten. Tietty varmaan joutuu viikonlopun yli kärvistelemään tämän kutinan kanssa ennenkuin kaikki vastaukset saadaan. Vaikka eipä tähän vissiin mitään helpotusta ole. Kehotti nyt vain seurailemaan vauvan liikkuvuutta ja synnärille heti jos liikkeet on vaimeat. Jos tämä ny oisi sit viimeinen vaiva tähän raskauteen kaikkien noiden tulehdusten, näppylöiden, pukamien, kipujen sun muiden päälle. Toivon ainakin ettei ne enempää tulisi.. Ja jos ny vaikka pääsis jo tänään synnyttämään että alkaisi näistä päästä eroon ja toipumaan.

Ja autolla olen ajanut tähänkin asti ja aiemmissa raskauksissa lasketun ajan ylikin. En ole ees kuullut ettei saisi ajaa. En toki ole koskaan valmennuksissa käynyt..

Maatuska83 rv 38+2

Tsemppiä LittleOwl! Iso joukko on samoilla päivillä vielä odottelemassa... Kyllä tässä kärsivällisinkin alkaa kärsimättömäksi käydä.
Mä varasin ajan osteopaatille ensi tiistaiksi (luonnollista edistystä), toivottavasti ei tarvi mennä! Yliaikaiskontrolli tarvittaessa 41+1 viikon päästä siis.
Mun siskot on synnyttänyt 2 vko ennen LA, LA-päivänä ja 1 vko yli lasketun ajan. Toivotaan, että pääsen vielä tuohon "viikon sisään" -haarukkaan!
Katjusha rv 40+0

Täällä oon vielä kotona. Supistuksia tulee, mutta eivät ole hirveästi voimistuneet. Laitoin tytön päikkäreille ja itsekin yrittänyt levätä. Vähän väsyttää kun yöllä sain nukuttua taas vain n.5h. En kuitenkaan saa nyt nukuttua kun näin maatessa supistelee harvemmin, mutta voimakkaammin. Edellinen synnytys alkoi justiinsa tällä lailla, eli toivoa on, että vielä tänään olisi vauva sylissä! Mies nyt saa kuitenkin tehdä työpäivän loppuun, pääsee klo 14 kotiin.

Jännittävää on, ja saa nähdä Maatuska nähdäänkö me sairaalassa! :)

Takaisin