La marraskuu 2016

Muistan Vimpa että täällä kerroit että "puuttuva" suoni löytyi kuitenkin. Kerroin miehellekin, että saas nähdä ollaanko mekin stressattu sitä turhaan!?
Nyt onkin sitten supistellut vähän aikaa enemmän ja vähemmän kipeästi! Tuleekohan sitä vielä lähtö takaisin synnärille tänään :O??

Oli täälläkin viimeinen kontrolli äsken. Kaikki hyvin polilla. Vauva kasvanut tasaisesti ja hänellä kaikki hyvin. 3660g painoarvoio, käsin isomman tuntuinen. Alle 2cm kanavaa jäljellä ja 3cm sisäsuu auki. Pyöritteli kunnolla, et lähtis hommat käyntiin. :) sano että ei jaksa uskoa, et menee enää kauaa ja heti saa mennä sairaalaan, ku synnytys käynnistyy. Ei oo enää mitää aikaa mihinkään varattuna. Toivotteli vaan, et tervetuloa synnyttämää ja et saattaa nyt tutkimuksen jälkeen vuotaa vertaa ja alkaa supistella ja et toivottavasti jäävät päälle.

I am so happy! Viime yön tuskat eivät siis olleet turhaa ;)

Rv 39+4

Eilen sohvalla istuessa vihloi niin kovaa alapäätä että mietin voisiko tämän synnytyksen sittenkin peruuttaa. Mitään supistuksia ei ole ollut mutta vauvan pää nyt niin alhaalla ja varmaan nyt vielä alempana kun sf mitta oli laskenut 37:sta 35:een. Huomenna laskettu aika! Eilen ja tänään ollut omituinen olo; oksettaa, pää kipeä, kirjaimet vilisee näytöllä. "Kohtaus" tulee yht´äkkiä ja häipyykin yhtä nopeasti. Paineet ok ja pissanäytekin ok. Kävin tänään neuvolassa ja perjantaille uusi aika mittauttamaan verenpaine. Plääh. Kunpa tämä lapsi olisi täsmällisempi kuin nuo edelliset.

39+6

Et ole ollenkaan huono äiti. <3
Ihan turhaan syyllistät itseäsi imetyksen vuoksi, se vain pahentaa omaa stressiäsi ja väsymystäsi. Eikä mielestäni minnekään ole kiveen hakattu, että imetys olisi joku äidin mittari.
En ole itsekään imettänyt edellisiä lapsiani. Pumpattua maitoa ja korviketta ovat saaneet. Sen jo esikon aikaan iskostin päähäni että jos ei imetys toimi niin sitten ei vaan toimi eikä maailma siihen kaadu. Ja hyvin vauvat ovat hengissä pysyneet ja kasvaneet eivätkä ole olleet yhtään sen kipeämpiä kuin muutkaan lapset. Pääasiahan on kuitenkin että vauva sen ravinnon jollain tavalla saa ja muutoin saa äidinrakkautta. :)

Kiitos kannustavasta viestistäsi❤️
Joo oon huomannut että stressi ja väsymys on pahentunut tämän asian myötä.
Tiedän että syyllistän itseäni aivan turhaan, turhauttavinta tässä vain on se, että maitoa tulee muttei vauva osaa syödä rinnalta ja vauvan nälkään ei riitä pelkkä pumpattava maito.
Perjantaina on aika synnärille juttelemaan imetyksestä onneksi.

Mä oon jotenkin ihan loppu. Nyt viikot 38+5 ja haluaisin vaan että vauva syntyisi. Esikoisen raskaudessa olin vielä ihan tyytyväinen viikoilla 40+4 vaikkei ollut merkkiäkään synnytyksestä. Nyt tuntuu joka päivä menevän ihan älyttömän hitaasti kun mitään ei tapahdu. Liikkuminen alkaa olla vaikeaa ja öisin ei saa nukuttua. Pelottaa että vielä jokin menee vikaan. Ärsyttää kun nyt jo alkanut tuleen jatkuvasti kyselyä mun voinnista ja mahollisista synnytyksen merkeistä. Mieskään ei tunnu ymmärtävän mitään. Ootan ihan älyttömästi supistuksia vaikka muistan kuinka kipeää ne teki.

Anteeksi valitus.

Minäkin pitkästä aikaa ajattelin kirjoitella, tiiviisti olen kyllä seurannut, mutta kirjoittelu jäänyt. :)

LA olisi nyt sunnuntaina ja kovasti toivottu, että tuo pikkuinen 'Nuutti' tuolta tulisi jo pihalle, kun alkaa olla aika tukalaa kaikin puolin. Esikoinen siis tulossa, joten ei ole mitään hajua mistään, mutta toiveissa oli, että tämä syntyisi ennen LAta, sillä omalla äidilläkin syntyny 3 lasta etuajassa, esikoinenkin viikkoa ennen. Mutta eipä tuo tunnu tuolta ulos haluavan ja pelkään, että menee reilusti yli :D

Yöt on kamalia, kun herään parin tunnin välein vessaan ja harkkasuppareita on koko yön. Viime yönäkin tuli käytyä 6x vessassa :confused:. Joka kerta herätessä oli myös ihan hirveän kuuma ja se tuli ja meni aalloittain.
Mulla ei kunnon supistuksia ole ollut, kaikki kivuttomia, vaikka ikäviä. Tosin viime viikolla oli yksi supistus, joka vihloi selkään ja sattuikin vähän, mutta siinäpä se.

Valivali! Sitten kun synnytys käynnistyy, toivon varmaan, että ei vielä syntyisi ja kadun valittamistani :D

Mulla ei neuvolassa ole katseltu alakertaan ollenkaan, niin en tiedä yhtään mikä tilanne siellä on menossa. Viime neuvolakertana vauva oli laskeutunut hyvin, muttei ihan vielä täysin.

Tsemppiä kaikille!

RV 39 + 2

Tsemppiä CCrystal, samat tuskaiset viikkolukemat täällä!

Yötkin kuulostaa samalta, lisään siihen vielä närästyksen... Mä en kuitenkaan usko, että tää vielä syntyis, ehkä viikon kahden päästä.

Rv 39+2

Tsemppiä taas tositoimiin! Ainakin Eealla näyttää lupaavalta!

Voi Eea! Onnea matkaan! Täällä illan mittaan supistelut loppuneet miltei tyystin ja oikeasti harmittaa tosi paljon. Ehdin niin jo innostumaan ja merkit olivat hyvät. Olin melko varma, että meillä on ensi yönä vauva kainalossa... :(

Miks tää nyt tuntuu näin tosi raskaalta...? :'(

Mulla myös tosi vaikeaa ollut tänään. Eilen tuli niin kivat uutiset sisätutkimuksessa, että ajattelin jo viimeistään tänään saavani suunnata sairaalaan. Mutta ei... Tänään on sitten näköjään ollut se päivä, kun maltti katosi kokonaan. On tuntunut tämä arki ihan joltain mudassa rämpimiseltä siivoamisineen ja molemmat lapsetkin päättivät olla hankalia tänään. Mieskin ärsytti niin kovaa, että pikku riita saatiin aikaiseksi. Huomasin, että mies ei kuitenkaan jaksanut jatkaa riitaa kauaa, koska hän tietää että mulla on nyt tämän odottelun takia pinna kireellä.

Nyt en enää haluaisi tehdä yhtään mitään muuta kuin päästä synnyttämään!

40+5

Täällä nyt 40+2 menossa..ja kyllä on tuskaa!! en ikinä ajatellut kuinka henkisesti rankkaa tää LAn ylimeneminen on, jatkuvasti siivoilen että on kotiin kiva tulla vauvan kanssa, joka ilta pesen hiukset jos lähtö tuleekin yöllä. Muutamaa hassua EHKÄ supistusta lukuunottamatta ei mitään merkkiä synnytyksen alkamisesta. Uni ei tuu, nenä ihan tukossa, jalat ja kädet turvoksissa ja pistelee..alapää todella kipeä ollut jo ainakin reilun kuukauden ja väsyttää ihan kamalasti!!

Viime viikolla neuvolassa sano että vauva niin alhaalla että en enää ainakaan yksin tule tällä viikolla enään sinne, ja seuraava käynti torstaina :)

Kamalaa valitusta mutta niin on olokin!! :D jospa se sieltä tulis kun lakkaa stressaamasta..

Viime yönä tuli täälläkin ravattua vähän väliä vessassa. Tänään ollu kipuja alavatsalla ja jossain tuolla haaroissa aina kun istuu ja lähtee siitä liikkeelle. Voiskohan se viitata mihinkään? ;)

Taitaa olla toiveajattelua.. Mitään muita merkkejä ei ole mihinkään suuntaan :/

38+2

Jotenkii kyllästyttää tää odottelu. Ja usein ottaa kaikki päähän ja vähän masentaakin välillä, mut ei viiti rasittaa niillä ajatuksilla ketään. Enkä tiiä johtuuko raskaudesta vai mistä..

Täällä kanssa kyllästyttää ihan kunnolla, ja edelleen kun tosiaan yksin lasta odotan niin jotenki nää päivät vaan menee jännittäessä jokaista suolen väännettä :dead: ja kaikki tuntuu ylivoimasen raskaalta ja vaikeelta! Mutta eiköhän tää tästä vielä iloksi muutu, en malttais odottaan pientä rakasta jo syliin ihmeteltäväksi :Heartpink

Täälläki yritetty tänään kaikkea: siivosin oikeen urakalla, imuroin kämpän ja pesin kontaten keittiön lattian, vaihdoin lakanat, viikkasin pyykit ja pesin uuden koneellisen, laitoin tiskit ja tyhjensin ku ne oli valmiit, tein ruokaa, kävin suihkussa ja "palkinnoks" sain oksettavan olon ja pari hassua supistusta:arghh::hilarious: illalla syötiin vielä tortilloja ja yritin laittaa tabaskoaki sekaan et jos tulinen ruoka auttais:hilarious: nyt tuntuu ajoittain et haluun kans niin jo tän vauvan pihalle, neuvola olis kans torstaina. Mies sanoki et sä taidat nyt oikeesti haluta synnyttämään, no huomenna tehdään sit lisää kaikkea mikä pitäis edistää sitä:angelic::happy:

Rv 39+1

Tsempitykset kaikille, jotka kipuilee loppuraskauden tuntemuksien kanssa!

Täältä kirjoittelee aivan ihanan pienen pojan äiti <3 uskomaton, mikä ihanuus sieltä syntyikään. Kirjottelen stoorin myöhemmin. Hän nyt tossa syö rintaa ja torkkuu. Ollaan jo osastolla.

Tultiin about 20.50 Oysiin ja 21.44 poju sit syntyikin! :) synnytys oli kivulias, mutta sain monen asian kokea, mitä halusin ja kaikki meni omasta mielestä hyvin ja meillä kummallakaan ei ole mitään hätää. Ensimmäinen kivuliais supistus tuli 19 ja synnytyksen kesto siis näin ollen noin 2h 50min. Olen niin helpottunut, väsynyt ja onnellinen. Kiitos Jumalalle ja kiitos miehelleni ja kiitos noille ammattitaitoisille ihmisille <3

Tänään tai siis tiistaina oli rv 39+4 (ultran mukaan 40+0) ja nyt sit vaan muuttunutkin toipumiseen ja pojan ihmettelyyn.

<3

Oi wau, ette kauaa ehtineet olemaan sairaalassa ennen kuin vauva syntyi! Paljon onnea pojasta! :Heartred

• Tykkään
Reaktiot: Eea
Kiitos Belle.

Joo ei olis mies kerenny mukaan ollenkaan, jos olis vieny muksun mun vanhemmille/ei olis mun vanhemmat hakeneet esikoista kello 19 yöksi.

Nyt ruokaa nassuun ja karkkia! Salmiakkia ja lakritsaa. Miten ihmeessä mahdun nukkumaan pojan kans tähän sänkyyn? :D haluan sen viereen, mut en tiiä haluanko nukkua näin ahtaasti ja sänky ei oo ees seinää vasten.. miten muut, koitteko tilan sairaalassa ahtaaksi, jos nukuitte vauvan kans?

Onnea Eea! Ja ihanan nopee synnytys. :)

Joku mystinen kello kolme yöllä johon asti nukun hyvin ja sit alkaa se pyöriminen. :D
Iho on ihan ruvella kun kutiaa joka paikasta. Mietin jo että oisko hepatoosia, kun mikään ei tunnu auttavan. Ja sitten tuo iänikuinen riesa eli käsien särkykin vaivasi taas. :/
Tässä aamusta on pienet limavuodot taas palanneet. Ja illalla ei tahtonut saada mitään syötävää alas. Jaksaisi enää ees kyttäillä näitä oloja ja oireita kun ei tämä tästä mihinkään etene vaikka oisi mikä. Vauva kun pysyy hanakasti yksiössään. Noh, aika kuluu mukavasti ittiänsä vereslihalle raapien. :(

Maatuska83 rv 38+1

Takaisin