La marraskuu 2016

Nelperi, soitas synnärille.
Mullakin supistuksia samalla tavalla, viimeyönäkin. Ja sain käskyn soittaa synnärille, jos tulee jotain vuotoa.

Miksei muaki vois jo ees vähä supistaa kipeesti.. harkkaversioita tulee vaa.. lapsi on selvästi menos vaa alemmas mikä on tietty hyvä juttu :) yöllä vessaan selviytyminen oli taas tuskaa ku tuntu et häpyluussa ois vähintää keilapallo painamassa!

Pikkutyyppi riehuttelee kovasti,oon koittanu jutella et tulis ulos riehumaa mut ei ainenka vielä oo ottanu kuuleviin korviinsa.. ja iso paha hikka vaivaa monta kertaa päivässä,nytkii äitin masu vaa hytkyy ku pieni hikottelee..
39+4

Moikka te joilla on mennyt yli lasketunajan..

Mulla on siis la perjantaina.
Tiedättekö milloin pääsen tarkastukseen?
Jo ens viikolla vai pitääkö odottaa 41+jotain.
Neuvola keskiviikkona,siellä varmasti selviää mutta en jaksa odottaa. .

Uskon että yli menee.. käynnistys koettu myös.
Luulis että neljäs tulisi ajoissa mutta ei..

Enkelit, hus-alueella yliaikaiskontrolli on 41+5, ellei muuta syytä tarkkailuun! Pyydä neuvola vielä seuraavallekin viikolle :)

Mulla sama juttu, la ens su, torstaina neuvola. Edellinen syntyi itsekseen käynnistyen 41+4, joten en paljoa elättele toiveita, että tämäkään sen aiemmin haluais syntyä. Toivon kuitenkin, ettei käynnistykseen tarvitsisi. Mun isä tulee meille tänään muutamaksi päiväksi, niin olis kovin helppoa lähteä synnyttämään, kun hän hoitaisi isommat naperot, eikä tarvitsisi hälyttää ketään.

Enkelit miulla tais esikoisesta olla yliaikaiskontrolli varattu 10pv lasketun ajan jälkeen, sinne ei kuitenkaan päästy kun syntyi ennen sitä :) Asutaan muistaakseni samalla seudulla (?) olenkohan poistanut sinut listalta kun et kesällä kirjoitellut... täytyy tarkistaa kun sellainen muistikuva. Pahoittelut jos olen :grin Mutta siis olettaisin että joka paikassa melkein 2vk annetaan mennä lasketun ajan yli ja sit ihmetellään.

Onnea varpahat! :)

Voi ku ois itellekin tullut lähtö vuotojen jälkeen, mutta eilen ja tänään tullut enää haalenruskeaa limaa vessassa käynnin yhteydessä. Torstai-illan siis tuli tuoreempaa verta aluksi sisätutkimuksen jälkeen, sit ruskeampaa runsaanpuoleisesti. Perjantai meni ihme ruskeiden isojen hyytymien valuessa, lauantaina muuttui ruskeaksi limavuodoksi ja sunnuntaina ja tänään sit tosiaan rauhoittunu. Sama paineentunne haaruksissa, harkkasuppareita ja menkkajomotuksia tänäänkin. Että yhtenä kappaleena ollaan tosiaan edelleen ja vauva köllöttää tyytyväisenä yksiössään. Aivan sama siis mitä tuolta haaruksista tippuu pihalle. :D

Onhan tässä vielä pari viikkoa laskettuun aikaan, mutta tämä käsien puutuminen ja särky vaan pahenee yö toisensa jälkeen. Alan olla aika kypsä niiden puolesta valvomiseen. Ja sit tämä kipuilu ja jomottelu muutenkin on himpun verran syvältä.. Ois kiva päästä ruhonsa puolesta kiinni jo normaaliin elämään.
Vaikka synnytys pelottaa ja jännittää niin kivahan se ois jos tämä itekseen käynnistyisi, saisi kotona turvassa kärvistellä minkä pystyy ja sitten vasta sairaalaan.

Tuli ny pitkälti omanapaviesti. :D

Maatuska83 rv 37+6

Lämpimät onnittelut kaikille synnyttäneille :Heartred Kylläpä tuli teidän miehille ikimuistoinen eka isänpäivä! :)
Tsemppiä kaikille keillä synnytys menossa tai tulossa!

Itse en edes jaksa jännäillä omaa synnytystä.. vielä.. Olen ihan asennoitunut siihen, että pari viikkoa vielä vähintään porskutellaan vauva mahassa.. Tänään on neuvola, mutta ei jaksaisi sinnekään mennä, kun ei mitään erikoista

Rv 38+3

Täällä yksi taustalla seurailijakin kommentoi. Onnea kaikille jo pienen nyytin syliinsä saaneille ja synnytyksen kanssa kärvisteleville!

Täällä tosiaan laskettu aika oli ja meni lauantaina, eikä oikein ole merkkejä, että tyyppi olis tuolta mihinkään vielä poistumassa. Rupeaa olemaan jo piinaavaa tämä odottelu, kun joka aamu ajattelee, että josko tänään lähettäis synnyttämään. Vointi on kyllä hyvä ja ihan hyvin saan nukutuksikin, ettei sen puolesta valitettavaa, mutta malttamattomuus jo iskee.

Seuraava neuvola ois keskiviikkona ja ensi viikolla sitten äitiyspolilla tarkistus 41+5 viikoilla ja jos 42 viikkoa tulee täyteen, niin sitten ottavat synnärille.

40+2

Hei,meillä sama homma.2.11 syntyi tyttö ja imetys ei ole lähtenyt hyvin käyntiin. Annan kyllä tissiä,mutta lisäksi pakko antaa korviketta.Unet ollut aika epämääräisiä

Täälläkin menee tissit+korviketta kolmen tunnin välein. On niin iso vauva, että tarvii enempi ruokaa ku mitä tässä vaiheessa vielä tulee. Eikä vaan jaksa olla 24/7 tissi suussa. Ja me ollaan vielä sairaalassa, missä palvelu pelaa ihan tosi hyvin koko ajan!

Onnea uusista pikkusista ♥
Mulla parina päivänä tullu kovempia supistuksia, mut sit ne aina loppuu.. nyt tänne iskeny joku kauhe kysely ruljanssi, että no joko se syntyy? Eilen tuli kolmelta vai neljältä viestiä...:banghead: pikkusen alkaa ärsyttää ku itekki malttamattomana odotan et no joko joko ja sit joku koko ajan kimpussa:hilarious::bag:

Kattoo jos pystyis tänää käydä pikkusen vaikka kaupungilla (vaikka liikkuminen on aika tuskaa) jos sais vähä vauhtia hommiin? :p

Rv 39+0

Mulla on niin huono olo itselläni kun imetys ei onnistunut niin kuin olisi pitänyt.
Mulle siis synnärillä tungettiin heti rintakumi tissiin ja sillä sitten imetin n. 4 päivää, sattui ihan törkeesti ja vauva ei saanut tarpeeksi ravintoa. Piti antaa korviketta siihen lisäksi.

Päätin kuitenkin eilen etten halua käyttää rintakumia, mutta vauva ei ota imuotetta omasta rinnastani- tottunut siis kumiin jo. Yritän silti kokeilla vielä jos ottaisi, mutta huonolta näyttää..Menee siis nyt korvikkeella tuttipullon kanssa sekä lypsän pumpulla omaa.

Hirveen huono omatunto koko asiasta..
Anteeksi valitukset, tuntuu vaan että pakko purkaa :(

Kaitsu, jokainen pisara äidinmaitoa on kultaa vauvalle :) lypsämällähän saat sitä jo annettua! Kokeile aina pienen pullosta annetun määrän jälkeen tarjota tissiä. Kun vauva ei ole enää pahiten nälkäinen, niin yleensä myös kelpaa tissi. Tai sitten otat rinnalle ennenkuin kunnolla herää, silloinkin voi onnistua hämäämään. Googleta myös Tahdistettu pulloruokinta, sillä vauva ei totu saamaan maitoa pullosta vauhdikkaasti, vaan matkien rintaruokintaa. Ja jos ei onnistu, niin olet kuitenkin paras äiti vauvallesi <3

Kaitsu_ minulle ei edes tarjottu synnärillä rintakumia vaikka nännit oli aivan ruvella ja imettäminen tuntui siltä, että olisi lyöty joka imaisulla nänni hiirenlitskun väliin... :( lisämaitoa piti meidänkin antaa, kun ei tullut itseltä tarpeeksi maitoa ja neidin paino piti saada nousuun. Kolmen tunnin välein syötöt ja edelleen vähintään neljän tunnin välein. Alku oli täälläkin kivikkoinen ja kivulias ja itku silmässä sai istua monta kertaa, kun neiti asui tissillä ja se vaan sattui ja sattui, mutta sitkeys kuitenkin palkittiin ja neiti syö rintamaitoa ja tuntuu vihdoin riittävänkin :) välistä ottaa edelleen väärällä otteella kiinni ja jessus se sattuu... Onko teillä millaista imetystukea tarjolla? Myös osaimetys on hyvä ja toimiva vaihtoehto, jos täysimetys tuntuu liian saavuttamattomalta :)

Kävin synnärillä eilen juttelemassa asiasta samalla kun vauva oli valohoidossa. Oltiin vuorokausi synnärillä.
Koitettiin imetystä mun rinnasta, mutta ei onnistunut. Vauvalta katkaistiin jännekin kielestä jos olisi auttanut kun oli kireä.
Ei auttanut kuitenkaan ja rintakuminkin kanssa imuote on väärä ja siksi sattuu- kokoajan (vaikka imettäisin pari tuntiakin putkeen).

Vauva ei osaa hamuta rintaani ja ei avaa suuta ja kieli menee hänellä jotenkin väärin ja ei osaa tarttua rintaani (kuulemma nänni on niin pehmeä verrattuna rintakumiin johon on tottunut joten ei hiffaa tarttua siihen).

Torstaina neuvolatäti tulee käymään kotikäynnillä ja pääsen juttelemaan hänenkin kanssaan hieman tästä.
Itken välillä kun tuntuu että olen epäonnistunut tässä täysin ja olen huono äiti kun maitoa kuitenkin tulee hyvin rinnoista, mutta en pysty imettämään normaalisti.
Ei olisi raskausaikana tullut mieleenikään että imetyksen kanssa tulisi ongelmia..:(

Kaitsu hali sinne <3 onko teillä imetystuki ry:n imetystuki-iltoja? Voisitko kysyä apua esim. imetyksen tuki ry:n facebooks-sivulta (myös yv voi laittaa koulutetuille imetystukiöidielle? Tai soittaa imetyksen tuen puhelimeen? Muista, että monella äidillä on haasteita imetyksen kanssa. Toivottavasti saat tukea ja pääset imetyksen kanssa siihen pisteeseen, mihin haluat. Suosittelen myös imetyksen lohtukirjaa (esim. ilmaiseksi netistä voi lukea). Se oli itelle imetyksen alussa todella hoitava. Itellå tosiaan alkuvaikruksien jälkeen tuli 2,5v imetystaival esikoisen kanssa!

Onnea Varpahat ja voimia paranemiseen <3

Kaitsu hali sinne <3 onko teillä imetystuki ry:n imetystuki-iltoja? Voisitko kysyä apua esim. imetyksen tuki ry:n facebooks-sivulta (myös yv voi laittaa koulutetuille imetystukiöidielle? Tai soittaa imetyksen tuen puhelimeen? Muista, että monella äidillä on haasteita imetyksen kanssa. Toivottavasti saat tukea ja pääset imetyksen kanssa siihen pisteeseen, mihin haluat. Suosittelen myös imetyksen lohtukirjaa (esim. ilmaiseksi netistä voi lukea). Se oli itelle imetyksen alussa todella hoitava. Itellå tosiaan alkuvaikruksien jälkeen tuli 2,5v imetystaival esikoisen kanssa!

Onnea Varpahat ja voimia paranemiseen <3

Kiitos<3
Yritin soittaa tuonne tukipuhelimeen tänään, mutta vain su ja ke ovat tavoitettavissa tiettyihin aikoihin.
Pitää katsoa tuo facebook sekä lohtukirja.
Kiitos paljon vinkeistä❤️

Synnäriltä sanottiin, että se on hyvä jos tulee sellasta ruskeaa tuhru vuotoa. Paikat kypsyy ja valmistautuu synnytykseen. Mulla alkaa huumori oikeesti loppumaan näiden supistusten kanssa,kun ei ne etene mihinkään. Kaksi yötä oon jo valvonu näiden kanssa ja tänään aamusta asti tullu 5-10min välein kipeitäkin supistuksia! Viimeistään keskiviikkona yliaikaiskontrollissa sanon että saa ruveta käynnistämään..tä on tosi raskasta..
41+3

Ei varmaan lohduta ketään, mutta olkaa vaan tyytyväisiä jos/kun saatte kotona tuskailla supistuksien kanssa.
Mulla alotettiin tänään käynnistys ja täälläpähän olla möllötän osastolla ja odotan.
Ballonki laitettiin aamupäivällä. Kotiin en saanu lähteä. Matkaa kun on... mies meni kotiin jännäämään et milloin ajaa tänne takas.

Edelleen on ihan epätodellinen olo. Että oikeastiko täältä joskus pääsee kotiin vauva sylissä, eikä mahassa.......

Tsemppiä ellami! Mulla on myös huomenna aamulla tuo sama edessä eli synnytys käynnistetään. En kyllä tiedä vielä käynnistystapaa, selvinnee siis vasta huomenna. Jännittää ja pelottaa ihan hirveästi, olen koittanut sairaalakassia pakkailla mutta olo on ihan epätodellinen. Nytkö jo pitäisi synnyttää? :D Olitko muuten yhtään auki tullessasi sairaalaan?

39+0

Kävin synnärillä eilen juttelemassa asiasta samalla kun vauva oli valohoidossa. Oltiin vuorokausi synnärillä.
Koitettiin imetystä mun rinnasta, mutta ei onnistunut. Vauvalta katkaistiin jännekin kielestä jos olisi auttanut kun oli kireä.
Ei auttanut kuitenkaan ja rintakuminkin kanssa imuote on väärä ja siksi sattuu- kokoajan (vaikka imettäisin pari tuntiakin putkeen).

Vauva ei osaa hamuta rintaani ja ei avaa suuta ja kieli menee hänellä jotenkin väärin ja ei osaa tarttua rintaani (kuulemma nänni on niin pehmeä verrattuna rintakumiin johon on tottunut joten ei hiffaa tarttua siihen).

Torstaina neuvolatäti tulee käymään kotikäynnillä ja pääsen juttelemaan hänenkin kanssaan hieman tästä.
Itken välillä kun tuntuu että olen epäonnistunut tässä täysin ja olen huono äiti kun maitoa kuitenkin tulee hyvin rinnoista, mutta en pysty imettämään normaalisti.
Ei olisi raskausaikana tullut mieleenikään että imetyksen kanssa tulisi ongelmia..:(

Et ole ollenkaan huono äiti. <3
Ihan turhaan syyllistät itseäsi imetyksen vuoksi, se vain pahentaa omaa stressiäsi ja väsymystäsi. Eikä mielestäni minnekään ole kiveen hakattu, että imetys olisi joku äidin mittari.
En ole itsekään imettänyt edellisiä lapsiani. Pumpattua maitoa ja korviketta ovat saaneet. Sen jo esikon aikaan iskostin päähäni että jos ei imetys toimi niin sitten ei vaan toimi eikä maailma siihen kaadu. Ja hyvin vauvat ovat hengissä pysyneet ja kasvaneet eivätkä ole olleet yhtään sen kipeämpiä kuin muutkaan lapset. Pääasiahan on kuitenkin että vauva sen ravinnon jollain tavalla saa ja muutoin saa äidinrakkautta. :)

Takaisin