Marras16
Näppärä viestien naputtelija
Inhottavaa seurata kun vauvaa kiusataan noin. Mä oon kyllä edelleenkin vähän herkillä raskauden ja synnytyksen jäljiltä, et itku tulee vähemmästäkin...
Meilläkin on otettu toistuvasti bilirubiinit ja pieni joutui olemaan hetken valohoidossakin... verikokeen otti tosin sujuu helposti, kun kantapäätä lämmitetään ennen näytteen ottoa, joten verta tulee vaivattomasti tarpeeksi, ja kipulääkkeeksi saa pienen määrän glukoosia eikä vauva siis edes huomaa pistämistä.
Joo, tänään mies meni vauvan kanssa kaksin sinne verikokeen ottoon ja mä jäin aulaan odottamaan, kun itkuksi olisi mennyt sitä taas kattoa. Huojentavaa oli, että arvot olivat lähteneet hienoiseen laskuun. Nyt ylihuomenna taas kontrolli ja toivotaan, että olisi edelleen laskusuunnassa. Vauva täyttää tänään viikon ja yleensä ne arvot ensimmäisen viikon aikana nouseekin kunnes lähtevät laskuun. Ite olin valmistautunut jo vaatimaan sitä valohoitoa eikä näitä päivittäisiä verikokeita.
Meillä otettiin eilen käyttöön tutti, kun vauva sai yöllä raivarit ja mikään ei kelvannut. Ajateltiin, että vanhemmatkaan lapset eivät saa nukutuksi ja oltiin molemmat miehen kanssa aivan rättejä niin päädyttiin epätoivoissamme tuttiin. Epämääräinen känäily, kun mikään ei kelpaa loppui siihen. Yritetään käyttää sitä silti vaan hätätapauksissa ja ettei vauva kuluta imuvoimiaan liiaksi siihen, että jaksaa syödäkin. Tänään tutti auttoi myös verikokeen otossa, rauhoittui heti kun sai tutin suuhun.
Tän päivän projektina ajattelin kokeilla kantoliinan käyttöä. Huomenna olisi ensimmäinen neuvola ja sinne olisi tarkoitus mennä ensimmäistä kertaa vaunuillen.
Hih, vauvan ei pitänyt nukkua meidän sängyssä, kun sänky niin kapea, mutta kappas, se nukkuu meidän sängyssä. Helpointa tässä vaiheessa niin. Vauva nukkuu nyt öisin suunnilleen pari kolmen tunnin pätkää niin, että alkuun 3h, sitten syö, torkkuu, syö tiheämmin ja sitten aamuyöstä taas 3h. Aamupäivät ja alkuiltapäivät vauva on ollut nyt aika väsynyt luultavasti noista joka aamuisista verikokeista johtuen. On sitten piristynyt iltaisin.
Onnea jälleen vauvautuneille! :)