La marraskuu 2016

Hei onnea munkin puolesta kaikille pikkuisen syliin saaneille ja yllatykselle paljon onnea uuteen matkaan! <3

Varpahat mulla se limatulppa kanssa oli tollainen iso , keltainen , klöntti! Ei todellakaan mitään normaalia vuotoa. Hieman kyllä petyin kun neuvolassa sanottiin että olisi pitänyt olla mukana verta / ruskeaa jos olisi limatulppa mutta kyllä mä olin siitä niin varma - että luotan nyt itseeni tässä asiassa.

2 asti supistanut 10min välein ja lusikallinen verta paperiin.. toivottavasti syntyy tänään isänpäivänä! :)
Huolestuttaa vaan, että miksi supistusten mukana tulee verta? Synnärille soitin, niin sanoi että jos tulee kirkasta verta, ni sitte näytille..multa tuli tumman punaista, ihan niinku menkat ois alkanu.. hmm..
Rv 41+2

Tsemppiä kaikille tosi toimissa oleville ja onnet vauvansa saaneille. Täällä on toivuttu synnytyksestä hyvin, muutama nirhauma alapäässä kirvelee,kun alapesua tekee,mutta muita sotavammoja ei tullut. Hieman kaiholla muistelen vauva vatsaa jo,mutta kyllä tuo vauva on ihanampi täällä vatsan ulkopuolella. Ihana vauvan tuoksu ja pehmeä punainen iho,eipä ihanampaa voisi olla. Toivottavasti pääsisimme huomenna jo kotiin,niin pääsisi normaaliin arkeen kiinni.

Voi että kun tulis paljon vauvoja isänpäivälle :) tsemppiä mimmit, kellä tilanne mahdollisesti päällä.
Hengessä mukana, vaikka itsellä on vaan tällainen valvottu aamuyö ja piti antaa jo pienelle "varhaisaamiainen". Mies kuorsaa tuolla niin ei tätä päivää saa aloiteltua, vaikka itse on pirteä kuin peipponen ...

Kurja tulla teille taas valittamaan, mutta nyt(kin) jotenkin harmitti herätä tähän aamuun. Olen valvonut taas tunti tolkulla yöllä ja toivonut kunnon supistuksia. Olen heittäytynyt jopa niin epätoivoiseksi, että pidättelin pissalle menoa pari tuntia, kun toivoin sen ärsyttävän kohdunseutua :/

Aivan älytöntä ja typerää, mutta olisin niin toivonut ettei ainakaan uutta viikkoa olisi tarvinnut enää aloittaa näillä vaivoilla. Tuskin on monista päivistä kiinni, mutta ei vaan jaksais enää yhtään :'(

Tällä hetkellä mietoa menkkamaista kipuilua alavatsalla, mutta ei kummempaa... täytynee alkaa Isänpäivävalmisteluihin :)

Mukavaa Isänpäivää kaikille :) <3
40+3

Voi armoton päänsärky sentään.. kuin mukava onki herätä kunnon jyskytykseen.. ja siihen huomioon että oot nukkunu jotenki hassusti ja puolet sun yläselästä/niska-hartiaseudusta on iiiiiihan jumissa.. hartioita pyörittäessä kuuluu nii kaamee rutina ja pauke et mieski iha säikähti.. voi jos piikkimatto tois tarvittavan avun..

Hei te synnyttäneet:
Onko synnytyksen jälkiseen aikaan kotona hyvä varautua etukäteen ostamalla panadolia ja/tai buranaa? Onko kotiuduttua mahdollisesti kuinka paljon kipuja? Onko imetyksen kannalta väliä kumpaa, voiko buranaa taas syödä ihan normaalisti synnytyksen jälkeen?

Hei te synnyttäneet:
Onko synnytyksen jälkiseen aikaan kotona hyvä varautua etukäteen ostamalla panadolia ja/tai buranaa? Onko kotiuduttua mahdollisesti kuinka paljon kipuja? Onko imetyksen kannalta väliä kumpaa, voiko buranaa taas syödä ihan normaalisti synnytyksen jälkeen?

Molempi parempi, mulla ainakin just kätilö toi sekä Buranan että Panadolin, auttavat vähän eritavalla ja käsittääkseni myös vähän eriasioihin. Oon joskus kans hampaanpoiston yhteydessä saanut ohjeistuksen syödä molempia.

• Tykkään
Reaktiot: Eea
Browneyedgirl kannattaa varata särkylääkkeet valmiiks kotiin ni ei tarvii heti lähtee hakee. Esikoisen synnytyksen jälkeen antoivat sairaalassa ibuprofeenin ja parasetamolin yhtäaikaa särkyihin. En tainnu siihen alakerran jomotukseen ottaa lääkettä vaikka repeämää tuli, mutta ne jälkisupistukset!! Niihin oli pakko ottaa lääkettä, kestivät ehkä viikon (?)
Lisäys: toki kaikki eivät jälkisupistuksista kärsi ja hyvä jos jää lääkkeet käyttämättä :)

Onnea vauvautuneille ja tsemppiä tositoimissa oleville! :)

Täällä kans herätty yhä yhtenä kappaleena, pettymys. Älytön limaklönttien valuminen on alkanut rauhoittua, joten veikkaan että limatulppakin on tullut pihalle suurimmaksi osaksi. Ei tarvi enää vessas pyyhkiä rullatolkulla ja päivitellä itekseen että mistä tätä riittää. :D

Toki yöllä heräsin muutamaan supistukseen ja nukahtanut uudestaan. Eilen siivosin ja saunoin. Siivous tuotti muutaman supistuksen ja sauna vihlomista, mutta ei sen kummempaa. Sain tänään miehen houkuteltua viimeiseen ässään vaikka häntä ei oikein houkuttanutkaan ajatus meikän limoista. Taisi kyllästyttää kun muistutan aina että ainoastaan siittiöistä on tieteellistä näyttöä paikkojen pehmittäjänä kun aika on otollinen. :D

Onneksi on kaikenlaista särkylääkettä kotona vaikka vimppa Norjan Parasetamoli meni toissailtana käsisärkyyn. Tokan jälkeen oli kyllä aika kivuliaat jälkisupistukset.
Ja haamupotkujakin oli vielä pitkään kun poju oli sen verran riehakas asukki.

Mutta täällä taas toiveikkaana uuteen päivään josko se lähtö olisi lähellä. Tsemppiä muillekin kärsimättömille kärvistelijöille. :)

Maatuska83 rv 37+5

Huhhahhei, täällä on sellaiset kivut tuolla alakerrassa, että liikkuminen on tuskallusta ja hidasta. Eilen olin jalkojen päällä monta tuntia, kaupungilla ja illalla vielä pulkkamäessä. Illalla alkoi liitoskivut ja yöllä vaan jatkui ja nyt on tosiaan kivut sitä luokkaa, että kävely on tuskaa. Parasetamol ehkä voisi auttaa? Tuntuu, että vauvan pää on tosi alhaalla mutta en ole varma.
Onneksi isänpäivän kunniaksi sain aamupalan järkättyä. :D

Hei te synnyttäneet:

Lapsivuodeosastolla saa panadolia ja buranaa... mutta minulle ainakin sanottiin, et buranasta pitää taas luopua kun maito nousee kunnolla. Se toki ottaa joitain päiviä...

Mulla ei ole jälkisupistuksia tuntunut, mutta epparihaavasärkyyn oon ottanut buranaa tai panadolia ehkä kerran vuorokaudessa. Ei ole palkoa tarvinnut...

Muokattu viimeksi:
Hei te synnyttäneet:

Kannattaa myös varata siteitä jälkivuotoa ajatellen. Yösiteitä ja normisiteitä. Jos vaikka ei jaksa kauppaan lähteä heti alkuun. Ja jotain helppoja yösyötäviä yöllisten heräämisien yhteyteen. Ite hörpin juotavia jugurtteja kun hiukoi. Ja mustikkakeittoa.

Njaa, niin luulin miäkin että olisi päässyt jo tositoimiin.. mutta ei ainakaan vielä näytä siltä. Eilen synnytysvalmennuksen jälkeen kotiutuessa alkoi jälleen (sama kävi rv 28+5) verenvuoto. Ihan kirkasta verta, jossa muutamia hyytymiä joukossa. Ensin tulee reilusti ja sit loppuu ku seinään.. soitin tietty synnärille, jossa sanoi et voisi olla alkava synnytys mutta ei hätää ja jää vaan kotiin jollei mitään muuta tule. Sain myös saunomisluvan. Illalla saunoteltiin kovasti ja myös toista ässää harjoitettiin, mutta ei niin ei :-D nyt siis isänpäivää viettämään niinkuin oli alunperin jo sovittu :-)
Viikkoja kasassa 37+5 joten eihän tässä hätä ole MUTTA :-D :-D :-D

Kurja tulla teille taas valittamaan, mutta nyt(kin) jotenkin harmitti herätä tähän aamuun. Olen valvonut taas tunti tolkulla yöllä ja toivonut kunnon supistuksia. Olen heittäytynyt jopa niin epätoivoiseksi, että pidättelin pissalle menoa pari tuntia, kun toivoin sen ärsyttävän kohdunseutua :/

Aivan älytöntä ja typerää, mutta olisin niin toivonut ettei ainakaan uutta viikkoa olisi tarvinnut enää aloittaa näillä vaivoilla. Tuskin on monista päivistä kiinni, mutta ei vaan jaksais enää yhtään :'(

Tällä hetkellä mietoa menkkamaista kipuilua alavatsalla, mutta ei kummempaa... täytynee alkaa Isänpäivävalmisteluihin :)

Mukavaa Isänpäivää kaikille :) <3
40+3
Voin niin samaistua tähän! Tosin mulla meni viime yö paremmin kuin toissayö. Mua on ruvennut öisin supistelemaan kipeästi ja toissayö meni nukkumisen kannalta ihan päin mäntyjä ja olin sitten eilen kuin perseeseen ammuttu karhu! Ei viime yönkään unissa hurraamista ollut, kun yrittää nukkua ja tulee kipeitä supistuksia, jotka ei kuitenkaan säännöllisty, argh! :mad: Ja tosiaan minäkin olin ajatellut, että ensi viikolla ei tarvitsisi olla enää yhtenä kappaleena... Miksi joka kerta saan odottaa niin kauan!?

Nelperille myös sympatiat. :sad001 Jaksamista kaikille meille malttamattomille ja oireileville odottajille! Ei enää kauaa, mutta nämä päivät varsinkin la:n jälkeen tuntuu niiiiin pitkiltä.

Mä kävin eilen vähän reippaammalla kävelyllä vetäen 2veetä pulkassa samalla, harkkareita pukkas kovastikin. Myös saunassa kävin ja harkkareita kyllä (+yöllä kipeitä supistuksia), mutta tässä sitä istutaan ja ihmetellään taas ilman mitään kipuja. :meh:

Onnittelut kaikille vauvan syliin saaneille! :Heartred

Rv 40+3

Voin niin samaistua tähän! Tosin mulla meni viime yö paremmin kuin toissayö. Mua on ruvennut öisin supistelemaan kipeästi ja toissayö meni nukkumisen kannalta ihan päin mäntyjä ja olin sitten eilen kuin perseeseen ammuttu karhu! Ei viime yönkään unissa hurraamista ollut, kun yrittää nukkua ja tulee kipeitä supistuksia, jotka ei kuitenkaan säännöllisty, argh! :mad: Ja tosiaan minäkin olin ajatellut, että ensi viikolla ei tarvitsisi olla enää yhtenä kappaleena... Miksi joka kerta saan odottaa niin kauan!?

Nelperille myös sympatiat. :sad001 Jaksamista kaikille meille malttamattomille ja oireileville odottajille! Ei enää kauaa, mutta nämä päivät varsinkin la:n jälkeen tuntuu niiiiin pitkiltä.

Mä kävin eilen vähän reippaammalla kävelyllä vetäen 2veetä pulkassa samalla, harkkareita pukkas kovastikin. Myös saunassa kävin ja harkkareita kyllä (+yöllä kipeitä supistuksia), mutta tässä sitä istutaan ja ihmetellään taas ilman mitään kipuja. :meh:

Onnittelut kaikille vauvan syliin saaneille! :Heartred

Rv 40+3

No samoilla viikoilla tuskaillaan ;)
Osasin kyllä itsekin ajatella, että tuskinpa tämä ainakaan ennen laskettua tulee kun eivät ole isommatkaan tulleet, mutta kai se laskettuaika aina on olevinaan joku etappi minkä yli ei malttais millään odottaa!

Aikaisemmilla kierroilla kaikki niksit kokeilleena en edes jaksa enää! Eiköhän tuo tuolta tule kun on valmis!? Jos vaan äitillä pysyy järki päässä :D

Hei te synnyttäneet:

Mulla on synnytyksestä nyt 12 päivää ja edelleen vedän 600mg buranaa 2-3 kertaa päivässä. En revennyt pahasti ja tikkeihin kirveli ehkä vaan pari päivää, mutta synnytyksen aikana huomattiin että mulla on aika ahdas lantio jonka takia ponnistin vauvaa lähemmäs 2 tuntia, joten kaikki lihakset ja luut tuolta alhaalta on edelleen tosi kipeät. Imetyksen kannalta ei oo väliä syötkö buranaa vai panadolia, itse oon ottanut buranaa koska panadol ei mulla näihin kipuihin auta. Kannattaa siis varata särkylääkettä kotiin, mä en ainakaan olis mitenkään kykenevä edes kotihommiin ilman niitä :)

Takaisin