La marraskuu 2016

Mua on supistellut nyt kipeästi 1,5h mutta ei mitenkään erityisen säännöllisesti eikä superkipeästikään vielä. Kipeämmin supistelee mitä eilen illalla mutta nyt vaan toivon, että nämä eivät loppuisi. Miehen patistin kyllä varmuuden vuoksi jo nukkumaan kun oli jo ysin maissa ihan väsynyt. Mutta en mä nyt millekään lapsenvahdille kehtaa soittaa vielä, riski kuitenkin että nämäkin tästä vaan hiipuu...

Ihanaa supistuksia!! Tsemppiä <3

Täälläki tänää illalla supistukset olleet tehokkaamman tuntuisia kuin aiemmin. Ei mitää kohta lähdetään -synnyttämään supistuksia, mut aiheuttaa eri tavalla painetta ja tuntuvat tehokkaamilta/avaavammilta. Alapää todella kipeä välillä. Oon ihan synnytysfiiliksissä toki ja harjoitellu ponnistamista ja hengittämistä täällä :D koko muu perhe nukkuu ja aion nyt itsekin alkaa rauhoittua..

Lastenhoitokuviot selvät tälle vklp, jos lähtö tulee ja mies vapaalla, joten tosi rento olo. On itsevarma fiilis ja koen olevani valmis synnytykseen. Oon valmistautunut juuri kuten olen halunnut:) jes.

Tänään mieliala ollut paljon parempi ja ei oo särkeny päätä niin paljoa, mut vieläkin vähän. Sain aamulla omaa aikaa kerhon ajaksi (hieronta, lounas, kirppis). Tosi mukava päivä oli ja huomenna olkoon kans! :)

Rv 39+0

Voi että kun tapahtumia taas monella! Tsempit kaikille supistelijoille. Oon ihan varma, että tulee taas yllättämään se kuinka paljon ne supparit sattuu!! Mutta kivuttakaan ei tätä liitännäistä ulos saa, eli kipua "innolla" odotellessa!

Eilen illalla oli vahva fiilis, että yön aikana alkaa tapahtumaan. Olo oli niin huono ja supistuksissa jo jotain tuntumaa. Niin vaan taas yksi yö meni, eikä kummempia tapahtunut. Aika raskasta vaan kun kaikki yöt (ja päivät) menee kyttäilyyn ja nukkuminen ei onnistu!

No aina on ens yö. Ja huominen. Jospa kohta. Päivitelkää ihmeessä yölläkin. Eiköhän täällä joku muukin käy yön aikana lukemassa kuin minä :D
40+1 (2 ihan kohta :D)

Nyt kun olen kellotellut supistuksia niin tuleehan niitä alle 10min välein ja yhä kipeämpinä. Mut mä vaan pohdin, että kehtaanko soittaa jo lapsenvahdille :hilarious: Eikä ole kuin 130km matkaa synnärille ja edellisten synnytysten kestot 10,5h ja 5h että ehkä mä soitan lapsenvahdille jos seuraavat kaksi supistusta tulee myös alle 10min välein...

Me käytiin kaupassa ja miehen mummulla tänää ja on kyllä supistuksia alkanu kans tulee epäsäännöllisesti, kipeitä mut ne kestää vielä hyvin eli ei niin kipeitä.. nyt vaan sais jatkua ja lähteä synnytys käyntiin!! :)

Sain miehen siskolta rintapumpun ja ajattelin keittää sen ja pari tuttia valmiiks ja eiköhän kattilasta räiskyny kiehuvaa vettä mun pikku-ja nimettömänvarpaan yläpuolelle, laitoin hetkeks kylmään veteen mut piti ottaa pois keittymästä osat niin tuli tauko ennenku sit laitoin kylmägeelipussin jalanpäälle niin eiköhän siihen kerinny tulla jo rakkula:sad001 on kyllä niin kipee!!

Hetkeen en oo jotenki jaksanu kirjotella tänne, mutta kaikki kuulumiset oon kyllä käyny lukemassa :)

Eilen saatiin kaukalo ja pesin päälliset ja tänään laitettu käyttövalmiuteen :) huomenna pitäis jaksaa vielä käydä kaupassa ostamassa uudet tuttiosat rintapumpun pulloihin, vaunuverho ja jos löydetään oikeenlaiset adapterit kaukalon ja rattaiden väliin :)

Rv 38+5 (koska vaihtu jo vuorokausi)

Synnärille matkalla ja voi luoja, että voi olla supparit kipeitä! Miten sen kivun on voinut unohtaakaan! Kyllä tämä varmaan täältä lauantain aikana syntyy mutta on tämä tuskaa istua autossa tällainen matka, nyt vaan toivotaan, että kaikki menee hyvin. Tuntuu kuin ois taivaassa sillä aikaa kun ei supista :grin

Voi vittu sanon minä. Alan olemaan niin kypsä tätä mahaa. Mulla räjähti ihan jäätävät raskausarvet jostain viikosss ja nyt mahaa kiristää ilkeästi vaikka oon koittanu rasvailla.

Oon siivonnu ja shoppaillu ja auttanut kaveria muutossa mutta ei mitään. Viime neuvolassa oli proteiinit plussalla, mutta seuraavan päivän kontrollissa puhtaat. Saatiin molemmat myös influenssarokotteet ja luoja tuo käsi on kipeä.

Päätettiin vielä sitten muuttaa.... Joulukuussa. Ikäänkuin ei tarpeeksi olisi hommia jo muutenkin niin tehdään niitä sitten vähän lisää. Onnekdi matka on niinkin pitkä kuin pihan toiselle puolelle.

T. Turhautunut 39+2

Hän syntyikin vauhdilla! Ei ehditty sairaalaan vaan poika päätti syntyä noin 30km ennen synnäriä ambulanssiin, onneksi ambulanssi tuli nopeasti paikalle eikä tarvinut synnyttää omaan autoon. Kaikki meni kuitenkin hyvin, voidaan molemmat mainiosti ainakin toistaiseksi ja oli helppo synnytys lopulta. Tarkemmin kirjottelen paremmalla ajalla :)

Ohho! Olipas Ellukkaisen vauvelilla sit lopulta ihan kiire syntyä...aikamoinen kokemus.
Mutta onneksi kaikki meni lopulta hyvin.
Onnea pienen pojan johdosta koko perheelle! :happy::Heartred

Äää nyt alkoi jänskättämään oma 100km matka synnärille! Tosin ei harmainta hajua koko supistuksistakaan että ei sen puoleen.. :P Ellukkainen onnea!! :)

Ja Tulitukka, haluatko kuvan mun raskausarvista??? Niistä jotka ovat nyt parin päivän sisällä alkaneet uudestaan repeilemään ja tekevät kyllä niiiin kipeetä että!!

Rv 39+0

Huomenta sairaalasta! Täällä aloitellaan ensimmäisen kerran päivää pikkuisen kanssa. Enpä olisi arvannut, että jaksan vain tuijotella toisen nenää vaikkapa loputtomiin. <3

Jaksamista kaikille odotuksen loppusuoralle! Kliseehän tämä on, mutta melkoisen isosti tuo odotus tullaan teille pian palkitsemaan! :')

Voi muistan niin miten tosiaan ensimmäisen vuorokauden jälkeen seuraava yö meni aivan kevyesti noin 1 h unilla kun toista pientä vaan katsoi ja nuuhkutteli :Heartred Onnea pienokaisesta!

Anteeksi kanssasisaret! En ole ehtinyt käydä kunnolla lukemassa viestejänne ja juttujanne. Jostain syystä meidän perheessä vaan jokainen (minä, isäntä ja kaksi koiraa) käy vuorotellen ihastelemassa neitiä ja aika menee nii nopsaan päivässä että ei vaan ehdi kännykkää paljon katsomaan.

Mutta onnea kaikille tälläkin viikolla nyyttinsä syliin saaneille :Heartred:Heartblue

Onnea Ellukkainen pienestä! Hui mikä kokemus varmaan synnyttää tien päällä, mutta onneksi kaikki hyvin! Jäädään varmaan kaikki oottelemaan tarkempaa selostusta :)

Ellukkaiselle onnea paljolti, vaikka olikin vähän villimpi synnyttys. Onneksi kaikki kääntyi parhain päin <3

Varpahat <3 Otan osaa näiden arpien kanssa. En olis uskonut miten paljon nää voi kivistää enkä uskonut miten yhtäkkiä maha voikin revetä noin vaikka sf-mitta on maltillisesti kasvanut 1cm/viikko ja on vaan 30cm nytkin. Kaikista jännintä, että mullahan kaikki potkut asettuu oikeaan kylkeen ja vasen puoli on ollut koko ajan "tyhjä". Silti vasen kylki repesi ensin. ;o En ymmärrä. Kroppa on jännä :'''D

Ellukkaiselle onnea paljolti, vaikka olikin vähän villimpi synnyttys. Onneksi kaikki kääntyi parhain päin <3

Varpahat <3 Otan osaa näiden arpien kanssa. En olis uskonut miten paljon nää voi kivistää enkä uskonut miten yhtäkkiä maha voikin revetä noin vaikka sf-mitta on maltillisesti kasvanut 1cm/viikko ja on vaan 30cm nytkin. Kaikista jännintä, että mullahan kaikki potkut asettuu oikeaan kylkeen ja vasen puoli on ollut koko ajan "tyhjä". Silti vasen kylki repesi ensin. ;o En ymmärrä. Kroppa on jännä :'''D

Jep! Mutta näistä arvista voidaan olla ylpeitä ja kantaa näitä ylpeydellä :) vaikka en mene sanomaan ettenkö järkyty kun näen vatsani synnytyksen jälkeen.. Voi olla melkoinen kurttumaha :D

Onnea uusista tulokkaista maailmaan!! <3

Mulla kanssa oli vaan pari pientä haaleaa viivaa mahassa ja nyt revenny kunnolla parin päivän sisällä alamaha ja jesus ku ottaaki kipeetä!! En ees oo tajunnu et noin voi tuntua, ku jalat ja jenkkakahvat on kyllä iha "riekaleina", mutta ei se oo sattunu...

Mä kyllä pelkään raskauden jälkeistä aikaa tai oikeestaan sitä kuinka pystyn hyväksymään uuden kropan:sorry:

Mä teippasin ihoteipillä tuosta navan päältä, koska sitä kohtaa ihan pakotti erityisesti iltaisin. Toki iho on nyt herkillä, ja sain teipistä "rastin" mahaani. Mutta jos pitää se repeämä ottaa, niin kivuttomasti jos vaan voi. Muutoin ei oo näkynyt vaurioita toistaiseksi, vaikka olen isompimahainen, kuin kaksoissiskoni (vyötärö mulla 7-8cm suurempi) ja hälle tuli aikamoiset viirut masuun ja rintoihin.

Minä täällä ihmettelen myös, että mistä ihmeestä nuo raskausarvet nyt keksivät tulla. :wideyed: Esikoisesta ei arven arpea, mutta nytpä onkin tullut parissa päivässä alavatsan täydeltä. Kuitenkin tässä raskaudessa tullut melkein puolet vähemmän kiloja. En sitten tiedä onko tuolla rasvaamisella osansa asiassa, vaikka monet väittävät että ei ole mitään merkitystä, vain kudostyyppi ratkaisee. No, esikoista odottaessa rasvasin joka päivä bio-oililla ja nyt en ole jaksanut rasvata millään. Kudostyyppi tuskin on muuttunut..
Ylpeydellä arpeni kannan, mutta ihmetyttää vaan :rolleyes:

Rv 38+1

Takaisin