La marraskuu 2016

Hui! Oliko täällä migreenistä kärsiviä, onko tullut näköhäiriöitä vai onko pelkästään päänsärkyä? Tänään illalla mulla ilmestyi näkökenttään pieni väreilevä pallo, luulin ensin katsoneeni johonkin kirkkaaseen valoon. Mutta näkö alkoikin oikealta puolelta huonontumaan ja pallo suureni, näytti ihan joltain pyöreältä sirkkelin terältä tai joltakin väreilevältä timantilta. Alkoi pelottamaan oikein :o Pikkuhiljaa pallo suureni ja lopuksi näkyi ihan vaan silmän ulkonurkassa ja sen jälkeen loppui kokonaan. Iskä epäili migreeniä ja käski ottamaan panadolin, otin 500mg. Mitään muuta oiretta ei ollut kuin tuo sahalaitainen mikälie väreilevä kuvio. Kesti ehkä noin 30min ja nyt myöhemmin on havaittavissa ehkä pientä päänsärkyä, mutta ei mitään häiritsevää. Mutta tuo pelästytti oikein kunnolla! Uskallankohan yöllä nukahtaa lainkaan :( Huomenna aina Tyksiin muista asioista, siksi en sinne nyt mitään soitellut kun tämäkin ohi meni, apua sentään.. Sokerit mittasin jos olisin siinä tullut joku pompsahdus, mutta ei. Verenpaine oli 125/85 eli alapaine on hieman noussut viime mittauksista. Nyt olo ihan ok..

Piti viestittää miehelle, että ei ottaisi enempää kaljaa keikalla - pakko oli soittaa synnärille ja käskivät aamupäivästä näytille, on se vaan uskottava, että kyllä tuo tiputtelu taitaa lapsivettä olla.

Muuten olo on ihan normaali, ehkä pari supistusta tullut tässä illan aikana, mutta ei mitään sellaista, että laskisin niitä oikeiksi. Täällä mä vetelen iltapalaa hyvällä ruokahalulla, suklaatakin on eli mikäs tässä on odotellessa. :happy:

Tänään soitin neuvolaan huonosta olosta ja väsymyksestä, mut kuuleman normaaleja loppuraskauden oireita. Ei ollu yhtään huolissaan. Itseä on vaan mietittäny kun parina viimesenä päivänä vauvan liikkeet vähentyny.

Niin toivoisin et alkais pikku hiljaa jo jotain tapahtumaan. Jotenkii on niin väsyny ja kiukkunen jatkuvasti, ettei jaksais enää. Oonkohan ainoo kiukuttelija? :grin Jotenkin turhauttaa ja kiukuttaa kaikki. Ja tuntuu et odottaa ihan yksin. Vielä en tiedä ketään joka olis nyt jäämässä äitiyslomalle ja vois viettää päivällä yhdessä aikaa ja puhua vauvajuttuja. Kaikki on töissä ja kaikilla omat kiireet.

37+4

Onnea kaikille tähän mennessä synnyttäneille ja tsemppiä vielä odotteleville ja jo tositoimissa oleville! :)

Täällä on kääntynyt päivärytmi päälaelleen... Neiti on telakoitunut rintaan yleensä klo 18-04 väliksi, joten yöunet ovat haave vain :D päivät kyllä nukkuu... Pitäisi itsekin yrittää mukautua neitokaisen rytmiin. Meillä vielä kun on ollut huolta neidin painon ja keltaisuuden kanssa ja oman maidonnousun hitauden kanssa. Nyt saatiin kuitenkin eilen hyviä uutisia: neidin painonnousu on nyt hyvällä mallilla ja keltaisuusarvokin oli kääntynyt vihdoin laskuun. :) Syötellään kuitenkin vielä kolmen-neljän tunnin välein, kunnes paino on kolmessa kilossa. :)
Aika kuluu edelleen pitkälti neitokaista ihaillessa <3

Voi Jenskis toivottavasti pääsette kohta hyvään arkirytmiin. Meillä neiti on ny 5 vrk vanha, päästiin jo kolmantena päivänä kotiin vaikka synnytys meni hätäsektioon. Maitoa tuntuu nousevan ihan tosi paljon (että on siinäkin omat haasteensa). Saa lypsää tissejä ku ei toinen ehdi niin paljon syyäkään.

Toivottavasti saatte myös tuon unirytmiasian kuntoon, että osais itte nukkua sillo ku vauvakin. Se vie voimia jos ei voi nukkua. Mulla välillä illalla tulee sellaisia oloja ettei halua mennä nukkuun ku pelottaa ettei saa unesta kii (loppuraskaudessa en saanu vaan nukuttua vaikka väsytti).

Mango, täällä ainakin täysin samat fiilikset ja olenkin miettinyt, että pitänee vauvan synnyttyä lähteä rohkeasti vaan perhekerhoihin tai muihin vastaaviin. Ei kyllä kamalasti houkuta, kun olen aika introvertti tapaus, mutta ei houkuta enempi yksinäisyyskään. Esikoisen vauva-aikana hyvä ystävä oli myös äitiyslomalla, mutta nyt ei niin ketään. :sad001

Ja joo, alkaa jo turhauttaa tämä odotuskin ja kiukuttaa kaikki ja kokoajan..

Rv 38+0

Ei mitn arviota mistään ole tehty. Mun neuvolantäti on todella nuori juuri valmistunut (tosi ihana ja kiva tyttö) eli hänellä aika vähän sellaista työn tuomaa varmuutta. Ei oikeastaan tee muuta kuin kuuntelee sydänäänet ja ottaa mitat (paino, hemoglobiini jne). Lääkäri ei ollut mitenkään huolestunut tuosta mitasta, itse aloin huolestua vasta kotona kun katoin kortista mikä se yläkäyrä noilla viikoilla on. Lääkäri kattoi silloin tyypin asennon: pää alhaalla, peppu tuossa vasemman rinnan alla ja jalat oik kylkiluiden vieressä/alla.

Ehkä mä sitten pyydän tuota lisäultraa perjantaina, kun on neuvolassa taas aika. Katotaan mitä sanovat. Ainakin se itselleen toisi jotenkin varmemman olon, jos tietäisi miksi mitta on noin korkea. Jos on iso lapsi niin silloin on, ainakin osaan valmistautua siihen etukäteen. Meille on aina sanottu, että meidän siskoksilla on synnyttäjänlantiot. Siitä kertoo ehkä se, että toinen sisko synnyttänyt kaksi perätilasta ilman kipulääkkeitä...

Kiitos neuvoista kaikille <3

Mulla kolme viimeistä käyntiä oli sf mitta yli käyrien tai yläkäyrällä. Povasibat 4 kg tai yli ja kun kerroin että pelkään/jännittää synnyttää iso niin varattiin lopulta toisen sokerirasituksen jälkeen aika yliaikakontrolliin. Se ois ollu ny maanantaina mut synnytys käynnistyi lauantaina itsekseen 40+5. No kun lapsi punnittiin nii oli 3870g. Mikä mu mielestä oli ratkaisevaa nii oli se että likalla on tosi pitkä selkä. Kun se oli ns sikiöasennossa miehen sylissä niin hahmotin että tuohan on ollu tosi "ison" kokoisena masussa kun katsoi vain päästä peppuun tuota neitiä. Että sellainen on varmasti ns hämännyt kätilöitä ja terkkaa. Näin uskon:rolleyes:

Huonoa oloa ollu koko päivän. Sellanen etova oksettava olo :/ Ei auta syöminenkään kun nyt oon siihen kiinnittäny huomiota. Tuntuu et tänään on liikkeitäkin tuntunu normaalia vähemmän.

Mistähän se voi johtua? Voiko viitata esim. raskausmyrkytykseen?

37+1

Mulla oli just lopussa raskautta sellainen että oli huonoa oloa. ajattelinki siinä että on se kumma ku aamupahoinvointi tai pahoinvointi ylipäänsä tulee vasta loppuraskaudesta :hilarious: mutta siis tosiaan mulla oli huonoa oloa ja liikkeitä oli tosi vähän varmasti muihin verraten ku normaalistikin liikkeitä mulla oli tosi vähän. Kun menin synnärille n k 16-17 nii hoitaja kysy et onko ollu liikkeitä kuitenki. Olin että tosi vähän varmaa teidän mielestä normaaliin tilaan nähden. Nii hoitaja vaan tuumas että on siis liikkunu edes kerran tänään. No kyllä. Ei siis sen puoleen sitten hätää hoitajan mielestä :wideyed:

Täällä herätty edelleen kokonaisena! Ei mitään vaikutusta tiistain kovakouraisella tutkimuksella. Saunottu on,lenkkeilty päivittäin. Eilenkin n.15km tosi reipasta lenkkeilyä vaunujen ja rattikelkkojen kanssa. Harkkasuppareita tulee,mutta eipä ne paljon lohduta. 9 aikaan laitetaan tänään ballonki,ei tietoa jäänkö osastolle odottaa käynnistytstä vai mitä tapahtuu.. Aloin jo miettiä että suostuuko tulemaan koko heppu edes alakautta. Kunpa ei vaan joutus leikkaukseen. Ahdistavaa,kun ei itsestään oo alkanu tapahtua,nyt jo 11 päivää yli.. 41+4

Vimpa, tiedän tunteen! Mulla ens vkolla tod.näk käynnistys.. ja neuvolassa sanottiin, että se on ihan turha koittaa poppas konsteja jos kroppa ei oo vielä valmis,niin konsteilla saa vaan paikat kipeeks.. jos synnytys ois muutenkin alkamassa,niin sitten noista voi olla hyötyä ja antaa vähän potkua lähdölle... höh..
Eikö tässä 9kk olla tehty valmistelua! :D käynnistys supparit voi olla kovemmat, kuin ne "oikeat" supparit? Mitä jo kokeneet sanovat?

41+0

• Tykkään
Reaktiot: Eea
Voi argh. Miksei tää mun flunssani vois jo helpottaa :( jo ties kui monetta viikkoo nenä tukossa(ei onneks muita oireita).. heti ku tuntuu et tänää on parempi päivä ni huomenna ei enää oo.. viime yönä heräsin siihe et mua paleli iha kamalasti mut silti oli hirvee hiki..

Alkaa tää raskauskin jo ahistaa. Ku ei henki kule ja joka paikkaa kolottaa. Eilisiltana oli kyllä taas nii paha olla ettei minkää.. itkua tihrustin ja samalla vaa mietin et viel hurjempaa on tiedossa.. vauvalleki oon koittanu jutella et etkö jo viittis syntyä mut tuskin tuo tuolta on mihinkää syntymässä... masussa on nii mukavaa; lämmintä ja ruokahuolto pelaa..

39+1

Täällä herätty edelleen kokonaisena! Ei mitään vaikutusta tiistain kovakouraisella tutkimuksella. Saunottu on,lenkkeilty päivittäin. Eilenkin n.15km tosi reipasta lenkkeilyä vaunujen ja rattikelkkojen kanssa. Harkkasuppareita tulee,mutta eipä ne paljon lohduta. 9 aikaan laitetaan tänään ballonki,ei tietoa jäänkö osastolle odottaa käynnistytstä vai mitä tapahtuu.. Aloin jo miettiä että suostuuko tulemaan koko heppu edes alakautta. Kunpa ei vaan joutus leikkaukseen. Ahdistavaa,kun ei itsestään oo alkanu tapahtua,nyt jo 11 päivää yli.. 41+4

Täällä kans herätty yhtenä kappaleena käsittelyn jälkeen. Taitaa vauva pitää yksiöstänsä sormin ja varpain kiinni..
Yön nukuin hyvin sen jälkeen kun vihlonnat ja kivut helpottivat. Nyt vain vähän jomottelee..

nempsu täällä on kans tukkoisuutta ollu jo monta viikkoa, rv 39+1. Taitaa liittyä raskauteen että ei oo pelkkää flunssaa, ja pakkanen kans saa miun nenän kuivaks ni hengitys ei kulje niin hyvin. Flunssaa ollu koko syksyn, ehkä neljäs menossa nyt, en enää kestä laskuissa mukana :hilarious: Lasten otrivinia oon sumutellu nenään pari viikkoa kun ei viiti aikuisten annosta koko ajan käyttää ettei mee nenä verille (pojalta jäi tuo otrivin yhestä tukkosesta flunssasta enkä raaskinu heittää pois kun menee muutamassa viikossa "pilalle"). Toivon vaan että tää tukkosuus osittain helpottaa synnytykseen jos on raskauteen liittyvää.
Lisäys: niin ja yöpalelu + hikoilu kans tuttua, raskautta syytän :P

Minäkin edelleen yhtenä kappaleena vaikka koko eilisillan supisteli silleen pikkusen kipeesti ja vielä nukkumaan mennessäkin, yön aikana ne supistukset sitten hävisivät.

Mies menee tänään illalla lasten kanssa taas uimaan ja sanoin, että lähden sitten yksikseen sillä aikaa synnyttämään jos on tarvis ja sanoin sen siis puolivitsillä. Mies sitten jo suunnitteli, että mä laitan hälle viestiä ja hän vie sitten pojat ja koiran mummolaan ja onhan pojilla siellä vaihtovaatteet jne ja hän tulee sitten perästä sairaalaan. Raukka on ihan jännityksestä kireenä. Anopin ja apen suunnitelmat nähdä vauva tällä heidän lomareissullaan taitavat mennä pieleen kun heidän lomansa päättyy huomenna ja vaikka tänään tai huomenna synnyttäisin niin eivät ehdi nähdä vauvaa (sairaalaan saa tulla vain vauvan oma perhe, ei muita vieraita).

Nyt lähden tekemään vähän lumitöitä, jos se saisi jotain aikaan! :grin

Ellukkainen rv40+5

Huomenta sairaalasta! Täällä aloitellaan ensimmäisen kerran päivää pikkuisen kanssa. Enpä olisi arvannut, että jaksan vain tuijotella toisen nenää vaikkapa loputtomiin. <3

Jaksamista kaikille odotuksen loppusuoralle! Kliseehän tämä on, mutta melkoisen isosti tuo odotus tullaan teille pian palkitsemaan! :')

Täällä yksi jolla on ollut jo 3 migreenikohtausta raskauden aikana (normaalisti hyvä jos kerran vuoteenkaan on). Kohtaus alkoi juurikin noilla valonäköhäiriöillä, onneksi päänsärkykin jäi vähäiseksi. Ei kumminkaan ollut oire raskausmyrkytyksestä, pissit ja paineet tutkittiin.

Ja tuo nenäntukkoisuus - ärsyttävää! Varmaan kuukauden olen pitänyt ilmankostutinta öisin päällä, että saisin joten kuten happea. Limakalvot taitavat olla niin turvonneet.. On meinaan alapääkin turvonnut ja kutiseva, todella rutikuivat paikat siis sielläkin.

Rv 38+6

Huomenta sairaalasta! Täällä aloitellaan ensimmäisen kerran päivää pikkuisen kanssa. Enpä olisi arvannut, että jaksan vain tuijotella toisen nenää vaikkapa loputtomiin. <3

Jaksamista kaikille odotuksen loppusuoralle! Kliseehän tämä on, mutta melkoisen isosti tuo odotus tullaan teille pian palkitsemaan! :')

Ääh mä aloin itkemään bussissa tuosta sun viestistä... Hormoonit <3

Kaisukkene

Nyt ymmärrän kun puhutte siitä miten ärsyttää kun jokainen kyselee "joko joko?!?!" aaargghh!

Rv 38+5

Mietin tuossa taannoin että kun alun alkaen kyselivät milloin LA niin olisi pitänyt sanoa jotain epämääräistä, että loppuvuodesta sitten joskus tai heti itse lisätä LA +14 vrk ja kertoa se.... olisko ne kyselyt sit siirtyny tuonnemmas....?
Mun isä, joka soittaa mulle ehkä kerran kuussa eikä hötkyile ikinä mitään, soitti eilen vaan kysyäkseen että joko? :D

Minunki on pakko reipastua sitte vauvan kanssa ja mennä johonkin tapaamisiin/kerhoihin... höperöksi kait sitä tulee muuten. En tiiä. Sain kyllä kutsun haastatteluun, josta voi päästä semmoiseen psykiatrian polin ahdistuneisuushäiriö ryhmään. Olen siis käyny jonkun verran siellä polilla hoitajan ja lääkärin juttusilla kun mennyt elämä ei oikeen päästäny irti ja oli masennusta ja paniikkihäiriötä jne. Enkä halua lääkitä itseäni, niin voisikai tuosta ryhmästä olla jotain apua.

Täällä on todella kaunis aurinkoinen pakkaspäivä. Olis nätti päivä synnyttää :D

Muokattu viimeksi:
Mietin tuossa taannoin että kun alun alkaen kyselivät milloin LA niin olisi pitänyt sanoa jotain epämääräistä, että loppuvuodesta sitten joskus tai heti itse lisätä LA +14 vrk ja kertoa se.... olisko ne kyselyt sit siirtyny tuonnemmas....?
Mun isä, joka soittaa mulle ehkä kerran kuussa eikä hötkyile ikinä mitään, soitti eilen vaan kysyäkseen että joko? :D

Joka päivä meinaa tulla vielä samoilta ihmisiltä että "vieläkö siellä ollaan yhtenä kappaleena?!" ja nää kyseiset ihmiset on sellaisia että tulevat tietämään kyllä kunhan jakaudun. Sitten toki niitä "älä jännitä, hyvin se menee, kohta on nyytti kainalossa" jne. EI! Mä haluan edelleenkin asua mun pikku kuplassa (tän forumin kanssa) enkä kommentoida muille ihmisille mitään :P

nempsu täällä on kans tukkoisuutta ollu jo monta viikkoa, rv 39+1. Taitaa liittyä raskauteen että ei oo pelkkää flunssaa, ja pakkanen kans saa miun nenän kuivaks ni hengitys ei kulje niin hyvin. Flunssaa ollu koko syksyn, ehkä neljäs menossa nyt, en enää kestä laskuissa mukana :hilarious: Lasten otrivinia oon sumutellu nenään pari viikkoa kun ei viiti aikuisten annosta koko ajan käyttää ettei mee nenä verille (pojalta jäi tuo otrivin yhestä tukkosesta flunssasta enkä raaskinu heittää pois kun menee muutamassa viikossa "pilalle"). Toivon vaan että tää tukkosuus osittain helpottaa synnytykseen jos on raskauteen liittyvää.
Lisäys: niin ja yöpalelu + hikoilu kans tuttua, raskautta syytän :P

Noku mä oon kans miettiny et voisko tää johtua raskaudesta.. avaavia nenäsuihkeita oon jonku verra käyttäny,lähinnä et saa öisin nukuttua. Kävin myös ostaa sarvikuonon ja sen kanssa hengittäminen on ollu iisimpää.. seuraavaks aattelin et jos testais et onko allergialääkkeistä apua.. ku selvästi on nenän limakalvot iha turvoksissa.. hyvin hyvin ärsyttävää!

Onnea oikein paljon niille joilla vauva jo sylissä :)
Sitä toivon pian itsellekkin ja kaikille joiden aika on kohta synnyttää..........:happy093
Itseäni harmittaa kun en voi suukotella vielä vauvaa, mieheni suutelee vatsaa aina kun on vieressä :):greet025:greet025

Takaisin