La marraskuu 2016

Synnärillä odotellaan lääkäriä,käyrää aamulla otettiin tunti ja nyt oon puolitoista tuntia odotellut että lääkäri laittais sen ballongin ja kertoo jäänkö tänne vai pääsenkö vielä vuorokaudeksi kotiin odottaa käynnistymistä. Toivottavasti,täällä on todella tylsää yksin vaan maata ja odottaa. Päätäkin alkaa särkemään,kirkkaat valot ja tunkkainen ilma.. Ei oo mun juttu vaan olla paikallaan. Ulos kun pääsis happee haukkaa niin voi että 41+4

Vimpa, täällä mäkin istun aulassa ja odotan. Jo kymmenen minsan jälkeen alkoi puuduttamaan, onneksi tänään on virallinen laskujenmaksu-päivä (eli äippärahat kilahti tilille), niin hoidin ne tuossa ohimennen. :)

On jopa ihan oikeasti supistellut koko yön, en jaksanut kellotella niitä, kun olivat niin epäsäännöllisiä: välillä tuntui ettei puoleen tuntiin kuulu mitään ja välillä sitten oli useampi peräjälkeen.. Yöunet jäi kieltämättä vähän lyhyiksi, mutta nukun sit myöhemmin - en edes ottanut sairaalakassia mukaan, kun ajattelin että kyllä täältä vielä kotiin lähdetään yhtenä kappaleena. :smug:

Nyt on ballonki laitettu ja käyrää otetaan hetken aikaa. Jos käyrä ok,pääsen kotiin yöksi. Heti kyllä alko tulla supistuksia ja yks oiken mojovakin tuli,en muistanu,kuinka kipeetä se supistus tekeekään :o 3cm olin jo auki,ballonki varmaan tipahtaa yön aikaan lääkäri epäili. Jospa nyt alkaa tapahtumaan.. 41+4

Nyt on ballonki laitettu ja käyrää otetaan hetken aikaa. Jos käyrä ok,pääsen kotiin yöksi. Heti kyllä alko tulla supistuksia ja yks oiken mojovakin tuli,en muistanu,kuinka kipeetä se supistus tekeekään :o 3cm olin jo auki,ballonki varmaan tipahtaa yön aikaan lääkäri epäili. Jospa nyt alkaa tapahtumaan.. 41+4

Jännäää! Joo, ne supparit sen ballongin laiton jälkeen sattuu..muistissa vielä itselläkin 2 vuoden takaiseen! Tsemppiä hurjasti!

Ja mä pääsin himaan, ei se ollut lapsivettä vaikka sekä sairaanhoitajan että lääkärin mielestä siltä näyttikin. :rolleyes: Sanoin etten tuu takas ennen kuin pystyn kylpemään siinä lammikossa.

Mutta pakko kyllä kehua, että ihan huippua henkilökuntaa: lääkäri oli sellainen nuori nainen ja juteltiin mukavia, käski leipomaan oikein raivolla, jos sillä ja normaalia kovakouraisemmalla sisätutkimuksella voisin vaikka huomenissa mennä takaisin. :happy:

Mutta nyt on kokoarviota ja ultrattuna, että kaiken pitäis olla kunnossa, streptonäyte ptettu (miksei kukaan sanonut, että se otetaan myös pyllystä?!:joyful:) ja ja ja.. nyt mä marssin Alkon (leipomukset huutaa Cointreauta!) kautta himaan leipomaan. Ja leivon muuten niin etten ole ennen leiponutkaan. :hilarious:

Muokattu viimeksi:
Ilyana mie ihmettelin tällä kertaa streptonäytettä ottaessa kun ei otettukkaa sieltä taemmasta reiästä :hilarious: esikoista oottaessa otettiin molemmista. Meillä pitää käyä rv 37-38 tienoilla labrassa antaa tuo näyte, miks ei sitä voi ottaa synnyttämään mennessä? Tuntuu niin turhalta tuollanen ylimääränen labra käynti, ja se oli aika tuskasta yrittää ottaa siellä housut pois, kiivetä pöydälle, sit yrittää päästä siitä pöydältä ylös ja vielä pujottaa ne housut vaivalla takasi jalkaan :hilarious:

Vauva on tällä hetkellä niin, että jalat on naaman edessä ja edelleen siis perätilassa. Vauvan painoarvio tällä hetkellä 3,061kg. Lapsivettä ihan normaali määrä. Ulkokäännöstä siis yritettiin (ehkä 4-5 kertaa), mutta vauva ei halunnut kääntyä. Käännösyritykset ei sattuneet! Lääkäri tai mahdollisesti hoitaja (en ole ihan varma kumpi oli) ultrasi ensin ja katsoi vauvan mitat ja hiukan myöhemmin huoneeseen tuli erikoislääkäri, joka suoritti käännösyritykset. Sen jälkeen puheltiin siitä miten haluan synnyttää ja mainitsin haluavani yrittää alatiesynnytystä ja he soittivat samalla magneettikuvauspaikkaan ja sinne suostuivat minut ottamaan ruokatauolla eikä jouduttu onneksi kauaa odottelemaankaan, vaikka varauduin jo tuntien odotteluun, kun sanoivat ottavansa jossain välissä kun tulee sellainen hetki. Viikon päästä soitellaan tuloksia kuvista. Alatiesynnytyksestä erikoislääkäri mainitsi sen, että useimmille tehdään episiotomia eli välilihan leikkaus ja jos vauvan sykkeet heikkenee niin aika nopeasti siirrytään leikkaukseen, vaikka normaalitilassa vaan seurailtaisiin sykkeitä. Jos synnytys käynnistyy lapsivesien menolla, niin pitää mennä makuuasentoon ja ambulanssilla sairaalaan sen takia, että napanuora voi luiskahtaa ensin ulos. Synnytystä ei mielellään käynnistetä. Varattiin myös kontrolliaika 25.11 klo 9. Sormelle olin auki ja kanavaa 3cm.

37+1

Liitteet

• poli.jpg
    poli.jpg
    116.1 KB · Katsottu: 46
Muokattu viimeksi:

Minkälainen tilanne sul oli alakerrassa? Epäkypsä? Vähän kypsä? Siis paikat yhtään auki vai kuinka? Ja kuin pitkä matka sairaalaan?
Aika monella on nyt toi ballonki laitettu mitä oon seuraillut....
Ihan uus juttu mulle.

Täällä käyty myös tänään sairaalassa. Käyrää otettiin ja kaikki siinä kunnossa, vauva potkiskeli välillä anturiin niin lujaa että särisi <3 Sen jälkeen mentiin lääkärille ja kyseli vointia ja eihän se kovin kaksinen ole. Olen oksentanut ainakin puoli vuotta, ahdistaa, turvottaa, sokerit pompsahti ja se eilinen näköhäiriökin tähän vielä. Olin jo ihan varma että jään osastolle heti, mutta sopisivat että tulen tiistaina ja synnytys käynnistetään jos ei ole sitä ennen jo käynnistynyt. Vaikka ei ole pahemmin ollut mitään kipuja niin alle parissa viikossa olinkin yhtäkkiä sentin auki ja kanava lyhentynyt kahteen senttiin, lääkäri sanoi sen kuulemma olevan aika hyvin ensisynnyttäjälle. Nyt voidaan vaan vielä toivoa, että synnytys alkaisikin jo ennen käynnistyspäivää :D Niin ja vauvan painoarvio oli tällä hetkellä 3,7kg. Vatsanympärys oli hieman pyöreämpi, joka kertoo siitä että vauva on valitettavasti jo vähän niitä sokereita itseensä saanut. Että semmoista täällä.. :)

38+4

Tänään oli neuvola ja siellä verenpaineet oli aika hurjat, 135/94.. neuvolantäti oli sitä mieltä että näyttäisi siltä että synnytys on jo lähellä. Halusi kuitenkin että ensiviikolla käyn uudestaan verenpaineet näyttämässä, jos mitään ei ole käynyt. Hemoglobiini oli myös noussut. Onko muilla noussut verenpaineet synnytyksen lähestyessä? Olo on yllättävän hyvä vaikka tuo alapaine onkin koholla. Vauvalla kuitenkin kaikki hyvin :)

38+0

Minkälainen tilanne sul oli alakerrassa? Epäkypsä? Vähän kypsä? Siis paikat yhtään auki vai kuinka? Ja kuin pitkä matka sairaalaan?
Aika monella on nyt toi ballonki laitettu mitä oon seuraillut....
Ihan uus juttu mulle.
Lääkäri sanoi,että kaulaa on vähän jäljellä ja kohdun suu 3cm auki. Ballongin pitäisi kuulema pudota pois,kun kohdun suu n. 4cm auki ja sitten saa puhkaista kalvot. Autolla menee 10 min sairaalaan. Nyt on supistellut vaihtelevasti 12 saakka ja välillä kova paineen tunne alapäässä. Kyykkyyn ei oikein voi mennä kun se ballonki painaa ikävästi alavatsaan. Jospa tälle iltaa pääsis jo tosi toimiin.

Täällä oli paineet vähän koholla keskiviikon neuvolassa, sain verenpainemittarin lainaan ja noita "pissaliuskoja" kotiin mukaan ja nyt seurataan niitä ettei vaan myrkytys iske :) olo kuitenkin hyvä ja sanoi se neuvolatäti sitäkin että synnytyksen alkua enteilee paineiden nousu!

Tänään oli neuvola ja siellä verenpaineet oli aika hurjat, 135/94.. neuvolantäti oli sitä mieltä että näyttäisi siltä että synnytys on jo lähellä. Halusi kuitenkin että ensiviikolla käyn uudestaan verenpaineet näyttämässä, jos mitään ei ole käynyt. Hemoglobiini oli myös noussut. Onko muilla noussut verenpaineet synnytyksen lähestyessä? Olo on yllättävän hyvä vaikka tuo alapaine onkin koholla. Vauvalla kuitenkin kaikki hyvin :)

38+0

Mulla on kans noussut nyt viimeisillä viikoilla paineet, ovat samaa luokkaa kuin sulla. Alussa oli ehkä jotain 117/80? Onneksi pissi on ollut puhdas että ei myrkytystä ole..

Rv 38+6

Nyt mua alkaa vähän jännittää. Lapset vietiin isovanhemmille hoitoon. Ovat keskiviikkoon asti. Onneksi asuu tässä samassa kaupungissa niin eskari+koulu järjestyy....
Mulla on maanantai aamuna käynnistykseen aika. En oikeen älyä todeksi, en sitten millään.
Tässä saadaan nyt viikonloppu jännätä ja huilata kahdestaan miehen kanssa.
Huh, hui. Aika jännä olo.

Että niin ne asiat jätjestyi. Kannatti etukäteen hirveästi stressata lastenhoitoa ym.

Ballonki tuli hetki sitten ulos. Kipeästi supistelee,mutta ei vielä mitenkään säännöllisesti. Jännää,jospa ei supistukset hiivu nyt kun tuo juttu tuli ulos. Ei oo aikaisempaa kokemusta että miten yleensä jatko menee kun ballonki tulee ulos..

Tsemppiä kaikille loppu raskauteen, kyllä he sieltä tulevat kun valmiita ovat. Ei taida lohduttaa, mut antaisin mitä vaan jos olis omal kohdal voinut heitä vielä hetken sisällä kasvatella olis vältytty tältä sairaalan ja kodin välin ramppaamiselta:sad001 mut heijän tilanne mahassa oli sellanen ettei voinut enää siellä majailla. Muistan kyllä esikon kohdalla kuinka uuvuttavaa odottaminen oli kun viikot oli täynnä ja ei hänkään ollut kuin 38-39 viikoille muistaakseni.

Ballonki tuli hetki sitten ulos. Kipeästi supistelee,mutta ei vielä mitenkään säännöllisesti. Jännää,jospa ei supistukset hiivu nyt kun tuo juttu tuli ulos. Ei oo aikaisempaa kokemusta että miten yleensä jatko menee kun ballonki tulee ulos..

Minulla tuli ballongi ulos kun olin 3cm auki ja siitä muutama tunti puhkaistiin kalvot. Siitä 3cm en sitten päässytkään enää etenemään vaan kiirelliseen sektioon jouduin vauvan huonon ph-arvon ja sydänäänien heikkenemisen takia. Niin ja ainakin osa lapsivedestä tuli pois ballongin poistulon yhteydessä.

Supistukset vaan kovenee ja tihenee.. Voi luoja,kun olin unohtanut miten v*tusti tää sattuu. Koitan sinnitellä vielä tunnin pari kotona. Jos tätä tahtia jatkuu niin pakko lähtee synnärille. Koitan vähän saada nukutuksi,miehen patistin nukkumaan. Se olis jo lähteny mua viemään sairaalaan. Jospa se seuraava päivitys tehdään sit vauva kainalossa :)

Minulla tuli ballongi ulos kun olin 3cm auki ja siitä muutama tunti puhkaistiin kalvot. Siitä 3cm en sitten päässytkään enää etenemään vaan kiirelliseen sektioon jouduin vauvan huonon ph-arvon ja sydänäänien heikkenemisen takia. Niin ja ainakin osa lapsivedestä tuli pois ballongin poistulon yhteydessä.
Ok,kiitos paljon infosta. Ei itsellä kokemusta,niin tervetullutta kaikki tieto.

Takaisin