La marraskuu 2016

Mulla tänää tuntu ensimmäistä kertaa supistus selän puolella. Oli enemmänki harkkaversio mut melkosen jännä tunne oli kyllä. Välil en ees oo varma et supistaako mua vai riehutteleeko pikkutyyppi.. mut tänää on melkei koko päivän ollu tuo pallo iha kivikova...

Ruth, onpa tylsää! :(

Mulla ollu tänään aika vaikee päivä. Migreenin kans alko aamu ja iltapäivästä sain päivän käyntiin. Yöllä oli tuskaa kääntyillä ja olo ollu kipeämpi eilen ja tänään.. Huoh.

Mies töissä to-pe 12h päiviä ja voin kertoa, et ei kyl paljo nappaa just nyt.

Tänään oon ollu malttamatomampi kuin minään muuna päivänä. Tuntuu että en oikeesti enää jaksa. :( oon aivan hormonihuuruissani. Mies ei oo pystyny/osannu tukea mua ja sillä ollu tänää omia vaikeuksiaan.

Kaipaan niin rakkautta, hellyyttä, tukea, ymmärrystä ja tsemppausta.

Rv 38+5

Varpahat, viime viikolla alkoi huomattavasti enemmän hengästyttää, levossa ja syödessä ja nukkuun alkaessa. Sykekin huiteli korkeammalla. Sitten viikonloppuna alkoi vain toisessa pohkeessa särky, joka äityi maanantaina pakottavaksi, helvetilliseksi säryksi. Kävin lääkärissä asiasta ja mut lähetettiin verikokeeseen, jonka todettiin olevan koholla eli viitaten veritulpan mahdollisuuteen. Lisäksi mulla oli käytössä Lugesteron ennenaikaisen synnytyksen riskiin, mikä lisäsi veritulpan riskiä ja lisäksi oon ollut rasituskiellossa rakenneultrasta lähtien eli liikkunut aika vähän, mikä lisää tulpan riskiä. Oireet siis moninaiset ja riskit suuret ja verikokeen arvo viittasi tulppaan. Siksi ultrattiin mutta onneksi tukosta ei löytynyt, huhhh.

• Tykkään
Reaktiot: Eea
Varpahat, viime viikolla alkoi huomattavasti enemmän hengästyttää, levossa ja syödessä ja nukkuun alkaessa. Sykekin huiteli korkeammalla. Sitten viikonloppuna alkoi vain toisessa pohkeessa särky, joka äityi maanantaina pakottavaksi, helvetilliseksi säryksi. Kävin lääkärissä asiasta ja mut lähetettiin verikokeeseen, jonka todettiin olevan koholla eli viitaten veritulpan mahdollisuuteen. Lisäksi mulla oli käytössä Lugesteron ennenaikaisen synnytyksen riskiin, mikä lisäsi veritulpan riskiä ja lisäksi oon ollut rasituskiellossa rakenneultrasta lähtien eli liikkunut aika vähän, mikä lisää tulpan riskiä. Oireet siis moninaiset ja riskit suuret ja verikokeen arvo viittasi tulppaan. Siksi ultrattiin mutta onneksi tukosta ei löytynyt, huhhh.

Huh tosiaan! Onneksi selvisit säikähdyksellä. Mulla lähinnä noista on ollut noita hengenahdistuksia joka tilanteessa ja korkeaa sykettä levossakin.. Siksi kokoajan seurailen milloin ilmaantuu kipua kylkeen tai pohkeeseen. Ehkä otan (taas) nää oireet puheeksi huomisella neuvolakäynnillä.

Täällä on ilta vietetty tytön kanssa sormiväreillä piirtäen ja askarrellen. Isänpäiväkortit tehtiin ja lahjat paketoitiin miehelleni, isälleni ja isoisälleni. Sitten siskoni ja hänen tyttönsä kävivät meillä kylässä. Mies on tämän viikon iltavuorossa ja päivät tuntuu pitkiltä kun oon kaikki illat vain tytön kanssa kahdestaan. Poikakin on isänsä luona. Siksi pitääkin keksiä tekemistä joka illalle ja myöskin päivälle, etten kuole tylsyyteen ja odottamiseen. Päivällä kävimme miehen ja tytön kanssa kaupoilla, ostimme joululahjoja ja kummitytöllemme synttärilahjan (hän täyttää 1v joulukuussa).

Mulla on joka päivä tällä viikolla ollut tosi paljon harjoitussupistuksia. Eilen ja tänään tuntunut pari supistusta ihan pikkusen myös selässä, mutta ei ota kipeetä. :meh: Huomenna olisi la, joten supistuksiin pitäisi nyt saada lisää tehoja! :grin

Rv 39+6

Aamun jälkeen ei enempää vuotoja tullut. Harjoitus supistuksia tullut koko päivän. Kävelyllä käydessä ja touhutessa loppuu,mutta kun käy istumaan niin 10min välein vatsa menee kivikovaksi. Sais nyt pikku hiljaa alkaa tapahtumaan ihan itsekseen,en haluaisi perjantaina lähteä taas synnärille käynnistys puuhiin.. 41+2

Harjoitussuppareita mullakin tulee jatkuvalla syötöllä, välillä ovat sellaisia kipakampia mutta en ehkä kipeiksi voi niitä sanoa mutta vähän saan puuskuttaa. Vein poikaa tänään kuvataidekouluun ja käveltiin käsikädessä kun mua alkoi supistaa ja puuskutin siinä sitten ja tajusin puristavani poikani kättä ehkä vähän liian lujaa...(poika ei kyllä sanonut mitään, onneksi). Lähinnä poika vaan kysyi ennenkuin autosta noustiin että miksi mua taas supistaa kun sanoin että mennään vasta sitten kun supistus loppuu. Mies alkaa olla aika paineissa jännityksestä, että milloin lähtö tulee. Suunnittelin kyllä sunnuntaille isänpäivälounaalle menoa mutta ihan ois jees vaikka sen joutuis perumaankin...

Ellukkainen rv40+3

Pikkuinen pisti eilen illalla oikein ranttaliksi masussa (ei varmaan ole kertaakaan ollut tuollaista hepulikohtausta), kalvot vaan poksui. :D Isikin sai osuutensa potkuista. :)
Tänään aamulla noustessani tuntui että vatsa on valahtanut alemmaksi. En ny tietty peilin kautta osannut niin itseäni entiseen vertailla. Että oisko vauva illalla jyllännyt itsensä vielä parempaan lähtöasemaan.

Yöllä taas käsien särky valvotti. Ja tämä talvisin ärtyvä ihana atopia, kun alkaa kämmenpohjat ja jalanpohjat kutista ja nousta rakkuloille. Hain taas kaupasta ne niin tylsät hajusteettomat saippuat yms. ja kaapin perälle saa taas siirtää kaikki kivantuoksuiset tökötit. :(

Sain jälleen antibiootit alakerran tulehdukseen. Isäntäkin saa olla nyt rauhassa kiehnäämiseltäni, että saisin tuon tulehduksen pois. Streptokokki B:tä ei testeistä löytynyt, mutta hieman G:tä kyllä. Eilen tietty jo tirautin pienet kyyneleet että mitäs pirua tämäkin nyt taas on ja mies rauhoitteli ettei se välttämättä oo mitään vakavaa. Noh, tänään ku th soitti niin kysyin asiasta ja hän kertoi että sitä G:tä ny elää muutenkin iholla ja joskus vain siirtyy eri paikkaan. Että siitä ei tarvitse olla huolissaan eikä sille tarvi tehä mitään.
Turhaa olin tietty taas kyynelehtinyt, mutta minkäs sille voi kun niin huolehtii masuasukista.

Olen tässä koittanut siivoilla sitä mitä rempan keskellä pystyy ja vähän pakkaillut sairaalakassia paremmin. Ihan näin vaan varmuudeksi, että jos se lähtö vaikka tulisi niin ei tarvitsisi koko kämppää ryhtyä ensitöikseen siivoamaan kotiuduttuani. Ukkokulta tuskin ymmärtäisi ottaa imuria käteensä sairaalassaoloaikanani. :D

Maatuska83 rv 37+2

Onhan tämä jo aika raskasta oloa, laskettu aika oli 4.11, mutta vauva vaan jaksaa odotuttaa.
Eilen käytiin synnytys polilla ultrassa 40/5 ja kaikki on hyvin, mutta ei vielä kypsä :)
16.11 seuraava käynti 41/5, jos ei ennen sitä vauva synny. Ja vauvan painoksi saivat 4250g :Heartbigred
Kyllä jo mielellään ottaisin vauvani syliin :)

Sasi-76, olethan tuota jo saanut odottaa ja vauvakin on jo melko kookas. Toivotaan, että hän haluaa tulla maailmaan ennen 16.11.
Mulla on myös kontrolliultra tuona päivänä, mutta meille se on vasta 39+6.
Maatuska, meillä ei olla vielä otettu mitään streptokokkeja, sitten vasta kun vedet menee, niin tsekataan (ja luultavasti palautetaan kotiin odottelemaan ..)
Kädet särkee täälläkin, se on kyllä pyllystä. En oo tehny mitään käsitöitä ja rannetukea oon käyttänyt kipeämmässä ranteessa tarpeen mukaan. Sain vapautuksen liukkaiden kelien vuoksi koirien lenkityksestä. Olin taas eilen kontillani kotipihan mäessä liukuesteistä huolimatta. Kävin yksin kävelemässä äidin vanhojen suksisauvojen kanssa, pystyi keskittymään joka askeleeseen. Olipa todella outoa mennä itekseen, kun on 6,5 vuotta mennyt koirien kanssa ...

Huomaa, et oma kärsivällisyys alkaa loppua. En enää toivo tänne tullessani, et joku olis synnyttäny, vaan toivon vaan joka hetki, et alkaisin jo synnyttää...

Tästä ei enää olo paljoa voi alemmas mennä, joten jospa pian mieliala tasoittus tai synnyttäs.

On migreeniä, alakerta kipee, maha meni sekasin tänää (!!! ummetus loppui vihdoin), vauva liikkuu aivan hurjasti ja lujaa ja sattuu, väsyttää ja henkinen vointi aivan surkea!

Yritän vaan jaksaa.. Ja nyt nukkumaa!

Rv 38+6

Eea, täällä ihan samanlaiset fiilikset. Ja myös toi migreeni vaivaa :dead:
Tsemppiä sinne! Mä koitan kanssa saada vähän nukuttua.

Rv 39+5

• Tykkään
Voi Eea,

Mulla kans välillä sama olo , mutta sit toisaalta tulee niin paljon oireita mitkä viittaa siihen että koko ajan tapahtuu edistystä että toisaalta on kiva olo !

Tietää että se on kaikki sitten synnytyksessä pois kun paikat rauhassa kypsyy ym. ;)

Täällä masu napsuu ku kaveri työntää jalkoja läpi :o

Tein äskön ihan ihan vähän lumihommia kun ihana keli ja höttö lunta!

• Tykkään
Tulin juuri äitiyspolilta synnytystapa-arviosta.
Kuulemma lantio hyvä ja oltiin samaa mieltä alakautta yrittämiseen ja vauva oli nyt n. 3,5kg ja tyttö edelleen. :) Toivoi kovasti ettei kohdallani tarvittaisi käynnistystä,että luonnollinen käynnistyminen olisi lempeämpää. Ihan samaa toivon itsekin.
Kohdunsuu oli aika takana vielä, mutta ulkosuu kahelle sormelle auki (jotain siis supistukset tehneet). Teki sitten rajumman tutkimuksen ja vähä repi paikkoja josko se laittaisi vauhtia hommiin. Kyllä vähä kohdunsuuta onkin alkanut jomotella.

Laitoinkin miehelle viestiä että pitääkin ny hoitaa rempan kannalta muutama juttu pois alta jos alkaakin tapahtua. Ja pitänee suorittaa siivous pikana loppuun. :)

Tääl saatiin viimenään se turvakaukalon telakka autoon kiinni. Se on tossa ollut menossa.... minä näppäränä naisena naksautin sen isofixillä kiinni. Olipa heleppoa. Aiemmin on ollut vaan kaukalo ja turvavyötä joutunu virittelemään.
Edelleen on hirmu epätodellinen olo, että meillä on vauva ihan pian! En älyä.

Kivasti sattuu tonne häpyluuhun kävellessä. Nyt kun pää on niin alhaalla niin se varmaan siellä kolisee. Kyllä alkaa ärsyttämään, viime yönä näin unta että vauva syntyi meidän makuuhuoneeseen. Oli helppo synnytys, se vain tipahti lattialle laughing7. Olen nyt koittanut siivoilla ja käydä koiran kanssa lenkillä ja saunonut ja ja ja. Saunassa mietin että voisiko kaikki kolme ässää yhdistää. Harrastaisi seksiä kovissa löylyissä juuriharja kädessä. On vaan aika kapeat lauteet.

Meidänkin neiti alkanut riehumaan iltaisin oikein kunnolla. Ei oikein ota selvää missä mikin on, niin kovaa hyörii että vatsa nahkaa särkee. Eikö niiden pitäisi rauhoittua ennen syntymää ja kerätä voimia! Koon perusteella laskettu aika olisi nyt sunnuntaina 13. päivä mutta virallinen siis 16. päivä. Tänään ei kyllä kannata syntyä kun huomattiin kotiin tullessa että bensatankki on niin tyhjä että alkoi jo piippaamaan. Sairaala ja bensa-asema ovat ihan eri suunnissa.

39+1

Mullakin on ollut tänään tosi kipee häpyluu, satutin sen eilen jotenkin pyörähtäessäni sängyssä väärässä asennossa. On se muutenkin ollut koko ajan kipee mut nyt se on superkipee.

Viime yönä sain vissiin nukuttua n. 5h putkeen! En muista koska viimeksi niin mukavasti on päässyt käymään. Sen jälkeen ei meinannutkaan uni enää tulla, mutta nukahdin vielä joksikin aikaa onneksi. Silti oon nyt koko illan ollut ihan väsyksissä.

Kylläpä on tänään tullut yhtäkkiä monta utelua mulle siitä, että oonko vielä kotona. Tätä päivää ennen ei ole tullut yhtäkään ja toivottavasti utelut jäävät sitten tähän.

Haettiin tänään viimeinenkin vauvanvaatelaatikko kellarista. Kyllä meillä vaatetta piisaa, vai riittääköhän varmasti 18 bodya, 12:t housut, 4:t potkuhousut ja 4 yöpukua koossa 50-56cm!? :hilarious: Kokoa 62cm on vielä enemmän.

Päivällä kun mies lähti iltavuoroon, sanoin että soitan sitten kun pitää lähteä synnärille. Ei näköjään tarvinnu tänään soittaa, höh. Niin odotan vauvan ensikohtaamista ja sitä vauvantuoksua! :love7 Mutta sitten taas kuitenkin ihanaa kun se on vielä edessäpäin!

Rv 40+0

Ei oo lähdöstä vielä tietoakaan. Verestävää vuotoa tulee välillä pikkuisen vessareissuilla ja liikkuessa harvakseltaan supistaa ja selkää ja alavatsaa jomottaa (rauhoittuu kun istuu/lepää), ilma kiertää vatsassa. Oisin ollu niin valmis lähtemään jo. :/ Noh, tällei tietty kärvistellään sit pari viikkoa. :D

Takaisin